ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Dank u Viviane ,moet in augustus men bloed laten prikken .
Maar zeer interessant wat u al zei ivm vit b12

Kan niet wachten ...om dit te weten .

Kan ook misschien de reden zijn dat ik slecht slaap ?

Bedankt voor jullie hulp

Groetjes
 
Dank u Viviane Ga men bloed laten prikken in augustus ...kan eigenlijk niet wachten hoor.

Bedankt voor de goede site en hulp

Groetjes
Sharro
 
dit wou ik nog even zeggen als terry walsh uit amerika ook ms en protocol
en raad geef ivm groenten en vlees enz... en de rotziekte ms heeft stopgezet.

dan moet dat bij ons toch ook gaan he !!

wat doen we dan verkeerd of eten mss verkeerd ?

dank u sharro
bijnieren ?
 
ja probeer dat toch ; maar aangezien men engels niet goed is !!zal ik veel niet verstaan en men vriend vind het boelshit ...helaas

sharro
 
veven vergeten... eet ook geen varkenvlees meer of lekker spek van bioboer
is afgeraden ...omdat het niet goed zou zijn ?!
 
Als je beter wil worden volg je uitsluitend je eigen gevoel, ook als je vriend het niets vindt. We hebben hier in het prille begin (2011-2012) een MS-patient gehad, die ons helaas is ontvallen. Zij heeft vele dingen geprobeerd, waaronder het protocol van Wahls. Helaas heeft het niet mogen baten.

Ik heb een simpel 'protocol' voor je, gebaseerd op info uit een van de boeken van Bruce Fife, wiens boeken nu een voor een verschijnen in het Nederlands via succesboeken.nl. Helaas is dit boek, Stop Alzheimer's Now, nog niet uit in het Nederlands, dus bij deze van mij:

Eet 5 eetlepels kokosolie van de allerbeste kwaliteit per dag. Ik raad de kokosolie van www.sundancer.nl of van www.kokosoliesrilanka.nl aan. Kokosolie kan zowel warm als koud gegeten worden, dus dat maakt het wat makkelijker om 5 eetlepels per dag in te nemen. Je kunt bijv. 2-3 eetlepels gebruiken als bakvet voor de warme maaltijd en de resterende eetlepels verwerken in een smoothie.

Waarom kokosolie? Omdat er veel MCT's (medium-chain triglycerides) in zitten, vetzuren met een korte keten. Het molecuul hiervan is zo klein dat de lever deze meteen afgeeft aan het bloed, in tegenstelling tot bijv. de lange-ketenvetzuren in olijfolie die de lever door de galblaas stuurt voor vertering naar kleinere moleculen. Omdat de MCT's rechtstreeks in het bloed terechtkomen kunnen ze meteen worden gebruikt als brandstof. Bovendien doorkruisen deze vetzuren de bloed-hersenbarriere en kunnen ook daar als brandstof dienen.

De producten van vetverbranding worden ketonen genoemd. Ketonen blijken maar liefst 26% effectiever te zijn als brandstof dan glucose! Dat is een superbrandstof, die dus superieur is aan suiker! MS is een neurodegeneratieve ziekte, evenals bijv. ALS, Alzheimer, Parkinson en epilepsie. Uit onderzoek blijkt dat er bij alle patienten met dit soort neurodegeneratieve aandoeningen zich eiwitplakkaten vormen in het brein. Dit zijn zogeheten AGEs (Advanced Gycation End Products), oftewel: producten van vergevorderde versuikering. Versuikering van wat? Van eiwitten, die aan elkaar plakken door teveel suiker in het bloed. Deze neurodegeneratie is dus het gevolg van een diabetisch brein, het is gewoon een andere vorm van suikerziekte die we nu diabetes type 3 kunnen noemen!

Ketonen blijken wonderwel in staat te zijn om dit proces op te heffen en om te keren. Op zich weten we dit al, omdat het ketogene Atkinsdieet al decennialang succesvol wordt ingezet in het Johns Hopkins-ziekenhuis bij kinderen met zware epileptie. Maar het Atkinsdieet is niet makkelijk vol te houden, zeker niet voor vrouwen. 5 eetlepels kokosolie per dag toevoegen aan je gewone maaltijden is een stuk makkelijker en je lichaam MOET deze MCT's verwerken als brandstof omdat ze rechtstreeks worden afgegeven aan het bloed. Het is echter nog effectiever als je je koolhydraatinname per dag beperkt tot de bovenkant van de Atkinsnorm, te weten 100 gram (droog gewicht, voor het koken) per dag.

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, lijkt me. Hadden we dit maar geweten toen Dirtsa, ons zeer gewaardeerde ex-forumlid met MS, nog leefde.

Mike
 
Kan ook misschien de reden zijn dat ik slecht slaap ?

Sommige mensen met een B12 tekort rapporteren slaapproblemen. Het moeilijke is dat niet iedereen met een B12 tekort dezelfde klachten heeft. Slaapproblemen kunnen ook samenhangen met een magnesiumtekort of een bijnieruitputting.

Geen varkensvlees eten wordt geadviseerd in het geval er een overgevoeligheid voor histaminerijk voedsel is. In dat geval kunnen wel rundvlees, kippen- en kalkoenvlees.

Als ik het goed heb promoot Dr. Wahls het Paleo Plus in haar boek.

Meer hierover valt terug te lezen in de recensies over haar Engelstalige boek dat ook in Nederland verkrijgbaar is.
http://www.bol.com/nl/p/the-wahls-protocol/9200000015453280/
https://melchiormeijer.wordpress.com/2013/02/11/hoe-dr-terry-wahls-haar-ms-tot-staan-bracht-2/

 
Hadden we dit maar geweten toen Dirtsa, ons zeer gewaardeerde ex-forumlid met MS, nog leefde.

Ik wist niet dat Dirtsa is overleden. Schrik ervan...

Mark
 
In 2012 dus al, toen was ik nog niet op dit forum, vandaar dat ik het niet wist.
Ik was haar berichten dan alleen bij het zoeken naar bepaalde onderwerpen tegengekomen.

Mark
 
Omdat het dingen zijn die niet goed zouden zijn voor ms noten en chocolade... Ale heb dat toch gelezen


Groetjes sharro
 
Ik begrijp het zo: haar vriend heeft chocolade en noten voor haar klaargelegd en gelooft niet dat MS kan genezen. Dus doe maar normaal. Gewoon alles eten.
Terwijl ze zelf had gelezen dat noten en chocola niet goed voor haar zijn.
Alee is dat niet Belgisch?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan