LGBTQ+

http://www.nu.nl/binnenland/4336979/twee-homoseksuele-mannen-zwaar-mishandeld-in-amsterdam.html

Als we de berichten mogen geloven is het afgelopen met de seksuele tolerantie en worden homo's weer terug in hun kast geslagen. De aloude volkssporten potenrammen en flikkertikken winnen kennelijk weer aan terrein. Populisten wijzen direct naar de moslims en roepen dat de oprukkende homofobie te danken is aan de islamisering. Nonsens natuurlijk. Potenrammers rammen poten omdat ze zelf homoseksuele gevoelens hebben en daar geen vrede mee kunnen hebben. Gevangen in hun eigen frustraties van onbegrepen gevoelens en verboden verlangens meppen ze datgene waarop ze eigenlijk stikjaloers zijn. Het is een monsterlijke paradox. Ik zal het aan de hand van wat praktijkvoorbeelden illustreren.

Kijk, natuurlijk zijn er altijd mensen die vanuit een religieuze motivatie menen anderen het leven zuur te moeten maken. Maar moslims slaan geen mensen in elkaar die, bijvoorbeeld, varkensvlees eten en Veluwse 'zwarte kousen' jagen geen 'burka's' de sloot in. Sikh's kunnen ongestoord in de stad hun tulband dragen en Hindoes met hun 'heidense goden' zitten gewoon rustig in de tram naast moslims, joden of voor mijn part atheïsten. Potenrammen is niet speciaal voorbehouden aan aanhangers van een bepaald geloof. 50 Jaar geleden werden er ook al homo's in elkaar geslagen en de gracht in geknikkerd.

Natuurlijk zal een potenrammer voor de rechter aanvoeren dat hij uit 'zedige overtuiging' handelde. Gekrenkt in zijn normen- en waardenpatroon wist de potenrammer niets beters te verzinnen dan rake klappen uit te delen. Trap er niet in. Als dat waar was en potenrammers de 'zedigheid' in een hoog vaandel hadden staan dan zouden ze ook de ramen van de hoeren dicht schilderen of, net als destijds dominee Doorenbos, sjaaltjes op het strand uitdelen aan topless dames.

Het feit dat homo haters zelf vaak homoseksuele gevoelens hebben blijkt uit twee voorbeelden: Ted Arthur Haggard en Larry Craig.

Ted Arthur Haggard:

Ted Haggard was tot 2006 de grote gevierde voorzitter van de National Association of Evangelicals, een invloedrijke organisatie die 30 miljoen christenen vertegenwoordigd. Hand in hand met het republikeinse deel van Amerika sprak Ted hel en verdoemenis uit over homoseksualiteit in het algemeen en het homohuwelijk in het bijzonder.

Tedje moest met de billen bloot toen de voormalige mannelijke hoer Mike Jones de wereld liet weten dat Haggard alles behalve vies was van de herenliefde. Tedje zou herhaaldelijk voor 200 dollar per keer zijn gram bij Mike gehaald hebben. Ted Haggard viel met een rotgang van zijn christelijke normen- en waardensokkel.

Larry Craig:

De Amerikaanse republikeinse senator Larry Craig was het boegbeeld van conservatief Amerika. De senator kon zich bogen op wapenfeiten zoals het tegen een wet stemmen die discriminatie van homo's bij sollicitaties strafbaar stelt en het zich meermalen uitspreken tegen het homohuwelijk.

Maar Larry Craig raakte in opspraak na een toiletbezoek op een vliegveld. In de toiletruimte deed de rechtschapen Craig, een voorvechter van traditionele 'family values', seksuele toenaderingen tot een andere man. Helaas voor Larry bleek de andere man een politieagent die zijn avances niet kon waarderen. Exit Larry Craig. Met deze voorbeelden in het achterhoofd zien we een patroon ontstaan.

De grootste homofoben blijken dus zelf maar al te vaak homoseksuele neigingen te hebben.

Zo is ook het vehaal bekend van een jongeman die zich presenteerde als een echt heteroseksueel alpha-mannetje. Als men niet iedere vrijdag in de disco een grietje wist te scoren dan was men in zijn ogen een homo of een mietje. Na zijn huwelijk werd hij opeens op staande voet ontslagen. Onze über-man bleek voor duizenden guldens (ja voor het euro-tijdperk) op kosten van de baas aan sexlijnen gebeld te hebben. De aanvankelijke bewondering over zoveel stoere viriliteit sloeg om in verbazing toen bleek dat hij alleen maar homo lijnen had gekozen.

Je bent kennelijk datgene waar je het hardst tegen schopt. Neem bijvoorbeeld het woord 'homo'. Vaak zijn het juist de stoere macho's die het woord homo als scheldwoord gebruiken. Waarom? Als het was om te kwetsen dan zijn er toch wel betere scheldwoorden?
Ze zouden bijvoorbeeld ook het maatschappelijk verontrustende gerontofiel, pedofiel of necrofiel als kwetswoord kunnen gebruiken. Of zouden de stoere knapen en ferme jongen juist homo als scheldwoord gebruiken als omgekeerde boodschap om maar vooral duidelijke te maken dat zij absoluut hetero zijn?

Als deze stelling enig grond van waarheid bevat dan zou dat betekenen dat er nog nooit zoveel homo's waren. Het is alleen diep triest dat zij zich op deze paradoxale wijze presenteren. Misschien moeten we het fenomeen potenrammen op dezelfde paradoxale manier te lijf gaan. Laat het breed en maatschappelijk bekend worden dat potenrammers zelf homo zijn.

Overigens moet het feit dat de agressieve klojo's uit het bovenstaande stuk zelf dus waarschijnlijk homo zijn, niets afdoen aan de strafmaat. Als ze gepakt worden, en met hun alle overige agressievelingen, moeten ze ongenadig hard gestraft worden. Zonder pardon. En dan bedoel ik natuurlijk niet één of andere halfzachte taakstraf.

Dit is ook meteen de reden dat er nog steeds keihard gevochten moet blijven worden voor homorechten en dat roze zaterdagen en gay prides georganiseerd moeten en zullen blijven worden. De agressievelingen en homofoben (de ware zielepoten dus) kunnen beter zelf uit de kast geholpen worden dan dat ze gefrustreerd over hun eigen homoseksuele gevoelens, anderen in elkaar slaan.

Wethouder Tom van den Nieuwenhuijzen: "Zo lang niet iedereen zichzelf kan zijn in Nederland blijf ik strijden, al is hij gay of niet"
"...maatschappelijke discussie aan de gang houden en iedere keer opnieuw beginnen, totdat het normaal is dat iedereen zichzelf mag zijn"

Op 1:33 spreekt hij zichzelf tegen "...geen homohuwelijk maar gewoon een huwelijk voor iedereen zoals het zou moeten zijn. Niet iets aparts voor homo's of aparts voor hetero's maar gewoon voor iedereen hetzelfde, dat is natuurlijk het summum waar je naar streeft."

"niet iets aparts voor homo's"???? Hijst net een Regenboogvlag voor een coming out dag voor homo's...

Wethouder Tom van den Nieuwenhuijzen: "Zo lang niet iedereen zichzelf kan zijn in Nederland blijf ik strijden, al is hij gay of niet"
"...maatschappelijke discussie aan de gang houden en iedere keer opnieuw beginnen, totdat het normaal is dat iedereen zichzelf mag zijn"

Op 1:33 spreekt hij zichzelf tegen "...geen homohuwelijk maar gewoon een huwelijk voor iedereen zoals het zou moeten zijn. Niet iets aparts voor homo's of aparts voor hetero's maar gewoon voor iedereen hetzelfde, dat is natuurlijk het summum waar je naar streeft."

"niet iets aparts voor homo's"???? Hijst net een Regenboogvlag voor een coming out dag voor homo's...

Ik zie niet meteen in hoe gayprides bij dragen aan de verbetering van homorechten. Wat ik wel zie is dat ze een pervers stereotype laten zien. Dit stereotype wekt bij een aantal mensen afkeur waardoor er juist meer haat ontstaat. Ik vraag mij dan ook af of de organisatoren van de gaypride het echt zo goed voorhebben met de homo's.

Gayprides zijn er ook niet voor de hetero's. Het is belangrijk dat homo's, en vooral zij die nog in de kast zitten, zien dat je altijd jezelf mag en kan zijn. Ook al is dat extreem. Iedereen heeft het recht om te zijn wie hij of zij wil zijn.

Ik begrijp ook nog wel dat omstanders niet alle uitingsvormen zullen kunnen begrijpen en/of waarderen. Het gaat al lang niet meer om acceptatie en integratie. Het gaat er om dat je mag zijn wie je wil zijn. Als mensen het over integratie hebben, dan hebben ze het meestal over het aanpassen aan hun waarden en normen. En natuurlijk mag je dat als buitenstaander willen, maar je hoeft je daar natuurlijk niet aan aan te passen.

En laat iedereen er van vinden wat hij of zij wil. Dat mag gelukkig. Als ze hun handen maar thuis houden. Zo niet, dan hoop ik dat ze iemand tegenover zich vinden die ze een flink pak op hun donder geeft, al of niet geholpen door omstanders. Agressie moet je gewoon keihard aanpakken.

Als we de berichten mogen geloven is het afgelopen met de seksuele tolerantie en worden homo’s weer terug in hun kast geslagen. De aloude volkssporten potenrammen en flikkertikken winnen kennelijk weer aan terrein. Populisten wijzen direct naar de moslims en roepen dat de oprukkende homofobie te danken is aan de islamisering. Nonsens natuurlijk.

En waarom is dat nonsens? Het nieuwsbericht vermeldt de ethniciteit niet van de daders. Als we dat nl. zouden doen, zouden we zien dat homo's allang geemancipeerd zijn in onze samenleving en dat hooguit nog rechts-extremistische skinheads doen aan potenrammen.

Dat is heel wat anders dan het rechts van de populisten, die gewoon zeggen waar het op staat. En daar zit het werkelijke probleem: dat niet door de media wordt vermeld, nl. de intolerante cultuur van de islam. Als ze dat wel zouden doen, zou blijken dat de inclusieve diversiteitspolitiek van links heeft gefaald.

Je kunt niet EN tolerant zijn naar homo's EN tolerant naar moslims, net zo min als je je sterk maakt voor vrouwenrechten en voor moslims tegelijk. De islam en homo's, de islam en vrouwen, dat botst simpelweg met elkaar. Links heeft dit probleem zelf gecreeerd door zowel homo's als moslims te knuffelen.

En nog hebben jullie je lesje niet geleerd door de mythe overeind te houden dat in blanke West-Europese landen men vijandig zou staan tegenover homo's en dat iedereen een potentiele potenrammer is. Het is precies dezelfde flauwekul als dat we zagen met de verkrachtingen door asielzoekers op oudejaarsavond in Keulen. Maar liefst vier dagen hield men stil dat VREEMDELINGEN zich hadden vergrepen aan ONZE VROUWEN. En nog houdt men officieel vol dat het niet overwegend deze indringers waren! Het past simpelweg niet in de inclusiviteitsgedachte, de werkelijke kanker in onze samenleving.

Potenrammers rammen poten omdat ze zelf homoseksuele gevoelens hebben en daar geen vrede mee kunnen hebben. Gevangen in hun eigen frustraties van onbegrepen gevoelens en verboden verlangens meppen ze datgene waarop ze eigenlijk stikjaloers zijn. Het is een monsterlijke paradox.

Ik denk dat hier een kern van waarheid in zit. Het zijn de 'butch'-homo's die zich keren tegen de 'femmes', de stoere tegen de verwijfde. Onze cultuur kent inmiddels nog nauwelijks macho's, homo of hetero. Zelfs de hetero's zijn gefeminiseerd en kunnen nog geen deuk in een pakje boter slaan.

Welke cultuur kent echter wel hypermasculiniteit en veel verborgen homoseksualiteit en pedofilie? Juist ja, I rest my case. De voorbeelden die jij noemt komen uit de rechts-conservatieve christelijke hoek in Amerika. Opnieuw religie dus, met zijn onderdrukte seksualiteit die allerlei perverse uitwassen in de hand werkt. Dit zien we standaard bij de islam, maar dat mag niet gezegd worden. Ook niet door jou, want ook jij houdt liever het progressieve diversiteitssprookje in leven.

Dit is ook meteen de reden dat er nog steeds keihard gevochten moet blijven worden voor homorechten en dat roze zaterdagen en gay prides georganiseerd moeten en zullen blijven worden.

Dus onze samenleving moet passief toezien hoe sadomasochisme en andere perverse uitingen worden getoond als de KARIKATUUR van homoseksualiteit die ze zijn? Als je meer homohaat en stereotypering wil, moeten jullie vooral zo doorgaan!

Vroeger moesten jullie je heil zoeken in parken of parkeerplaatsen en toiletten, tussen de drugsverslaafden en anderen die buiten de samenleving vielen. Vroeger hadden jullie louche homobars en gayclubs, waar het alleen maar om seks ging met zoveel mogelijk mannen. Vroeger werden jullie door Nederlandse mannen in elkaar geslagen. Dit speelt allemaal niet meer, de emancipatie van homo's is allang geslaagd.

Er is echter 1 bevolkingsgroep die zich weigert aan te passen aan onze normen en waarden, incl. respect voor vrouwen en homo's, en dat is de groep die ook door jou niet mag worden aangewezen als de boosdoeners. Dat is de tragedie van links, zij laten feiten niet in de weg staan van hun utopische ideaal van de 'regenboog'samenleving.

Kijk wat er recentelijk is gebeurd in Zaandam met die Turkse jongeren. Of met Marokkaanse jongeren in Gouda. En zo zijn er vele voorbeelden die niet eens het nieuws halen. We hebben te maken met een 'vijfde kolonne' in onze eigen samenleving, die GEEN ENKELE loyaliteit heeft aan onze samenleving, ons land, onze cultuur, onze normen en waarden. Men kent enkel loyaliteit aan de islam. Hun ideaal is een kalifaat met shariawet en als men ons hiervoor onder de voet moet lopen doet men dat.

Je ziet het ook met Turkse politieke partijleden. Ze waren de 'knuffelturken' van linkse partijen als de PvdA en Groen Links. Totdat Erdogan de oorlog verklaarde aan vermeende Gulen-aanhangers en ineens omarmden deze Turken niet meer de links-progressieve idealen maar gewoon een ouderwetse, patriarchale dictatuur. Het waren gewoon opportunisten, die het wel prettig vonden om geknuffeld te worden door links en zo kansen kregen om hun eigen ondemocratische idealen te verwezenlijken.

De westerse samenleving ondermijnt zichzelf van binnenuit, juist door zijn blinde tolerantie. De zo geprezen 'diversiteit' is het probleem en jij lijdt aan dezelfde waan, maar maakt je vervolgens druk om de gewelddadige uitwassen van de vijfde kolonne die jouw politieke slag zelf heeft binnengehaald. De barbaren bevinden zich allang binnen de poorten en zij met hun 'refugees welcome'-bordjes weten letterlijk niet wat ze in huis halen. Culturele 'verrijking'? Vrouwenverkrachting, potenrammen, dat is nog maar het begin!

Mike

Een goed artikel van Lasha Darkmoon:

The present clash with Islam, driven as it is by a dominant male culture, reveals the lamentable shortcomings of post-modern feminist culture, which does not possess the strength to defend itself against a male-dominated culture. The gross violations against women on New Year’s Eve in Cologne provide a chilling reminder of the contrast. Male aggression has gained a foothold and feminine values are helpless and unable to resist.

At the moment, Europe resembles a woman who allows herself to be battered and abused by her man. Like many battered women, she tries to cover her man’s violations, makes excuses for him, and returns to him time after time.

At the same time, immigration is inevitable in a globalized world. If Europe is to survive in an age of mass migration, there must be a male revolution. This revolution will be as important as the struggle for women’s rights in the 1960s. It is vital for Western men to acknowledge this need and start building social, cultural and political capital based on masculine virtues to defend the values upon which Europe is based.

https://www.darkmoon.me/2016/europes-tragedy-most-of-its-men-are-feminized-wimps/

Mike

Er is echter 1 bevolkingsgroep die zich weigert aan te passen aan onze normen en waarden, incl. respect voor vrouwen en homo’s, en dat is de groep die ook door jou niet mag worden aangewezen als de boosdoeners.

Mike, natuurlijk heb je gelijk dat er veel geweld en onaangepast gedrag komt uit deze hoek. Dat mag van mij best genoemd en benoemd worden. Maar het is heel makkelijk: al het geweld moet keihard aangepakt worden. Of dat nou geweld is tegen homo's, tegen vrouwen, tegen kinderen, tegen ouderen of in het algemeen. En of dit geweld nou vanuit Islamitische hoek komt, of vanuit Nederlandse hoek, dat maakt niets uit. Gewoon keihard aanpakken.

Vanwege geweld uit een bepaalde hoek moeten we niet hele bevolkingsgroepen generaliseren, demoniseren of buiten spel zetten.

Ik ken, natuurlijk in mijn omgeving maar ook in Nederland, hele lieve mensen die uit verschillende islamitische culturen komen: Syrië, Turkije, Marokko, Iran, Irak, India en China. Allemaal hele gewone, aardige, goedebedoelende en lieve mensen. Wat mij betreft inderdaad een aanwinst. Sowieso in mijn vrienden- en kennissenkring maar voor mij ook in de cultuur van het dagelijkse leven. Met dat soort mensen ben ik graag in contact.

Mensen die agressief zijn moeten we niet tolereren. En dat begint al met onverdraagzaamheid. En als we het al over soorten mensen hebben dan zijn dat de soort mensen die we heel duidelijk moeten maken we dat gedrag niet tolereren. Alle anderen mensen mogen van mij geknuffeld worden. Uit welke cultuur ze ook komen.

Ik kan me helemaal vinden in deze reactie. Wat mij betreft kunnen alle mensen, ongeacht ras, huidskleur, leeftijd, geslacht of seksuele voorkeur rekenen op dezelfde basismensenrechten. Dit betekent dat als deze mensen geweld wordt aangedaan dit niet te tolereren valt en dus in gelijke mate gerechtelijk bestraft moet worden.

Ook erken ik dat er ook lieve en aardige moslims bestaan. Of ze geknuffeld moeten worden weet ik zo net nog niet, volgens mij moeten ze gewoon als normale medemensen worden behandeld. Als ze iets toevoegen aan onze cultuur en onze maatschappij (dus productief zijn en niet eten uit de door ons bij elkaar verdiende ruif) zijn ze meer dan welkom.

Er is echter iets serieus mis met jonge moslimmannen en hun onverdraagzaamheid jegens vrouwen, kinderen en homo's. Dat is niet zozeer een westers probleem, maar vooral een probleem van die cultuur. We maken het echter ons probleem als we het in huis halen en voortdurend blijven vergoeilijken en dat is waar de populisten het over hebben. En terecht!

Ik heb al eens eerder een meme geplaatst waarin je een schaal met kauwgomballen ziet. Als jij wist dat 10% van de kauwgomballen giftig was, zou jij dan durven een handvol in je mond te steken?

Mike

Volgen mij zitten we op dit vlak best op dezelfde golflengte. Met dat verschil:

Ik heb al eens eerder een meme geplaatst waarin je een schaal met kauwgomballen ziet. Als jij wist dat 10% van de kauwgomballen giftig was, zou jij dan durven een handvol in je mond te steken?

Mensen zijn geen kauwgomballen. En angst is een hele slechte raadgever.

Iedereen is welkom. En agressie moet van niemand en op geen enkele wijze getolereerd worden. Er wordt heel weinig ingegrepen door iedereen. Iedereen is bang om zelf met agressie te maken te krijgen. Het zou een beetje opschieten als we met z'n allen bovenop agressievelingen zouden springen. Niet wachten op de politie maar zelf orde op zaken stellen bij zelfs maar het kleinste spoortje van agressie.

Dan hoeven we verder ook geen hele volksstammen of bevolkingsgroepen op afstand te houden of te generaliseren. Het enige wat gegeneraliseerd moet worden is agressie. Het enige wat niet getolereerd moet worden is agressie.

Ik denk dat jij chronisch onderschat hoezeer wij te maken hebben in Europa met een INVASIE. Terwijl je wel signaleert dat geweld jegens homo's toeneemt. Er vindt ook een regelrechte verkrachtingsepidemie plaats van vrouwen en dat beperkt zich heus niet tot oudejaarsavond in Keulen!

Mike

Wat ik in mijn leven in iedergeval geleerd heb: beoordeel mensen, en zeker geen groepen van mensen, op wat hun regering doet of hun geloof voorschrijft.

Ik heb zelf, met mijn man, jarenlang in Nederland gewoond in een zeer gereformeerde gemeenschap in de bible belt. Geen enkel probleem. Natuurlijk hou je rekening met elkaar en accepteer je elkaars gewoontes. Dan gaat het goed. Bovendien kan het geloof heel veel voorschrijven, maar iedereen vindt er blijkbaar zijn of haar eigen weg wel weer in. Oké, voor de buitenwereld houdt men de christelijke waarden hoog. Ook niets mis mee. Maar als mens lieten onze buren zich heus niet dicteren of ze ons mochten of niet. En omgekeerd respecteerden wij dat er, zeker in het openbaar, bepaalde gedrag regels zijn. Uiteindelijk hebben we er heel prettig gewoond.

Tijdens mijn reizen over de wereld is me één ding heel duidelijk geworden: ieder mens wil hetzelfde: Geluk voor zichzelf en hun gezin. En natuurlijk gaan mensen naar andere plaatsen als hun omgeving verwoest wordt door oorlog en armoede. Volgens mij zou ieder van ons exact hetzelfde doen als we in diezelfde situatie zouden zitten. En dan zouden we heel blij zijn als we gastvrij ontvangen werden.

Bovendien hebben 'we', onze leiders, de ellende zelf veroorzaakt. Het was in de landen waar nu de vluchtelingen vandaan komen welvarend en goed georganiseerd. Weliswaar op een andere manier dan wij misschien gewend zijn maar het was welvarend. Vanaf dat onze leiders zich er mee gingen bemoeien, en dat kunnen ze nooit als wij, en masse, 'NEE' zouden zeggen, is het daar een puinhoop geworden. En natuurlijk gaan mensen dan elders hun geluk zoeken.

En wat doen wij? Wij doen in grote getale waar het de elite om gaat. Wij laten ons bang maken en keren ons tegen de vluchtelingen. Met alle gevolgen van dien.

Natuurlijk ontstaan er onlusten als je grote groepen vluchtelingen op elkaar propt in gebrekkige onderkomens. Als ieder dorp in Nederland 2 vluchtelingen gezinnen een gastvrij onderkomen zou bieden, hebben we meer dan plek genoeg voor iedereen en meer. Zo erg overspoeld worden we dus ook weer niet. De ellende is er omdat we zwaar getraumatiseerde mensen op een kluitje stoppen in gebrekkige onderkomens binnen gemenschappen waar ze niet welkom zijn.

En natuurlijk blijft het feit dat we mogen verwachten dat mensen zich aanpassen. En natuurlijk moeten we agressie onvoorwaardelijk de kop in drukken. Zowel van de kant van de vluchtelingen als van de kant van de autochtone bevolking. En ik weet zeker dat de problemen die er nu zijn, dan niet bestonden.

Dit getuigt van een grenzeloze naiviteit, iets wat je typisch aan de linkerkant van de politiek ziet. Hier het verhaal van zo'n tolerante moeder, die zo'n smeerlap in haar huis liet wonen die vervolgens haar 10-jarige dochter verkrachtte:

http://www.conspiracydiscovery.info...to-her-home-who-then-rapes-her-10yo-daughter/

We hebben het hier niet over oorlogsvluchtelingen, we hebben het over dienstweigeraars en klaplopers, jonge mannen die elders hun geluk zoeken en die helemaal geen trauma's hebben. Zoals gewoonlijk onderschat je het probleem weer eens en bedek je het met vals positivisme.

Mike

Zoals gewoonlijk onderschat je het probleem weer eens en bedek je het met vals positivisme.

Het maakt mij inderdaad niet uit waarom mensen van land willen wisselen. Ik heb immers zelf ook die keuze gemaakt. Dus ook gelukzoekers zijn wat mij betreft overal welkom. Zeker als het dienstweigeraars zijn. Ik heb veel respect voor mensen die weigeren, op welke manier dan ook, aan oorlog deel te nemen. Zoals ik al eerder vermelde, zou iedere vorm van agressie verbannen moeten worden. Dus zeker ook oorlog waar altijd heel veel onschuldige mensen in betrokken worden. Uiteraard mag iedereen zichzelf verdedigen maar mensen die voor passifisme kiezen zouden wat mij betreft altijd gerespecteerd moeten worden. Niemand mag verplicht worden aan agressie deel te nemen.

De enige uitzondering op het gebruik van agressie vind ik wanneer je jezelf moet verdedigen. Dan mag iedere vorm van agressie keihard aangepakt moet worden.

Noem mij naïef. Prima. Het maakt mij niet uit hoe anderen mij willen noemen. Ik kies er in ieder geval bewust voor deze houding: tolerantie ten opzichte van alles en iedereen met uitzondering van agressie.

Dit zijn geen dienstweigeraars die hiervoor kiezen uit pacifistische of ideologische overwegingen, maar klaplopers die geen leven hebben en er alleen maar op uit zijn om anderen het leven zuur te maken en gratis kost en inwoning te krijgen van westerse overheden. Erg naief inderdaad.

Mike

Nogmaals: mensen die anderen het leven zuur maken door zich onverdraagzaam op te stellen en zich agressief re gedragen, moet je heel hard aanpakken.

Hoe weet jij trpuwens dat veel assoelzoekers klaplopers zijn? Hoeveel ken je er? Ik zelf ken er nogal wT persoonlijk of via via. En geloof me, het beeld wT jij nu schetst kloot in al die gevalken niet.

En natuurlijk zullen er ook mensen tussen zitten die voiral hun geluk zoeken en missxhien er zelfs op uit zijn om te profiteren. Dat is ook heel menselijk. Als jij het met weinig inspanning beter kunt krijgen zul je waarschijnlijk die kans ook pakken. Mensen kunnen alleen profiteren als je ze laat profiteren. Daar heb je zelf dus een heel groot aandeel in.

Maar nogmaals: hoeveel mensen ken jij persoonlijk die verkrachtend, molesterend en profiterend door het leven gaan?

Over de tweet die ik boven aan deze pagina plaatste met die verschrikkelijke foto: die vrouw op die foto blijkt niet afkomstig uit Zweden, maar uit Zuid-Afrika.
Je moet zo opletten tegenwoordig.

Niet dat er geen serieus vluchtelingenprobleem is in Zweden overigens.

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan