ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

doe ik viviane en wat de dokter betreft is het toch spijtig dat ik zolang moet wachten ...maar beter laat dan niet .

de gezondheidsdokter zal ik maar zeggen is ook bezig met voeding en daar kan ik pas in november terecht ... maar de mevrouw gaat me opbellen als er iemand afbeld en ik vroeger kan komen ... positief blijven he bedankt viviane

sharro
 
ok tanja de mergpijpjes komen eraan ...maar de bioslager gaat op vakantie en is 3
weken gesloten .

maar geduld is een mooie gave !!...toch ?

kan niet wachten heb een slecht moment gekozen ...maar ze komen en dan begin ik eraan .

dank u




bedankt
sharro
 
Hoi allemaal


Wou jullie toch nog even laten weten dat ik de beestenbotten heb van grasgevoerde dieren .

Nu ben ik ook lid van de een group op facebook nip dacht ik voor mensen met een auto immuunziekte ... En daar raden ze quinoa af ...spijtig daar was ik juist zo zot van .

Wat ik niet verteld heb is dat ik ook seborich exceem heb op hoodhuid met veel jeuk en haaruitval En met tecfidera is het weg maar heb nu de indruk dat het aan het terugkomen is ...
En eet nu zo natuurlijk en gezond ,



Sharro

Sharon
 
Aangezien ik deze film onlangs nog heb gezien (doel op Liz85, was een halfjaartje weg dus was dat even vergeten bij terugkomst) ga ik je 1 tip geven Sharro, en daar laat ik het bij.
En die tip is niet eens nieuw, maar reeds door Vivianne gegeven.
De tip is AIP. Je vind hier een lijst met voedingsmiddelen die wel en niet aangeraden worden.

Succes met je herstel!
 
dat kan kloppen viviane heb altyd vitamine b genomen en ben er dan mee gestopt
waarom dat weet ik niet ;;; stom want deze is goed voor het zenuwstelsel.

ok paradogma de quinoa en boekweit is er teveel aan ...maar zou graag wat verdikken
eet ook veel vis of garnalen enz...
ben lid van de aip groep op facebook .

dank u

sharro
 
dank u allemaal voor jullie reaktie ,
heb altijd b compositum genomen zou ik dan dezelfde nemen of is er iets beter voor mij ?

had ook graag geweten wat die dr reijders doet om te weten of je b12 tekort hebt ?

sharro
 
@ Sharro

In bijgaande link heb ik een schema m.b.t. een bloedonderzoek ter verduidelijking opgenomen. Zoals eerder aangegeven is dat de eerstkomende stap die je naast het AIP-dieet dient te volgen.

De indeling naar soort anemie is heel interessant om alles in een grotere context te kunnen plaatsen. Er zitten mooie schema's in met de betekenis van de waarden die gemeten worden.
http://w1.uzleuven.be/labo/Leermodule/HEMATOLOGY/pdf/LES_Anemie_Diagnose.pdf

Vandaar het advies om een bloedonderzoek te laten doen waaruit het gehalte aan B12 en foliumzuur blijkt. Kan een aanknopingspunt in de uiteindelijke diagnose zijn.

Tevens het advies om ook uit te sluiten of er al dan macrocytaire of microcytaire anemie meespeelt.

De resultaten van de bloedtest en eventueel andere beschikbare verslagen meenemen naar de dokter is het beste wat je kan doen. Dr. Reijnen baseert zich nl. op een combinatie van de bevindingen gemeld in de verslagen, jouw klachtenpatroon en de waarnemingen die uit zijn onderzoek en zijn ervaring op het vlak van de B12 materie rollen.

Hier in het geval van mijn zoon meerdere Vlaamse artsen (waaronder kinderarts en kinderneuroloog) gezien die aan het klachtenpatroon voorbij gingen en geen verbanden gingen leggen.
http://stichtingb12tekort.nl/vals-normale-b12-waarden-en-het-risico-op-neurologische-schade/
http://stichtingb12tekort.nl/reacti...stichting-b12-tekort-m-b-t-het-standpunt-b12/

Tevens is het in kaart brengen van je ongemakken een heel belangrijk aspect zodat je bij de dokter concreet kan aangeven wat er speelt. Volgende symptonenlijst kan je aanhouden. Qua dosering is het verstandiger om je te baseren op de het boek B12 tekort van Sally Pacholok.
https://www.vitamineb12nu.nl/vitamineb12-tekort-symptomenlijst.php

Qua B-suppletie lijkt de B-Compositum me een product gestoeld op de klassieke farma die niet natuurlijk van karakter is. Met betrekking tot de samenstelling en de opneembaarheid hiervan stel ik me dan ook de nodige vragen. Hier heb ik zelf goede ervaringen met Royal Jelly die ik zelf bij de Werkbij vandaan haal.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/9195-royal-jelly-een-biologisch-medicijn.html
http://www.dewerkbij.nl/webwinkel.php?ag=22100
 
dag viviane

dat kan inderdaad allemaal kloppen hoor want heb koninginbrei
nog genomen (mespuntje )want dat is heel slecht van smaak ...maar toch
zo goed zeggen ze ?! dat er zoveel vitamine inzatten
wist ik niet hoor . wel heel intressant het terug te nemen .

ben terug begonnen met glutamine !!maar weet er soms iemand hoeveel ik daarvan mag /moet gebruiken aub

dank u
sharro
 
hallo

wou toch nog even laten weten dat ik pas eind november bij dokter reynen terecht kan .
had het liever vroeger ...maar het zei zo

het aip dieet gaat goed .

sharro
 
ik denk het niet , het is wel koninginnenrei deze heb ik genomen uit een klein potje
lang geleden ...en weet nog perfect dat het heel slecht was ..

PROBEER MAAR!!
 
Toen ik dit topic las moest ik denken aan een bericht van een klant van ons. Ze schreef:

'Ik heb 14 jaar geen vlees kunnen eten, omdat ik het niet kon verdragen. Ik heb MS en volg de adviezen van dr. Tery Wahls. (een Paleo leefstijl met grasgevoerd vlees) waarmee ze haar eigen MS heeft verbeterd.

Ik kan tot mijn verbazing jullie grasgevoerd vlees goed verdragen, waardoor ik hoop dat mijn gezondheid zal verbeteren. Ander vlees kon ik eerder niet verdragen.
Dank hiervoor. Het vlees smaakt mij ook beter met de gedachten dat de dieren een goed leven hebben gehad.

Wellicht is dit vergelijkbaar met het al genoemde AIP? Wie weet heb je er wat aan. Sterkte en succes.
 
Kippenboer Piet Baars uit Hagestein heeft ook zo'n verhaal van iemand die hij kent die geen eieren kan verdragen, behalve de eieren van Piet. Hoe natuurlijker het voer, hoe beter het product. Voor sommige zeer gevoelige mensen betekent dit precies het verschil tussen dit wel of niet kunnen verteren.

Mike
 
ik eet dit ook van grasgevoerde dieren ook men eieren en volg ook terry walsh
en er is al veel verbeterd .
er zijn wel mensen die niets mankeren en mij dan bekijken !!!.ze zeggen bijna dat ik gek ben .

maar ik voel het en dat is voor mij het belangrijkste ? toch
en de hulp hier dat ik krijg geeft me nog meer kracht om ver te doen .
bedankt allemaal
groet
sharro
 
@Heksje,

ik krijg moeilijke ademhaling (ademdepressie) wanneer ik hennepzaden eet, denk je dat ik dit ook zal ervaren als ik CBD olie zou gebruiken?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan