Levertraan, wat doet het met je?

Laatst bleek uit een onderzoek dat mijn D3 te laag was dit vonden wij vreemd omdat ik levertraan gebruikte.Ik weet niet zo goed meer of ik het frequent gebruikte.Maar in ieder geval kwam ik er vandaag achter dat in deze periode de boterolie/levertraan over datum was.(half jaar door gebruikt na houdbaarheids-datum).Deze week ben ik begonnen met nieuwe boterolie/levertraan.

Kun je gewoon blijven gebruiken na datum als je deze in de koelkast bewaart. Ik heb hier een pot staan van ver over de datum, geen enkel probleem.

Mike

Bedankt, ik heb nu maatlepeltjes gekocht bij de blokker voor 1 euro ,staan maten op van 1/2 theelepel tot 1 eetlepel (rvs) .Ik neem nu exact 3 x per dag een 1/2 theelepel.

Het lijkt me dat dit al aan bod is gekomen, maar ik kan er niks over vinden. Er was vorig jaar een hoop gedoe rond de FCLO door deze uitspraak:

She says her tests, at five independent labs in the U.S., Norway, and the Netherlands, confirmed her worst fears. “Lab tests indicate the Green Pasture Fermented Cod Liver Oil is rancid; putrid; low in the fat-soluble vitamins A, D and K; apparently diluted with a trans-fat containing vegetable oil — and not even from cod. We have reliable reports that the X-Factor Gold Butter Oil comes from Argentina, not the Great Plains, and it tests rancid as well. And contrary to Green Pasture’s advertising, Dr. Weston A. Price’s own words make it clear that these are not products he would ever have endorsed.”

Heb jij hier al iets over gezegd mike?

Dat heb je kennelijk allemaal gemist, want er is heel veel over te doen geweest, ook hier. Ik heb in deze post van oktober 2015 een totaaloverzicht gegeven.

Mike

Ook als de levertraan wel van goede kwaliteit is, zou het dan niet alsnog beter zijn om gewoon boterolie apart te eten voor de vit D en runderlever voor de vit A?

Want levertraan bevat hoe dan ook veel meervoudig onverzadigde vetzuren (omega 3), en of die nou wel of niet geoxideerd zijn kan je die het beste tot een minimum brengen toch?

Probeer de voedingsstoffen zoveel mogelijk uit echte voeding te halen. Levertraan is een supplement. Over het wel/niet oxideren van de vetzuren in levertraan (Green Pasture) is genoeg geschreven in deze topic.

Joost

Probeer de voedingsstoffen zoveel mogelijk uit echte voeding te halen. Levertraan is een supplement. Over het wel/niet oxideren van de vetzuren in levertraan (Green Pasture) is genoeg geschreven in deze topic.

Precies, voeding is natuurlijk altijd beter. Maar eigenlijk vroeg ik me af of het niet uberhaupt goed is om omega 6 en 3 te vermijden, onafhankelijk van of ze wel of niet geoxideerd zijn

Omega 3 en 6 heb je maar in kleine hoeveelheden nodig, ze zitten ook in eieren en grasgevoerd vlees en natuurlijk vis. Hierin zitten ze in de juiste verhoudingen. Let wel, het vlees, de kippen moeten natuurlijke voeding eten. Je moet ze niet vermijden, maar je hoeft ze ook niet te supplementeren. De omega's die in Green Pasture zitten doen in ieder geval geen kwaad.

Joost

Ik zou juist geen multi nemen! De verhoudingen en werkzame stoffen zijn meestal verre van optimaal, omdat het geen voedingsproduct is. Ik ben het niet eens met diegenen die levertraan een supplement noemen, dan zou zuurkool of kefir dat ook zijn. De levertraan is een gefermenteerd natuur product, net als kefir en zuurkool, doe er je voordeel mee :-)

dit schrijft Vitavie op haar website en vond ik wel leuk om hier te plaatsen:

Levertraan met MSC-keurmerk

De kabeljauw van Green Pasture's levertraan is 100% Marine Stewardship Council (MSC) duurzaam gecertificeerd.
De Northern Leader vangt alle kabeljauw die Green Pasture gebruikt voor de verwerking tot hun Fermented Cod Liver Oil. Dit vissersvaartuig is eigendom van Alaska Leader Seafoods, 's werelds meest betrouwbare, duurzame en vooruitstrevende partner voor de visvangst van wilde Antarctische kabeljauw.

Blue Ice Fermented Cod Liver Oil's kabeljauw wordt gevangen in de ongerepte wateren van het noordelijk deel van de Beringzee. Dit gebeurt op een eco-vriendelijke wijze, waardoor oceaanbodem en ecosysteem niet gehinderd worden en bijvangst wordt beperkt.
-

Hey ik gebruikte al gefermenteerde levertraan en sinds kort ook de boterolie. Het kan een placebo effect zijn natuurlijk maar ik heb het idee dat ik dieper slaap, makkelijker mijn bed uit kom en overdag rustiger en helderder in mijn hoofd ben. Niet dat ik slecht sliep ofzo. Maar het lijkt gewoon of ik overdag energieker en vrolijker ben.

Hoe dan ook het voeld goed en de boterolie smaakt lekker naar van die ouwewetse botersoepjes :)

Complotdenker

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan