Levertraan, wat doet het met je?

Hallo Luize

Welkom op het forum. Voor mij is dit ook het eerste forum waar ik lid van ben. Ik heb de smaak goed te pakken. :-)

Quote:
Zit de levertraan en boterolie in 1 potje bijelkaar of moet ik 2 potjes kopen?

Er losse potjes levertraan te koop en er is een potje te koop waar levertraan en boterolie bij elkaar zitten. Het is een soort gel waar je een hapje van kan pakken.

Quote:
als ik die levertraan ga gebruiken kan ik die visolie dan de deur uitdoen?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kan je visolie vervangen door levertraan.

Als je kijkt bij de topic : handige adressen, dan zie je waar je de levertraan/boterolie kunt bestellen. Niet goedkoop, maar je doet er relatief lang mee, aangezien je maar theelepel per dag nodig hebt.

Handige adressen staat weer bij alleen lezen topic.

bij het artikel hersenvoer op deze site

staat het merk lovitran aanbevolen!

ik heb deze nu in huis omdat het met mn budget niet anders kon

maar nu ik hier net lees dat Mike het niets vindt word ik er wel onzeker van...slik dus troep..

wil wel die met boterolie bestellen maar hoe lang doe je daar ongeveer mee(2 volwassenen,3 kids en 1 baby)kan iemand dat vertellen

groetjes Danielle

oja heeft iemand een idee hoe je dat doet met keltisch zeezout in het water van kippen

hij heeft 4 kippen en ze drinken allen van dat water.

Als je bij de zoekfunctie invoert: keltisch zeezout en dieren dan vind je vast infiormatie.

Met een heel gezin doe je niet lang met zo'n potje. Ik doe er ongeveer 5 of 6 weken mee.

Bedankt voor de reacties.

De handige adressen heb ik inmiddels gevonden.

Ik heb dus ook de lovitran in huis gehaald, stond inderdaad ergens bij hersenvoer maar lees in het forum dat, dat dus niets is.

Ga binnenkort dat andere maar bestellen want ik ben wel nieuwsgierig of dat meer doet.

Ik heb aan Mike gevraagd of hij het in 'hersenvoer' even aan kan passen.

Lovitran eruit en de levertraan van vitavie erin.

@Danielle en Luize,

Ik zou de lovitran gewoon opmaken. Ik gebruik het ook nog vaak. Zeer handig als je even niet zoveel te besteden hebt. Volgens mij is het nog steeds prima spul, hetzelfde als wat grootmoeder vroeger nam.

Natuurlijk is de Blue Ice beter, maar dat is nog geen reden om de lovitran dan maar "rommel" te noemen. Is gewoon prima spul.

Zojuist heb ik het aangepast. Toen ik dit schreef wist ik nog niet van het bestaan van de Blue Ice levertraan van Green Pasture.

Mike

Mike

er staat op de lovitran vanaf 6 jaar

mag mij dochter van bijna 4 jaar het ook

wil als ik weer wat ruimer zit de blue ice kopen

Hier hebben we het vaker over gehad in andere topics. Zie hier de richtlijnen van de WAPF:

http://www.westonaprice.org/cod-liver-oil/cod-liver-oil-basics

Quote:
Children age 3 months to 12 years: A dose of cod liver oil that provides about 5000 IU vitamin A daily, obtained from about 1 teaspoon of regular cod liver oil or ½ teaspoon of high-vitamin cod liver oil.

Children over 12 years and adults: A maintenance dose of cod liver oil that provides about 10,000 IU vitamin A daily, obtained from 2 teaspoons of regular cod liver oil or 1 teaspoon of high-vitamin cod liver oil.

Pregnant and nursing women: A dose of cod liver oil that provides about 20,000 IU vitamin A daily, obtained from 4 teaspoons regular cod liver oil or 2 teaspoons high-vitamin cod liver oil.

Mike

Door alle verhalen over de afschuwelijke smaak van levertraan heb ik lange tijd levertraan capsules geslikt. Sinds een paar weken ben ik over op de vloeibare versie Blue Ice levertraan van Green Pastures. Wonder boven wonder: Levertraan is lekker! Ik heb serieus geen problemen met het doorslikken, het smaakt als een hele sterke vissen bouillon. Mijn flesjes levertraan hebben geen kaneel of sinaasappel smaak. De fermented Skate Liver Oil is ook lekker. Misschien betekent dit dat mijn lichaam het spul heel graag wilt hebben.

Hierbij nog een link voor een filmpje waarin je ziet hoeveel een volwassene nodig heeft. Het is minimaal een volle dessertlepel. Een behoorlijke hoeveelheid.

Hierbij een link voor een filmpje hoe je het beste de levertraan doorslikt als je het niet lekker vind: adem goed inhouden en daarna doorslikken samen met water.

Oke, nog even een paar vraagjes over de levertraan en boterolie. Het is vast al gezegd, maar ik ben te lui om dit hele topic door te lezen :D

Weston Price kwam erachter dat levertraan in combinatie met boterolie vele malen beter werkt dan wanneer je deze apart neemt.

Als je de levertraan apart neemt, dan werd hier altijd een theelepel per dag (5ml) geadviseerd. De boterolie wordt bij vitavie een halve theelepel per dag aangeraden.

Maar bij de Blue Ice Royal Therapeutics, wat een mix is van levertraan en boterolie wordt in totaal een half theelepeltje per dag aangeraden.

De goedkoopste oplossing is dus volgens mij de levertraan en de boterolie los kopen en zelf mixen? Of zie ik dit nou verkeerd?

Kan iemand aub nog 1 keertje zeggen wat nou de perfecte hoeveelheid levertraan/boterolie is die je per dag kan nemen?

En dan nog een vraagje. WP heeft het er in zijn boek over dat de boter die een diep geel/oranje kleur heeft vele malen meer voedingsstoffen bevat dan de boter die de meeste mensen eten. Nu ken ik maar 1 boter die deze diep geel-oranje kleur heeft en dat is de ghee van Remeker.

Zou ik dus ipv de Blue Ice Royal van vitavie niet gewoon elke dag een flinke theelepel Remeker ghee samen met de blue ice levertraan kunnen nemen?

Ik bedacht me opeens... Is er nou nog niemand op het idee gekomen om levertraan zelf te maken? Ik vind het wel iets voor Dennis of jou, Evan? Jullie zijn wel van het experimenteren of heb ik het mis?

Evan,

Je kunt zeer zeker zelf gaan combineren en experimenteren. Ghee is overigens niet hetzelfde als boterolie, in de zin van dat ghee door verhitting tot stand is gekomen en de boterolie die Price maakte (en Green Pasture nu) koud is gecentrifugeerd. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat je probleemloos ghee van Remeker kunt combineren met Blue Ice levertraan. Ik zou uitgaan van een verhouding van 1:1 en van beide een theelepel per dag tot me nemen.

Mike

Mike,

is dan rauwmelkse roomboter met keltisch zeezout ook geschikt om te combineren met de levertraan?

Of is boter niet krachtig genoeg?

Ja, dat is ook te combineren, maar de kracht van de boter hangt samen met het seizoen en de gebruikte grassen klavers en kruiden. Uiteindelijk gaat het om de combinatie van verzadigd vet met omega-3. Je kunt deze het beste in de dierlijke variant tot je nemen i.v.m. betere opneembaarheid. Je krijgt dan arachidonzuur (de lange keten van omega-6) en EPA en DHA (de lange keten van omega-3) samen binnen. Price zat dus 100% goed met zijn combi van boterolie en levertraan en dit protocol is nog veel effectiever dan het Budwigpapje van kwark en lijnzaadolie, omdat lijnzaadolie een plantaardig omega-3 vetzuur is met een korte keten (ALA) en daarnaast een fyto-oestrogeen is.

Zoals al eerder gezegd, het is altijd wat met die planten en het is dus beter om deze 'tweedehands' via planteneters met meerdere magen (fermentatie) tot je te nemen. De omzetting door het dier levert altijd meerwaarde op t.o.v. van de 'basisparen' met een korte keten in plantaardige vorm, te weten alfa-linoleenzuur in het geval van omega-3 en linolzuur in het geval van omega-6.

Mike

@Mike

ik probeer nu ook altijd een theelepel levertraan+boterolie te combineren met mijn smoothe met o.a. avocado, rauwe melk en 2x eigeel. Daarnaast neem ik de levertraan met een theelepel kokosvet en 2 gram visolie. Wanneer weet je nou dat je verhouding goed is? probeer elke maandag een hele kalfslever rauw in mijn smoothie te verwerken. Ben overigens gestopt met spirulina en chlorella 4 gram of minder/soms niet. Merk wel de laatste dagen dat ik weinig slaap 5-6 uur.... maargoed kan ook door magnesium komen...

miss te veel omega 3 ofzo?

Voel je je met die 5-6 uur slaap meer of minder energiek? Als je je er energieker door voelt, dan ben je op de goede weg! Voel je je juist minder energiek dan zijn je bijnieren nog erg zwak.

Mike

Zie net dat de Blue Ice Royal in gelvorm is verdwenen van de Vitavie website. Heb maar even een mail gestuurd.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan