Nederlandse politiek

Bericht van Evelien Stricker via TG.
Ik denk dat inmiddels zo'n 80% van wat er bij de mensen binnenkomt weer terugvloeit naar de staatskas.

"Voor wie werken we eigenlijk?"
Voor de belastingen."
“van mijn salaris betaal ik een groot deel loonbelasting.
Dit kan oplopen tot 49,5%.
Als ik van de rest boodschappen doe betaal ik BTW. Dit kan oplopen tot 21%. En op mijn Chardonnee zit nog extra accijns op alcohol en op mijn frisdrank accijns op suiker. Als ik 's avonds dan mijn wijntje drink + een zakje chips eet en het licht en de verwarming aan doe, betaal ik energiebelasting. Ga ik vervolgens naar het toilet om te plassen dan betaal ik waterbelasting, rioolbelasting en verontreinigingsheffing.
Als ik mijn lege zakje chips weggooi en de container aan de straat zet betaal ik afvalstoffenheffing.
Over mijn huis betaal ik WOZ belasting.
Voor mijn hond betaal ik hondenbelasting.
Mijn huis en de spullen in mijn huis heb ik verzekerd, maar daarover betaal ik assurantiebelasting.
Koop ik een nieuwe koelkast, daar It BTW op, de verkoper betaalt BTW over verkoop, en dan betaal ik behalve BTW ook een verwijderingsbijdrage.
Voor de auto, die ik gekocht heb om naar mijn werk te kunnen, heb ik BPM en BTW betaald. Om er in te rijden betaal ik wegenbelasting en over de verzekering assurantiebelasting. Elk onderdeel op de auto heeft in- en verkoop BTW van de fabrikant. Bij het tanken betaal ik accijns over de benzine. En over de accijns ook BTW. (Belasting over belasting...)
Doe ik mee met een loterij, dan betaal ik kansspelbelasting.
Ga ik op een terrasje zitten, dan betaal ik precariobelasting.
Ga ik met mijn kinderen naar een pretpark dan betaal ik vermakelijkheidsbelasting en toeristenbelasting.
En voor het parkeren van mijn auto, parkeerbelasting.
Als ik dan nog wat over hou en dat op een spaarrekening zet, moet ik vermogenrendementsheffing betalen.
En als ik dood ga, betaalt mijn partner erfbelasting.
Van te voren weggeven aan mijn kinderen betekent schenkbelasting betalen...
Dus, ja, ik werk voor de belastingen."
 
Wat zou zij vinden om op een partij te stemmen (FVD) die haar verhaal in dit huidige systeem aan de normies verteld. Normies die nog wel in dit systeem geloven.
 
Leuk vind ik dit soort positieve berichten over de PVV. https://www.telegraaf.nl/nieuws/161...ndoor-wilders-maakt-mooiste-verkiezingspagina

Waar hij vroeger als de Janmaat van Limburg werd gezien (even mijn eigen term) is het nu, ook gezien de peilingen, wat meer genormaliseerd om op hem te stemmen. Toch een bijzondere ontwikkeling dat hij niet wordt gedemoniseerd zoals Baudet, ondanks dat Wilders meer beveiliging heeft. Hoe is het nu mogelijk dat hij in de peilingen bijna net zo hoog staat als de VVD. En Baudet blijft op 5 zetels ongeveer.
 
Deze toch ook? https://www.telegraaf.nl/video/1393647103/wilders-en-yesilgoz-in-felle-strijd-moet-bovenste-zijn

Wilders hoort er gewoon bij, lekker meedoen en handtekening zetten bij de rest van de partijgenoten. Baudet doet hier gewoon niet aan mee. Ik vraag me af of hij echt serieus zo bedreigt wordt of dat dit voor de bühne zo is gedaan. Misschien wel toen hij die Fitna films maakte, dat was ophef en toen met Minder Minder. Maar nu hoort hij bij de rest zoals ik het nu zie. En toch zeg ik: liever pvv stemmen dan iets links.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.085
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan