oedeem

hmm dan is mijn lichaam hier wel raar mee omgegaan want de reden dat ik gestopt ben is omdat ik niet genoeg voedingsstoffen had in de melk,maar wel genoeg op mijn dijen dan?,lijkt wel een miscommunicatie
 
dat geldt voor de meeste vrouwen Mike.
Aangezien het vet bij deze ziekte ook op een andere manier opgeslagen wordt, in soort bolletjes, wat te voelen is, denk ik toch echt dat dit een ziekte is en niet wat hier door een aantal andere mensen gesuggereerd is/wordt.
Als je een goed filmpje gevonden hebt duimpje, misschien wel een goed idee die hier te posten.
 
De meeste vrouwen zijn dan ook hormonaal niet in balans voordat ze zwanger worden. En naderhand zijn ze er vaak nog veel erger aan toe! Wat duimpje schrijft klinkt aannemelijk. Als zij gelijk heeft is lipoedeem het gevolg van een hormonale miscommunicatie, waarbij dijvet wel wordt opgeslagen maar onvoldoende wordt aangewend voor het nageslacht.

Het zou mij niet verbazen als we weer hier uitkomen op het samenspel van oestrogeen en progesteron, waarbij er sprake is van een teveel aan oestrogeen (bouwen, opslag) en te weinig progesteron. Wat ik me ook afvraag: zou insuline (vetopslaghormoon) hier een verstorende werking uitoefenen? Wie weet hier iets meer van?

Mike
 
ik ben vroeger altijd een dunne spriet geweest ,totdat ik op mijn 16 de met de pil begon.
in rap tempo kwam bij mij het vet op mijn benen en billen erbij.
mijn vermoeden is dan ook dat ik een hormonaal disbalans heb,de toekomst zal het uitwijzen als ik heb uitgevonden hoe ik dit weer in balans kan krijgen.

silvia
 
het bericht van mike heeft mijn bericht gekruist.

maar wat mike beschrijft is precies hoe ik erover denk!

silvia
 
Misschien is het een idee om de pil homeopathisch of anderszins (bioresonantie oid) te ontstoren?
 
jouw kennis Ralph Moorman kan je misschien wat meer inlichten Mike, hij heeft eens op een patiëntendag gesproken.
 
Lipolymfoedeem


Eerste stadium

In het eerste stadium maakt de huid nog een gladde en gelijkmatige indruk; alleen bij de pinch-test, meten van de huiddikte door middel van een huidplooi, is een grove structuur (sinaasappelhuidachtig/cellulite) merkbaar. De structuur van het vetweefsel is in dit stadium veranderd.

Tweede stadium

In het tweede stadium worden deze onregelmatigheden in het weefsel steeds groter, tot walnoot- of appelformaat. De huid heeft zichtbaar een grovere structuur.

Derde stadium

In het derde stadium wordt de weefselstructuur nog grover en ruwer. Er ontstaan in toenemende mate grote, misvormende vetlappen, in het bijzonder in de lichaamsdelen met een sterke vetopslag: de buitenzijde van de heupen, de binnenzijde van de knieën en/of boven de enkel. Als er ook nog sprake is van overgewicht wordt heel vaak een ophoping van lymfe in de lymfevaten of klieren gezien. Dan wordt gesproken over lipolymfoedeem. Het teken van Stemmer (interne link naar lymfoedeem > verschijnselen, nog te schrijven) is bij lipolymfoedeem positief.



kijken vanaf 1 minuut tot 4 minuten




6-7min
 
Het lijkt mij eerst zaak de hormonen weer in balans te brengen alvorens naar allerlei hulpmiddelen zoals therapie e.d. gegrepen wordt. Ik ga ervan uit -maar dan val ik dus wel in herhaling- dat met goede voeding het lichaam zelf in balans terug kan komen. Als je ergens nu teveel de nadruk op legt raakt het lichaam ergens anders weer uit balans.
Deze balans is niet binnen een paar maanden te verwachten. Duimpje/Silvia is nog niet zo heel lang bezig met WAPF en herstel duurt nou eenmaal langer dan zo'n relatief korte periode.
 
Uit het filmpje:

Mannen MET WEINIG TESTOSTERON hebben het. Hormonaal zijn deze mannen dus meer vrouw dan man.ONGEREMDE OESTROGEEN dus.

Het gebeurt tijdens of na HORMONALE VERANDERINGEN op alle leeftijden. Duimpje kreeg het na de pil, een regelrechte oestrogenenbom!

Het is wel duidelijk dat dit met oestrogeendominantie te maken heeft. Progesteroncreme op de benen smeren zou maar zo het ei van Columbus kunnen zijn.

Mike
 
Dat ei van Columbus zou ook zomaar eens een verrotte versie kunnen zijn Mike. Iemand die mogelijk geen optimaal werkende lever heeft kan wel eens in de problemen komen door het smeren van progesteroncreme. De lever zou de creme niet kunnen verwerken en het gaat dan snel bergafwaarts met iemand. Ik raad dit ten sterkste af.
 
bedankt weer allemaal voor de informatie en de filmpjes,zeer leerzaam en een bevestiging van mijn vermoeden.

ik ga met je mee heksje en ik ga zeker eerst een tijdje gewoon op voeding kijken wat het gaat doen en mijn lever de tijd geven om te ontgiften.
als hormonen een kwestie zijn van goed cholesterol en dit weer te maken heeft met goede vetten dan ben ik op de goede weg.
natuurlijk heeft het zijn tijd nodig na jaren lang transvetten te hebben gegeten.
wel denk ik dat progesteron créme over een tijdje te proberen valt,vooral omdat ik op een leeftijd ben dat ik naar de overgang ga en mijn progesteron dan ook al minder word.

silvia
 
het boek lijkt me interessant dus ga ik bestellen.

http://superverbrander.nl/product/superverbrander_herkennen_hormonale_disbalansen.pdf

scrollen naar het stuk:
Teveel oestrogeen (= oestrogeendominantie ten opzichte
van progesteron/testosteron)

magnesium verhogen [heb ik gedaan]
zink verhogen ?

heksje adviseerde kelp

silvia
 
heksje adviseerde kelp

Ik denk dat iemand anders dit geadviseerd heeft want ik ben niet zo happig op kelp.

Laat je niet bang maken door alle verhalen dat de overgang eraan komt, je progesteron dan minder is, etc. Let maar op, als jij straks in balans bent dan denk je hier niet eens meer over na.

Silvia, ik zou je ook aan willen raden het bij WAPF te houden. Dat superverbrander van Jesse vd Velde klopt helaas niet helemaal. Jesse is van de vetverbranding overgegaan naar de meer vegetarische raw food hoek. Hij is een fitness adviseur (personal trainer) die marketing heeft gestudeerd.

Probeer zoveel mogelijk voor ogen te houden dat alles wat je in je mond stopt of op je lijf smeert voeding moet zijn. Daarmee bedoel ik dat supplementeren al snel overbodig is. Je kunt nagenoeg alles uit voeding halen en zeker zo goed als jij erop reageert. Zink zou ik daarom ook niet aanraden. Magnesium smeren (of eventueel oraal nemen) is een ander verhaal want dit komt nu eenmaal helaas weinig in voeding voor.

Vitaminen en mineralen zitten in de juiste synergie in onze voeding, dus als jij gezond eet dan krijg je alles binnen wat je binnen moet krijgen. De uitzonderingen daarop zijn natuurlijk de mensen waarbij opname van deze stoffen wordt bemoeilijkt maar ik denk niet dat dit het geval bij jou is, wederom gezien het feit dat je zo geweldig goed reageert op WAPF eten.
 
sorry heksje moet even opzoeken wie het advies gaf.

ik ga zeker niet mee in het verhaal qua voeding van jesse en blijf op het wapf voeding,wel vond ik het een interessant verhaal van de oestrogeendominantie.
lipoedeem is voor mij oestrogeendominantie,een tekort aan testosteron.

silvia
 
lipoedeem is voor mij oestrogeendominantie,een tekort aan testosteron

Testosteron kan je in balans dan wel op niveau brengen met (jaja, daar is ie weer) goede voeding en krachttraining. Nou bedoel ik niet dat je naar de sportschool moet maar de combi goede voeding en huishouden (een volle wasmand tillen, een stofzuiger tillen, boodschappen tillen, etc. vergen al behoorlijk wat kracht) doen al een hoop goed.

Heb wat geduld, geef jezelf nog een paar maanden op deze voeding (liefst een jaar) en bezie dan eens waar je behoeftes liggen. Ik denk dat je dan al een heel eind op de rit bent en het zou mij niets verbazen als jij zelfs volledig gezond bent want je gaat als een speer.
 
thanks heksje ik heb nog een ding en misschien kunnen mike en jij hier een reaktie op geven.

) lichaamsvreemde hormonen die je via de voeding of via de huid binnenkrijgt verstoren het subtiele evenwicht eveneens. Denk hierbij aan de grote hoeveelheid vrouwelijke hormonen in (koe)melkproducten. Koeien worden in tegenstelling tot 40 jaar geleden doorgemolken tijdens hun dracht - die net als die van een vrouw 9 maanden duurt - en in de zwangerschap wordt de oestrogeenproductie van een koe meer dan vijftig keer zo hoog. Die hormonen komen ook in de melk terecht en werken ook in mensen.

als dit waar is dan zou rauwe melk misschien averechts werken voor mij :[

https://www.facebook.com/oestrolipo/posts/842572202476483

thanks silvia
 
Het fijne weet ik er niet van maar ik reageer gewoon op basis van mijn gevoel. Deze mevrouw heeft een hele waslijst aan stoffen en punten genoemde die hormonale disbalans veroorzaken. Moet je dan eens na gaan hoeveel van die punten jij al hebt geschrapt door WAPF te eten. Daarbij neem ik aan dat je ook veel meer let op plastic verpakkingen, blikvoeding, etc. Lijnzaad noemt ze bijvoorbeeld niet maar ook deze veroorzaakt een disbalans, evenals bijvoorbeeld bier.

Ik weet het niet en ben benieuwd of Mike meer weet. Mijn gevoel zegt dat je niet persé (rauwe) melk hoeft te laten staan, maar durf dit niet op zeker te zeggen. Mijn ervaring met zuivel is dat ik er dikker van word, maar waarom dit is weet ik niet. Zeer waarschijnlijk reageer ik niet goed op zuivel, al weet ik niet precies waardoor. Het kan dus een verscheidenheid aan oorzaken hebben waardoor ik er dikker van word. Ik ging ervan uit dat dit is omdat mijn lever het niet kan verwerken. Het zou mogelijk kunnen zijn dat jouw informatie het probleem is. Heel interessant.

Wist je trouwens dat stress testosteron vermindert? Ik heb geen idee of je last van stess hebt, maar ik noem het toch maar even.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.156
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan