Nederlandse politiek

Hier ook al Posts geplaatst over de koning zie ik. Superjan heeft gelijk.
Overigens geloof ik al langer dat hij het er niet mee eens is. Vandaar ook mijn eerdere idee over een brief schrijven. Maar goed, ik denk dat Rutte dit ook in de gaten heeft en er ineens een schandaal van maakt dat ze op vakantie gingen naar Griekenland. Jammer voor Rutte aangezien hij zelf in de laatste persconferentie gezegd heeft dat men gewoon op vakantie mag. Bovendien, er is geen negatief reisadvies voor Griekenland.

Of dit waar is weet ik niet. Maar iemand vertelde mij dat als Willem Alexander fouten maakt zijn moeder het stokje weer over mag nemen. Geen idee hoe dat werkt maar wie weet is Rutte daar juist op uit.

Willem-Alexander ziet de aankomende bui hangen: niet allen de democratie zal volledig worden afgeschaft, ook de monarchie zal er straks niet meer zijn en beide vervangen worden door de overheersing van de banken en de trawanten daarvan.
Het is een spannende tijd, wie gaan er winnen? Het grote geld of de mensen, dat is de 3e wereldoorlog die nu aan de gang is. Het grote geld heeft de macht van het geld, dat slechts macht heeft zolang met er in gelooft, de mensen hebben de echte macht in handen, als ze doorzien wat er aan de hand is. Het grote geld kan alleen maar van het geld profiteren als mensen goederen en voedsel produceren en het grootste deel in winst daarvan afstaan aan het grote geld.
Belasting is afpersing.

Ik denk niet dat WA bezig is de monarchie te redden. Ik denk dat hij er uit wil, net als Prince Harry die deze stap al genomen heeft. De white hats hebben zowel Harry als Willem deze kans geboden en ze nemen hem met beide handen aan!

Mike

Er is weer een boek verschenen over de totale corruptie van het koningshuis, hier een interview met de schrijver :

https://www.hpdetijd.nl/2020-10-14/twee-eeuwen-oranjebitter/?share_code=e5f9aun7O2JC&fbclid=IwAR1ZFgBBRYvTzQihqyNga6ZE0JKJvX9J91L8VaMpWVQk_9_qhrk9y28rkDs

Als hij uit de monarchie wil, wat zijn dan de gevolgen daarvan? Wie gaat het dan overnemen van hem?

Zowaar de nodige kritische vragen vanuit de eerste kamer.
Nou ja, behalve deze dan:

De Groen Links fractie van de eerste kamer is geschrokken door Arjan Lubach's "fabeltjesfuik" en alle reacties die zij via e-mail hebben gekregen. Het liefst ziet zij dat de overheid censuur en propaganda gaat inzetten om dit tegen te gaan.

Samenvatting hier te vinden:
https://www.facebook.com/notes/julien-moorrees/eerste-kamer-zeer-kritisch-op-covid-19-spoedwet/3361320183963931/

Als hij uit de monarchie wil, wat zijn dan de gevolgen daarvan? Wie gaat het dan overnemen van hem?
Niemand. Hij weet dat het spel gespeeld is. Het tijdperk van ongekozen, zelfverrijkende alleenheersers is voorbij.

Mike

https://www.ad.nl/politiek/van-toorenburg-verlaat-de-tweede-kamer-cda-heeft-een-soort-duolijsttrekker~acb2d391/

Het zinkende schip.

Precies. We kunnen wel raden aan wat voor soort God zijn moeder Bea trouw aan zweerde... Bovendien zweerde Rutte ook trouw aan 'God' tijdens z'n eed...

Kevin

Over Willem Voermans en het advies van de Raad van Sate zoals ik het zie : zij hebben de spoedwet beoordeeld ten opzichte van de grondwet en dat blijkt te kunnen, al is het niet leuk. Niet meer dan dat. Het is nu aan de 1e kamer om te beoordelen of ze het ook daadwerkelijk willen doen, zichzelf buiten spel zetten.

Rutte heeft allang in werkelijkheid laten zien dat ie zijn eed verbroken heeft. Willem geeft andere signalen af. Namelijk dat hij maling wil hebben aan deze Corona oorlog. Ik vraag me serieus af of ie wel bereid is zijn handtekening onder de spoedwetgeving te zetten. Daarnaast is Het Rutte die nu de rechten van Willem schend. Vermoedelijk kiest Willem voor de goeie God.

Over Willem Voermans en het advies van de Raad van Sate zoals ik het zie : zij hebben de spoedwet beoordeeld ten opzichte van de grondwet en dat blijkt te kunnen, al is het niet leuk. Niet meer dan dat.
Behalve dan dat deze wet dus wel degelijk totaal ONGRONDWETTELIJK is en dat dhr Voermans dit donders goed weet!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan