Levertraan, wat doet het met je?

Wederom een uitstekend artiokel van Craig! Interessant, nietwaar, om te zien dat dit zo'n big deal was toen het trio van Daniel-Gumpert-Schmid volop de aanval inzette en het nu al geruime tijd bijzonder 'stil aan de overkant' is.

Ik heb het al voorspeld: de gigantische ego's van deze mensen waren verbonden toen ze een gezamenlijke vijand hadden, maar als de ratten die ze zijn zullen ze zich uiteindelijk tegen elkaar keren en aan onderlinge strijd tenonder gaan.

Alles wat ze probeerden teweeg te brengen is mislukt: Green Pasture is nog steeds wereldwijd marktleider op het gebied van kwaliteitslevertraan en er is geen nieuwe soort WAPF gekomen en de alternatieve organisatie van de 'Three Musketeers' is nu al aan het doodbloeden. Kortom, ze hebben gefaald.

Inmiddels is Green Pasture levertraan de meest geteste levertraan ooit en uit de ene na de andere onafhankelijke test rolt het als veilig en niet ranzig uit de bus. Dat er desondanks mensen zijn bij wie consumptie van dit product negatief uitpakt is een feit en dit is ook nooit ontkend door Dave Wetzel, de producent. Als het om voeding gaat is er werkelijk geen enkel product waar niet iemand ter wereld op enig moment niet allergisch of intolerant op reageert.

Dit betreft echter een minderheid, voor wie de biogene aminen (natuurlijke bijproducten van eiwitafbraak door fermentatie) negatief uitpakken. Deze mensen hebben een probleem met eiwitvertering a.g.v. maagzuurtekort a.g.v. chronische stress. I.p.v. de schuld zoeken bij dit product op basis van negatieve verhalen op het internet zouden zij er verstandiger aan doen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gezondheid en welzijn. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Mike

Hoe staat het nu in deze koddige zaak, die toch wel erg negatieve aspecten/overeenkomsten, lees zoals in b.v. de Scientology- 'kerk', heeft.

Dit loopt ondertussen al geruime tijd, maar ik lees nergens van rechtszaken die dr. Keely Daniel genoopt hebben haar rapportages terug te trekken (wat naar het Amerikaanse rechtssysteem toch zeer opvallend is!).

Naar de kant van Green Pasture's, totaal geen verduidelijking hoe het kan dat er totaal geen D3 in die zogenaamde zorgvuldig bereide levertraan zit. En dat is raar, elke Europese fabrikant kan dat wel. Waarbij opgemerkt dat D2 al sinds 1930 in de VS van Amerika de meest gebruikte (maar in biologische omzetting veel minder effectief dan D3) D metaboliet is om 'bij te klutsen' in voedingsmiddelen.

De 'mogelijke verklaring' van Dave Wetzel dat een schimmel in het productieproces verantwoordelijk zou zijn voor die omzetting naar D2 is ook wat ongeloofwaardig. Buiten dat het bevestigd dat men zeer waarschijnlijk een zeer 'smerig', dan wel een microbiologisch totaal onverantwoord procesvoering gehad (het is een aerobe schimmel die normaal veel schade aan planten geeft), verklaard dat ook alle 'testimonials' van mensen die spontaan aan het braken gingen (of nog beter: de katten die er van weg liepen). Voor als nog (wegens elk structureel onthouden zicht op hun productieproces), was men niet verder gekomen dan een soort van 'reverse-engineering' van een oud productieproces.

En, als ik het goed mee gekregen heb, is Dave Wentzel van origine eigenlijk slechts een melkveehouder in Nebraska (waar je dus ook geen zeehaven hebt waar vers gevangen kabeljauw aangeland kan worden), zonder ook maar enige verdere kennis van levensmiddelentechnologie of microbiologie, meelift op de hypes van zogenaamd gezonde producten.

Wat je wel terug kunt lezen, allerlei vergoelijkingen om het consumentenbedrog naar door fermentatie uit niet-echte kabeljauwen verkregen levertraan onder het tafelkleed te poetsen. Het heeft er veel van weg dat men het fermentatieproces, en dan niet zijnde 'gisting', ondanks dat men daar kennelijk wel van uitging, er toe leidde dat het vocht/eiwitcomponent van de gebruikte vislevers in verregaande staat van ontbinding raakte, waardoor de traan inclusief de 'helende componenten' zich bleef afscheiden.

Het 'beroerde' van deze situatie is dat die componenten van feitelijk bederf zich hoegenaamd niet aftekenen in de afgescheiden olie, het meeste van die zwaar giftige bagger komt namelijk in de waterfractie van dat hoogst ongelukkige, en zonder inhoudelijke kennis, gestuurde productieproces terecht.

Zo kon ook de FDA, of elk ander laboratorium er niets mee, in die 'visolie' die als echte levertraan van kabeljauw verkocht werd, zie je wel enige sporen van een foute 'processing', maar ze blijven net binnen de grenzen van de wet. Daardoor valt er ook niet tegen op te treden.

Maar als goedgelovige consument zit je eigenlijk kadaverolie naar binnen te werken...

Dito voor het boterolieschandaal, het kwam niet alleen uit de groene weiden van Nebraska, maar ook ongegeneerd uit Argentinië. Scheelt voor je gezondheid dat daar voedingstechnisch gelukkig niks mis mee is, maar toch, je wordt ondertussen voor heel veel geld toch maar mooi genept!

Nergens een excuus (of financiële compensatie), naar de in dit geval (financieel en gezondheid technisch) misleide consument.

Dit gedrag zou je prima kunnen plaatsen bij een 'Monsanto' en dat soort clubs. Maar naast de "Big Pharma" en "Big Food" bestaat er ondertussen ook een "Big Alternative Business" die dus ook over meer dan 'vissenlijkenlevers' heen gaat.

Zo kwam ik in mijn research ook ene Sally Fallon Morell tegen, die in een eerder leven getrouwd was met iemand anders dan haar huidige partner. Die goede man kwam te overlijden, maar uit zijn doodsbericht bleek dat de meisjesnaam van die Sally, daar heel toevallig Wetzel bleek te zijn...

Soms kan het leven zo eenvoudig zijn, ik begrijp dat er hier mensen zin die direct contact hebben met de 'Sally Fallon Morell' van de Weston Price stichting. Die mensen moeten dat zo even na kunnen vragen of haar meisjesnaam inderdaad 'Wetzel' is.

Dat scheelt al weer een complotje of wat, en maakt zonneklaar waarom Dr. Kaalya Daniel het op deze manier ingestoken had om deze grove volksverlakkerij terecht aan de kaak te stellen!

Nb. Het is wachten tot een (voormalig) medewerker van Green Pastures uit de school wil klappen/klokkenluider wil zijn, en hem die ruimte ook veilig geboden wordt. Het moet daar, mijn idee, tijdens de productie ontzettend gestonken hebben. Dave Wetzel gaf zelf aan dat de productielocatie gebruikt werd als een 'greenhouse', dus als een glazen kas waarbij je gebruik maakt van de zonnewarmte. Nada echt 'koude winning' van levertraan, en al helemaal niet geborgd naar echte kabeljauw...

Dus, al komt er geen warmte van een 'vlam' aan te pas, het infame productieproces van Dave Wetzel, aka de 'Groene Weide' aka Green Pasture', gaf alle aanleiding tot een vooral zeer te vermijden product!

En nog even als een kennelijk door de beheerders van dit forum niet afgevangen na-brander:

Ik zie hierboven een banner van 'Green Pasture' staan waarin men claimt dat hun producten aanbevolen worden door "Weston A. Price"

Dat is dus bewezen volkomen nep en zware misleiding!

Weston A. Price is overleden op 23 januari 1948, en de productie van voedingstechnische rommel onder de naam 'Green Pasture' is naar eigen schrijven van Dave Wetzel pas begonnen in het jaar 2000. Dat kan dus niet waar zijn!

Zo schiet je bij herhaling toch echt in je eigen voet, boycotten die vieze en giftige hap!

Net toen we dachten dat de storm geluwd was komt Wouter ineens met deze posts. Maar dit is nu eenmaal een forum, dus bij deze ga ik in op de gemaakte punten:

Wat betreft de banner, daar kan ik vrij kort over zijn: de opmerkimg dat dit WP-approved is, is gebaseerd op het feit dat dit product tot stand is gekomen in samenwerking met de WAPF van Sally Fallon. Je kunt je afvragen of de formulering in de banner gelukkig gekozen is, want Price heeft idd nooit de geboorte van deze firma en dit product meegemaakt, maar de aanname is dat hij hier achter zou hebben gestaan. Waar is dat op gebaseerd? Price was een voorstander van traditionele producten met een lange geschiedenis. Ooit gehoord van 'garum'? Lees er meer over hier:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Garum

Dit is eigenlijk wat Dave Wetzel doet. Er is een lange geschiedenis van gefermenteerde vissauzen en -olien in Europa, dit is niets nieuws.

Voor wat betreft de naam Sally Wetzel, kun jij hiervoor bewijs aanleveren? Alles wat je beweert moet je kunnen staven, anders heb ik geen flauw idee of het klopt wat je zegt. Deze is voor mij nieuw, dus kom maar op met het bewijs hiervoor.

Dan de producten van GP zelf. Wetzel is idd van oorsprong veehouder en is dat overigens nog. Toen hij kleinschalig begon maakte hij zijn boterolie zelf, op basis van botervet van melk van koeien die snelgroeiend graangras eten, precies zoals beschreven staat in het boek van Price.

Dat Wetzel door de grote vraag moet uitwijken naar botervet van koeien op Argentijnse weien (waarvan algemeen bekend is dat dit uitstekend rundvlees oplevert) is geen misdaad, je kunt hem hoogstens verwijten dat hij dit niet heeft vermeld. Dave heeft overigens beterschap beloofd omtrent informatievoorziening over productie en herkomst van de GP-producten. Zo maakt hij ook gebruik van vislevers uit de voltallige kabeljauwfamilie, een praktijk die volkomen gangbaar is bij ALLE producenten van levertraan.

Door deze hele controverse is de levertraan van GP nu de meest uitvoerig geteste levertraan op deze planeet geworden en geen enkel onafhankelijk lab heeft kunnen aantonen dat het product giftig is, wat Wouter ook beweert of suggereert. Het 'onderzoek' van Daniel is al lang en breed onderuit gehaald. Ik zie dat Wouter ook graag woorden als 'rotten' hanteert. ELKE vorm van fermentatie is een vorm van rotting/ontbinding en de wetenschappelijke definitie van het woord 'ranzig' is veel objectiever dan de subjectieve betekenis die Daniel hieraan geeft.

Maar ik val in herhalingen, want al deze discussies zijn al lang en breed gevoerd. Het is nu aan Wouter om met goede argumenten te komen voor zijn boude beweringen.

Mike

Ik zie net in de voorsteltopic van Wouter dat hij bekend is met garum en dit ook zelf maakt. Waarom dat van hem wel zou deugen en dat van Wetzel niet, vermeldt de geschiedenis niet.

Mike

Gelukkig bestaan er mensen op deze aardbodem die het werk van price voort zetten.
Om dan maar meteen te roepen dat iets niet kan is wel erg kort door de bocht.
Het lijkt er meer op dat het wel even makkelijk is om argumenten neer te zetten om een goed product naar beneden te halen.
Behalve een zelf gemaakte foto lees ik geen enkele gefundeerde onderbouwing van deze aannames die Wouter suggereert.
En om dan eigenlijk in 2 topics dezelfde niet onderbouwde beweringen neer te zetten...?
Beetje raar.
Ik kies toch liever voor Eem gefermenteerd product dan een product dat is verhit.
In dit geval green pasture dus.

boycotten die vieze en giftige hap!

Wouter, kom je nog met bronvermeldingen die aantonen dat het giftig is of ben je gewoon aan het trollen?

Mark

Nee dat komt hij niet. Wouter is een trol die warrig schrijft en wat hij schrijft ook nog eens niet onderbouwt. Dat hij een trol is die er alleen op uit is om de gefermenteerde levertraan zwart te maken blijkt wel uit het feit dat hij in al zijn reacties hint op het ranzig zijn van de levertraan, wat inmiddels al wel voldoende is weerlegd.

Beste fatsnotbad, dank voor je reactie.

Jammer, maar vooral ook tekenend, dat er geen 'keiharde' rechtszaak blijkt te zijn die Dr. Daniel genoopt heeft haar beweringen terug te trekken. Dat geeft toch, en zeker naar het Amerikaanse rechtssysteem te denken. Als men daar kan aanklagen, dan doet men dat ook in de levensmiddelenindustrie. Kennelijk heeft GP te veel 'boter' op het hoofd om die rechtsgang niet aan te gaan.

Net toen we dachten dat de storm geluwd was komt Wouter ineens met deze posts. Maar dit is nu eenmaal een forum, dus bij deze ga ik in op de gemaakte punten:

Tsja, naar het eerste deel van die zin, "rust roest", en 'gedane zaken nemen geen keer'. Green Pastures zouden toch eens met een excuus naar de niet-wetende consument mogen komen, dat ben tot de dag van vandaag ook nog niet tegen gekomen.

En inderdaad, op een forum moeten zaken gewoon, ondanks dat het sommige mensen vanuit wat voor belang dan ook, niet 'goed' uitkomt, toch door gediscussieerd kunnen worden. De wereld is immers al vergeven van complotten!

Wat betreft de banner, daar kan ik vrij kort over zijn: de opmerkimg dat dit WP-approved is, is gebaseerd op het feit dat dit product tot stand is gekomen in samenwerking met de WAPF van Sally Fallon. Je kunt je afvragen of de formulering in de banner gelukkig gekozen is, want Price heeft idd nooit de geboorte van deze firma en dit product meegemaakt, maar de aanname is dat hij hier achter zou hebben gestaan. Waar is dat op gebaseerd? Price was een voorstander van traditionele producten met een lange geschiedenis.

Die Yanken hebben daar een mooi afgeleid gezegde over: Assumptions are the mother of all fuck ups...

Maar net als het met de heer J.C. van Nazareth erg prettig zou zijn indien hij actueel commentaar op de 'huidige toestand in de wereld' (vrij naar G.B.J. Hiltermann) zou kunnen geven, hetzelfde geldt ook voor Dr. Weston Price. Internet leert dat de reputatie van Sally Fallon Morell en haar omgeving nou ook niet geheel vrij van onbesproken gedrag is...

Kort en goed, het is misschien wel een goed idee om die misleidende banner (daar zijn we het dus over eens) niet langer meer te handhaven.

Ooit gehoord van ‘garum’? Lees er meer over hier:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Garum

Nou, meer dan genoegzaam! Maar het probleem van Dave is waarschijnlijk dat ie al zwaar aan productie begonnen was, zonder de research die ik ondertussen gedaan heb. In een evenwichtige vergelijking naar zowel Rosita als GP, stel ik vast dat het beiden grote 'geheimschrijvers' in hun productieproces blijven. Wat dat betreft geeft Möller's levertraan toch echt de 'grootste blik' in de 'processing keuken'. Kunnen die Amerikaanse aanbieders echt een voorbeeld aan nemen!

Dit is eigenlijk wat Dave Wetzel doet. Er is een lange geschiedenis van gefermenteerde vissauzen en -olien in Europa, dit is niets nieuws.

Nou, mijn dank dat jij dan hun zorgvuldig geheim gehouden productieproces bij deze verklapt!

Voor wat betreft de naam Sally Wetzel, kun jij hiervoor bewijs aanleveren? Alles wat je beweert moet je kunnen staven, anders heb ik geen flauw idee of het klopt wat je zegt. Deze is voor mij nieuw, dus kom maar op met het bewijs hiervoor.

Wel, thans krijg ik de melding van de zoekmachine dat er volgen de Europese regelgeving meerdere berichten onder die zoeksleutel niet meer zichtbaar zijn. Dat betekend meestal niet veel goeds, geen zuivere koffie. Maar ik zal zien of ik nog wat terug kan vinden.

Over de 'noodzaak tot bewijs' gesproken, jij mag ook even aan het werk, ik zie daar niets meer dan een nog al grote en vooral niet onderbouwde vooringenomenheid (kaatsen en de bal en zo...):

Nee, al is het alleen maar omdat hier zwaar achterbakse gluiperds achter zitten die Green Pasture en de WAPF met roddel en achterklap ten val hebben willen brengen. Daarnaast heb ik een donkerbruin vermoeden dat het HUN product is dat ranzig is!

Dan de producten van GP zelf. Wetzel is idd van oorsprong veehouder en is dat overigens nog. Toen hij kleinschalig begon maakte hij zijn boterolie zelf, op basis van botervet van melk van koeien die snelgroeiend graangras eten, precies zoals beschreven staat in het boek van Price.

Dank voor je bevestiging, maakt het mij weer duidelijker.

Al krijg ik de kriebels bij een vage term zoals "snelgroeiend graangras", maar dat terzijde

Dat Wetzel door de grote vraag moet uitwijken naar botervet van koeien op Argentijnse weien (waarvan algemeen bekend is dat dit uitstekend rundvlees oplevert) is geen misdaad, je kunt hem hoogstens verwijten dat hij dit niet heeft vermeld.

Dat is dus ook precies wat ik deed, niks meer of niks minder. En als voormalig collega 'kleine producent' is het hartstikke begrijpelijk ook hoe of dat gebeurt is. Maar je moet niet blijven liegen, bedriegen of vergoelijken, dat is wat me het meeste verdrietig maakt.

En ter nadere duiding, ik heb werkelijk niks tegen Zuid-Amerikaans wild of rundvlees, het is alleen jammer dat de ecologische footprint naar het transport nou niet echt als een pre te benoemen is. Maar smaken doet het mij best!

Dave heeft overigens beterschap beloofd omtrent informatievoorziening over productie en herkomst van de GP-producten.

Ja, maar zoals ik in mijn 'openingsbericht al aangaf, daar is na al die tijd nog steeds bedroevend weinig van te zien of te lezen...

Zo maakt hij ook gebruik van vislevers uit de voltallige kabeljauwfamilie, een praktijk die volkomen gangbaar is bij ALLE producenten van levertraan.

Ja, mooie feestneus opmerking, lachen, die "voltallige kabeljauwfamilie". Das gewoon echt 'boeren bedrog' geweest, en blijft het ook!

En naar "ALLE" producenten, dat geldt alleen voor de Noord-Amerikaanse aanbieders, en dat is precies waar de FDA ook een fors steekje had laten vallen, dan wel niet goed over nagedacht had.

Door deze hele controverse is de levertraan van GP nu de meest uitvoerig geteste levertraan op deze planeet geworden en geen enkel onafhankelijk lab heeft kunnen aantonen dat het product giftig is, wat Wouter ook beweert of suggereert.

Das ook een leuke, in het Nederlandse reclamewezen adverteert men graag met de kreet 'als beste getest'. Helemaal mooi, maar het zegt eigenlijk niets. Is het nu uitgebreid onder de loep genomen in de zin van dat het in al zijn merites goed onderzocht is, of betekend het dat het beter scoort dan een vergelijkbaar product?

Dat is dus precies het kantelpunt tussen 'liegen' en 'marketing'. Naar mijn idee twee aspecten die niet bijdragen aan gezonde en eerlijke voeding!

Het ‘onderzoek’ van Daniel is al lang en breed onderuit gehaald.

Mooi, en waar vindt ik die rapportage?

Ik zie dat Wouter ook graag woorden als ‘rotten’ hanteert. ELKE vorm van fermentatie is een vorm van rotting/ontbinding en de wetenschappelijke definitie van het woord ‘ranzig’ is veel objectiever dan de subjectieve betekenis die Daniel hieraan geeft.

Nou, die definities zijn zeker van belang. Ten eerste zoals het in Nederland bestaande begrip 'levertraan', een olie gewonnen uit de echte kabeljauw, en zeker niet als die van een 'vaag (en veel goedkoper) neefje' aan de andere kant van de wereld.

En in definitie nog meer van belang naar het begrip fermentatie, waar o.a. 'rotten' een deel van kan uitmaken.

Vaak fout vertaalt, of meer beter; onjuist geïnterpreteerd. Dat is niet alleen maar uitgaan van de alcoholische- of de melkzure gisting, waar men in de diverse commentaren elders van uit gaat. Zoek alleen maar eens het begrip 'roten' in de vlasproductie maar eens na. Er is niets mis met 'rotten', zolang je maar echt en oprecht wil begrijpen wat men er mee bedoelt.

Zoals ik het nu na het lezen van diverse lectuur- en literatuurbronnen, kom ik uit mijn kennis en ervaring in de levensmiddelentechnologie, versus de zeer beperkte transparantie van twee onder de aandacht liggende, en hun zeer feitelijke 'ovepricede' producten tot de conclusie dat 'Rosita' gezien hun zeer vage omschrijving, iets aan het goochelen is met het (herhaaldelijk) bevriezen en ontdooien van de levers ten einde de levercellen hun olie te doen ontlaten, vandaar die maffe term "extra vierge".

Green Pastures dacht er op de enzymatische 'garum methode', met een inkoop van buiten uit te komen. Maar dat ging in diverse batches helemaal fout, men gebruikte waarschijnlijk onvoldoende, of geen zout, om het bacteriële bederf uit te sluiten en alleen de enzymatische ontleding/afscheiding van de olie plaats te doen grijpen.

En dan krijg je inderdaad 'kadaverolie', in die olie vindt je weinig tot niets wat oploopt tot 'strafbare' concentraties, want het meeste van die verbindingen blijft opgelost in de waterfractie die dus afgescheiden, en niet mee verkocht wordt.

En dat is nu juist het lullige, de gifstoffen blijven hangen in die waterfactie.

Maar organoleptisch is die olie compleet verziekt, het is net zoiets als een Hollandse haring die je pas na een week of zo mag gaan eten, werkelijk niet te vreten...

Maar goed, met dat soort 'grappen' zoals toegepast door Dave Wetzel/GP verlies terecht je dus vertrouwen, en ik zie daar helaas nog geen verbetering in.

Handicap is dus dat men het fenomeen 'levertaan' in het Amerikaans-Engels alleen als 'cod liver oil' kent, wat dus alle ruimte geeft voor een zeer 'brede interpretatie'. Met alle (mogelijk onbedoelde) misleiding als gevolg.

Iets dergelijks speelt er met herten en reeën, de oprechte deskundigen hebben het in Nederland over de natuurlijk aanwezige reeën (roe deer) of edelherten (red deer). De niet-natuurlijk aanwezige damherten (de hertenparkhertjes, fallowdeer) worden ook maar ineens als inheems beschouwd (maar dat is weer een hele andere discussie). In de 'wereldhandel' mag je dat legaal allemaal wegdouwen onder de weidse naam (sic!) 'venison', en dan kan je er straffeloos ook nog wat Afrikaanse en Aziatische varianten onder kwijt. Maar of dat nou helemaal eerlijk en oprecht is... Ik ben van mening, nee!

En zo zie ik dat ook naar GP.

Maar ik val in herhalingen, want al deze discussies zijn al lang en breed gevoerd. Het is nu aan Wouter om met goede argumenten te komen voor zijn boude beweringen.

Nou, ik heb ondanks goed zoeken nergens inhoudelijke argumenten kunnen vinden, ondanks mijn vragen geef je ook zelf geen verklaring voor het toch wel opmerkelijke feit dat er in de GP producten kennelijk hoegenaamd geen D3 aantoonbaar blijkt te zijn, maar wel de D2.

Die wel verklaarbaar zou kunnen zijn door de door Dave voornoemde schimmel, en waarbij de D3 opgevreten is door de bacteriën die in het watercomponent, door een ondeskundige bedrijfs/procesvoering, zich ongebreideld konden voortplanten.

Groetjes, Wouter

Mijn excuses, ik kom er hier nog even niet bij hoe je hier netjes per frase/alinea kunt quoteren.

Ik heb me werkelijk blind gezocht, en er ten arren moede maar een witregel tussen geplakt, nogmaals sorry voor de overlast en de slechte leesbaarheid, maar ik zie even niet hoe je dat hier doet.

Groetjes, Wouter

Wouter, ik heb het gefixt. Volgnde keer simpelweg een blok maken van de tekst die je wilt citeren en klikken op de knop 'bquote'. Ik heb vandaag alleen geen tijd om te reageren ivm de trouwerij van onze zoon.

Mike

@Wouter

Nou, ik heb ondanks goed zoeken nergens inhoudelijke argumenten kunnen vinden

Binnen 10 seconden heb ik via Google de inhoudelijke reactie van Green Pasture op het rapport van Daniel gevonden. Zoeken is kennelijk niet je sterkste punt.

http://www.greenpasture.org/ferment...onse-to-questions-on-fermented-cod-liver-oil/

Hierin wordt onder andere ingegaan op vitamine D3 content en de aanwezigheid van zware metalen en andere verontreinigingen in hun producten. Zoals je kunt zien, zijn er recent geen detecteerbare verontreinigingen gevonden, ondanks jouw claim dat het giftige rommel zou zijn.

Wel, thans krijg ik de melding van de zoekmachine dat er volgen de Europese regelgeving meerdere berichten onder die zoeksleutel niet meer zichtbaar zijn. Dat betekend meestal niet veel goeds, geen zuivere koffie. Maar ik zal zien of ik nog wat terug kan vinden.

Ook niet sterk. Check dan met een andere zoekmachine. Zolang je niet met bewijzen komt voor deze stelling, blijft het een broodje aap verhaal.

Als je met beschuldigingen komt, vraagt dat om harde bewijzen en die geef je niet.

Mark

Zoals ik dit allemaal lees lost het probleem zichzelf al op.
Wouter schrijft alleen zijn eigen conclusies zonder onderbouwing.
Nu komen er ineens allemaal smoesjes dat de onderbouwing niet te vinden is.
Oeps...zomaar ineens niet meer te vinden.
Zet je jezelf toch behoorlijk te kijk.
Wouter stelt dat zijn vragen niet worden beantwoord.
Maar hij heeft geen vragen gesteld. Wat hij wel doet is met de vinger wijzen.
Wouter praat dus gewoon zelf poep.

Volgens Wouter strekken de machtige tentakels van Dave Wetzel en Sally Fallon ver, heel ver. Zo heeft Dave Wetzel eigenhandig het rechtssysteem weten te manipuleren om te voorkomen dat er een rechtszaak tegen hem wordt aangespannen en heeft Sally bij Google bewerkstelligd dat elke verwijzing naar haar werkelijke achternaam, Wetzel, op mysterieuze wijze is uitgewist.

Wouter behoort tot het kamp van mensen die allerlei aantijgingen doen zonder substantie en daar red je het niet mee in een rechtbank, want dan ligt de bewijslast bij degene die de beschuldigingen doet. Het komt kennelijk niet in Wouter op dat die rechtzaak er niet is gekomen omdat ze geen poot hebben om op te staan. En kennelijk praat Wouter zelf inderdaad ook poep als het gaat om dat vreemde verhaal van Sally Wetzel.

En Sally is niet vrij van onbesproken gedrag, zo leest hij op internet. Tja, en dan is het waar natuurlijk. Er staan ook wat dimgen over mij op het internet, dus dan moet het wel kloppen. Ik behoor tot hetzelfde clubje en wij hebben een internationaal complot beraamd om gif op de markt uit te zetten en daar zelf beter van te worden. Terwijl ik dit typ zie ik de pegels op mijn bbankrekening binnenstromen, schatrijk word ik met dit listige bedrog.

En op last van Koning Wouter moet de Vitavie-banner eraf. Ik mag kennelijk niet zelf bepalen wat er wel of niet op mijn forum zichtbaar is. Verder lees ik weer veel geschreeuw maar opnieuw weinig wol. Waar is de ONDERBOUWING van je beweringen, Wouter? Assumption IS the mother of all fuckups!

Mike

Rauwmelkse boter is van oudsher een effectief middel tegen reuma. Dit i.v.m. de aanwezigheid van de zogeheten 'Wulzen-factor', die door pasteurisatie verdwijnt. Reuma tast spieren en gewrichten aan, dus de boterolie van GP zou wel eens uitkomst kunnen bieden. Je kunt ook de Blue Ice Royal nemen, dat is de combi van boterolie met levertraan, die volgens Weston Price synergetisch zijn en elkaars werking versterken. Price boekte met deze combi verbluffende resultaten bij mensen met reumatische klachten.

Mike

Dat klinkt goed.
Maar waar kan ik die bestellen?
Ik zie het niet staan op de site van vitavie.
En dan bedoel je iplv de zalf die ik in mijn vorige bericht aan gaf? Of allebei samen gebruiken?
Niet dat ik denk reuma te hebben maar spier en gewrichts pijnen zijn er wel.
Door te lang aanwezige tekorten vermoed ik.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan