ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Natuurlijk mag je levertraan innemen. Meer hierover zie volgende interessante link
http://www.google.be/url?sa=t&r...g2=JZhvIqCyzTx086hH5adV9Q&bvm=bv.98197061,d.d24

Die van Green Pasture is een hele goeie. Zelf haal ik hem bij de webshop van Vitavie. Vooral de pure levertraan op basis van kabeljauwlevers is in jouw geval een goede optie
http://www.vitavie.nl/webshop/All_p...stress/Blue_Ice_Fermented_CLO_-_120_Caps.html of
http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...ugen/Blue_Ice_Fermented_CLO_Kaneel_237ml.html
 
Een te hoge hoeveelheid levertr
aan zou bloedstolsels te weeg kunnen brengen lees ik ergens anders. Nooit geweten. Interessant.
Ik neem een (holandse) thelepel. Weet nooit hoeveel dat is. Gebruiken jullie een speciale weegschaal? Heb ik altijd al eens aan willen schaffen.
Men spreekt dan over hoeveelheden van stoffen bv 100 ml of 50 mg van iets en wat weet ik dan nog?
 
@ Liesje

In aansluiting op je opmerking de belangrijke aanvulling dat de samenstelling van de levertraan van cruciaal belang is. Vandaar dat ik in dit geval naar de zuivere kabeljauwlevertraan verwees.

Met betrekking tot de bloedstolsels verwijs je wellicht naar de levertraan die een deel boterolie bevat. Bij levertraan op basis van vis wordt er nl. gewaarschuwd dat dit niet in combinatie met bloedverdunners gebruikt kan worden.
Ter onderbouwing hiervan valt er bruikbare informatie te halen uit bijgaande link. Dit betekent niet dat ik achter de volledige inhoud van het artikel sta.
https://www.trombosestichting.nl/me...uwsbrief_december2008_Trombose_en_voeding.pdf

Bloedstolsels kunnen trouwens het signaal zijn van een magnesiumtekort als gevolg van een verstoorde magnesiumregulatie. Als je hierop gaat doorzoeken, valt er misschien heel wat op zijn plaats.


 
Vivianne, ik gebruik de pure levertraan van Green pastor.
Vermengd met boterolie leek me niet nodig, aangezien ik ook kokosolie gebruik en meer roomboter dan vroeger.
Ik neem aan dat er dan vis wordt bedoeld. Is toch van kabeljouw, of is kabeljouw een kippetje. Grapje.
Op het topic over de gezondheid van Mike maakte Simon G een opmerking over: levertraan zou een natuurlijke bloedverdunner zijn".
maar ook een reden kunnen zijn van bloedstolsels. He? Nooit van gehoord.
Dus maar weer eens googelen. thanks voor de verwijzing.
Al die verschillende info, ik doe mijn best maar neem ook niet alles even serieus. Doet me denken aan reclame van drogisterijen. Als het aan de reclame ligt moeten we alles kopen.
 
@ Liesje

De site van de Natura Foundation meldt het antwoord met betrekking tot het risico van de bloedverdunning bij een te hoge inname van visolie. Bij inname van de aanbevolen dagdosering van 1/2 gram tot 1 gram hoef je je echt geen zorgen te maken.


INTERACTIES
Omdat omega-3 vetzuren de eigenschap hebben bloedklontering tegen te gaan, kunnen bij patiënten die bloedverdunners gebruiken, een tekort aan vitamine K vertonen of andere medicijnen gebruiken die de bloedstolling remmen (aspirine), interne bloedingen ontstaan bij gebruik van hoge doses omega-3 vetzuren (meer
dan 5 gram EPA + DHA)
. In die gevallen wordt aangeraden de dosering aan te passen.


 
Als je de wetenschappelijk onderbouwde studies van Swank en Jelinek op naslaat niet.
Zij zijn gebaseerd op veel groenten & fruit in combinatie met vis, eiwit en omega-3.
 
dank u viviane

ik bedoelde ...met de levertraan !

en hebt u soms tips voor mij ivm het eten smorgens ? wat kan ik eten ?
eet nu boekweit boterhammen 2 sneedjes met bio honing en banaan .

werkt de boekweit ook goed op de darmen ?
neem ook probiotica van solgar, maar wil dagelijks naar toilet gaan .

sharro
 
@ Sharro

Op grond van mijn vorige post kan je wetenschappelijk onderbouwd concluderen dat de levertraan zonder toevoegingen van boterolie en kokosolie in jouw geval het beste is.

Zoals eerder aangegeven gaat het om levertraan op basis van kabeljauwlevers, verkrijgbaar onder volgende links :
http://www.vitavie.nl/webshop/All_p...stress/Blue_Ice_Fermented_CLO_-_120_Caps.html of
http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...ugen/Blue_Ice_Fermented_CLO_Kaneel_237ml.html

Qua je ontbijt de vraag of je overgevoelig voor gluten bent. Als dit niet zo is, kan je ook nog gaan voor spelt(desem)brood.

Qua voeding biedt deze link aanknopingspunten voor je.
http://www.msdieet.nl/

Quinoa en boekweit kunnen voor de darmen.

Qua ontgifting kan je de thee van Essiac in de 8-kruiden-samenstelling overwegen. Hiervan zijn meerdere gevallen beschreven die een heilzaam effect bij MS met zich meebrachten.
 
eet nu boekweit boterhammen 2 sneedjes met bio honing en banaan

Dit lijkt mij een grote suikerbom. Waar zijn de vet en de eiwitten?
 
@Vivianne:


Let er even op dat in dit geval niet het standaard antwoord van toepassing is.

Helemaal mee eens, maar twee boekweitboterhammen met honing en banaan is echt teveel suiker in één keer en geeft een enorme suikerpiek wat dus gelijk de bloedsuikerspiegel ontregelt. Lijkt me niet wenselijk.

 
Ook al lig ik in het ziekenhuis, ik moet nu toch echt ingrijpen. Vivianne heb ik al vaker betrapt op WAPF-vreemde denkbeelden. Voor haar mag 'evidence-based' dan zaligmakend zijn, maar het strookt niet met de WAPF-visie om aan te komen met plantaardige omega-3 zuren als heilige graal. De omega's worden zwaar overschat en als je het over de (semi)vegetarische boeg gooit, leg je al gauw het accent op koolhydraten als belangrijkste voedselgroep. En dat terwijl MS, ALS, Alzheimer, epilepsie en andere neurodegeneratieve aandoeningen het gevolg zijn van GLYCATIE (versuikering van eiwitten), oftewel: een diabetisch brein.

Zo overschat als de plantaardige omega's worden, zo onderschat worden de dierlijke vetoplosbare vitamines A, D en K uit grasgevoerde producten. Ook het omega-6 vetzuur arachidonzuur ligt onterecht in het verdomhoekje. En wat te denken van de o zo belangrijke MCT's in kokosolie? Hiermee heb je een potentieel geneesmiddel in handen voor het diabetische brein!

Wat ik hier beschrijf is allemaal minstens zo evidence-based als wat Vivianne verkondigt. Sterker nog, dit is de wetenschap van de toekomst, die van Vivianne is een langzame dood aan het sterven en zal uiteindelijk als volkomen achterhaald worden beschouwd. Heksje heeft dus groot gelijk: waar zijn de kwalitatief hoogwaardige vetten en eiwitten?!

Mike
 
Ik kan hier niet uitgebreid op ingaan, gezien mijn ziekteherstel. Heksje, neem jij het stokje weer over?

Mike
 
Wat je kunt eten ipv boekweit banaan en honing? Vetten en eiwitten en dan koolhydraten. Eet wat ik heb gegeten bv vandaag: gehakt(grasgevoerd) met uien, knoflook, kurkuma, in ruim 3 el kokosolie gebakken met geweekte boekweit erdoor flinke klont ghee/ boter 50 gr en 2 el mosterd om op smaak te brengen met een salade van komkommer in rauwe appelazijn en olijfolie, avocado en lente-ui.
 
'S ochtends kun je eieren bakken met bv ananas in veel kokosolie en ghee.
Geweekte quinoa koken en hierdoor veel boter/ ghee en kokosolie roeren met wat frambozen.
Als je boekweitpannekoeken wilt maken maak ze dan met veel eieren en vet en eet daar wat hartigs op zoals rosbief met avocado of spek.
Op www.gezondgestel.nl staan nog meer recept ideeën.
 
He-he, gelukkig, ik dacht even dat het hier een vega theekransje aan het worden was. Als de kat van huis is...

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.899
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan