Maagzuur en afbouwen Omeprazol

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
ook belangrijk na narcose is zorgen voor extra b12 en

eventueel nux vomica d4, voert afvalstoffen van de narcose af

sterkte met je operatie.

 
Mijn zoon heeft ooit een onderzoek laten doen voor z,n maagklachten. Ik weet niet wat hij nu gebruikt maar er werd gezegd dat het zg "poortje"niet goed werkt.

Voor zover ik weet gebruikt hij wel al lange tijd iets. Zal het hem spoedig vragen.

Is dit ook op te lossen (misschien met cocosvet en het goede zout ?

 
Voldoende water drinken is op meerder punten goed voor de maag en voor de maagzuurproductie. Tegelijk moet er voldoende zout ingenomen worden, komen wij hier vanzelf uit op Sole. Vocht is in het lichaam van levensbelang, het heeft vele functies, waaronder ook het voldoende dik en gezond houden van maag- en darmslijmvliezen, een goede stoelgang, gezonde gewrichten enzovoort. Heel veel problemen ontstaan door een lichte vorm van uitdroging, dat is gerelateerd aan o.a. onze westerse voedingsgewoonten.

Dus Olé met de Sole!

 
Ik verduidelijk het maar even. De argeloze lezer leest misschien uitsluitend de eerste zin:

Quote:
Voldoende water drinken is op meerder punten goed voor de maag en voor de maagzuurproductie.


Enne...ik drink geen koffie, wel groene thee.

Mike

 
Ik was er nooit aan. Ik heb altijd moeiteloos koffie kunnen laten staan en ben altijd een 'sociale koffiedrinker' geweest. Soms drink ik nog steeds koffie als het me wordt aangeboden. Thuis drink ik het zelf niet of nauwelijks, alleen bij hoge uitzondering een keer met veel melk (koffie verkeerd) of slagroom.

Mike

 
Ik neem het een enkele keer als pijnstiller bij hoofdpijn, maar ik vind het niet meer lekker (vroeger wel).

 
Ik ben ook een soort sociale koffiedrinker, beter gezegd een koffieismijnuitstapje koffiedrinker. Heb het de laatste tijd vaker laten staan ,maar mis nu dus wel mijn uitje. Vind verse muntthee ook wel lekker hoor, maar niks kan op tegen een fantastisch goed opgeschuimde met goede espresso erin gemaaktecappuccino. Ik denk dat het heel gezond is voor mij om twee keer in de week op mijn fietsje naar de beste koffietent in de stad te gaan en waar ik voor mijzelf tijd maak en daar intens te genieten van deze traktatie. Vaak doe ik daar ook huiswerk, zodat ik niet afgeleid wordt door computer, strijk en afwas. Heerlijk.

Helaas krijg ik op de dagen dat ik geen koffie drink vaak afkickhoofdpijn en valt de melk me niet zo goed meer op de maag: damn you wp! :wink:

 
Ik weet nu wat mijn zoon gebruikt. Omeprazol. Mag vit B12 dan worden ingenomen via een pil oftewel synthetisch? En hoe zit het met jodium, weet iemand daar iets van?

Hij zegt nu dat hij zich niet lekker voelt, misselijk, ik zal zondag zuurkool koken en het Keltisch zout meegeven. Hij drinkt graag Cola en daar zit fosforzuur in en eet graag appelmoes. , (gekocht in de winkel zonder toegevoegde suiker) . Gebruikt hij zonder het te weten juist die voeding die goed is voor zijn maag? En verse appelmoes is dan zeker beter? Als je je maar rot genoeg voelt wil je wel veranderen, toch? En te dik is hij ook, dat zegt hij nu zelf. Maar de goede vetten heb ik al, ook vit C, camu camu en Keltisch zout. Hij woont hier vlak bij dus kan ik gezond eten voor hem maken.

Weet iemand iets over die fosforzuur.

Liesje

 
@Tanja: ik ben ook zo'n 'koffie-is-mijn-cadeautje' type. Ben sinds een maand suikerloos, glutenvrij en melkvrij aan het eten/drinken. En ik mis mijn favoriete koffie met veel opgeschuimde melk heel erg... :cry:

Jij gunt het jezelf twee keer per week... maar jij hebt waarschijnlijk je darmen beter op orde dan ik. Ik hou nog maar even vol, en misschien als ik me beter voel, dat ik het er toch eens op waag...

Moeilijk soms, die afweging tussen een ander eetpatroon en af en toe zondigen... 8O

MissM

 
MissM,

Lastige materie inderdaad, als je bent afgekickt is het ook zonde om jezelf weer te 'vergiftigen' tenminste zo voelt het bij mij soms. Als het dan ook nog eens niet goed valt, komt het genieten ook ineens in een ander licht te staan.

 
Cola zou ik gewoon direct mee stoppen, of het nou light of gewoon is het is troep. En de omeprazol is ook troep. Ik ben er nu dus volledig vanaf. Ik gebruik nu betaine HCL en appel azijn en keltisch zeezout en de gezonde eetgewoonte die je hier op het forum kunt vinden en dat gaat goed. Als overgang heb ik nog wel wat rennies gehad maar dat komt nu ook zelden meer voor, alleen als ik dus zondig gaat het vaak mis. Nu moet ik alleen nog van mijn metformine af maar op de een of ander manier gaat het meteen fout als ik ze niet inneem.

 
ik merk dat ik door mijn middenrifbreuk last van mijn stem krijg deze klinkt wat rauwig

komt dit doordat er toch maagzuur naar boven trekt en hoe kan ik dat voorkomen?

 
De belgische TV (I) heeft regelmatig het programma Koppen XL (21.05) zonder dat erbij staat waar het over gaat. Nu ging het over het zo "onschuldige" aspirientje. Er komen hierdoor veel mensen in het ziekenhuis terecht met maagklachten/bloedingen. Ik heb het niet helemaal gezien. Interessant voor mensen die aspirine slikken.

 
Hier een zeer verhelderend artikel van de WAPF over maagzuur. Voor de jonge ouders die worstelen met een baby die niet of nauwelijks voedsel verteert ook een must!

Quote:
In infants and children, symptoms manifest as frequent ear infections, excessive crying, nausea with or without vomiting, excessive coughing, respiratory problems, refusing food, excessive belching and burping.


Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan