natriumbicarbonaat

Lievergezond, je hebt gelijk hoor, reclame moet je altijd minder geloven. Alvleesklier maakt idd bica aan, maar dan hoeft het niet meer door de maag.

Heksje, je kan dus ook bica gebruiken door het in bad of voetenbad te doen en dan via de huid te laten opnemen. dan omzeil je de maag.

Quote:
Alvleesklier maakt idd bica aan, maar dan hoeft het niet meer door de maag.

Is dat wel zo Zonne?

Waarom heet natriumbicarbonaat dan ook wel maagzout?

En waarom heb ik minder maagpijn na gebruik van natriumbicarbonaat?

hoi Geezer: sochtends voor de maaltijd (dat schijnt het beste te zijn) en savonds na de maaltijd maar dat is omdat ik dan te zeer honger heb om nog aan iets anders te denken dan aan eten en dan helpt het ook achteraf.

Hoi Geezer, ik gebruik de natriumbicarbonaathoeveelheid van 2 theelepeltjes: 1 sochtends en 1 savonds. Dat is op basis van een meting door een arts. Misschien kun je zelf ook urinestrips -bij de apotheek op te halen- gebruiken om te kijken hoeveel je nodig hebt van de natriumbicarbonaat om je ph-waarde in de gaten te houden? Geen idee.

Hoi Geezer, ik las in je persoonlijke verhaal ook over dat je last hebt van verzuring. Geen gekke zet voor je die natriumbicarbonaat.

Als je nog verstopping hebt kun je ook aan aloe vera https://www.fatsforum.nl/topic/aloe-vera denken: beginnen met kleine beetjes voor je de hele dag door plast door het verkeerde gat: bij mij helpt het poeder het best: beter dan sap of gel en goedkoper ook: ik neem maar 1 capsule vlak voor het slapengaan, en dan ook nog maar eens in de twee dagen.

En buteyko-ademhaling helpt ook tegen verzuring van je lichaam https://www.fatsforum.nl/topic/ademhaling/page/27 : maar dat is lange termijnwerk.

Zie ook: https://www.fatsforum.nl/topic/kramp-in-benen

Dus als je met bica in bad gaat word de bica opgenomen en kan de pancreas meer basis stoffen afgeven?

Klink zeer goed.

Hoi lievergezond, dat dacht ik ook mbt de verzuring. De aloe gebruik ik ook, alleen werkt t bij mij niet zo goed als bij jou. Bij 6 tl over de dag heb ik er baat bij. De Buteyko vind ik erg interessant, maar daar regelmaat in krijgen lukt me niet echt. Ik vind het ook saai om de oefeningen te doen. Daardoor vergeet ik het snel. Bedankt voor de tips! En succes met jou zoektocht, je hebt al een aardige weg achter de rug.

Quote:
De Buteyko vind ik erg interessant, maar daar regelmaat in krijgen lukt me niet echt.

Hoi Geezer, ik snap dat denk ik wel. Ergens houdt het op om jezelf er doorheen te slaan: gericht elke dag 40 minuten ademhalingsoefeningen doen. Je hebt, las ik dacht ik, ook nog twee kinderen die je moet grootbrengen. Het is al knap dat je de tijd vindt om op dit forum te lezen en te posten. Misschien heb ik niet zoveel aloe vera meer nodig omdat ik ook natriumbicarbonaat en bitterstoffen gebruik en aan buteyko-ademhaling doe. Ik geloof dat Zonne schreef eerder ergens hier op het forum schreef dat ze van de natriumbicarbonaat aan de dunne ging: iets wat ik niet echt herken (maar ik was dan ook redelijk verstopt dan wel dat mijn alvleesklier echt niet goed functioneert). Terugkomend op de buteyko-ademhaling: ik heb een trainer gehad een tijdje om de eerste stok achter de deur te hebben in het begin: de beginroutine kan helpen voor de rest van het proces. Het is wel veel geld toch vind ik zo'n cursus. Maar zo schools even die oefeningen doen samen met iemand die er verstand van heeft en me er doorheen loodste in het begin, heeft me toch goed gedaan. Wie weet had ik het ook zonder wel gered. Maar ik kende zo niet iemand in mijn buurt die me het zomaar even allemaal uit de doeken kon doen.

Op dit moment een beetje dure stok achter de deur, ik zie de toegevoegde waarde van een cursus wel in. Op m'n wensenlijstje dan maar en voor nu wanneer het uitkomt, geen stress.

Ik wijt mijn verstopping aan trage lever en gal en schildklier. Doe de reinigingen en help m'n schildklier met jodium, selenium en wapf eten. Het zal nog wel even duren maar uiteindelijk kom ik er wel!

Quote:
Dus als je met bica in bad gaat word de bica opgenomen en kan de pancreas meer basis stoffen afgeven?

Klink zeer goed.

Maarten: dat zou ook moeten werken mogelijk. Alleen orale inname werkt misschien iets minder omslachtig?

Quote:
Alleen orale inname werkt misschien iets minder omslachtig?

Ja dat is waar.

Maar wat zonne zei heb ik ook gelezen, dat het het maagzuur afbreekt,

Mooi dat jij daar geen last van hebt of zelfs het tegenovergestelde ervaart .

De link van heksje vertelt dat bica bij een zuur toegevoegd het het zuur base maakt.

Maar als je de bica bij een base doet de bica het zuur maakt ofzo.. dacht even misschien zit hier jou ervaring maar dan zou je maagzuur dus zelfs base moeten zijn en dat kan natuurlijk niet zo zijn.

Die link van heksje had het ook over lui maken van de alvleesklier, dat moet ik ook niet hebben, maar ik ge het denk ik wel proberen, uit het resultaat kan ik misschien het een en ander constateren..

Hoeveel doe je in een glas water?

Ok, ik zal bij m,n ouders die pot bica eens zoeken, moet daar nog ergens rond slingeren haha, ik heb van Tendo geloof ik.

Over bica : Baking soda's reaction with stomach acid actually causes more gas in the stomach, as carbon dioxide is added to the gas already present. The increase in gas after taking baking soda can trigger belching, which may relieve your stomach gas pains. However, the increased gas may make your discomfort worse if you don't expel the excess gas through belching.

En http://www.wisegeek.com/what-happen...nd-acid-meet-in-the-stomach.htm#didyouknowout wat er gebeurd na inname van bica ivm maagzuur.

Dus bica werkt tegen klachten van maagzuur ( verminderd maagzuur ) maar is niet goed als je last hebt van teveel lucht in je maag ( door de bica krijg je nog meer gasvorming in je maag ).

Quote:
“The pancreas is harmed if the body is metabolically acid as it tries to maintain bicarbonates. Without sufficient bicarbonates, the pancreas is slowly destroyed, insulin becomes a problem and hence diabetes becomes an issue. Without sufficient bicarbonate buffer, the effect of disease is far reaching as the body becomes acid.”

Quote:
“Monitoring of blood-sugar levels, insulin production, acid-base balance, and pancreatic bicarbonate and enzyme production before and after test exposures to potentially allergic substances reveals that the pancreas is the first organ to develop inhibited function from varied stresses,[3] writes Dr. William Philpott and Dr. Dwight K. Kalita in their book Brain Allergies.

Dr. Robert Young, states, “Excess acidity is a condition that weakens all body systems. The pancreas is one of our body’s organs charged with the awesome responsibility to “alkalinize” us. Can you start to see how our serious acidosis has overwhelmed our pancreas’ ability to operate effectively, which then results in a state called “diabetes?”

Quote:
When the body is bicarbonate sufficient it is more capable of resisting the toxicity of chemical insults. That is why the army suggests its use to protect the kidneys from radiological contamination.[4] Much the same can be said for magnesium levels. Magnesium, bicarbonate and iodine all protect us from the constant assault of noxious chemicals and radiation exposure we are subjected to everyday in our water, food and air.

Quote:
[3] Brain Allergies: The Psychonutrient and Magnetic Connections.By William Philpott, Dwight K. Kalita Published by McGraw-Hill Professional, 2000

Quote:
[4] www.remm.nlm.gov/int_contamination.htm

http://drsircus.com/medicine/sodium-bicarbonate-baking-soda/the-pancreas-bicarbonate-and-diabetes-2

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan