Quote:
Poekie,
gebruik je nog altijd alleen soda voor in de wasmachine?
Ja hoor, ik gebruik de soda van driehoek (van de groene zeep). Vind wel dat mijn witte was een beetje een grauw sluiertje krijgt maar dat is dan maar zo.
Ik heb jaren producten gebruikt van Sunrider, dat is op natuurlijke kruidenbasis. Daar heb ik nog wat (vloeibare) wasmiddel van. Dat gebruik ik totdat het op is. Ik gebruik soda als basis en voeg een klein beetje sunrider toe voor het lekkere geurtje.
We hebben de Sunrider producten afgebouwd omdat ik erachter kwam dat er toch in sommige producten dingen zitten die ik niet wil gebruiken.
In de Nuplus (kruidenvoeding) zaten soja eiwitten. In de zonnecreme factor 40 zitten nanodeeltjes. Deze zonnecreme gebruiken we nu alleen nog met de wintersport omdat je dan een extra hoge bescherming nodig hebt, in de bergen, dichtbij de zon.
Voor de rest gebruiken we kokosolie en een geheel natuurlijk zonbescherming van verschillende oliën waaronder kokosolie, palmolie en nog wat andere oliën. Ook in de shampoo van Sunrider zit een middeltje dat zorgt voor schuim. En dat stond op een lijst met toevoegingen die je niet kunt eten. :? Dus dan ook niet via mijn haren geconsumeerd.
De shampoo hebben we vervangen door olijfolie zeep, heerlijk, mijn man gebruikt het ook om zich te scheren.
Lia