ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Roomboter is goed om te smeren of bakken, kokosvet idd ook zoals je al wist.

Zelf eet ik zo,n 50-60g roomboter, 30-40g Ossenwit, en 10-20 g kokosvet of palmvet.

Je hoeft niet hetzelfde te doen, ik zeg ik zodat he een idee krijgt van wat wij hier onder veel vet eten verstaan.
En ik ben lang de extreemste niet, van andere weet ik dat ze tegen de 200g roomboter zitten per dag.
 
dank u wat is die mediwiet heksje ? wat doet deze ?

Google is je beste vriend bij het vergaren van informatie ;)

Mediwiet = CBD olie = olie van hennep / marihuana, maar niet te verwarren met hennepzaadolie!

Op deze site vind je veel informatie: http://www.stichtingmediwiet.nl
 
Sharro, ik heb dat ook heel lang niet begrepen hoor dat mensen die echt ongezond eten echt niks mankeren. Maar dat wil nog niet zeggen dat deze mensen hun hele leven gezond zullen blijven.

Ik zie ook in mijn omgeving kinderen die zooo enorm veel rommel eten maar ze hebben geen eczeem,geen allergieën, geen hypoglycemie oid. Ze slapen als roosjes, zijn gauw zindelijk geen sprake van bedplassen en kan zo nog doorgaan.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat sommigen mensen gewoon zwakke (aangeboren) aanleg hebben en dus wel sneller ziek worden van dergelijk voedsel of andere gevoeligheden(straling,allergieën e.d)
 
Hennepolie heb ik en gebruik ik koud over salades enz

Roomboter heb ik van grasgevoerde koeien ... Goed of niet ?waar kan ik osseworst kopen aub ? Graag dan puur maar dat weten jullie wel he


Dank u
 
Mediwiet = CBD olie = olie van hennep / marihuana, maar niet te verwarren met hennepzaadolie!

Ik neem aan dat je met Hennepolie olie van hennepzaad bedoelt Sharro en dat is niet hetzelfde als CBD olie. Hennepzaadolie koop je gewoon bij de reformwinkel en misschien ook al bij de supermarkt.

CBD olie is van marihuana en is iets heel anders.
 
Oei dan ben ik idd mis .., ik weet niet veel precies he moet alles zelf uitzoeken hoor niemand zegt me probeer dit eens of dat is goed voor je ?

Ah ja ben blij dat ik hier een beetje terecht kan

Bedankt
 
moet alles zelf uitzoeken hoor niemand zegt me probeer dit eens of dat is goed voor je

O jawel hoor, er zijn hele groepen mensen die ons vertellen wat we moeten eten, wat goed voor ons is, hoeveel. Denk maar aan het Voedingscentrum. Zij vertellen ons heel precies wat we wel en niet moeten doen.

Het is juist je eigen taak om uit te zoeken wat goed voor je is en hoeveel. Dat zijn we als Westers mens niet meer gewend. Natuurlijk kan je vragen stellen en adviezen krijgen, dat is dan toch weer onderdeel van het zelf uitzoeken.

Er is heel veel informatie op het internet te krijgen, hierboven zijn al wat handgrepen gegeven maar je zal zelf de informatie moeten lezen en voor jezelf gebruiken.

Er is niet één middel wat de mens gelijk helpt, er is niet één remedie die als een toverstafje de mens gelijk gezond maakt.

 
Ik zal je even wat verder helpen met wat goed vet en slecht vet is er zit namelijk een wereld van verschil tussen goed vet waar je ongelimiteerd van mag eten en macdonalds vet.



Vroeger in de tijd van deze natuurvolkeren was er geen ms zeker niet zoveel als het nu voor komt.

Ik ben zelf een link tegengekomen tussen ms en een zware metalen vergiftiging. Daarnaast is het met een auto-immuunziekte goed om je darmen te helen. Hierbij moet je ook tegelijkertijd de zware metalen er werken om de darmen te kunnen helen. Om de darmen te kunnen helen zou je het GAPS of AIP (deze laatste met meer dan genoeg vet) dieet kunnen volgen.
 
CBD olie is van marihuana en is iets heel anders.

dit is niet helemaal waar Heksje, CBD olie komt van de industriele hennepplant(volgens mij duivenzaad o.a.), waar je dus ook touw, kleding, binnenbekleding van Mercedes, papier, enz. van kan maken.
Vandaag toevallig naar lezing geweest en Wernard van St. Mediwietlegde dit nog weer even uit.
THC olie is van Marihuana, cannabis, wiet.
CBD olie is legaal via internet bij diversen te koop en zal alleen maar steeds meer worden, THC moet je zelf laten groeien en maken van plantmateriaal van de cannabisplant.
 
Je hebt gelijk Marijan maar anders dan vind ik het maar moeilijk uit te leggen aan een "leek" wat het verschil is tussen CBD olie en hennepzaadolie. Je hebt absoluut 100% gelijk.

Volgens mij is het zelfs zo dat 'Mediwiet' een synoniem is voor THC olie en CBD olie voor olie van de hennepplant. Al raak ik wat de weg kwijt in al die termen. Laat ik het er dan bij houden dat ik sharro CBD olie zou aanraden.

Meer informatie is te vinden op het internet, o.a. op: http://www.stichtingmediwiet.nl

Noot:
Ik wou maar eens dat niet steeds alles hier tot in detail uitgelegd hoeft te worden, maar dat mensen zelf eens een zoekmachine gebruiken om op te zoeken wat hier geadviseerd en uitgelegd wordt. Ik schreef ook al zoiets een paar berichten terug maar vragen stellen is helaas een trend.
 
Google is na de hack alle URL's van het nieuwe forum aan het herindexeren. Aan de nieuwkomers zie je dat ze via Google vrij makkelijk dit forum weten te vinden, iets wat voor de hack ook het geval was. Dit heeft voordelen en nadelen. Enerzijds is het goed dat wildvreemden hier terechtkomen, anderzijds wordt het ook een open invitatie voor regelrechte patienten.

Wat vooral opvalt is hoe slecht het gesteld is met de hersenfunctie van vooral vrouwen die hormonaal en neurologisch volkomen ontregeld zijn en hoe star ze denken, waarbij het volgen van hapklare protocollen hun leidraad is en enige vorm van zelfstandig denken en handelen volkomen zoek is!

Mike
 
Wat vooral opvalt is hoe slecht het gesteld is met de hersenfunctie van vooral vrouwen die hormonaal en neurologisch volkomen ontregeld zijn en hoe star ze denken, waarbij het volgen van hapklare protocollen hun leidraad is en enige vorm van zelfstandig denken en handelen volkomen zoek is!

Interessant. Ik maak dit van zeer dichtbij (helaas) mee en ik dacht langere tijd dat het eraan lag dat deze persoon teveel gebrainwasht was door media en het geloof in de toverstaf van de medici, alsmede een eigenwijs karakter. Ik vermoedde al wel dat er ook een andere oorzaak was maar kon voor mezelf de vinger er niet op leggen. Dit verduidelijkt voor mij de situatie nu meer, dank je Mike. Het is erg verdrietig dat mensen zo ver afdwalen dat ze niet meer zelfstandig denken en handelen, al denken ze van zichzelf dat ze dit wel doen. Het is ook heel moeilijk voor mij om hier nog een oplossing te bieden want ik heb niet de hoge status die een medicus heeft en krijg ook geen redelijkheid meer in reacties te zien.
Puur machteloos moet ik toe kijken hoe iemand zichzelf te gronde richt met als houvast de medicus die de helicopter view niet heeft en de daadwerkelijke oorzaken niet vindt, niet wil vinden en niet kan vinden.

Een dodelijke combinatie dus van gebrainwasht zijn met daarboven op hormonale en neurologische problemen.

Ik weet me hier geen raad meer mee en wellicht zal ik dit los moeten laten, hoe ontzettend moeilijk dat ook is.
 
Niet iedereen is te redden en al helemaal niet van buitenaf. Je bent je eigen redder, je eigen verlosser!

Mike
 
Zou jij dan uiteindelijk de boel loslaten als je ziet dat iemand zichzelf niet redt en niet kan (of wil) redden?
Natuurlijk is je antwoord hier een volmondig 'ja' op.
Ik weet alleen nog niet om te gaan met het loslaten, dat is een les waarin ik middenin zit en hopelijk vind ik de gouden formule en slaag ik voor deze test.
 
Voor mij hielp het om het om te draaien Heksje, niet loslaten maar aanvaarden (insluiten ipv uitsluiten). Dan houden namelijk de strijd en de weerstand op.
 
Zou jij dan uiteindelijk de boel loslaten als je ziet dat iemand zichzelf niet redt en niet kan (of wil) redden?
Natuurlijk is je antwoord hier een volmondig ‘ja’ op.

Je beantwoordt je eigen vraag. Ja dus.



Ik weet alleen nog niet om te gaan met het loslaten, dat is een les waarin ik middenin zit en hopelijk vind ik de gouden formule en slaag ik voor deze test.

Celticmyst is een 'case study'. Hoe meer je haar probeert te helpen, hoe meer energie ze aan je onttrekt met alsmaar meer vragen, vragen, vragen. Dit zijn 'stekkerpersonen' met een gebrek aan eigen identiteit en zelfwaarde, die zich opladen aan sterkere personen en daar hun kracht aan proberen te ontlenen. Ze gedijen op een slachtoffer-redder-dynamiek en hoe meer je ze probeert te redden, hoe meer ze zich als slachtoffer opstellen. Uiteindelijk blijf jij met al je goede bedoelingen volkomen leeggezogen als een lege huls achter. Dit zijn energievampieren!

Mike
 
Inderdaad beantwoord ik mijn eigen vraag Mike, het was meer een vorm van hardop denken.

Ik doelde met bovenstaande niet op een forumlid, al moet ik wel bekennen dat hetzelfde moedeloze gevoel over me heen daalt bij de berichten van bepaalde leden.
Ik maak dit van zeer dichtbij (helaas) mee en ik dacht langere tijd dat het eraan lag dat deze persoon teveel gebrainwasht was door media en het geloof in de toverstaf van de medici, alsmede een eigenwijs karakter.
Ik doelde op iemand die heel dichtbij me staat 'in real life'. Helaas is op deze persoon het woord 'energievampier' meer dan toepasselijk.
Van een forumlid kan ik me nog wel los maken, maar met deze naaste is dat echt moeilijk en lukt het me tot nu toe niet. Maar misschien dat juist de energievampiers hier op het forum wel onderdeel zijn van mijn levensles ;)
 
Mijn ervaring is dat dit forum je op je wenken bediend ook in dit soort dingen Heksje, dus ja oefen hier op papier. Je komt er zo achter dat jij een gever bent en moet je afvragen hoever je hierin wilt gaan, ik herken het zelf heel goed hoor.
 
ik denk dat mensen die op dit forum terecht komen juist verder kijken en zich niet niet laten afschepen door een arts die zegt dat je maar moet leren leven met je klachten.

mensen die wel het geloof hebben in het juiste voedsel maar door alle halve waarheden niet meer weten wat wel of niet goed is.
ikzelf heb ook al lang het besef dat supermarktvoedsel vulling is in plaats voeding maar wist niet welke weg ik kon bewandelen om aan de juiste voeding te komen.

voor celticmist is dit forum misschien al een stapje te ver en kan ze beter starten met een kook cursus.

silvia
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan