Mazelenuitbraak in Nederlandse 'bijbelgordel'

Ik begrijp niet goed wat dit doet op een forum over tradities eerlijk gezegd. Er is een lange traditie van homoseksualiteit bij pre-industriele volkeren, ook bij volkeren die Weston Price heeft bezocht.

Een artikel waarin dit wordt uitgelegd vind je hier:

http://www.dancingtoeaglespiritsociety.org/twospirit.php

Mensen worden als two-spirit-person geboren, en Indianen hadden een bijzondere verering voor hen omdat zij zowel mannelijke als vrouwelijke energie in zich verenigen. Het waren meestal mannen en zij werden gezien als begaafd.

Ouders wisten dit te herkennen bij hun kinderen, en een jongetje kreeg dan verder geen training om te jagen, maar veel meer een spirituele training. Zij deden verder het werk van de vrouwen, kregen geen kinderen, maar waren vaak de visionairs en de zieners van een stam, met een belangrijke rol bij rituelen.

In alle Indianentalen bestond een speciaal woord voor deze mensen, die wij dus homoseksueel zouden noemen. Kenmerkend: wij leggen de nadruk op de seks, zij leggen de nadruk op de aard met tweesoortige energie. Het merkwaardige is dat ik zelf nog iets van zo'n status hebben kunnen merken op het platteland in ZO-Azie. Iets andere omstandigheden, maar de gays hebben een belangrijke rol in de hele sociale structuur - in grote groepen. Dat vergeten wij vaak: wij leefden van oudsher in hele groepen.

Nederland is een merkwaardig land, aan de ene kant hebben we vooral in Nederland een regering die allerlei parades promoot, homo-educatie op kleuterscholen (!), en we moeten met z'n allen leren dat het homokoppel een even sterke gezinseenheid vormt als het heterokoppel. Onzin natuurlijk, en de meeste mensen voelen dat echt wel aan.

Aan de andere kant hebben we mensen die niets willen weten over de lange geschiedenis van homoseksualiteit, die allerlei ongefundeerde beweringen doen dat homoseksualiteit een hormonale verstoring is, een ziekte, en dat ook nog eens een keer in verband brengen met slechte voeding. En maar de lange geschiedenis blijven ontkennen. Genant.

Ook dit past helemaal in dit treurige land, waarbij we van oudsher geconditioneerd worden om te denken in kleine huisgezinnen, met een man aan de top en een vrouw daaronder.

Het is het een of het ander. Mensen met echte kritiek op het hele gay-pushing (zoals gaypride) lopen vaak rond met allerlei hopeloze beelden over de man als autoriteit over de vrouw, en over een verleden waarin tussenvormen zoals homoseksualiteit nooit zouden hebben bestaan.

En de mensen met echte kritiek op deze conditionering lopen vaak rond met hopeloos feministische denkbeelden waarbij vrouwelijke energie wordt ontkend, en alles draait om competitie met mannen. Het is allemaal conditionering: valse dilemma's, verdeel en heers, het bekende werk.

Spirituele nihilisten zijn het, zowel aanhangers van hardcore feminisme met hun machtsdenken als de mensen (vaak mannen) die niet kunnen verkroppen dat homoseksuelen in veel tradities een meer spirituele rol kregen.

De waarheid is dat mannen door de eeuwen heen een aanleg kunnen hebben om homoseksueel te zijn, om zo geboren te worden: uit onderzoek blijkt een duidelijke genetische component.

Dit heeft niets te maken met een afwijking, maar alles met een beter begrip van biologie. Status is het kernwoord, het loont voor de mensheid als een heteroseksueel koppel een kans heeft op homoseksuele kinderen, mits die laatste een soort status heeft. In de biologie is dat heel normaal, je bent het zelf niet, maar je draagt het waardoor een van je kinderen homoseksueel is. Als dit vroeger geen status zou hebben gehad dan zou de genetische aanleg voor homoseksualiteit allang zijn verdwenen, en dat is niet wat uit studies blijkt. Vrijwel overal een lange geschiedenis. Dat wil zeggen... niet helemaal: in samenlevingen met een lange geschiedenis van feodalisme (bv Oost China) en een historisch patriarchale structuur zien we het veel minder. Zuid-China daarentegen weer wel.

 
RIVM bevestigt: Antroposofen belangrijkste weigeraars vaccinatie

03-08-2013 10:02 | gewijzigd 03-08-2013 10:04 | ANP

Leerling van een vrije school in Den Haag. Foto ANP

Niet reformatorische christenen, maar antroposofen blijken de belangrijkste weigeraars van vaccinaties tegen ziektes als de mazelen. Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zaterdag bevestigd. Slechts ongeveer een op de vijf niet-inenters is reformatorisch.

Antroposofen volgen de spirituele filosofie van de Oostenrijker Rudolf Steiner. Zij geloven dat ziekten een heilzame werking hebben op lichaam en geest en kinderen kunnen helpen bij hun ontwikkeling. Daarom staan ze sceptisch tegenover vaccinaties tegen ‘minder gevaarlijke’ ziekten, zoals de bof en mazelen. Zogeheten Rudolf Steinerscholen, ook bekend als vrijescholen, zijn overal in Nederland te vinden.

Volgens het RIVM is 95 procent van alle kinderen ingeënt. Van de overige 5 procent is naar schatting 1,3 procent bevindelijk gereformeerd. De rest is bijvoorbeeld antroposofisch. Dit wordt echter niet bijgehouden, waardoor het RIVM geen precieze cijfers heeft over deze groep.

Volgens een woordvoerster van het instituut worden er geen specifieke acties ingezet om antroposofen alsnog te overtuigen van het nut van een inenting. „Dat is een keuze die mensen zelf maken”, aldus de zegsvrouw. De GGD gaf eerder wel aan te overwegen een oproep te doen voor de mazelenvaccinatie op scholen met een antroposofische inslag.

In de afgelopen weken zijn zeker 780 mensen besmet met mazelen. Het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk veel hoger. Vooral kinderen tussen 4 tot 12 jaar raken besmet, en de patiënten wonen vooral in de gereformeerde gebieden van Zeeland tot West-Overijssel. De GGD vaccineert daarom bij bevindelijk gereformeerde gezinnen thuis.

 
Het eerste wat bij mij op komt na het lezen van dit bericht is, hoe kan het dan zijn dat de mazelenuitbraak vooral in de "bijbelgordel" was? Wonen alle antroposofen toevallig ook in de bijbelbelt of was er misschien stiekem toch niet heel niet specifiek alleen daar een uitbraak? Ben benieuwd hoe het RIVM dat gaat verklaren :-)

 
Nu "overwegen" ze een campagne bij de antroposofische scholen. De enige reden dat ze dat nog niet hebben gedaan is volgens mij dat je daar niet hoeft aan te komen met angstverhalen. Bij de gereformeerden werkt angst wel, dat wordt iedere zondag meermaals gepredikt.

Ik denk dat ze die rare mensen van de vrije scholen maar met rust zullen laten, en hopen dat het toch nog een beetje slapende honden blijven. Want zij zullen hun kinderen niet stiekem laten vaccineren, maar tegengehouden laten horen. En dat kan de overheid niet gebruiken.

 
Hoi Alexandra, ja ik hoorde het ook net over antroposofen.

Zou de vaccinatielobby bewust groep voor groep afgaan in de media ipv alle groepen (voor zover in groepen in te delen) ineens noemen?

Het zal toch eens zo zijn dat wijsheid ten grondslag ligt aan het niet willen vaccineren.

Stel je toch eens voor!

 
@lampje

dan moet je even terug bladeren, daar is in dit topic al overgeschreven.

Het blijkt dat op het oog mazelen herkennen lastig is, lab. testen die huisartsen controleren, laten zien dat 95% toch geen mazelen is. Het beleid is: bij niet gevaccineerde kinderen wordt de diagnose op het oog gesteld, bij wel gevaccineerde kinderen via lab testen. Gevaccineerde kinderen krijgen geen mazelen, maar 5e of 6 e ziekte. Idem bij polio. Dat zullen mijn kids nooit krijgen (helaas wel ingeent), die krijgen hersenvliesontsteking. Een biblebelt kind krijgt geen hersenvlies ontsteking maar polio. Snappie?

 
Hoi naief,

Ja ik had dat gelezen inderdaad. Erg dat 'de wetenschap' deze onwetenschappelijke diagnoses gebruikt om vast te stellen welke ziekte iemand heeft.

Ik doelde met name op dat ze eerst berichten naar buiten brengen dat er uitbraken waren in de bible belt omdat mensen daar hun kinderen nauwelijks laten vaccineren. Nu blijkt dat het met name de antroposofen zijn die niet laten vaccineren en dat strookt dan niet met hun bericht dat er een uitbraak in de bible belt is geweest. Zou de uitbraak dan niet gewoon landelijk verspreid moeten zijn? Of komt het omdat de antroposofen mogelijk veel beter eten dan de gemiddelde persoon in de bible belt en dat ze daardoor alsnog vatbaarder zijn voor bijvoorbeeld mazelen of iets wat er op lijkt?

 
Lampje de 'uitbraak' is landelijk, alleen heet het in de rest van NL de 5de ziekte. Maar je hebt gelijk dat nu er erkend wordt dat het niet voornamelijk om religieuze reden wordt ingeënt dat de de zogenaamde beperkte lokalisatie van de mazelen eigenlijk ook geen stand meer kan houden.

 
Dit hele mazelenverhaal doet me denken aan mijn dierenarts. Iedere keer dat ik met mijn kat bij de DA kom, vertelt hij mij dat ik ze jaarlijks moet laten inenten tegen katten- en niesziekte. Ik wil het gewoon niet. Eigenlijk wil ik helemaal niet naar de dierenarts, maarja, soms moet je (hele manke kat, scheur in hoornvlies, etc.).

Heel irritant in ieder geval, dat aandringen op vaccineren.

 
Ik zie geen andere mogelijkheid dan onze kat naar het dierenpension brengen voor een deel van de zomervakantie. Dan is de inenting tegen de niesziekte verplicht helaas.

 
Ik heb 14 dagen geleden mijn laatste hond laten inslapen :(.

Ik was er vanaf 2006 niet meer met de honden geweest :roll:.

 
@Moondust, als de veearts meewerkt, dan wil die de kat misschien wel ipv in de spier of onderhuids, de kat op de vacht vaccineren.

 
Ik heb nooit bedacht dat er zoiets als een vachtvaccinatie was. Ik zal er volgend jaar eens naar informeren als ik er weer heen moet.

 
Nee die is er ook niet Moondust :wink: . Maar zo is je kat officieel gevaccineerd en de veearts kan zeggen dat hij het verspoten heeft. Dus wel even eerst vriendjes worden met de veearts en het niet aan de grote klok hangen.

 
Leuk bedacht naïef! Maar wel erg veel geld voor wat kwik op de vacht ;-) , maar goed, jij bent dat dan toch al kwijt Moondust, als jouw beestjes sowieso gevaccineerd worden. Ik heb mijn twee katten laten ontstoren, dus zal ze niet meer laten vaccineren. Inderdaad voor volgend jaar wel lastig, dan gaan we twee weken op vakantie en de enige oppasmogelijkheid gaat mee, nl. de schoonouders. Heb wel iets anders in gedachten, heb nl. lege potjes vaccinatievloeistof staan, geregeld bij de DA voor het ontstoren. Daar zitten nog stickertjes op. Die kan ik wel in het boekje plakken. Moet ik alleen nog een stempeltje namaken ;-)

En vals is vind ik het niet, aangezien onze lieve huisdiertjes ook zonder pardon met enge stoffen worden ingespoten om winst te maken.

 
Haha, breng je katten maar bij mij, hoor San. Gezellig met de mijne, kunnen ze ziektekiemen uitwisselen.

Nee even zonder gekkigheid (hoewel het geen grapje is dat katten bij mij meer dan welkom zijn :) ): moeten we nu ook al een WAPF-dierenpension beginnen, omdat onze katten anders niet welkom zijn? Ernstig zeg.

Zou wel leuk zijn trouwens: hotel/boerderij met dieren, kruidentuin, aardbeienveld, groenteveld, kaasmakerij én dierenpension (lees: hooizolder voor de katten :) ). Als ik de loterij win...

 
Ah, dat zou fijn zijn als ze bij jou terecht konden pinklady! Geen idee waar je ongeveer woont trouwens.

Ja lastig hoor, dat je voor het pension je beestjes in moet laten spuiten. Ik doe het niet meer. Het pension waar ze zaten was verder prima, liet ze met een gerust hart achter toen. Jammer dat ze niet mee op vakantie kunnen. Dat is met honden toch iets makkelijker. Hoewel ik het niet zou zien zitten met man, kind en hond in een peugeot 206 incl. bagage naar Frankrijk te rijden.

Jouw idee klinkt mij erg leuk in de oren! Fantastisch. Zou lekker hard werken zijn waar je veel voldoening uithaalt :-D

 
Daar hoef je de loterij niet voor te winnen hoor. Vurig wensen en ernaar handelen werkt ook wordt gezegd. Zo heb ik het beeld van een echte Canadese blokhut (van Western Red Cedar hout) met veranda aan de bosrand uitkijkend over de velden. Leuk stukje grond om wat dieren te houden, een moestuin en kruidentuin aan te leggen en toch nog voldoende ruimte te hebben voor een grote werkplaats, vuurplaats en andere leuke interessante activiteiten. Misschien zelfs een B&B. Misschien maar eens tekeningen van deze droom gaan maken om het verder uit te werken en daardoor het idee te laten groeien en uiteindelijk te materialiseren.

Welke vrijgezelle dame van rond de 35 jaar.......hahaha....

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan