oedeem

Je hebt helemaal niets onderbouwd, maar uitsluitend een aantal keren duidelijk gemaakt dat jij progesteroncreme kennelijk een levensgevaarlijk goedje vindt. Nergens heb je onderbouwing gegeven voor jouw extreme stellingname. Het is vergelijkbaar met maarten die met horrorverhalen komt over mensen die 'kapot zijn gegaag' aan lever- en galreinigingen, zonder enige onderbouwing. Ik vraag me dus nu zo onderhand wel eens af wat jouw probleem specifiek is met Dr Lee en zijn progesteroncreme? Er zijn talloze vrouwen hier ontzettend geholpen met dit product! En ja, ik blijf ageren tegen het exclusiviteits'argument' dat mannen niets te vertellen mogen hebben over 'vrouwenzaken'!

Mike
 
Jammer dat je mijn argumenten niet mee hebt gekregen Mike, ik heb namelijk mijn stelling in nagenoeg elk bericht hierover onderbouwd.

Het is prima dat je blijft ageren tegen een argument dat mannen niets te vertellen hebben, maar nogmaals dit slaat niet op mijn berichten daar ik dit niet schrijf. Als jij dit niet wilt of kunt zien dan zij dat zo, gemiste kans voor jou.

 
Maar wat is nou jouw probleem met Dr Lee en progesteron? Einstein zei ooit: een theorie is te ingewikkeld als hij niet in 3 zinnen is uit te leggen.

Mike
 
Mike, ik heb geen 3 zinnen nodig.

Een vrouw wiens lever niet of verminderd goed werkt komt in de problemen door de crème omdat de lever deze stof niet verwerkt krijgt, met alle gevolgen van dien.
 
Mike, for real? De crème moet door de lever verwerkt worden, net als alle stoffen die we in of aan ons lichaam brengen.

Ik wil best heel hard op zoek gaan met Google waar ik deze informatie aantrof op het moment dat ik klachten van deze crème kreeg, maar zijn de woorden van een of andere pipo op het internet gewichtiger dan die van mij gebaseerd op mijn eigen ervaring?
 
Hoe weet je zo zeker dat je slechte ervaringen met progesteron te maken hadden met je lever? Het kunnen 100.000 andere dingen zijn geweest. Als je dergelijke dingen beweert, zul je inderdaad wel met 'een of andere pipo' aan moeten komen, want hormonen zijn een gigantisch doolhof en jij trekt nogal makkelijk conclusies die op mij uiterst simplistisch overkomen.

Mike
 
Soms is het leven gewoon simpel Mike. Als iemand niets aan zijn dieet verandert behalve crème toevoegt en in de weken daarna een hoop spaak loopt dan mag jij me vertellen hoe moeilijk of simpel je het wilt hebben. Daarbij vertrouw ik behoorlijk op mijn gevoel, ervaringen en oerinstinct. Daar kan geen geschreven woord van welke pipo dan op.

Overigens heb ik het experiment kort geleden nog weer eens herhaald met binnen zeer korte tijd hetzelfde resultaat.

Maar als jij liever het nieuws van 100 of meer proefkonijnen wilt hebben is mij dat best. Ik waarschuw hier alleen maar dat de crème niet zaligmakend is en het is aan de lezer(es) wat hij/zij met de informatie doet.

Ik vermoedde al dat mijn eigen ervaring niet genoeg zou zijn en je om de pipo zou vragen. Jammer, want ten eerste had je het zelf op kunnen zoeken en ten tweede geeft dit voor mij aan dat de ervaringen van gewone mensen blijkbaar onder doen voor wat pipo's op het net schrijven.
 
Wat ik niet begrijp is dat we hier ontzettend veel berichten wijden aan gesteggel over crème en seksestrijd. Die laatste is nog best grappig, maar die eerste slaat de plank totaal mis.

Er is pas een paar jaar 'ontdekt' door Lee dat een oestrogeendominantie wel eens kan wijzen op een tekort aan progesteron. Hij ontwikkelde een crème en vervolgens waren vele vrouwen geholpen. Echter zijn er ook vrouwen waarbij het niet helpt en sterker nog, waarbij het de gezondheid schaadt.

Ik snap niet waarom dit laatste van tafel afgeveegd dan wel betwist moet worden. Dit is namelijk hetzelfde als dat bepaalde geneesmiddelen of behandelingen de meeste mensen helpen, maar dat we dan voor lief nemen dat er mensen door geschaad worden.

Het is altijd je eigen keuze of je voor een crème, pil, behandeling of voedingswijze kiest maar het lijkt me toch wel zeer wenselijk dat er alle informatie wordt verstrekt en niet alleen de hiephiephoera verhalen. Er is immers aan alles meerdere kanten en ik vind het zaak dat deze belicht worden. Het lijkt me dat mijn punt hierin nu wel duidelijk is, het is aan Silvia/Duimpje en andere dames om hier zelf een keuze in te maken.
 
Ik stel juist zeer veel prijs op persoonlijke ervaringen. Alleen met hormonen kun je makkelijk verdwaald raken in een oerwoud en dan helpt het niet om simplistische conclusies te trekken op basis van je eigen ervaring. Overigens geldt dit in zekere mate ook voor voeding. One man's food is another man's poison. Er zijn altijd zowel positieve als negatieve ervaringen te melden op basis van voeding, hormonen, lichaamsbeweging of anderszins. Jij maakt je eigen ervaring zaligmakend en stelt dat ik uitsluitend de mening van anderen als zaligmakend beschouw. Ooit gehoord van en-en i.p.v. of-of?

Mike
 
Lees nog even terug Mike, ik stel nergens of-of. Helaas is dit de zoveelste keer vandaag dat jij mij dingen toeschrijft die ik niet stel.
 
Ik vermoedde al dat mijn eigen ervaring niet genoeg zou zijn en je om de pipo zou vragen. Jammer, want ten eerste had je het zelf op kunnen zoeken en ten tweede geeft dit voor mij aan dat de ervaringen van gewone mensen blijkbaar onder doen voor wat pipo’s op het net schrijven.

Klinkt als of-of...

Mike

 
O? Je wilt graag dat ik jou de pipo op een presenteerblaadje aandraag Mike. Hahaha, nee hoor Mike, je lokt mij niet uit de tent. Er is hier vele malen zoals ook in het supermarktdraadje geschreven dat mensen zichzelf moeten informeren dus wat let je om google.com te starten?

Mijn ervaring is genoeg, informatie is beschikbaar, er zijn positieve en negatieve ervaringen met dit middel en ieder maakt zijn eigen keuze.

Dingen uit zijn verband rukken met citaten is heel gemakkelijk, we maken ons daar allemaal schuldig aan en dit gebeurt tot in rechtszalen toe. Het is hier geen rechtszaal waar we kommaneuken maar de belangrijkste informatie, te weten over de progestroncrème verzandt hier nu wel in. Ik sluit het hierbij af en hoop dat een ieder zijn/haar eigen wijze keuze maakt.
 
Telkens als ik iets beweer, geef ik daar onderbouwing voor. Jij pleurt iets op het forum en ik moet daarvoor het bewijs bij elkaar gaan Googlen? Zo werkt het dus niet. Ik denk dat het tijd wordt dat jij een leverdetox gaat doen!

Mike

 
Ik kom er nou op terug, gezien je furie. Hell hath no fury like a woman scorned. Bedankt voor je onderbouwing, dat was alles wat ik vroeg!

Mike
 
Voor de liefhebbers:


Liver Damage
A potential serious effect of progesterone cream use is liver damage. The damage as a result of progesterone cream use can lead to abdominal and stomach pain, nausea and loss of appetite, and abnormally pale stools. according to Drugs.com. In severe cases, patients suffering liver damage due to progesterone cream use may develop jaundice--a yellowing of the whites of the eyes and the skin. The development of any of these symptoms requires immediate medical attention, and patients should stop applying progesterone cream and immediately contact their physician. To help prevent liver damage as an effect of progesterone cream, patients should discuss any personal history of liver disease with a physician before receiving progesterone therapy.

http://www.livestrong.com/article/281708-the-effects-of-progesterone-creme/

Google op 'progesterone' en termen als: risks, liver, health, side effects.
Je zult de downside van progesteron dan al snel genoeg ontdekken.

Zoals gezegd zit er aan alles meerdere kanten, zo ook aan deze crème.

Tevens zeg ik hier ook nog maar een keer dat Lee zijn progesteroncrème aanbeveelt, net als WC Eend, het gebruik van WC Eend adviseert.
 
Hell hath no fury like a woman scorned.

:mrgreen:



Bedankt voor je onderbouwing, dat was alles wat ik vroeg!

Graag gedaan. Beter laat dan nooit, zowel jouw vraag als mijn onderbouwing.
 
Tevens zeg ik hier ook nog maar een keer dat Lee zijn progesteroncrème aanbeveelt, net als WC Eend, het gebruik van WC Eend adviseert.

Dat is geen eerlijke vergelijking. WC Eend draagt niet bij aan de genezing van mensen. Progesteroncreme op natuurlijke basis was er niet voordat Lee deze beschikbaar maakte. Bovendien is hij van onschatbare waarde geweest voor de informatieverstrekking over het samenspel tussen oestrogeen en progesteron!

Mike
 
Ik vind de vergelijking heel eerlijk. Zoals gezegd zitten er altijd meerdere kanten aan iets, dus deze kant ook.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan