Ik weet niet of je het bewust doet of niet, maar je komt op z'n zachtst gezegd nogal vreemd uit de hoek soms. De Meyers-Briggs test heeft zichzelf al lang en breed bewezen binnen de psychologie, evenals de door jou genoemde kernkwadranten van Ofman. Die laatste neem je wel serieus, maar de MB-test ridiculiseer je gewoon door achteloos te stellen dat het kan verkeren met die test. Behalve dat het onwaar is, is het ook nog volkomen respectloos. En dus zet ik je nu even op je plaats.
Telkens als we in conflict komen met elkaar over jouw persoonlijke issues zien we hetzelfde patroon: je weigert om aan kritische zelfreflectie te doen, jij zou dit reeds lang geleden gedaan hebben en hieruit je lessen hebben geleerd. De praktijk laat echter zien dat je bij lange na nog niet uitgeleerd bent en dat bescheidenheid je siert i.p.v. de hooghartigheid die je over dit onderwerpen ten toon spreidt. Vervolgens ga je telkens lopen janken over geen aansluiting kunnen vinden op dit platform.
Als je mijn zelfreflecties hebt gelezen kun je zien dat jezelf boven anderen plaatsen en vervolgens klagen over het gebrek aan aansluiting/verbinding met de medemens een typisch verschijnsel is van de totale krankzinnigheid van het ego. Daar zit jij nog volop in en jouw ego weigert dit in te zien, laat staan aan te gaan. Ik verwacht in reactie hierop een compleet epistel waarin jouw ego zichzelf gaat verdedigen en zich opstelt als een slachtoffer. In 3, 2,. 1...
Mike