ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Dag intothewild


Ga morgen naar dokter renynen ... Spannend

Uitlachen ja heel spijtig maar het zei zo ... En maak het mee met iemand ...

Tis niet te begrijpen maar het zei zo


Sharro
 
Hier even een reactie.

De persoon in kwestie zal niet lachen van zodra hij doorkrijgt dat voor heel wat mensen goed passende B12-tabletten op basis van adenosylcobalamine en methylcobalamine nog niet in Vlaanderen verkrijgbaar zijn. Zelf vind ik dit een grote tekortkoming aan de gezondheidszorg in Vlaanderen en is de kennis op dit vlak bij de gemiddelde arts onder niveau !

Dr. Reijnen is de persoon die op dit vlak heel wat expertise heeft. Trouwens de spuiten op basis van methylcobalamine is geen stabiele vorm van B-12 opname. Dr. Reijnen zal bevestigen. Ruim 95 % van zijn patiënten reageert het beste op de zuigtabletjes.
 
Hier ben ik dan eindelijk

Had een heel goed gevoel bij d'r reynen en moest alles weten van mij
Buiten de kleur van men onderbroek niet hahaha

Heb leverstenen en pancreasincufficientie

Moet 10000 b12 nemen van sanatorium
En men spijsvertering is ook niet goed.

Maar de b12 wat ik heb aangeraden door u Viviane zijn goed hoor

Maar nu vraag ik me af is 10.000 niet teveel ?

Sharro
 
Dag Sharro,

Wij hadden ook meteen een goed gevoel bij deze persoon.

Het gaat om de 10000 van SanaCore in de vorm van methylcobalamine. Dit betekent dat er 10000 mcg methylcobalamine in zit. Meer hierover zie : https://vitamineb12nu.nl/SanaCore_Methyl_10000.php
Hamvraag hierbij is deze gebonden is aan calciumzout of glucosaminefolaat (waarvan er veel minder nodig is). Deze vraag zou je kunnen neerleggen bij zijn assistente Jacqueline.

In de Bonusan zit 1500 mcg methylcobalamine en 1500 mcg adenosylcobalamine die gebonden zijn aan glucosaminefolaat wat beter opneembaar is. Mijn zoontje heeft in zijn Trio Forte tabletten een dosering op basis van 2500 mcg van beiden (betekent 5000 mcg in totaal) bij een lichaamsgewicht van 23 kg.

In de aanvangsfase zou je kunnen overwegen om een halve tablet hiervan per dag in te nemen (waardoor je op 5000 mcg komt) en kijken hoe je hierop reageert.



De pancreasinsufficiëntie had ik bij je verwacht. Ik vermoed dat je hiervoor pancreasenzymen zal voorgeschreven gekregen hebben.
 
dag viviane

heb vit b12 10000 dat ik moet bestellen bij vitb12 nu met nog 2 dingen erbij
adrenosycolamine dat is de b12 en adresylcobalamine 10.000
folaat 400 6s ook .
hij zei ook dat men ziekte even kan verergeren ...waar ik wel wat bang voor ben .
varkensenzymen moet ik ook kopen en ook k2 van vitals

sharro
 
dag viviane

nu vroeg ik me af wat is er voor de leverstenen ?
en wat voor de pancreas ? weet u dat soms .

sharro
 
hier ben weer !!! ik kreeg dus aanbevolen om
methyl 10000 2x daags
adrenosylcobalamine 10000 2x daags
folaat 400 6s 2x3tabletten

ook k2 en dit denk ik omdat ik meer vis aals vlees eet .
en ook varkensenzymen omdat ik toch wat vermagerd ben denk ik .

maar hij gaf ook aan dat ik een slechte spijsvertering heb (waar ik niet van voel)

nu wil men vriend niet meer rijden wat erg is ?! want zou binnen 8 weken terug moeten .

sharro
 
Dag lievergezond


Omdat hij het onzin vind en gelooft er niet in .

heel spijtig ...met de auto is het toch beter dan met de trein hoor omdat ze onverwachts staken bij ons
Ik voelde m zo goed daar binnen .


Sharro
 
hoi Sharro, ja met openbaar vervoer zal een crime voor je zijn.
En als jij je goed erbij voelt, dan is dat wel belangrijk om dat gevoel serieus te nemen.
Ik was een keer met een familielid mee naar die behandelaar, maar mijn nekharen gingen rechtop staan.
Mogelijk heeft de behandelaar echt verstand van pancreassen, enzymen en vitamine b12 etc. maar verder vond ik de manier waarop mijn familielid benaderd werd een beetje... onbehoorlijk. Er was geen dialoog en om dat te maskeren werd mijn familielid gepaaid.
 
Beste Sharro,

Hier de afgelopen dagen druk doende geweest met uitgebreid koken en bakken t.b.v. de kerst en het was zo lekker en heel gezellig. Hopelijk kan je van deze dagen genieten en sta je aan niet te veel spanningen bloot.

In jouw geval zou ik mijn gevoel volgen en starten met minimumdosering aan de B12 varianten met uitzondering van de pancreasenzymen die in deze fase heel belangrijk voor je zijn om je spijsvertering optimaal te laten verlopen.

Ik zie nl. heel wat gelijkenissen met het klachtenpatroon van mijn zoontje die ruim een jaar terug amper in gewicht toenam en niet goed de hoofdmaaltijd kon eten. Hier ben ik voorstander van de minimumdosering B12 van de geadviseerde aanbieders door de dokter om te kijken hoe je lichaam erop reageert. Het familielid in onze omgeving zat heel snel op een hoge dosering en is hier inmiddels van terug gekomen om de reden dat zijn klachtenpatroon opvallend erger werd. Met de minimumdosering blijkt dit niet het geval te zijn en voelt hij zich beetje bij beetje beter worden.

De vitamine K2 is een voorzorgsmaatregel ter voorkoming van hart- en vaatziekten waarover in bijgaande link meer.
http://www.orthokennis.nl/artikelen/vitamine-k2-preventie-osteoporose-en-hart-en-vaatziekten

Uit je eerdere antwoorden kon ik al afleiden dat het iemand uit je hele nabije omgeving ging die nog in het reguliere denkpatroon meegaat. Ik adviseer je om toch met de behandeling te beginnen en van zodra je beter gaat voelen, zal hij eerder geneigd zijn om met je op pad te gaan !

@ Lievergezond

Het verhaal dat je weergeeft is niet alledaags. In ons geval was er een goede dialoog en veel communicatie over en weer. We waren heel goed voorbereid en goed gedocumenteerd op pad gegaan wat de dokter heel interessant vond waardoor er een click kwam. Wel herinner ik me dat mijn dochtertje die de eerste maal met ons mee was ook anders tegen alles aankeek.
 
In ons geval was er een goede dialoog en veel communicatie over en weer.

Hoi Vivianne, dat is het belangrijkste wat mij betreft. En belangrijker nog is: dat/als je je geholpen voelt.

Overigens kent die naaste van mij inmiddels meer verhalen van ontevreden mensen die bij deze arts kwamen, omdat ze uit die buurt komt. Dus zo onalledaags is mijn verhaal niet.

Ik wil verder niets afdoen aan jouw goede ervaringen: ik geloof ook dat je je geholpen voelt en dat je daadwerkelijk geholpen wordt. En dat is toch het belangrijkste.
 
dag lievergezond

bedoel je dokter reiynen ? ken je mensen die daar ook geweest zijn ?
dat is niet zo positief .

dag viviane

heb een heel leuke kerst gehad hoor ...met lekker eten enz...
ik wil voor alle duidelijkheid zeggen dat ik spijtiggenoeg ms heb maar niet rolstoel gebonden ben ...zoals vele dat denken misschien .

sharro
 
@ Lievergezond

Hier ben ik het voor een stuk met je eens dat deze persoon zijn visie soms niet volledig strookt met de visie van de patiënt of iemand uit zijn nabije omgeving. Wellicht speelt dit voor een stuk mee in de niet altijd lovende kritieken over hem die in de omgeving van je naaste de ronde doen.

Zoals eerder aangegeven werkt deze arts vanuit een andere invalshoek door o.a. het inzetten van de biotensor, wat in eerste instantie vreemd kan overkomen. Voor mij kwam de werkwijze ook een beetje vreemd over en hierdoor kan ik de reactie van Sharro haar vriend voor een stuk plaatsen. Persoonlijk ben ik op grond van de informatie in het boek van Sally Pacholok ook geen voorstander van te hoge dosissen voedingssupplementen, wat ook weer aanleiding tot ontevredenheid kan betekenen.

Met betrekking tot de visuele training van mijn zoon hadden wij verschil van inzicht met de dokter (met enkel de B12 suppletie zou alles goed komen). Op dat moment had ook mijn echtgenoot de insteek van " Volg nu toch de dokter ". Toen heb ik toch mijn intuïtie gevolgd door visuele training en reflex integratie therapie voor hem in te gaan zetten. Zelf had ik de visie van het effect van 8 maanden suppletie, levert niet voldoende op, dus dan ontbreekt er iets in zijn behandeling. Mij werd nl. uit alle geraadpleegde literatuur van Sally Goddard duidelijk dat de gevolgen van de dubbele navelstrengomstrengeling tijdens de geboorte voor een groot stuk de ontwikkelingsvertraging verklaarden.

Achteraf bleek dit de beste beslissing, in combinatie met de inname van de B12 en de pancreasenzymen, te zijn die we genomen hebben. Ook tijdens het laatst gelopen consult zag de dokter nl. dat mijn zoon opvallend alert, spraakzaam en fysiek en cognitief weerbaar geworden was. Hij gaf zelf aan dat hij hierdoor in deze fase niet meer hoefde geraadpleegd te worden. Toen ben ik beginnen vertellen over de boeken van Sally Goddard en nut van reflex integratie therapie bij kinderen met een ontwikkelingsvertraging. Dit alles werd netjes in het dossier van mijn zoontje genoteerd en toen bleek zelfs dat ook andere patiëntjes deze weg waren ingeslagen !
 
Dag Viviane


Wat ik wel nog weet en toch raar vond is dat de dokter men b12co enzym las wat er inzat ?! En me dan deze aanrade ... Zo is het natuurlijk gemakkelijk.

Wat ik wel weet is dat de mytil het goede is en deze ook ga bestellen denk ik .

Ik ken iemand die de spuiten heeft en methyl,neemt 2500!zuigtabletje
En ze vertelde als ik nu terug denk in wat ik 1 jaar geleden niet meer kon en nu terug ?!
Dus de methyl doet wel iets
En er zijn er nog met ms die deze nemen hoor

Maar nu weet ik even niet meer wat te doen ...maar 10000 is me toch wat veel

Sharro
 
hoi Sharro, de naam van de arts die je noemt bedoel ik ook.
Ik zei het niet omdat ik iemand wil zwartmaken, maar het is vaak heel lastig je weg zoeken als chronisch zieke bij behandelaars en artsen.
Ik wilde je daarom vertellen van mijn ervaring en die van mijn naaste: ik vermoed dat ik niet de enige ben.
Dat neemt niet weg dat de ene mens zich wel goed ergens bij voelt of bij iemand en de andere mens juist niet.

Viviane: mijn punt vanuit mij was niet een verschil van mening met de behandelaar in kwestie.
Eerlijk gezegd zie ik wel dat er volgens de verhalen ook mensen afknappen op een niet-reguliere aanpak of dat die aanpak geld kost bij de behandelaar in kwestie.
Dat behandelaars geld kosten vind ik persoonlijk tot daar aan toe en op biotensoren of kinesiologie als diagnostiek heb ik ook in het geheel niets tegen: sterker nog: daar ben ik een voorstander van.
Alleen ja: ik had het nu puur over de omgang: die stootte mij tegen de borst en later ook mijn naaste.

Dat jij zover gekomen bent met je kind: dat vind ik heel fijn voor je. Ik kan me voorstellen als je je eerder machteloos voelde (als dat zo is) als je kind ziek is. En het moet echt kicken zijn om getuige te zijn van zoveel vooruitgang als waar jij het over hebt. Het is goed dat je kritisch was en je eigen weg koos.
 
Dag Sharro,

Bonusan is bekend bij de dokter. De Co-enzym werd ontwikkeld op basis van Quatrefolic van Gnosis die de B12 beter opneembaar maakt waardoor het op celniveau sneller beschikbaar komt. Sommigen kunnen er goed op en anderen zijn er overgevoelig voor. Dit blijkt uit de site van de verdeler van de SanaCore. Hij adviseert om de dosering geleidelijk aan op te bouwen.
https://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-onderzoek-folaat-5mthf.php
https://vitamineb12nu.nl/therapeutenlijst.php

Zuigtabletjes zorgen voor meer stabiliteit in de beschikbaarheid van de B12. Ik zou inderdaad voor de methyl 2500 of 3000 gaan.

Met betrekking tot de K2. Echt doen in verband met je leverwerking. Vitamine K2 is betrokken bij de aanmaak van het Gla-eiwit Gas6, het growth arrest specific gene 6 protein, een belangrijke regulator van celdeling, celdifferentiatie en celmigratie. Kan ook ingenomen worden onder de variant van levertraan met Boterolie !
Meer hierover zie citaten uit de site van Orthokennis :
Vitamine K2 wordt in verband gebracht met het kunnen voorkomen, dan wel verminderen of (gedeeltelijk) oplossen van de kalkafzetting (zoals in de vaatwand, kraakbeen, hart-, long- en nierweefsel). Geen enkel tot nu toe ontwikkeld medicijn heeft deze eigenschap laten zien. Vitamine K2 neemt in zijn algemeenheid steeds meer belangrijke doelstellingen binnen het lichaam aan. We weten tot nu toe dat het betrokken is bij de botsamenstelling en onderhoud hiervan. Daarnaast is het belangrijk in de activering van specifieke eiwitten en is hierdoor betrokken bij de bloedstolling.
Vitamine K2 (MK-7) is beduidend effectiever dan vitamine K1 in het verhogenvan de plasmaspiegel van vitamine K

Over de dosering wordt het volgende verteld :
Dagdosering tot ca. 45 mcg vitamine K2 wordt in de meeste gevallen als veilig beschouwd

http://naturafoundation.nl/monografie/Vitamine_K.html
 
Dank u Viviane voor je hulp

De k2van vitals zijn besteld en verwacht deze maandag of dinsdag ... De firma heeft dit zo aangegeven .door de drukte en feestdagen wat begrijpelijk is

Maar de methyl zou ik deze bij b12nu bestellen ?3000 of meer ?
En nog iets flolaat ?of denkt u iets anders ?

De varkenssencymen ook ?
Dank u
Sharro
 
Varkensenzymen zijn nodig voor de exocriene pancreasinsufficiëntie en heel belangrijk om de spijsvertering te bevorderen. Mijn zoontje gebruikt de Creon 10000 waarvan bijgaand afbeelding.
http://www.farmawebshop.be/nl/merken/abbott/creon-10000-caps-maagsapresist-hard-100-x-150-mg.html

In de Sanacore Methyl 3000 van B12.nu zit de foliumzuur al verwerkt. Er wordt wel de combinatie met de Adenosyl 3000 (waar ook foliumzuur in zit) geadviseerd opdat er dan betere resultaten geboekt worden. Ik zou daar wel even achterhalen waar de Emdex voor staat. Valt nl. niets over terug te vinden,...
https://vitamineb12nu.nl/SanaCore_Methyl_3000.php
https://vitamineb12nu.nl/SanaCore_Adenosyl_3000.php
 
oei wat kan ik dan het beste kopen of bestellen ? de varkensenzymen zijn bij de apotheek tttte krijgen dat heeft hij gezegt en ga daar ook van verdikken .

maar wat met methyl ?

sharro
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.061
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan