Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Ook ik zit inmiddels aan de groene ontlasting, sinds vandaag ook zurig en waterig.

Is het zo dat automatisch als de galblaas wakker wordt daarna ook de lever iets gaat doen? En kan het zijn dat je wel een gezonde lever hebt als je groene ontlasting hebt?

Kan ik er van uitgaan dat als je in de ochtend 2 rauwe eigelen, citroensap en olijfolie in een smoothie verstopt dat dit elke ochtend een milde leverreiniging is? Verder zit er nog 24 uurs yoghurt, slagroom, kokosolie, kurkuma, levertraan/boterolie, sole, H202, honing, stuifmeelkorrels, teunisbloemolie en bessen (of ander zuur fruit) doorheen.

Van mijn therapeute mag ik geen rauwe melk meer, omdat ik dat niet goed zou verteren. (i.v.m. breiige groene ontlasting). Beter zou zijn om van alle melk yoghurt te maken. Verder krijg ik nog probiotica en L glutamine voor de opbouw van mijn darmen, maar volgens haar werk ik niet mee als ik die rauwe melk naast de yoghurt blijf drinken. (en appelazijn) Heb maar niet verteld van die rauwe eigelen en H2O2.

Nu ben ik zelf allang blij met alle ontlasting die er vanzelf uit komt en niet hard en keutelig is.

Maar goed, ik zal braaf haar adviezen op volgen en kijken wat er gaat gebeuren. Haar advies is ook lijnzaad, maar daar ben ik vorige week mee gestopt (sssttt) en mijn cyclus is wel 1 hele dag langer. (nu 22 dagen, ben benieuwd na een hele maand geen lijnzaad).

Ik blijf het lastig vinden al die tegenstrijdige adviezen.

Ik ben geloof ik veel te eigen-wijs om adviezen van een ander op te volgen.

Uit de levend bloedanalyse kwam dat mijn bloed er beter uit zag dan 7 weken geleden. Geen magnesium en vit C tekort meer, weinig vrije radicalen, weinig plaque en vetbolletjes (terwijl ik nog vetter en dierlijker eet dan toen). Ook geen candida (had ik die?).

Dus deze manier van voeding slaat goed aan.

Dom dat ik van alles tegelijk heb gedaan, nu is niet meer te achterhalen wat er gewerkt heeft. Voor mij doet dat er niet zo toe. Als ik me maar beter ga voelen. Zij denkt dat het haar adviezen en darmspoelingen zijn die geholpen hebben. En misschien is dat ook zo, maar de rauwe melk heeft zeker mee geholpen :)

Misschien helpt het inderdaad om de rauwe melk voorlopig om te zetten in yoghurt. Zodat mijn ontlasting weer enigszins vorm krijgt. Het ruimt wel elke ochtend lekker op zo'n splash in de pot. Vervelend dat zelfs de bril en muren mee kleuren :P

fijn dat het zo goed gaat Barbamama. Je kan ook kefir nemen ipv yoghurt, het is net een iets beter product en veel makkelijker om te maken.

Quote:
Is het zo dat automatisch als de galblaas wakker wordt daarna ook de lever iets gaat doen? En kan het zijn dat je wel een gezonde lever hebt als je groene ontlasting hebt?

Ja, je lever duwt immers de galblaas aan, dus deze wordt ook actiever. Groene ontlasting is GEEN teken van een gezonde lever, wel een teken van een lever en galblaas die zich aan het ontdoen zijn van overtollige cholesterol. Witte en/of gele ontlasting duiden eveneens op het lozen van overtollige gal en gif- en afvalstoffen die voorheen opgeslagen zaten.

Mike

Ik heb een aantal jaren geleden een tijd yoghurt kefir gemaakt. Ik vond het best een klus eigenlijk om steeds die korrels uit te wringen en schoon te spoelen. Ik heb een paar jaar terug een yoghurt maker gekregen, dat gaat heel simpel.

Toen ondervond ik van kefir geen gezondheidsvoordelen, maar dat is van de tijd dat grof volkoren boterhammen nog gezond waren :)

Wellicht dat ik binnenkort weer aan de kefir ga :lol:

Quote:
Ik vond het best een klus eigenlijk om steeds die korrels uit te wringen en schoon te spoelen

Schoonspoelen? Moet dat?

Nee, dat hoeft niet. Je kan ze zo weer gebruiken. Heb ook wel gelezen dat je ze juist niet te vaak moet afspoelen. Ik doe het zelden.

ik spoel ze altijd kort af en het groeit zo hard dat ik af en toe wat weg moet gooien, want meer dan 2 liter (per 2 dagen)drink ik niet met de dames erbij.

Heb niet het gevoel dat ze er schade van hebben een plets water op de kop......

Gooi ze net weg, maar geef ze weg! Hier zitten regelmatig mensen te springen om korrels. Daarnaast kun je ze altijd aan de bodem van je tuin voeren. Alle organische 'afval' trouwens.

Mike

Ik heb hier wel aangegeven dat ik korrels heb, geen reactie.

Ik heb nu 3 potten staan op "stil" stand in de koelkast, gaat me te snel.

Elke zaterdag haal ik 12 liter melk en ga morgen 14 liter halen, want heb tekort.

Nu de dames kefir en melk drinken mag ik wel een koe aanschaffen.

WIE WIL ER KEFIR????

Quote:
Ik heb hier wel aangegeven dat ik korrels heb, geen reactie.

Ik wil wel wat kefirkorrels van je overnemen, tenminste die waar melk aan toe gevoegd moet worden. Kan het eigenlijk via de post??

geen idee, mike heeft mijn emailadres.

Als er nog meer liefhebbers zijn.................

wie geeft raad?

kan ik ze gewoon nat in een zakje doen, goed afsluiten, dan in keukenrol verpakken en opsturen of ik heb nog wel ergens een plat doosje die door de brievenbus past, zou ook kunnen?

Ik heb ze in een dikker plastic zakje, knoop erin en dan in zo'n bubbel envelop verstuurd, maar een zakje in een doosje en keukenrol kan nl net zo goed.

@rateltje
Quote:
WIE WIL ER KEFIR????

Ja graag, ik wil wel kefir.

Ik gebruik nu nog steeds de zakjes kefir van Ron Fonteine, maar wil nu eigenlijk wel aan het echte kefirwerk.

Ik zal mijn emailadres naar Mike sturen.

dankjewel Mike voor het doorsturen.

Ik zal voortaan elke keer als ik teveel heb het hier noemen, zo hoef ik het wellicht niet snel meer weg te doen.

Nou, vandaag de hele dag een groene waterige diarree, 't stopt maar niet... even een pauzedag maar instellen met de citroen, bitterzout en olijfolie?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan