ms en beter worden met voeding ?! heeft er iemand wat raad

Zoals aangegeven ben ik er nog niet geweest.

Volgens de recensie op de site van biotandarts is ze capabel en volgens behandelde patiënt een aanrader. Zij verwijdert amalgaanvullingen en uit omschrijving van 1 van haar medewerkers blijkt dat er composietvullingen geplaatst worden. De praktijk blijkt uit te breiden.
Rechtstreeks link naar de site van haar
https://tandartswallaeys.be/

Heb een vermoeden bij wie je geweest bent. Niet iedereen blijkt er enthousiast over te zijn.
 
Dag Viviane


Ik denk dat ze goed is .heb daar heel goede recensiesvan gelezen ..
Een aanrader .
Als ik de locatie zie waar zei zit dan is dit super ...

War ik ben geweest zoek ik even op hoor en laat de naam even weten.

Ga daar ook gaan te aalter maar ga het vragen. Want vorige keer zei hij dat ik zot werd. Ivm amalgaam kan niet zei men vriend ??

Sharro
 
Dag mark


Heb alles besteld behalve de vit. E deze komt volgende week binnen


Nu wil ik zo snel mogelijk van die amagaanvullingen vanaf .''maar de meeste zeggen dat ik zot ben .

Sharro
 
Wellicht zot van de amalgaam (kwik)?

Regulier wordt kwikvergiftiging niet of amper erkend, dus nog een reden om naar een goede, biologische tandarts te gaan. Wellicht dus diegene die Vivianne aanraadt.

Mark


 
Ja mark die wil ik wel ...maar men moeder durft zo vernietigd te rijden want is heel bang en men vriend ? Das een ander probleem .


En dan komt men ma voor me staan met mond open ...ik heb toch geen grijze vullingen ?


Sharro

 
Lieve Sharro,

Je bent echt goed bezig. Uit alles wat je schrijft, blijkt dat de mensen in je omgeving er anders tegenaan kijken terwijl je het bij het rechte eind hebt !

Ik vermoed dat wij dichter bij elkaar vandaan wonen, dan dat ik aanvankelijk dacht. Misschien een idee om via Mike elkaars mailadres uit te wisselen.
 
Dag Viviane


OOOO echt waar wat je zegt ... Ik heb het even ingetikt op routeplanner en het zou van bij ons 45min zijn ...maar voor men gezondheid zou ik alles doen hoor .


? Spijtig dat er mensen anders denken

Sharro
 
Dag mark en andere

Nu vertelde men ma daarjuist dat ze betwijfeld of het wel aan de amalgaam kan liggen dat ik ms heb !!

En die andere mensen dan die hebben ook amalgaam dan ?zei ze


Raar ...sharro
 
Dag Sharro,

Hier een link waarop alles haarfijn in het Nederlands uitgelegd wordt. Mark zal dit alles kunnen aan de hand van zijn eigen ervaringen kunnen bevestigen. http://www.gapsvoedingstherapie.nl/gaps-extra/kwikvergiftiging
http://www.gapsvoedingstherapie.nl/nieuws/connectiemsendarmbacterien

Het komt erop neer dat personen met een slechte darmflora vatbaarder zijn voor een kwikvergiftiging in het geval ze amalgaanvullingen hebben.

Hierop het forum zijn we al wakker en alert op deze problematiek. Mensen die ons omringen zijn vaak nog niet zover en laten zich nog al te vaak overrulen !

Bijgaand enkele citaten uit het persoonlijke levensverhaal van de mevrouw van eerder genoemde site in het Nederlands die veelzeggend zijn :

Een verminderde schildklierwerking was voor hem het sein om weer naar een zware metalen belasting te kijken. Dit keer testte hij niet op de meridianen, maar stuurde hij bloed naar een laboratorium in Duitsland waar hij contact mee had. De test kwam terug met uitroeptekens bij de uitslagen. De kwikvergiftiging die ik had vermoed was wel degelijk werkelijkheid en enorm hoog. Pas nadat mijn tanden kwikvrij waren gemaakt, begon het constante griepgevoel te verdwijnen. Op dat moment nam ik het besluit om in het vervolg meer op mijn intuïtie te vertrouwen dan op oordelen van artsen. Mijn intuïtie is vaak door medici overruled en bleek later toch terecht te zijn. Een serie domme tandartsen hebben mij echt ziek gemaakt. Daarnaast 'leerde ik later' heeft een slechte darmflora ervoor gezorgd dat de kwik die uit mijn tanden lekte kon worden omgezet in de meest giftige vorm van kwik, namelijk methylmercury. Uit onderzoek blijkt dat amalgaamvullingen bij mensen met een gezonde darmflora minder problemen veroorzaken dan bij mensen met ongezonde darmflora.

De schade die kwik en verkeerde voedingskeuzen bij mij heeft aangericht zal nooit helemaal verdwijnen. Kwik heeft een zeer langzame halfwaarde tijd. De slechte darmflora kreeg ik al bij mijn geboorte. Mijn moeder was zelf ook al een huil baby met darmkrampjes, en vier van de vijf kinderen van mijn moeder hebben een conditie die je kan benoemen als een multisysteemziekte. Multisysteemziekten gaan nagenoeg allemaal gepaard met een slechte darmecologie. Als ik mijn moeder bevraag over haar broers en zussen, dan wordt voor mij duidelijk dat de darmen in de familie al generaties minder gezond zijn. Dit heeft gezorgd voor veel neurologische en psychologische problemen
 
Dag Viviane


Wat een geloofwaardig verhaal zeg ...

Ik ben er ook van overtuigd dat ik vol kwik zit en ik denk dat die amalgaam er dan ook uit moeten om te beginnen en me goed zal doen .


Sharro
 
Sharro,

Van selenium zou ik 200 mcg nemen (1 capsule) per dag.
Zink rustig opbouwen naar zo'n 50 mg verspreid over de dag.
Vitamine C opbouwen naar zo'n 4 gram verspreid over de dag.

Maar begin eerst (in de ochtend) met 15 mg zink en 1 gram vit. C per dag en over bijv. een week, als het goed gaat, verhogen.

Je moet zelf aanvoelen bij het verhogen van een dosis (1 supplement tegelijk verhogen) wat het met je doet.

Het beste zou zijn als je een haartest (of een test via bijv. kinesiologie) zou doen om te zien of je daadwerkelijk een kwikbelasting hebt. Kwik rooft mineralen en vitamine C. Dus als je inderdaad een kwikbelasting hebt, weet je dat je wat hoger kunt zitten met het suppleren van zink.

Misschien heeft de biologische tandarts waar je heen gaat de mogelijkheid om dit te testen voor je.

Naast dat je fysiek van het kwik af moet zien te raken, is er ook een emotionele component. Ik denk dat jij door (emotionele) stress ook een slechte ontgifter bent, waardoor de kwik zich heeft kunnen opstapelen in je lichaam.

Ik kom daar binnenkort in m'n eigen topic op terug.

Mark

 
dag mark

nu had ik veel last van men evenwicht deze morgend !!!komt dit door de zink ?
of de tecfidera troep of de selennium ?

wie zal het zeggen ?

dank u
sharro
 
Daarom schreef ik eerder dat het het beste is als je supplementen 1 voor 1 introduceert. Dan weet je beter wat wat veroorzaakt.

Tecfidera kende ik niet, maar een blik op de bijwerkingen zegt me genoeg. Lijkt me inderdaad troep. Ik weet niet hoe lang je dit al neemt en of het helpt, maar zo niet, dan zou ik in overleg met je arts eens kijken of je dit niet af kunt bouwen.

Mark


 
dag mark

wat ik nog doe is dagelijks een smootie drinken met chlorella wat ook zou ontgiften
en goed zou zijn ?

sharro
 
@ Sharro

Ook bij kwikvergiftiging kunnen evenwichtsstoornissen optreden ! In jouw geval zou ik inzetten op goede B12 formule zonder de Tecfidera. De bijwerkingen van de Tecfidera hadden we trouwens al in een eerdere fase aan je gemeld.

Meer hierover zie
http://rinekedijkinga.nl/veelgestelde-vragen/zelftesten/vitamine-b12-tekort-test.html
 
Mark welke negatieve ervaring heb jij na gebruik van chlorella gehad en misschien heb je ook verwijzingen naar ervaringsverhalen.


Op de site die Viviane heeft gepost lees ik de volgende tekst ,
"Cutler heeft gemerkt dat heel veel mensen met kwikvergifteging niet tegen een leverflush kunnen".

Heb jij daar ook mee te maken gehad?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.139
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan