Nederlandse politiek

Dreiging herinvoeren blijft​

Tot zo ver de ‘tijdelijk’ afgeschafte coronaregels. Want dat het kabinet op ieder moment weer kan besluiten om de maatregelen opnieuw in te voeren, dat staat als een paal boven water. De spoedwet, die onlangs werd verlengd, is weliswaar afgezwakt, maar geeft het kabinet nog steeds vergaande bevoegdheden om vrijheidsbeperkende maatregelen in te voeren. Dat geldt ook voor de permanente plaatsing op de A-lijst, die corona onlangs verwierf. Bij ‘uitbraken’ van ziektes op de A-lijst, mag het kabinet strenge maatregelen nemen, zonder dat daarvoor toestemming van de Tweede Kamer is vereist.

Tijdens mijn rondje lopen vanmiddag trof ik in de wijk heel veel papiertjes aan op auto's. Leken wel politieke flyers. ;) Heb ze maar allemaal meegenomen, want dat hoort natuurlijk bij het oud papier. :)
Gister stond er een man te flyeren voor D666, hij sprak me aan of ik ging stemmen én hij wilde de flyer geven. Terwijl ik doorliep riep ik: jullie missen nog een 6!
Nou je had had zijn kop moeten zien, hij was helemaal in de war en moest echt ff nadenken😆

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan