Dag Sharro,
Alle respect voor je toewijding op dit moment. Je vriend heeft het " geluk " dat hij momenteel nog geen lichamelijke klachten hiervan ondervindt. Om deze reden is hij momenteel een ongelovige Thomas. De meeste mensen zijn jammer genoeg nog altijd te naïef door te geloven wat de mensen van de witte jassen beweren. De wetgeving en regelgeving beschermt hen momenteel op alle vlak.
Zelf heb ik het geluk dat ik geen tandvullingen heb. Wel hier me verder ingelezen over dit onderwerp en ik zie dat een zwangere vrouw en een zogende moeder kwikbelasting ook d.m.v. andere varianten aan haar kind kan doorgeven. Misschien is dit een argument om wel serieus genomen te worden !
Foetussen krijgen giftige stoffen binnen via navelstreng(bloed), vruchtwater en de placenta. Moeders geven deze stoffen tijdens de zwangerschap ongewild door.
Juist de onbeschermde foetus is heel kwetsbaar voor hormoonverstorende stoffen. Kleine hoeveelheden tijdens de ontwikkeling van het ongeboren kind kunnen grote gevolgen hebben voor de gezondheid als volwassene.
“Jonge kinderen die tijdens de zwangerschap zijn blootgesteld aan PCB's en dioxinen kunnen daardoor gezondheidsproblemen krijgen. Bijvoorbeeld: hangerigheid en trager reageren, een verhoogde kans op oorontsteking, luchtweginfecties of een hazenlip.”
(Janna Koppe, hoogleraar Neonatologie Universiteit van Amsterdam. Zij doet al jarenlang onderzoek naar de prenatale blootstelling aan PCB’s en dioxinen en de effecten daarvan voor de ontwikkeling van kinderen.)
Vrouwen geven PCB’s door aan nageslacht
In de navelstreng van baby’s zijn alkylfenolen en Bisfenol A aangetroffen. Ook vonden onderzoekers Bisfenol A in de chromosomen van foetussen en in vruchtwater.
Onderzoek van het Wereld Natuur Fonds onder 155 Britten toonde aan dat vrouwen minder PCB’s in hun lichaam hebben dan mannen. Zij lijken deze stoffen ongewild door te geven aan hun kinderen. Hoe meer kinderen ze gekregen hadden en borstvoeding gaven, hoe lager hun eigen gehalte PCB’s.
http://www.praktijknuijt.info/toxische stoffen.html
http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=549
Baby's
Baby’s kunnen via de borstvoeding schadelijke chemische stoffen binnenkrijgen. Moeders geven deze stoffen ongewild door via de moedermelk. Zij komen vrij in hun lichaam als het vet wordt aangesproken. Toch is moedermelk nog steeds de gezondste voeding voor baby’s omdat het de beste voedings- en afweerstoffen voor baby’s bevat. Daarom is het zo belangrijk dat borstvoeding niet wordt vervuild.