Maagzuur en afbouwen Omeprazol

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Mooi artikel. Helaas lees ik het te laat, mijn dochtertje had verborgen reflux en heeft een tijdje medicijnen gehad (zonder alcohol en aluminium, maar natuurlijk alsnog rommel). Maar wel handig om in gedachten te houden voor de toekomst. Ik ben zo snel als het kon gestopt met de medicatie, en inmiddels heeft ze nergens last meer van. Op dit moment loopt er een ontlastingsonderzoek bij een darmfloratherapeut om te kijken hoe het zit met haar darmflora.

 
Ik heb het gelezen, komt op het juiste moment heel goed binnen hier. Hartelijk Dank maar weer!

 
Hallo, Ik ben Mayk. Ik slik al 10 jaar omeprazol. Zonder kan ik niet slapen of eten. Ik ben 6 dagen geleden gestopt met de omeprazol en begonnen met keltisch zeezout en troebel appel azijn en ghee en kokosolie. Het gaat niet zo goed. 1 jaar geleden nam ik betaine hcl, maar toen ben ik in 6 weken 3 kilo afgevallen, terwijl ik niet hoef af te vallen.

Maar ik heb chronische lyme bleek in juli na 7 jaar het in mijn hersenen te hebben en 21 jaar te liggen door bekkeninstabiliteit en 6 lyme onderzoeken verder.

Lyme veroorzaakt ook maagklachten door maagzuur. Kan dit bovenstaande dan wel evengoed helpen?

Ik ben ook intolerant voor melkeiwitten.

 
Kijk eens naar dit artikel, met een aantal supplementen zou je heel goed geholpen zijn om de nood te lenigen. En dan vervolgens je voedingspatroon veranderen.

Verder is er op dit forum o.a. deze draad over lyme.

 
Hallo Mayk. Fijn dat je de weg naar het forum hebt gevonden voor jou en je zoon. Het zou handig zijn als je een eigen voorsteltopic aanmaakt, dan kan je daar je hoofdvragen stellen en aan de hand van de antwoorden een plan van aanpak voor jezelf maken. En kunnen we ook dieper ingaan op de voeding, want alleen met supplementen redt je t niet en je zoon ook niet.

 
Ik heb clienten die omeprozal slikten. Tijdens consult bleek dat deze medicijnen niet 'nodig' waren. Ze gingen aan de sole en appelazijn en na een aantal weken konden ze hun medicijnen met gemak ( en verbazing) afbouwen.

Er is tevens een homeopatisch middel wat kan helpen. Vervang je omeprozal door Iberogast, een natuurlijk middel en ga aan de sole en appelzijn. Dan na tijdje afbouwen.

http://www.apotheek.nl/Medische_inf...oducten/Iberogast.aspx?mId=10704&rId=2600

 
Gerard, toevallig heb ik al die supplementen voor mijn zoon B i.v.m. het herstellen van de metallothioneine productie, behalve de

foliumzuur. Bestaat er ook een supplement waar al deze dingen inzitten?

 
Ik ken niet zo'n supplement. Het kan ook beter zijn om de stoffen apart te kopen, zo kan je variëren met de onderlinge hoeveelheden om de optimale mix te vinden.

 
Jaaaah, het is denk ik gelukt van mijn omeprazol af te komen door mijn dieet aan te passen en de sole en de appelazijn!

Ik eet supervet en drink het bakvet van mijn vlees of spek gewoon op uit de pan. Het gaat steeds beter met mijn maag. 's Avonds in bed bijna geen last meer en het brandende gevoel is ook weg. Een jaar geleden tevergeefs met betaine hcl geprobeerd en nu blijkt dat het met deze adviezen van het forum WEL LUKT! Ik ben er nog maar anderhalve week mee bezig.Afgelopen weekend ging het helemaal niet en moest ik nog omeprazol nemen, (na 6 dagen niet, 2 dagen wel).

Ik denk dat mijn man ook te weinig maagzuur heeft door 15 jaar geen vlees eten. Hij heeft 's nachts last van golven slijm waar hij van gaat hoesten en als hij een iets vets eet, moet hij verse gember nemen om te kunnen slapen. Hij staat negatief tegenover dit forum, hij slaat op tilt dat ik rauwe melk heb gehaald, maar ik zeg "je moet er eens over gaan lezen, dan kan je pas oordelen".

Ik heb hem vanmorgen overgehaald om ook te beginnen met de sole en de appelazijn.

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie adviezen

groet Mayk

 
hoi Zonne,

op het moment gaat het weet even slechter, ik moest trainen voor mijn bekken en toen kreeg ik weer een beetje last, ik moest er helemaal van hoesten, nog steeds.

Nu heb ik weer de sole en de appelazijn genomen en ei met spek gebakken in ghee en kokosolie en hoop dat dat weer helpt.

Maar het gaat echt een stuk beter, ik denk echt dat ik het vol kan houden zonder omeprazol.

Heb je zelf ook last?

groet Mayk

 
zou onderstaand een idee voor je zijn?

Een supplement met melatonine (2,5 mg), L-tryptofaan (25 mg), vitamine B6 (200 mg) foliumzuur (10 mg), vitamine B12 (50 mg), methionine (een aminozuur; 100 mg) en betaïne (100 mg) bleek in een klinisch-wetenschappelijk onderzoek effectiever tegen brandend maagzuur dan omeprazol. Na iets meer dan een maand meldden alle patiënten die het supplement kregen, dat ze geen symptomen meer hadden (en geen bijwerkingen) ten opzichte van twee derde van degenen die omeprazol kregen.

 
Jeeh Gerard, ben je helemaal voor me gaan zoeken? Ik waardeer het zeer. Na mijn vette lunch gaat het weer beter. Maar mocht het niet lukken, dan heb ik je supplement achter de hand. Al heb ik wel gelezen op dit forum, dat als je hydrocortison neemt (ik moet het echt nemen van dokter van Meerendonk i.v.m. de Lyme, die vangt cortisol weg), dat de betaine dan je maagslijmvlies aantast.

Dus in dat opzicht vind ik het dan weer eng. Of misschien is de hoeveelheid betaine in dit supplement niet hoog genoeg om je maagslijmvlies aan te tasten?

Hartelijke groet,

mayk

 
Ik denk dat je dan moet kiezen, of hydrocortison, of betaine. Lastig zo'n gecompliceerde toestand. Overleg het anders met die arts, hij weet ook wel dat maagzuurremmers op den langere duur desastreus zijn, het ondermijnt je afweersysteem en op een gegeven moment is er geen houden meer aan. Verwijs medicijnmannen die dat niet geloven maar naar mij, dan zal ik het ze inpeperen.

 
Wat een leuke reactie Gerard! Dat je het mijn arts voor mij gaat inpeperen.

Ik wist al heel lang de omeprazol heel slecht voor je is. Zo vaak geprobeerd te stoppen, maar ik denk dat het nu echt gaat lukken!

Nu gaat het best wel weer goed met mijn maag. Ik maak alles met ghee en kokosolie klaar en net vette zalm gegeten. Het gaat echt beter.

Ik had het er wel met PvM over gehad, maar hij maakt er niet veel van.

Dank je wel en groet van

Mayk

 
He Mayk toevallig ik loop ook bij Paul van Merendonk.

Hij zou weer bellen voor een kort belconsult.

Tweede keer dat ik het ben vergeten pfff zal hem morgen bellen hopelijk neemt die het mij niet kwalijk.

Ben zelf ook met Lyme gediagnostiseerd bij Paul.

Valt me wel op dat Lyme opeens een rage lijkt te zijn, dat maakt mij soms wel aan het twijfelen eerlijk gezegd.

Maar verder niks negatief nog over hem te zeggen :)

 
Hoi Jordy,

Weet je ook nog maar net dat je lyme hebt? Welke klachten heb je? Ik vind het erg voor je.

Ik vind paul ook een goeie vent, hij is super aardig en wil alles altijd heel goed uitleggen. Vriendelijke man.

Volg je ook het epigenar protocol?

groet Mayk

 
Gerard,

Vanwege erge ziekte en maagzuur tegelijk, gisterochtend omeprazol genomen, vandaag weer niet. Het gaat vandaag weer veel beter. Ik hoop dat het doorzet. Ik neem de zink van mijn zoon erbij, misschien dat dat scheelt.

Mayk

 
Wellicht wordt het maagzuur probleem ook beïnvloedt door bepaald voedsel, dat zou je kunnen onderzoeken door 1 voor 1 een soort een keer weg te laten. Verder uiteraard spanningen, dat is garantie voor maagzuurproblemen. Lastig, maar denk aan regel nr 6.

naast zink zou ik ook selenium nemen.

Sterkte!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan