Maagzuur en afbouwen Omeprazol

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hallo Kavana,

Ik heb zelf ook altijd omeprazol geslikt tegen maagzuur, zelfs een vrij hoge dosis die ik achteraf gezien helemaal niet zo lang had mogen gebruiken. Ik wilde er ook van af omdat ik inmiddels begreep dat ik waarschijnlijk een tekort aan maagzuur had dan teveel.

Omdat ik "slechts" enkele keren per week een pil nam ben ik gewoon gestopt. Wel ben ik toen 3 keer per dag een glas sole gaan drinken. In het begin was het echt wel even volhouden, want de omeprazol gaf sneller verlichting. Maar ik wist dat ik moest doorzetten, omdat de Omeprazol het probleem alleen maar in stand zou houden. Ik ben nu een half jaar verder en heb geen omeprazol meer gebruikt. Ik drink nu 2 glazen sole per dag, soms minder, en dat gaat hardstikke goed. Het is sowieso een kwestie van uitproberen wat bij je past en dan volhouden. Want bij mij werkt azijn namelijk helemaal niet. Ik hoop dat je van de Omeprazol af kan komen!

 
Nou het gaat tot nu toe goed. Ik ben ook goed aan het sole drinken geslagen en ben er achter gekomen dat de korte lever reiniging ook wonderen doet tegen het brandende gevoel. Twee vliegen in een klap. En het fijne is ik eet gewoon minder met dit dieet en dat helpt ook.

 
ivm maagzuur, lees ik dat je jodium nodig hebt om maagzuur te produceren. Dus acid reflux kan ook te maken hebben met een gebrek aan jodium.

 
Nou ben ik dus al een tijdje op zoek naar de betaine HCL en is het met pepsin goed of beter zonder voor mijn maagzuur? Waar kan ik het het beste online bestellen?

 
Deze even naar boven halen. Vannacht niet zo goed gegaan, aan het overgeven geweest. Het gaat nou wel weer goed gelukkig.

In ieder geval is er nog iemand die me kan helpen met de vraag in mijn vorige post?

 
Helaas ik heb geen creditcard en paypal hebben ze op de site niet.

 
Als je maagzuur slecht is word er vaak vergeten dat je extra zink en foliumzuur goed kunt gebruiken al dan niet uit goede supplementen naast de B1 uit bv de biergisttabletten.

Is echt heel belangrijk voor je lichaam om maagzuur aan te maken en zink ontbreekt vaak in onze voeding.

Zink zit vooral in lever (worst etc) Krab , Oesters ,Gember is ook een hele goede maar wel vers gebruiken

Foliumzuur zit het meest in spinazie , papaya en bieten, wel nitraatrijk maar dat neem ik op dat moment maar even voor lief en ik neem er extra vitamine C bij

Als je de papaya kiest heb je meteen je enzymen en geen nitraat

Als je maagzuur namenlijk niet goed is kan je supplementen slikken wat je wil maar de opname is dan behoorlijk minder of zelfs niet, kost je dus een hoop geld voor niets.

Eigenlijk kun je het beste je maagzuur eerst op orde krijgen en daarna pas supplementen nemen voor je bijnieren denk ik persoonlijk omdat het anders te veel van het goede is

Dat is mijn ervaring wel.

Ik eet soms de volgende salade voor maagzuur

MAAGZUURSALADE

Verse spinazie (foliumzuur)

Gember (zink)

Zeezout (natrium)

Kurkuma (anti-oxidant)

Kip/bio vlees of ei (eiwitrijk)

Citroensap (basisch)

Wortel (vitamine A)

Tauge (vitamine C)

Oregano (spijsvertering)

Dragon (spijsvertering)

Cayennepeper (spijsvertering maagzuuraanmaak)

Kruiden naar smaak

 
Elmo,

Je kunt beter cayennepeper (nachtschade!) vervangen door zwarte peper voor de maagzuuraanmaak. En in wortel zit geen vit. A, maar betacaroteen (pro-vitamine A). Vit. A is een dierlijke vitamine, het dier zet betacorateen om in werkelijke vit. A. Rauwe spinazie eten is geen goed idee, niet zozeer i.v.m. nitriet, maar met oxaalzuur.

Mike

 
Ok die cayennepeper gebruik ik ook maar zelden , omdat me dat te heet is :-)

Oxaalzuur moet ik eerst eens opzoeken wat dat precies doet.

Kan ik hier vast wel ergens vinden

 
Nou oxaalzuur klinkt niet echt prettig inderdaad, dus als je spinazie kookt is het oxaalzuur er uit? en blijft het foliumzuur dan wel aanwezig?

En ik zie dat oxaalzuur ook in gember zit? Ik dacht dat gember wel aardig goed was altijd.

Die lijst met dingen die we beter niet kunnen eten is wel enorm zeg, misschien is een lijst met wat wel te eten wel kleiner.

 
Oxaalzuur bindt aan calcium en veroorzaakt nierstenen. Gember bevat slechts weinig oxaalzuur, maar spinazie is er zeer rijk aan. Het klopt dat we met plantaardige voeding voortdurend de afweging moeten maken of de voordelen opwegen tegen de nadelen. Planten kunnen niet weglopen en doen daaom aan chemische oorlogsvoering.

Mike

 
Ik las "Omeprazol" en had gelijk herkenning!

A.s. maandag wordt ik geopereerd en ik weet 100% zeker dat ik een aantal dagen zo niet langer pijnstillers als ibuprofen zal gaan slikken. Ze gaan een stukje bot uit mijn heup halen en daarmee een vorig jaar gebroken handwortelbeentje in mijn pols repareren. Ik heb drie maanden gips gehad maar het botje wordt slechts doorbloed door één bloedvaatje wat precies op de breuklijn ligt en zodoende sterft het botje af als ze niets doen, wat tot een instorting van het polsgewricht leidt........

Ik heb mijn dokter zelf om Omeprazol gevraagd om mijn maag te beschermen tegen de ibuprofen.

Wat nu? Is het middel slechter dan de kwaal? Oftewel dan maar geen Omeprazol en de ibuprofen zonder beschermer slikken?

Geen pijnstillers nemen is geen optie, toen ik m'n pols vorig jaar had gebroken leefde ik van moment naar moment dat ik weer een ibuprofen kon nemen en zelfs met pijnstillers kon ik nog niet slapen van de pijn.

Ik baal er daarnaast ook van dat ik onder narcose moet. Ik heb gevraagd of het niet plaatselijk verdoofd kon worden, maar dat had wel met de pols gekund maar een heup kun je niet plaatselijk verdoven. Ik zei de anesthesist dat ik die rommel liever niet in mijn lichaam wilde en dat ik had gehoord dat het maanden duurt voor je het weer kwijt bent. Hij zei dat dat onzin is, dat het binnen no time je lichaam weer uit is. Ik geloof dat helaas niet zo. Hoe zien jullie dat? Alleen heb ik helaas geen keus. Kan ik iets doen om de schade te beperken?

 
Ik heb enorme slechte ervaringen met omeprazol

mijn dokter dacht dat ik dus teveel maagzuur aanmaakte en schreef me dat voor met als gevolg een complete instorting van mn maagzuuraanmaak met alle gevolgen van dien,

Ik zal het dus nooit meer gaan gebruiken, wat een rotzooi

Ik weet niet of je alleen ibuprofen kan nemen zonder je maag te beschermen, daar heb ik geen ervaring mee, probeer zoveel mogelijk zonder pijnstillers te werken maar in dit geval snap ik dat je graag wat pijnbestrijding hebt

 
Vanochtend nog las ik een gloednieuw artikel uit in het kwartaalblad van de WAPF, Wise Traditions, over de negatieve gevolgen van medicatie. Gelukkig is dit artikel al online gezet:

http://www.westonaprice.org/health-issues/your-body-on-drugs

Hierin staat het volgende te lezen over omeprazol en soortgelijke PPI's:

Quote:
Proton pump inhibitors and H2 blockers have been linked with osteoporosis and brittle bones (Briot, 2012; Yang, Lewis, Epstein, & Metz, 2006), and increased risk of Helicobacter pylori infection. H. pylori is strongly associated in many studies with gastritis, duodenal ulcer, gastric cancer and nonulcer dyspepsia (Zhang, 2005; Veldhuyzen van Zanten and Sherman, 1994). There is also cause for concern that PPIs directly induce the pattern of gastritis most associated with increased risk of gastric cancer (McColl, 2004).


Over ibuprofen schrijft de auteur het volgende:

Quote:
Without folic acid, DNA synthesis is inhibited, cell replication stops and the cell dies. It is necessary for production of red blood cells. A number of drugs deplete folic acid or suppress folic acid activity, such as methotrexate, daraprim, aspirin, cholesytramine, cortisone, prednisone, estrogens, metformin, hydrocodone and aspirin, ibuprofen, and many others (Pelton, 2001).

Folic acid is one of the most common nutrient deficiencies; the vitamin is easily destroyed by light, heat and oxygen. Heavy losses occur during cooking and storage.

Symptoms associated with folic acid include cervical dysplasia, insomnia, nausea, increased infections, anorexia, megaloblastic anemia, birth defects and elevated homocysteine, which is an independent risk factor for heart disease. During pregnancy, the requirements for folic acid are increased and deficiency increases the risk of spina bifida and cleft palate.


Mike

 
Dus toch weer die foliumzuur inderdaad die zo belangrijk is.

Jammer dat er met koken zo veel verloren gaat, toch eens een goede leverworst vinden zonder toevoegingen of toch maar aan de gewone lever maar dat vind ik niet echt lekker persoonlijk en papaja is zo gruwelijk duur altijd

Zit foliumzuur ook in rauwe melk eigenlijk even of topic?

 
Okay, geen omeprazol dus. Maar ik vrees dat ik echt een paar dagen aan de ibuprofen moet. Loont het om ibuprofen samen met extra foliumzuur te slikken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan