natriumbicarbonaat

Maaike, volgens mij besef je niet op welke plek je bent beland. Magere zuivel, weinig vet, veel groente? Draai dat maar om en kom dan nog eens terug met je vragen.

Mike

@ Pike: even over dat lichaam de ph-waarde wel/niet zouden kunnen reguleren: ik zag eerder dit citaat:
Quote:
Het lichaam wil overleven en zal dus alles doen om het percentage pH constant op 7,36 te houden. Het gaat hierbij zo ver dat het zelfs kan overgaan tot kannibalisme (zichzelf opeten)! Osteoporose bijvoorbeeld is een aandoening van de botten waarbij ze broos worden. Vaak is het lichaam langere tijd verzuurd, zijn er geen reserves meer en moet het calcium aan de botten onttrekken opdat het bloed een pH van 7,36 kan vasthouden.

http://www.natuurlijkwelzijn.org/dnua/artikel/de-buteyko-methode-gezonde-ademhaling

@fatsnotbad. Fijne en héél empathische reactie tegen iemand wiens leven ondersteboven staat omdat 'r lijf ineens hapert. Wie ben jij om te doen alsof je alle antwoorden weet?! Ben ook maar gewoon zoekende!

jp,

Quote:
Hoe kom je daar bij?

lees dit:

Quote:
De pH-waarde van uw urine zegt veel over de pH-waarden in de rest van het lichaam, aangezien de nieren een grote rol spelen bij het in stand houden van de pH in het bloed. Dit doe ze door stoffen uit te scheiden die het bloed zuur of basis maken. Door het uitscheiden van deze stoffen verandert de pH van uw urine. - See more at: http://www.thuistesters.nl/zuur-base-ph-teststrips-b-nagel#sthash.aObGulPL.dpuf

http://www.thuistesters.nl/zuur-base-ph-teststrips-b-nagel

hier een site die weerlegt dat bica de nieren helpt het lichaam te ontzuren.

en deze:

http://worldunity.me/de-nieren-genezen-met-natriumbicarbonaat-zuiveringszout/

Quote:
De nieren alleen produceren ongeveer tweehonderdvijftig gram (ongeveer een half pond) bicarbonaat per dag in een poging om zuur te neutraliseren in het lichaam. De nieren controleren en beheersen de zuurgraad of het “zuur-base” (pH) evenwicht van het bloed. Als het bloed te zuur is, maken de nieren bicarbonaat aan om de pH-balans te herstellen. Indien het bloed te alkalisch is, dan scheidt de nier bicarbonaat in de urine om het evenwicht te herstellen. Zuur-base balans is het netto resultaat van twee processen, eerst het verwijderen van bicarbonaat na waterstofionen productie van het metabolisme van voedingsbestanddelen; tweede, de synthese van het “nieuwe” bicarbonaat door de nieren.

relatie bica en nieren is zo wel duidelijk denk ik he?

als maaike1104 verzuurd is, zal de bica de nieren helpen zuren uit te scheiden en word de urine zuur

als maaike niet verzuurd is en neemt bica zal de urine alkalisch worden omdat de nieren het te veel aan bica dan via urine uitscheid.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/52312-wat-is-de-ph-waarde.html

Quote:
Urine: het pH-gehalte kan variëren van uitgesproken zuur (pH 4,8) tot basisch (pH 8,0). Het zuur verlaat met de urine het lichaam.

maaike1104 je urine is alkalisch he? en je neemt bica, je zal dus niet verzuurd zijn als je het mij vraagt.

Heb één keer bica ingenomen, ben sinds gisteren 'begonnen', en vanmorgen pas voor 't eerst Ph van urine getest. Misschien is 't tóch een verborgen wijze raad van fatsnotbad om eerst 's een tijdje te wachten, testen etc en dan pas te gaan roepen op een forum. Maar ben inmiddels al twee jaar aan klachten en zoeken verder, dus een beetje paniekerig. Maar bedankt allemaal tot zover iig.

Quote:
Het gaat nu om het effect op urine. Aangezien de ph van de urine (normaal gesproken) een afspiegeling van het evenwicht van het bloed is zal de ph van urine omhoog gaan bij bica inname.

nee volgens de gegeven sites kan de ph in urine dus ook zakken (zuurder)door dat de bica het zuure lichaam ontzuurd.

maar dan wéér het verhaal hoe goed in te nemen..

opgelost in water goed of niet..

hier:

http://gezondfitenmooi.nl/natriumbicarbonaat-helmond

Quote:
Het innemen van natriumbicarbonaat tabletten of oplossingen is slecht voor het lichaam!

Aangezien al wel wordt erkend dat natriumbicarbonaat van essentieel belang is bij het ontzuren van het lichaam, wordt vaak geopperd om natriumbicarbonaat in poedervorm op te lossen in water en dit op te drinken. Tevens wordt natriumbicarbonaat in tabletvorm verkocht (vaak op doktersrecept) om eventuele verzuringen tegen te gaan. Deze methoden waarmee wordt geprobeerd om de bicarbonaatbuffers in het lichaam te verhogen vallen sterk af te raden, aangezien dit tot andere klachten kan leiden. Het maagzuur zet de opgeloste natriumbicarbonaat om in water (H2O), keukenzout (NaCl) en koolstofdioxide (CO2). De inname van natriumbicarbonaat heeft dan o.a. diaree als bijverschijnsel vanwege de aanmaak van substantiële hoeveelheden koolstofdioxide (CO2) in de maag. De bloeddruk kan ook heel snel stijgen vanwege de aanmaak van keukenzout (NaCl). En als laatste wordt de belangrijke verhouding van de mineralen natrium/kalium ernstig verstoord. Deze verhouding dient 1:3 te zijn voor de instandhouding van het evenwicht tussen het vocht in de lichaamscellen, en tussen het vocht tussen de lichaamscellen (intra- en extracellulaire waterhuishouding).

weer een verhaal dat het niet goed is.

in een van mijn eerder geposte links hadden ze het over injecties van bica.

Quote:
Ph urine uitslag hoog is terwijl de Ph van m'n lichaam eigenlijk te laag is?

nee, je weet dat ee hoge PH alkalisch is he? en laage PH zuur

als je bica neemt en je urine heeft een hoge PH (alkalisch) dan zal je lichaam dit ook zijn.

je lichaam heeft dan blijkbaar niks aan dat vele bica en de nieren scheiden het uit.

maar ik zie nog niet waar te lezen is dat je zo vet arm eet zoals mike zegt, maar mischien moet je dat eens over na denken of je idd wel goed eet?

mike zegt altijd kort waar het op staat, erger je er niet te veel aan, slecht bedoelt is het niet :wink:

Quote:
Misschien is 't tóch een verborgen wijze raad van fatsnotbad om eerst 's een tijdje te wachten, testen etc en dan pas te gaan roepen op een forum.

ja lees je eens in waar dit forum voor staat, kijk bv bij het "alleen lezen' van dit forum, op homepage stukje omlaag scrollen.

en vooral, lees over wie weston price was en van zijn onderzoek.

Quote:
en als bica een vals-lage uitslag geeft is m'n urine zéér alkalisch: volgens de test > dan 8.5... Kan dit door te eenzijdige voeding komen? Eet al een tijd heel weinig koolhydraten, magere zuivelproducten, zeer veel groenten, weinig vet. Misschien óóḱ weer té dus...

Maaike,

Weinig koolhydraten EN weinig vet? Dat is echt vragen om problemen.

Je hebt iig een van de twee nodig voor energie productie en hier op dit forum zijn wij over het algemeen van mening dat dat meer in de richting van vet moet worden gezocht vandaar ook de reactie van Fatnotbad. En dat is echt niet gemeen bedoeld.

Daarbij denk ik dat je het helemaal niet in de richting van "verzuring" of iets dergelijks moet zoeken. Zijn jou problemen erger geworden sinds je zo bent gaan eten?

@Maaike1104:

Hoe was je urine voor de bica?

Net begonnen en 1 keer testen is te weinig informatie om iets betrouwbaars over te zeggen.

(persoonlijk: of bica in het algemeen een goed idee is daar ben ik niet over uit, ik hou mijn maagzuur liever zuur)

@maarten:

misschien er eerst een samenhangend stuk tekst van maken en dan posten, je spreekt jezelf o.a. tegen en je post een stuk over "natriumbicarbonaat injecties".

Maar ik zie geen bron die stelt dat orale inname van bica urine zuurder kan maken. (ik kan iets gemist hebben)

Oraal ingenomen bica komt niet in de buurt van de nieren, het komt de maag niet eens uit, wat het wel doet is zuur wegnemen.

Dat merken de nieren ook, ze hoeven minder hard te werken. Daarvoor kan je ook andere zuur neutralisatoren nemen, maar zover ik weet is bica de veiligste.

Ik heb hier een overzicht van wat allemaal alkalischer is dan zuiveringszout (natriumbicarbonaat dus): citroenwater, kruidenthee, stevia, komkommer, boerenkool, broccoli, groentesap, kiemen, grassen en soja noten.

Even alkalisch als zuiveringszout, maar minder alkalisch als voorgaande categorieen: tomaten, witlof, spinazie, sperciebonen, snijbonen, rode biet, selderie, radijs, knoflook, div. kruiden, alfalfa, gember, avocado, soja granulaat, witte bonen, lima bonen, soja bonen, amandelen, borstvoeding, groene thee en rooibosthee.

Licht alkalisch maar zuurder dan voorgaande twee categorieen: karnemelk, geitemelk, geitekaas, wei, gedistilleerd water, bronwater, mineraalwater, kokosnootwater, olijfolie, lijnzaadolie, visolie, kokosolie sesamolie, ruwe honing, royal jelly, bijenpollen, aardappels, paprika, sla, ui, prei, div. kool, rabarber, aubergine, courgette, aserges, spruitjes, erwten (vers), wortels, mais (vers), mierikswortel, koolrabi, koolraap, pompoen, pepers, zeewier, vijgen, citroen, limoen, watermeloen, baaan (onrijp), zure kersen, kokosnoot (vers), tofu, soja, meel/bloem, amarant, linzen, boekweit, spelt, wilde rijst, pijnboompitten, sesamzaad, karwijzaad en kastanjes.

Bronnen: www.theoni.nl

www.alkavitae.nl

Jp ik zeg ook nergens dat bica voorbij de maag kan komen, dit vraag ik me namelijk ook af hoe dit dan goed ingenomen moet worden.

Wat ik zeg (en wat die links vertellen) is dat bica de nieren gunstig helpt, vraag is dus alleen: hoe neem je het in dat het lichaam er wat mee kan.

en een injectie was dus een optie,

Er zijn hier veel mensen die bica met water in genomen hebben, Mike onder anderen was er vol lof van, andere weer niet..

Zelf heb ik gister en vandaag een uur voor het ontbijt bica genomen, een halve theelepel, ik merkte er eigenlijk niks van, moeilijk om.wat over te zeggen maar als.Ik wat zeggen moet is het dat ik lievergezond haar ervaring beaam, ik lijk minder oprispingen te hebben na het eten dus het lijkt dan zelfs gunstig op de vertering.

Ik ben .iet van de scheikunde, maar dat maagzuur afgebroken word zegt niet dat het verdwijnen is lijkt mij het is in een andere vorm aanwezig, niks verdwijnt zomaar lijkt mij, dus het bica dat het maagzuur afgebroken heeft komt gewoon de darmen in en kan daar opgenomen worden en de bestandsdelen weer herplaatst worden.( zouten naar maag en bica bestanddelen naar alvleesklier en nieren... Ofzo, dit is puur interpreteren op basis van niks, waar ik geloof ieder geval niet zo snel dat bica bij het maagzuur komt hier op reageert en dat het bij de foetsie is :-) blijft altijd wat over lijkt mij en wie weet kan het lichaam hier dus goeds mee?

Is er hier iemand die hier weet van heeft?. Mike? Ad? Pike?

Bica neemt zuur weg in de maag.

Dat zuur wordt weer aangevult vanuit het lichaam.

Netto: minder zuur in het lichaam.

Niks meer, niks minder.

Mogelijk wel super waardevol: zie het als een flinke duw in de rug als je berg op aan het fietsen bent. Maar ga er geen dingen bij verzinnen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Natriumwaterstofcarbonaat

NaHCO3 + HCl → NaCl + H2O + CO2

bica + zuur wordt zout water en co2

Gooi maar een beetje bica bij azijn en zie wat er gebeurt.

@Lievergezond:

waar in die bronnen staat de info die je post?

-het gaat bij de stoffen die je plaats over de alkalische werking, o.a. karnemelk werkt ontzurend maar is behoorlijk zuur. (heeft een lage ph)

-een deel van de stoffen is af te raden om te eten: ik hoop dat het ondertussen wel duidelijk is dat o.a. soja en meel/bloem hier niet "welkom" zijn.

Maarten,

Dat bica je maagzuur vermindert klopt gewoon hoor daar is niets tegen in te brengen. Of het daarna weer snel op peil wordt gebracht en dat bica op een andere manier toch positief kan zijn weet ik niet. Zou kunnen.

Quote:
Ik wat zeggen moet is het dat ik lievergezond haar ervaring beaam, ik lijk minder oprispingen te hebben na het eten dus het lijkt dan zelfs gunstig op de vertering.

Waarom krijg je oprispingen ? Te weinig maagzuur, door de bica wordt dat nog minder waardoor het niet meer de kans krijgt om 'op te rispen'.

Hetzelfde effect krijg je als je een rennie neemt.

hoi JP, ik heb dat overzicht van een behandelaar gekregen met de verwijzingen van die twee websites erbij. Later ging ik zoeken en zag ik precies hetzelfde overzicht ergens op afbeeldingen in google staan en ook de verwijzing erbij naar die websites toe, maar de afbeelding was te klein om verder iets mee te doen. Ik denk wel echt dat het overzicht van die sites afkomstig is, maar dat het geen echte reclame is voor de producten die men via die sites probeert aan de man te brengen.

Het overzicht is hier te zien: tweede van links met al die kleuren: http://www.multiwater.nl/alkalisch

Hier https://www.pinterest.com/pin/510595676478189684/ of hier http://www.amazinggrass.nl/alkalische-voeding/GSF_2ENERGY--superfood-energy.html een ander overzicht van basisch (alkalisch) versus zure (in ph-zin) producten. Verder is zuur niet noodzakelijk zuur in ph-zin. Bijv. citroen is dan weliswaar zuur qua smaak, maar in ph-zin is het uiterst alkalisch/basisch en juist helemaal niet zuur.

Hier meer info: https://www.google.nl/search?q=alka...m=isch&q=verzurend+alkalisch&imgdii=_

Quote:
Waarom krijg je oprispingen ? Te weinig maagzuur, door de bica wordt dat nog minder waardoor het niet meer de kans krijgt om 'op te rispen'.

Ik heb dit wel eens ja,.

Maar de bica was ruim voor ontbijt ingenomen op nuchtere maag, neem aan dat maagzuur wel weer op pijl is dan.

Maar goed, bica met water innemen is dus gewoon niet nuttig lijkt het op,

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan