Levertraan, wat doet het met je?

Als ik op het merk klik bij vitavie krijg ik dit product niet als optie. Alleen via de link due jij geeft. Ik heb liever de capsules. Zijn die er ook?
Ik zie echt alleen de gewone levertraan en de skate liver oil.

Denk dat het aan mijn telefoon ligt dat ik maar beperkt de producten kan zien. Maar ik heb ze gevonden en besteld. Thanx!

De aanbevolen 2 caps/dag volgens het label van GP Blue Ice scheelt nogal met de aanbevolen hoeveelheid van de WPF. En dan word er alleen nog maar over FCLO gesproken en niet over BO.

Based on these values, the dosage for the high-vitamin fermented cod liver oil is provided as follows:

Children age 3 months to 12 years: 1/2 teaspoon or 2.5 mL, providing 4750 IU vitamin A and 975 IU vitamin D.
Children over 12 years and adults: 1 teaspoon or 10 capsules, providing 9500 IU vitamin A and 1950 IU vitamin D.
Pregnant and nursing women: 2 teaspoons or 20 capsules, providing 19,000 IU vitamin A and 3900 IU vitamin D.

http://www.westonaprice.org/health-topics/cod-liver-oil-basics-and-recommendations/

Heeft te maken met overvoorzichtige Nederlandse richtlijnen en de mogelijke juridische gevolgen daarvan.

Mike

Wanneer ik de hoeveelheid voor niet zwangere volwassenen terugreken met een s.g. van 0,9 g/ml dan kom ik bij 1 TL van 5,0 ml op 6 capsules (750 mg) uit ipv 10 zoals de WPF aanbeveelt.

Jij mag dat zeggen. Ik ook. Omdat we een grondwettelijk burgerrecht hebben van vrijheid van meningsuiting. De importeur mag dit niet, want die heeft een commercieel belang en moet dus extreem voorzichtig zijn.

Mike

Ons zoontje heeft een verlaagde vitamine D waarde: 40. Hij krijgt al 2 jaar bijna elke dag levertraan (Green pastures) 2,5 soms zelfs dubbel 5,0ml. Volgens de Amerikaanse standaard dus. Hoe krijgen we de waarde alsnog verantwoord omhoog?

Bloempje

Zucht, nu zag ik net dit bericht voorbij komen.
Jammer dat er steeds meer mensen negatieve berichten plaatsen over green pasture.

http://groenevrouw.nl/waarom-geen-green-pastures-meer-verkopen/

Het is koudgeslingerde boterolie met een hoog vit. K-gehalte. Weston Price bestudeerde diverse botermonsters en concludeerde dat boter van de melk van koeien die snelgroeiende graangrassen eten rijk is aan vit. K2. Price centrifugeerde deze boter om zo de vetten (olie) van de eiwitten te kunnen scheiden zonder verhitting. De enige producent die dezelfde standaard aanhoudt is Green Pasture.

Mike

Ik heb de skate rog levertraan besteld.
Dan kan je deze boterolie erbij nemen? Of ga je dan overdoseren?
Volstaat rauw melkse boter ook om erbij te nemen?

Boterolie met levertraan heeft een synergetische werking, ze versterken elkaar. De boterolie is weliswaar geconcentreerd, maar overdoseren is nagenoeg onmogelijk. Dat kan niet gezegd worden voor de levertraan, daarvan zou je maximaal 1 eetlepel (3 theelepels per dag bij de maaltijd) moeten nemen, minder mag altijd. Rauwmelkse boter is zeker ook een optie, maar hoeveel vit. K daar in zit is zeer afhankelijk van de gras-, klaver- en kruidensoorten die de dieren eten.

Mike

nou, de Groene Vrouw schrijft de levertraan van GP ook af.
Het eerste "onafhankelijke onderzoek" die ze noemt onderaan haar artikel is van Kaayla Daniel

http://groenevrouw.nl/waarom-geen-green-pastures-meer-verkopen/

ikzelf gebruik momenteel de vierkante potten met levertraan, kokosvet en boterolie.

Haar alternatief is kapotbewerkte, geurloze en kleurloze, Noorse levertraan. Dat kun je toch niet serieus nemen?

Mile

Juglen beveelt deze aan in zijn healtbox: Testa Omega 3 Algenolie Capsules.

Ingrediënten:
Schizochytrium sp. algenolie, glycerol, gemodificeerd maiszetmeel, carrageenan (zeewierextract), hoog oliezuur zonnebloemolie, rozemarijn extract, antioxidant (tocoferolen, ascorbylpalmitaat), zuurteregelaar (sodium carbonaat).

Met GMO zonnebloemolie :-(

Snap ik niet hoor.

Ik bestel gewoon weer Green Pasture levertraan met boterolie :-)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan