Mazelenuitbraak in Nederlandse 'bijbelgordel'

In het krantenartikel dat ik heb gelezen over de mazelenuitbraak stond dat er bij elke uitbraak wel een paar mensne overlijden aan de mazzelen. Ook hier zal wel gegoochelt zijn met statistieken, maar ik ben toch benieuwd hoe dit kan. Mazelen zijn toch geen dodelijke ziekte, zelfs niet voor gedegenereerde zwakke mensen, of wel?

 
Op NUJIJ zijn er ook al een tijdje discussies hierover gaande. Het valt me op dat mensen heel ver gaan in het veroordelen van mensen die hun kinderen niet laten inenten.

Hier nog een artikel:

http://zapruder.nl/portal/artikel/steek_dat_mazelenvaccin_dus_maar_in_je_reet/

 
Vroeger, toen mijn oma klein was, rond 1910-1920, hadden ze een groot gezin, 13 kinderen.

2 van de dertien hadden op bepaald moment de mazelen en zijn daaraan overleden.

Ik weet niet of die tijd daarvoor een nadeel inhield, maar deze 2 kinderen waren stiekum met hun mazelen naar buiten gegaan en dat mocht dus absoluut niet, dan kon het "naar binnen slaan" vertelde mijn oma mij ooit. (zij is overleden in 1991)

Bij ons thuis hebben ik, mijn broer en zus het alledrie tegelijk gehad toen we klein waren, het was reuze gezellig, onze bedden stonden in de voorkamer en ik kan me niet herinneren dat we echt ziek waren, buiten de vlekjes enzo.

 
Debsy,

Ik volg nujij ook, daar leer ik veel van uit over hoe mensen over allerlei dingen denken.

En ow mijn god wat kunnen die mensen soms erg extreem kil overkomen. Er zijn zelfs mensen die vinden gewoon dat het voor ouders verboden moet worden om eigen kinderen op te voeden als ze hun kinderen niet laten inenten, alsof zij dat even voor je gaan bepalen.

Dat vind ik echt veel te ver gaan en eigenlijk zelfs wel onmenselijk!

Gezondheid,

 
Mensen met ondervoede hersenen! Slachtoffers en slaven zijn het. Hele lastige slaven, dat zeker :evil: .

 
Het ligt best diep bij een groep mensen van 50+ merk ik. Die hebben als kind een soort christendom meegemaakt wat ze als heel beknellend hebben ervaren, en vervolgens iets wat zij zien als bevrijding: de jaren '60 en '70. En in algemene termen was het dat ook.

Maar daar dan een duidelijk vijandsbeeld aan koppelen.. de mensen die daar niet in meegaan.. de mensen die geloven dat godsdienst in conflict kan komen met moderne geneeskunde.

L'enfer c'est les autres. De moderne geneeskunde heeft immers overal een antwoord op, en het zijn enkel nog een paar grijze mannen met macht in de bijbelgordel die een levenshouding hebben die staat voor beknelling en je kinderen in gevaar brengen.

Dat er inmiddels veel meer mensen zijn die gewoon op grond van feiten er ook voor kiezen om niet te vaccineren gaat er gewoon niet in.

Bij sommige babyboomers ligt het diep. Ik denk vooral in de grote steden. Een gevecht met je eigen spoken.

 
Quote:
Maar ook dan zijn er hele passages uit de Bijbel die gaan over macht. Over de macht van mannen over vrouwen bijvoorbeeld


Halve zin.. dan moet de rest er ook bij.

Er staat inderdaad dat de man hoofd van het gezin is... maar er staat genoeg over dat de man heel goed voor de vrouw moet zorgen en haar alles moet geven wat haar toe komt, verder ook: heb uw naaste lief als u zelf.

Het is dus zeker niet zo dat de bijbel een mooie weg naar macht is.

Dat er misbruik van gemaakt word is een ander verhaal, dat is mens eigen om het zelf makkelijk te krijgen.

nniet omdat de bijbel da oplegt.

 
Dit woord ('onderdanig', of zoals je wilt: 'je vrouw in de watten leggen').. dit woord is niet verspreid in een tijd waarin mannen aan het hoofd van een gezin stonden, en waarin vrouwen het geluk konden vinden als ze een man hadden die goed voor ze zorgde. Kijk naar de positie van vrouwen in Sparta, in Alexandrie, in Ierland.

 
Ik vind het toch vreemd dat niet onomstotelijk vast kan komen te staan of vaccinaties nu WEL of NIET werken. Ik bedoel, hoe kan daar nou onduidelijkheid over zijn?

 
Ze werken niet dus. Voorbeeld van mijn moeder. Die had 2 nesten puppy's in de opvang zitten. 1 nest was al ingeënt en de andere niet, Nou is er toch ziekte uitgebroken dat er waarschijnlijk al in zat toen het ene nest geënt werd. Het gevolg is dat van het geënte nest er meerdere dood zijn gegaan en van het niet geënte nest geen een. En die zien nu dus voor het leven goed 'geënt'.

 
Gisteren het hele artikel gelezen over "gezondheid"op de site www.wijwordenwakker.org.

Ergens onder het midden staat wat er allemaal in die vaccins inzit. Hoef je het gelijk niet meer te hebben. (lijkt mij).

 
Ik las net een artikel op de Volkskrant....

Ergens bekruipt me het gevoel dat deze hetze bewust wordt opgezet om straks vaccineren te verplichten.

Al een jaar of tien is er steeds meer bewustwording rondom vaccineren en waarschijnlijkbefint dat de laatste jaren vruchten af te werpen en zien ze de vaccinatiegraad dalen. Daar zitten de hoge heren natuurlijk niet op te wachten.

 
marijan, ja ik heb vroeger ook mazelen gehad samen met mijn broer.

we vonden het helemaal niet erg, lagen wel in bed maar kregen visite en kadootjes was best gezellig.

Robin, het is niet zo dat gelovige mensen maar uit de supermarkt geloven en dan denken dat God wel waakt over hun.

het is vaak onwetenheid.

Ik kocht vroeger ook bij de supermarkt maar dat komt omdat je toen niet wist wat je nu wel weet.

sheila

 
Onwetendheid treft zowel gelovige als niet-gelovige mensen en maakt hen goedgelovig. Alleen d.m.v. kennis en verantwoordelijkheid kun je je hiervan bevrijden. Het systeem draait op angst en onwetendheid.

Mike

 
Quote:
Vroeger, toen mijn oma klein was, rond 1910-1920, hadden ze een groot gezin, 13 kinderen.

2 van de dertien hadden op bepaald moment de mazelen en zijn daaraan overleden.

Ik weet niet of die tijd daarvoor een nadeel inhield, maar deze 2 kinderen waren stiekum met hun mazelen naar buiten gegaan en dat mocht dus absoluut niet, dan kon het "naar binnen slaan" vertelde mijn oma mij ooit. (zij is overleden in 1991)

Bij ons thuis hebben ik, mijn broer en zus het alledrie tegelijk gehad toen we klein waren, het was reuze gezellig, onze bedden stonden in de voorkamer en ik kan me niet herinneren dat we echt ziek waren, buiten de vlekjes enzo.

Dat naar binnen slaan is bij mij gebeurd maar dan met de rode hond .

Ik heb daar als peuter van 3 jaar een lichte hersenbeschadeging door opgelopen.

Te vroeg naar buiten gegaan zei de arts toen (1967)

 
Sheila, en wat voedt de onwetenheid?? de Georganiseerde religie.

En het systeem van angst en onwetendheid waar we nu in leven is onstaan vanuit de Georganiseerde religie.

christelijk gebed:

Geef ons heden ons dagelijks brood;

en vergeef ons onze schulden,

gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren

Welke schulden en Brood wat is dat voor vullis voeding.

 
En waar is de mazelenepidemie door veroorzaakt?

Alle 9 jarigen zijn, verschillend per regio, vanaf februari tot eind april opgeroepen voor

de herhaalvaccinatie van BMR, bij de GGD.

Volgens de RIVM, beginnen de bijwerkingen na 5 tot 12 dagen, want zolang hebben de virussen

volgens hen nodig om te vermeerderen.

Op het kaartje op de bijgevoegde site, kun je zien dat de epidemie begonnen is op 1 mei.

[URL]http://www.nrc.nl/nieuws/2013/06/29/rivm-verplichting-inenting-mazelen-zinloos/[/URL]

Het bewijst maar weer, dat je door je in te laten enten, een ander kan besmetten.

En niet alleen jezelf ziek maakt, maar ook een gevaar wordt voor anderen.

 
Voor eenieder die ook eens de andere kant van vaccinaties en vaccineren wil bekijken:

vaccinvrij

De maakster van deze site vertelt in een hele duidelijke taal wat vaccins zijn en wat haar beweegredenen zijn om er totaal van af te zien.

Mijns inziens moet je eerst alles weten voordat je een weloverwogen keuze kunt maken.

Ik wens jullie veel leesplezier!

 
voor mij is het allang duidelijk anargie70,

jij hebt het over de website van Door Frankema.

Als ik nu moest kiezen voor mijn kinderen, nooit geen een prik!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.152
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan