Ook al lig ik in het ziekenhuis, ik moet nu toch echt ingrijpen. Vivianne heb ik al vaker betrapt op WAPF-vreemde denkbeelden. Voor haar mag 'evidence-based' dan zaligmakend zijn, maar het strookt niet met de WAPF-visie om aan te komen met plantaardige omega-3 zuren als heilige graal. De omega's worden zwaar overschat en als je het over de (semi)vegetarische boeg gooit, leg je al gauw het accent op koolhydraten als belangrijkste voedselgroep. En dat terwijl MS, ALS, Alzheimer, epilepsie en andere neurodegeneratieve aandoeningen het gevolg zijn van GLYCATIE (versuikering van eiwitten), oftewel: een diabetisch brein.
Zo overschat als de plantaardige omega's worden, zo onderschat worden de dierlijke vetoplosbare vitamines A, D en K uit grasgevoerde producten. Ook het omega-6 vetzuur arachidonzuur ligt onterecht in het verdomhoekje. En wat te denken van de o zo belangrijke MCT's in kokosolie? Hiermee heb je een potentieel geneesmiddel in handen voor het diabetische brein!
Wat ik hier beschrijf is allemaal minstens zo evidence-based als wat Vivianne verkondigt. Sterker nog, dit is de wetenschap van de toekomst, die van Vivianne is een langzame dood aan het sterven en zal uiteindelijk als volkomen achterhaald worden beschouwd. Heksje heeft dus groot gelijk: waar zijn de kwalitatief hoogwaardige vetten en eiwitten?!
Mike