Levertraan, wat doet het met je?

Het maffe is dat mijn vrouw een echte vlees eter is maar nu juist geen biefstuk wil. Ik had een heerlijke biefstuk, goed rauw in het midden dus het bloed kwam er uit, daar kon ze niet eens naar kijken! Zaterdag gaan we bbq-en, heeft ze geen zin in. Zwanger zijn gooit alles overhoop.

Ineens eet ze veel fruit en zuur natuurlijk :)

Ik zou haar maar goed in de gaten houden, als ik jou was. Dit zouden wel eens de eerste tekenen van zwangerschapsdiabetes kunnen zijn...

Mike

dan moet je ook even uitleggen waarom denk ik..Ik zou schrikken van zo`n antwoord.

Het is namelijk niet abnormaal dat vrouwen een afkeer van bepaalde voedingsmiddelen krijgen.

extreem trek hebben aan bepaalde voedingsmiddellen kan duiden op een bepaald tekort. Mijn schoonmoeder vertelde mij dat ze zelfs ce voegen uitkrabde om op te eten, vreemde gewoonte, maar ws tekort aan kalk of zo.

Wij hebben voor het eerst de skate liver oil van vitavie.

de cod liver oil is van kabeljauw en de skate liver oil is van de rog.

Ik moet je zeggen dat deze prima in te nemen is: veel milder van smaak.

en nog een bijkomend voordeel kan zijn: het is ook nog goed voor de aanmaak van kraakbeen en de prijs is hetzelfde als van de kabeljauw levertraan.

nog even een vraagje over de dosering.

ik heb de capsules blue ice royal. ik was er al achter dat weston price veel meer voorschrijft dan wat op het potje staat (laat staan wat ze in nederland aanraden)maar wat kan ik het beste doen? het zijn capsules van 750 mg. 2 per dag? of toch 4?

en mijn zoontje van 4,5 jaar oud? hoeveel zal ik hem geven?

wel grappig trouwens was het was altijd heel geel/oranje en stonk een uur in de wind. nu is het donkerbruin en ruikt veel milder.

Ik wilde levertraan bestellen, maar de levertraan/boterolie-gel was tijdelijk uitverkocht. Daarom werd ik op de choco-variant gewezen. Ik heb hem inmiddels in huis en geproefd, maar het smaakt toch niet slecht. Er zit ook stevialeaf-extract in, dus er komt na even proeven ook wel een flauwzoete smaak doorheen. Gelukkig is niet zo lekker als chocola... :-)

Ik kan me de smaak van levertraan icm chocolade niet voorstellen. Toch onmogelijk om die penetrante gefermenteerde vissmaak te maskeren? Dan maar puur natuur, achter in je keel, neus dicht en slikken! Ik roer het ook wel eens door de soep, dat vind ik dan weer wel lekker.

Wij hebben nu de skate liver oil (van rog).

En ik moet zeggen die is helemaal niet vies. We doen dan nog wel een slok smoothie er direct achteraan maar dat is meer vanuit het idee van de vorige levertraan van kabeljauw.

Ga het straks maar even proberen zonder direct een slok smoothie, kijken hoe ik dat ervaar.

Wat vind je het voordeel van de skate liver oil? Behalve de smaak dan. Nemen jullie los dan ook nog boterolie, of vind je dat je genoeg uit roomboter/ghee haalt?

wij nemen daarnaast ook los, boterolie.

De skate liver oil heeft als voordeel dat het ook goed is voor je botten en gewrichten.

Ik heb de cold liver oil met kaneelsmaak. Is heel goed zo weg te krijgen.

Wat vind je het voordeel van de skate liver oil? Behalve de smaak dan. Nemen jullie los dan ook nog boterolie, of vind je dat je genoeg uit roomboter/ghee haalt?

Het gaat om de synergie van gefermenteerde levertraan en rauwe koudgeslingerde boterolie.

Wij nemen elke ochtend de skate liver oil en de boterolie vlak na elkaar in. Over synergie gesproken.

Maar we hebben dus niet alles samen in 1 mengsel.

Voor de mensen die moeite hebben met het doorslikken van hun olieen deze video van Sarah Pope van WAPF.

Wat ik vrij snel heb gemerkt nadat ik met een theelepel Blue Ice Royal per dag ben begonnen was dat mijn anders constant vreselijk slechte concentratie (eigenlijk alles cognitiefs) bij vlagen beter was. Dit zal ergens in de tweede week zijn. Het waren wel hele korte fragiele episodes maar ik merkte ze wel.

Iets anders wat ik merkte was dat als ik een dag oversloeg, mijn stemming achteruit ging de volgende dag richting depressief of geagiteerd. Als ik dan de olie nam (om de wereld te reden van bijv een woede aanval die ik soms voelde aankomen) voelde ik me vrij snel rustiger. Toen kon ik me er iets bij voorstellen dat levertraan vroeger aan stoute kinderen werd gegeven. :lol:

Skate liver oil heb ik nog niet zo lang en vergeet het steeds (capsules, minder uitdaging :roll: makkelijk te vergeten) dus daarover later.

@kokkie,

is een prima combinatie: levertraan en boterolie.

Levertraan en boterolie is een synergetische verbinding. Het versterkt elkaar in hun werking.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan