@ Mike
Quote:
Ik neem jouw woorden als uitgangspunt om ook maar gelijk een aantal andere zweverige theorieen te ontzenuwen. Het is ook om jou evt. wind uit de zeilen te nemen, voor het geval je met dergelijke ideeen aan gaat komen.
Je doet me denken aan een alerte hond die zijn forum bewaakt en al begint te blaffen bij een geritsel uit de verte.
Wat maakt je zo alert? Ben je ergens bang voor omdat je preventief dingen aan het ontkrachten bent? Ik proef een bepaalde drang om controle te willen behouden; alsof je vreest dat je het overzicht en misschien ook jezelf verliest wanneer het geheel zo complex wordt dat je mind het niet meer op een rijtje kan houden. Wordt het zweverig en irreëel als er te sterk aan je referentiekader getrokken wordt?
Quote:
Ik merk nl. dat je nogal strooit met pseudospirituele cliches en hoe eerder ik daarmee afreken hoe beter.
Ik laat me evenmin pseudospirituele cliches aanpraten. Bekritiseren is erg gemakkelijk. Als je vind dat ik strooi met dit soort clichés, kom dan ook met een onderbouwing die ervan getuigd dat je hier onderzoek naar gedaan hebt. Anders blijft het in een sfeer hangen van bullshit en nonsense.
Het beeld dat wij van de werkelijkheid hebben geschapen: alle kennis, alle metingen en alle berekeningen die wij met onze 3D-apparatuur hebben verworven, dit alles is voor mijn gevoel slechts een 'MOMENTOPNAME VAN BEWUSTZIJN'. Niets meer en niets minder. Uiteindelijk is er niets wat we zeker kunnen weten. Maar dit vind ik geen reden om geen stelling in te nemen.
Wat voor jou misschien zweverige theorieën zijn, is voor mij serieuze spirituele wetenschap. The mind is the limit. Maar ik ben het er wel mee eens dat er legio mensen zijn die zichzelf verliezen in wat zij spiritualiteit noemen. Er zijn ook nogal wat guru's, waarzeggers en helers die hier dankbaar gebruik van maken. Het is goed om hiervoor te waken, maar naar mijn idee staat je beveiligingsniveau momenteel op de paranoïde modus. Een beetje meer openheid kan deuren openen naar nieuwe mogelijkheden die ik iedereen zou willen gunnen.
Quote:
In ieder geval wordt dit forum daardoor niet saai, toch?
Precies, we zijn naar mijn idee onder andere op Aarde om te leren van elkaars diversiteit. Ik wissel graag ideeën uit en we hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn. Wel vind ik het belangrijk dat er respect is voor ieders mening en visie. We zijn immers allemaal verschillende gezichten van dezelfde heilige schepping...
Maar dat ik het hier boeiend vind is wellicht te merken aan mijn dagelijkse aanwezigheid. Nooit gedacht dat ik nog ooit met zo veel enthousiasme aan een forum zou deelnemen.