oedeem

ik heb zelf ook het een en ander uitgezocht en gelezen.
ik kan aan alle twee de kanten informatie vinden.
de progesteron crème van lee zou een natuurlijke crème zijn met lichaamseigen stoffen die niet via de lever gaat en dan heb je ook nog een cremé die synthetische stoffen bevat en dan is het mij wel duidelijk dat hiervan de afvalstoffen wel via de lever gaan.

ik lees wel veel succes verhalen op het oestrogeen forum dat menig mensen veel vet kwijtraken door het aanbrengen van de oestrogeen crème van lee.
maar als je veel vet verliest zitten daar toch ook weer afvalstoffen in die via de lever gaan,of zie ik het verkeerd?

ik kan in jullie beide verhalen meegaan,ik denk dat heksje wel goed zit dat ik eerst aan de lever moet gaan werken,door
middel van de juiste voeding en ik ga wel de lever detox doen.

verder heb ik wel de neiging om de progesteron crème te bestellen en daar mijn benen mee in te smeren omdat elke vezel in mijn lijf zegt,jaaa doen!

mijn hoofd zegt dat de tijd nog niet rijp is,dus ik gebruik mijn verstand.

even een andere zijstraat maar in mijn familie komt heel veel reuma voor,mijn moeder,oma,tante en nu ook mijn zus die haar handen al nauwelijks kan gebruiken.
ook ik begon te merken dat ik stijve kromtrekkende handen kreeg,
het advies hierin om de nachtschade's te laten staan heb ik gehoor aan gegeven en het resultaat is daar,geen last meer!

ik kan dus wel redelijk aanvoelen wat ik wel of niet moet doen als ik de juiste middelen krijg aangereikt,en ik heb een rotsvast vertrouwen in mijn lichamelijk herstel.
en daar ligt dan ook het grootste probleem omdat ik het heel moeilijk vind met dingen opzoeken te filteren wat wel en wat niet goed is en veel artikelen zijn in het engels wat mijn pet te boven gaat.

daarom is het fijn dat je hier je vragen kunt stellen aan mensen die de kennis wel bezitten en willen delen en die hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.
als de insteek maar is om elkaar te helpen naar een gezonder bestaan.

silvia
 
de progesteron crème van lee zou een natuurlijke crème zijn met lichaamseigen stoffen die niet via de lever gaat en dan heb je ook nog een cremé die synthetische stoffen bevat en dan is het mij wel duidelijk dat hiervan de afvalstoffen wel via de lever gaan.

Aha! Zie je nou, Heksje, dat alleen uitgaan van je gevoel en ervaring niet altijd tot de juiste conclusies leidt? De creme van Dr Lee gaat NIET via de lever. En deze is het duimpje, een VROUW, die met deze info komt, dus je kunt het alvast niet gooien op mannelijke onwetendheid over 'vrouwenzaken'!

Mike
 
Niets geen AHA Mike. Jammer, maar dan zal je toch echt even wat beter moeten zoeken met google. Er is een hoop geschreven over deze zogenaamde "natuurlijke" crème. Niet gelijk denken dat je gelijk hebt.

De crème van Lee gaat net zo goed via de lever, net als alles wat in, op, aan je lichaam komt.

Ook deze informatie is te vinden. Er zijn inderdaad een hoop sites die de nadruk leggen op het verschil tussen de synthetische en de zogenaamd 'natuurlijke' versie (groeit deze dan aan boom dat hij zo natuurlijk is?) maar er is zat info dat alles via de lever gaat.

Ik heb nu geen tijd om dit op te zoeken. Als jij je AHA moment wilt hebben Mike, gun ik je dat bij deze van harte. Ik weet dat het niet klopt.
 
Dus ik mag weer met het bewijs komen voor jouw stelling? Ga lekker zelf zoeken, ik zie het vanzelf wel voorbij komen.

Mike
 
Mijn doel is bereikt. Het zaadje is geplant en gekiemd. Mensen kunnen beter niet achter 1 advies aanlopen maar eerst grondig onderzoeken wat ze nu precies gaan slikken of smeren.

Ik hoef niet met bewijs voor mijn stelling te komen, want ten eerste heb ik dat al gedaan en ten tweede sta ik hier niet in een rechtszaal.

Duimpje/Silvia zoekt zelf haar informatie en heeft duidelijk opgenomen dat er ook wel eens een keerzijde aan de progesteroncrème kan zitten. Geweldig goed! Welke keuze ze dan ook maakt (of iemand anders) na grondig onderzoek is haar eigen keuze en is een gefundeerde keuze. Dat is precies waar het om allemaal om draait.
 
een hormonaal probleem en jij denkt dus dat ik er alleen met de juiste voeding niet kom.

Voeding is altijd fundamenteel maar ik denk niet dat het ieder probleem oplost. De tijd doet dit overigens wel.........maar of dit voor het individu dan de beste oplossing is???



Als krachttraining geen oplossing is voor het probleem welke voordelen heeft het dan wel voor het probleem?

De voordelen van krachttraining staan in het topic krachttraining en mbt dit probleem kun je o.a. denken aan versteviging van bindweefsel, vet/kh. metabolisme, spiermassa behouden maar ook myokine productie die chronische ontstekingen tegen zal gaan. Ik denk echter dat vanaf een bepaald stadium dit niet meer voldoende zal zijn om de situatie duidelijk te verbeteren.



Het verbaast me dat zware huishoudelijke taken niet gezien kunnen worden als krachttraining.

Zie het topic krachttraining.
Wij met z'n allen doen dingen die de natuurvolkeren niet doen of deden.....so what??
ad


 
ik denk dat heksje wel goed zit dat ik eerst aan de lever moet gaan werken,door
middel van de juiste voeding en ik ga wel de lever detox doen.

Uit onderstaand artikel:
Toxins live in fat

A congested liver prevents you from reaching you ideal weight by storing toxins it can’t handle into the fat tissue, whose function is less vital when compared to that of the muscles, ligaments and nerves. This is known as the process of Bioaccumulation.

The more toxins that accumulate in the liver, the more congested it becomes, resulting in an increased need for their storage. And more fat will result as a means to store them. And so the cycle goes on.

For this reason, more than most have success with weight loss when they focus their efforts on detoxing vs the traditional combination of kilojoule restriction and exercise.

http://www.alexandramiddleton.com.au/liver-congestion-and-hormone-dysfunction/
 
dank je spal mooie aanvulling.

ik vond ook nog dit wat misschien ook wel een tekort kan zijn bij mij.

Vitamine B6 (Pyridoxine)
Minimaal per dag: 1,6 - 2 mg
Voedingsbron: banaan, volkoren graan producten, bruin brood, tarwekiemen, biergist, koolsoorten, aardappelen, noten, zonnebloempitten, vis, eieren en melk
Werking: bevordert stofwisseling van vetten en koolhydraten, cholesterol beperkend, groei bloedcel.
Gevolg van tekort of gebrek: acné, bloedarmoede, oedeem, duizeligheid, prémenstruele syndroom (PMS), weerstandsvermindering, zenuwaandoeningen, vocht vasthouden (oedeem), misselijkheid, bloedsuikerontregelingen.
 
dit zegt Andrew Fletcher http://inclinedbedtherapy.com/ https://www.fatsforum.nl/topic/inclined-bed-therapy/ -vertaald naar het Nederlands- in een youtubefilmpje over het hellende bed i.r.t. oedeem / spataderen

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6H7gSolYBc0#t=680
(op de juiste tijd stilgezet)

Dokters en verplegers zeggen dat het voeteneind van een bed omhoog moet om oedeem en spataderen te verminderen.
Dat geeft tijdelijke onstpanning omdat het het vochtprobleem verlegt van de benen naar de onderkant van de romp.
Maar als je sochtends opstaat, dan komt de oedeem weer terug.
Met een hellend bed verandert de druk in de aderen.
Oedeem in de benen wordt veroorzaakt als de druk in de aderen groter is dan de druk van het weefsel rond de aderen.
Dus dan gaat het vocht van de aderen naar de omringende weefsels en dat veroorzaakt de zwelling.
Het hellende bed trekt de aderen weer naar binnen toe.
Daarmee wordt door de toegenomen circulatie druk uitgeoefend op de bloed in de aderen.
En we hebben daarmee ook de bloeddruk juist verlaagd in de aderen.
Daarmee gaat er minder bloed van de aderen naar de weefsels in de benen, maar juist dat vocht gaat naar de nieren, waar het gefilterd wordt en dan gaat het naar de blaas.
 
@ Lievergezond

Hier sluit ik me volledig aan bij de info dat een voeteneind naar omhoog enkel 's nachts en niet overdag werkt.

In mijn zoektocht naar een goede doorbloeding in de benen in combinatie met een gerichte ondersteuning van de bijnieren, ben ik uiteindelijk uitgekomen op het innemen van ribes nigrum. Tevens ervaren dat het een waardige vervanger is van de progesteroncrème. Hier sluit ik me op grond van recente ervaringen aan bij de waarschuwing van Heksje dat progesteroncrème in sommige gevallen bijwerkingen (b.v. vasthouden van vocht in de benen) heeft.

Bijgaand link die meer toelichting geeft over het inzetten van ribes nigrum of zwarte bes. http://gezondheidsweb.blogspot.be/2009/09/zwarte-bes.html

Tevens verwijs ik voor een uitgebreide toelichting naar het handboek Gemmotherapie van Ted Gerretzen uitgebracht door uitgeverij Mannavita in het Vlaamse Wevelgem.
 
hoi Vivianne, ik herken in jou in elk geval je vasthoudendheid over een onderwerp, de ribes nigrem dan nu:-) Geweldige bes. Zeer voedzaam. En groeit gewoon in Nederland. Maar jij hebt het nu over de knoppen toch? Nou dat wil ik dan ook wel eens proberen. Ben je daar voor jezelf mee begonnen of voor je zoontje?

Nu weer ff mijn eigen spoor: ik bedoelde hierboven te zeggen dat de benen omhoog het probleem verlegt en dan ook maar tijdelijk bij oedeem in de benen. Het haalt de oorzaak niet weg dat de druk in de aderen groter is dan in het omringende weefsel. Die oorzaak haal je wel weg door de circulatie van vocht in het lichaam aan te wakkeren met een hellend bed. En dat kan omdat je door een lichaam te hellen, je de zwaartekracht meer voor je circulatiekarretje kan spannen. Het is namelijk de zwaartekracht die onze circulatie stimuleert, hoe gek dit ook mag lijken. Astronauten in de ruimte hebben te lijden onder de afwezigheid van de zwaartekracht en krijgen als ze niet uitkijken veel gezondheidsproblemen daardoor. Daar is door NASA, de amerikaanse ruimtevaartorganisatie, veel onderzoek naar gedaan. Het is beter om regelmatig even een tijdje rechtop te staan in de dag, of ook snachts even naar de wc: dat is alleen maar goed, die onderbreking, maar veel echt plat liggen is in feite desastreus voor de circulatie van het vocht van de mens. Hoe het komt dat de zwaartekracht onze circulatie aanzwengelt? Dat komt omdat de opwaartse stroom bloedm minder zwaar is dan de neerwaartse stroom, die vocht verloren heeft in de longen. En het water dat in de longen verloren is, dat heeft de stroom die naar beneden gaat verzwaard. Kennelijk is het soortelijk gewicht van water minder zwaar dan van de andere stoffen in het bloed (denk aan mineralen). Zo is het ook met sapstromen in bomen die de hele dag rechtop staan. Bij de fotosynthese in het blad raakt een boom water kwijt en de sapstroom naar beneden is daardoor zwaarder dan die was toen die naar boven ging. De zwaartekracht houdt de circulatie van de sappen in een boom in gang.
 
heel interessant om te lezen allemaal,ik zuig alles op als een spons maar echt mee praten kan ik niet omdat ik even zwaar verdiept ben in het gapsboek maar dank jewel allemaal ik waardeer jullie materie ten zeerste!!

silvia
 
Gemmo therapie maakt gebruik van plantenpreparaten op basis van knoppen en jonge scheuten van planten. In Frankrijk, Nederland en Vlaanderen is er al heel wat kennis op dit vlak, echter het is nog niet bij het grote publiek bekend.

Momenteel gebruik ik de ribes nigrum op basis van de gemmotherapie voor mezelf.
De afgelopen 9 maanden zijn we hier nogal op de proef gesteld en is het een hele zoektocht voor het passend begeleiden van ons zoontje geweest.

Mijn zoontje is nu in goede handen bij zowel een osteopaat, een kundige edu-kinesiologe en een functioneel optometriste. Er wordt momenteel gewerkt op de reflexen en zijn visuo-motorische ontwikkeling opdat de oog volgbewegingen bij het lezen beter worden.

Hij gaat beetje bij beetje vooruit en krijgt tijdens de vakantieperiode thuis aanvullende lees- en schrijfles van me.

De klasgroepen zijn jammer genoeg te groot om hem effectief te kunnen begeleiden om de reden dat ze niet in leesgroepjes voor niveaulezen worden ingedeeld. In Vlaanderen moet je op sommige scholen eerst 2 jaar sukkelen alvorens er gericht onderwezen wordt !

Wellicht wordt het voor september een schoolwissel. In zijn geval zetten we nog altijd de B12 Trio Forte en de pancreasenzymen in een inmiddels lagere dosering in.
 
hoi Vivianne, waar haal jij jouw knoppen/scheutenpreparaten dan van de ribes nigrem?

Ik wens je heel veel sterkte bij je zoontje in zijn gezondheid en leerproces begeleiden. Ik zie ook in Nl in het onderwijs dat men steeds meer bezuinigt op bijzonder onderwijs. Echt verschrikkelijk. En als er dan wel gerichte aandacht is, is kwaliteit ook niet altijd gewaarborgd.
 
Er zijn verschillende aanbieders van de Ribes Nigrum. De werkzame stoffen worden bewaard op basis van glycerinemaceraat en worden onder de vorm van flesjes met druppeltjes aangeboden.

Volgende merken bieden de ribes nigrum aan :
Bonusan : http://www.bonusan.nl/ribes_nigrum.html
GO : http://www.gezondheidswebwinkel.nl/health/homeopathie/go-gemmotherapie/go-ribes-nigrum-100-ml.html
Lâdrome : http://www.herbalorifa.be/index.php...cchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=1

Biotics in capsules : Blackcurrant Seed oil
http://www.newpharma.nl/energetica-...ack-current-seed-oil-biotics-60-capsules.html
Hierover volgende beoordeling teruggevonden :
https://www.pureformulas.com/#reviews

Maceraat: een “koud” aftreksel bij 15 tot 25 graden Celsius. In de gemmotherapie wordt uitsluitend gebruikgemaakt van maceraten op basis van glycerine en alcohol (glycerinemaceraten), omdat het jonge plantmateriaal (knoppen en scheuten) dat voor de gemmotherapie wordt gebruikt, daarin het beste oplost.
http://www.dekracht.be/Gemmatherapie.htm

Mijn zoontje komt op basis van het M-decreet met inclusieprincipe op basis van zijn leerprobleem (= leesprobleem a.g.v. niet goed lopende oog volgbewegingen) niet voor het bijzondere onderwijs in aanmerking. In Vlaanderen zijn ze deze variant ook aan het afbouwen. Het zal voor ons een school worden waar hij passend begeleid wordt en waar ze hem meer tijd geven om alles onder de knie te krijgen. Ondanks alles is hij gelukkig nog gemotiveerd.

 
hoi Vivianne, interessant!
Dank je wel.
Jij moet natuurlijk vooral zelf ook overeind blijven...
Thuisonderwijs leuk en goed voor je kind: maar goed, het zet ook een druk op jou als moeder, terwijl op andere manieren als ouder ook druk op jou staat: namelijk om brood op de plank te toveren.
Jammer genoeg rust die edele taak tegenwoordig niet meer alleen op de schouders van papa.

Onwillekeurig moet ik denken aan het verhaal van een Vlaamse dame die in 2012 het nieuws haalde. Ze deed aan thuisonderwijs voor haar hoog begaafde maar wel bijzonder onderwijskinderen en blogde er ook fanatiek over. Ḿaar het werd haar erg zwaar, dusdanig dat ze oververmoeid raakte, en... de ziekte van lyme kwam om de hoek. Ze vond maar geen goede begeleiding daarvoor, had er alles voor over ook nog, werd steeds zieker en toen volgde een psychose. Heel erg. En toen heeft ze haar kinderen vermoord.

Ik bedoel hier verder niet al te veel mee te zeggen, behalve dat het ons mensen in deze maatschappij op alle mogelijke manieren ontzegd wordt om op een gezonde manieren kinderen groot te brengen een gezond gezinsleven te hebben. Via de medische wereld, via onderwijs, via voeding, via religie, wetenschap, economie/belastingen: you name it.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan