a)Mijn lijf
Altijd jammer als je ieder dubbeltje moet omdraaien, zeker als het om gezondheid gaat.
Ik ben voor de oorlog geboren en toen was er niet veel. Ik ga nu niet op vakantie vanwege darmproblemen, nou, dan maar niet. Onze ouders gingen vroeger nooit op vakantie. Tijdschriften lees ik in de Bib, daar hebben ze ook het tijdschrift "Genoeg". Lees ik altijd even door en zie hoe mensen er inmiddels een sport van gaan maken om met weinig rond te komen. Aangezien we hier met gezondheid bezig zijn staat groene zeep en soda en azijn me ook wel aan voor de schoonmaak. Wie kan er nog sokken stoppen? I can.
Wie repareert nog kleren? I can. Niet meer omdat het moet maar omdat we dat van vroeger hebben meegekregen. Waar ik woon is er ook een kledingbank voor minima. Ik ga er regelmatig kinderkleertjes van mijn dochter brengen. Misschien kunnen we iets nieuws opzetten. Los van dit forum. Ruilen, lenen, weggeven.
Vandaag was ik naar de open dag van "volkstuintjes". Is dat bij jullie in de buurt ook, en dat ze misschien te veel in de tuin hebben staan?