Ik ben nu dat kleine pareltje van een boekje aan het lezen van de AA met de titel: Het beste van Bill.
Dat zou voor iedereen wel eens een pareltje kunnen zijn. Ik zie het als een voorzetje voor een eventuele sponsoring door Mike. Of ik zover kom en mezelf durf te overwinnen en bloot te geven, dat zal ik nog moeten gaan bezien. Dus wat dat betreft heb ik alleen maar hoogachting voor Mike. Hij durft, ik (nog) en misschien (nooit) niet.
Het boekje gaat over een spirituele zoektocht.
Het eerst artikel heet geloof.
Het gaat over God, zoals wij persoonlijk Hem opvatten. Een hogere macht. Een macht groter dan wijzelf.
Hier wordt dus niets specifieks genoemd, iedereen kan daar zijn eigen invulling aangeven. Daarmee wordt niemand voor het hoofd gestoten en zal niemand weglopen.
Alles wat hier op het forum gezegd wordt, vat ik zo op. Niet persoonlijk krenkend, maar ondersteunend voor een innerlijke zoektocht.
Ik heb Mike al verschillende keren persoonlijk mogen ontmoeten en wat ik zie is een eerlijke goedbedoelende oprechte man. Zijn woorden zijn moedig, eerlijk, onbaatzuchtig en hij neemt er zijn verantwoordelijkheid voor. Ik heb al heel veel kunnen leren van de wijsheid op het forum.
Het enige wat ontbreekt is zachtaardigheid. Dat zou waarschijnlijk bij velen in betere aarde vallen
Dorothé