Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Nee, geen last van, behalve dat ik om de 1,5 uur nr t toilet moet. Maar ik onthoud maar wat mike altijd zegt, beter eruit dan erin;)

Wat ik mij trouwens ook afvraag: veroorzaakt bitterzout altijd diarree/vloeibare ontlasting omdat alles wordt opengezet, of alleen maar als ontgiftiging nodig is? En is bitterzout ook een product wat je op dagelijkse basis kan gebruiken of meer voor acute problemen?

Ik hoor mensen over klysma's en dergelijke maar, het klinkt wat banaal, in de gemiddelde sexshop hebben ze plenty apparatuur wat prima voor ieder wat wils werkt.

Van oorsprong een medische ingreep wat ook vaak voor thuisbehandelingen werd toegepast, is langzamerhand in de kinky sfeer terecht gekomen. Waarom weet ik ook niet maar het schijnt met fistfukken te maken te hebben. (sommigen draaien hun hand er niet voor om)

Maar ik heb wel ervaring met de zogenaamde aarsmaden, ofwel wormen.

Niet alleen in Europa maar zeker in warmere landen waar je niet of minder goed gewassen voedsel eet, kun je die parasieten oplopen. Kom er dan maar eens vanaf op een simpele manier! Dan helpt zo'n spoeling echt wel! Ga maar eens met een brandslang de schuur te lijf, dan vind je nergens spinnen meer!

Bovendien is wat hierboven ook uitvoerig is besproken, de combi knoflook, olijfolie en citroen erg goed maar je moet van de nood een deugd maken door juist de citroen in parten te snijden van vier en dan direct uit de schil eten. Het maakt je tanden daarmee ook prima schoon. Het tandglazuur lost inderdaad op als je langdurig daarmee bezig bent. Daarom niet te langer dan een minuut doen over deze vreetbeurt. Neem je daarna een mespunt natrium bicarbonaat ofwel bakpoeder, dan neutraliseerd het zuur in je mond direct. Even spoelen klaar! Er is geen beter mondwater. Knoflook rauw eten kan soms heftig zijn. Het brand soms.

Maar tegelijk met een blikje sardienes naar binnen kauwen is voortreffelijk.

Voor waps had ik vaak drijvende ontlasting en dat is niet goed. Nu zakt het naar de bodem. Ik vind het raar dat als je vet eet dat dan de ontlasting zinkt.

Kleur is vaal groen van de bladgroente en licht van kleur van de melk.

Drijvende ontlasting bevat gassen van het gisten van de koolhydraten. Vet wordt, als je spijsvertering dat goed verwerkt, opgenomen en bevindt zich dan niet meer in de ontlasting. Onlasting bestaat uit stoffen die niet door het lichaam worden opgenomen en stoffen die door het lichaam worden uitgescheiden, o.a. vezels en mineralen.

Maar stel nou je zou bijna alleen maar vet eten en geen groente of wat dan ook meer? Wat komt er dan uit?

Ik eet zelden tot nooit groente. Volgens mij nu ook een week geen uien gegeten. Mijn ontlasting is niet anders dan als ik wel groente heb gegeten. Gewoon alle kleuren van de regenboog :wink:

Quote:
Gewoon alle kleuren van de regenboog :wink:

Noem dat maar gewoon. Het moment dat ik paars/blauwe ontlasting aantref moet ik dat toch even laten 'bezinken'.

Oke, dat was even schrikken, totdat ik bedacht dat ik achterlijk veel kleurstof had gegeten van een regenboogtaart! (Grootste zonde van dit jaar)

Je vergat de knipoog mee te quoten vrysuyver.

Als ik te veel suikers eet (en te weinig vet) dan verteer ik het vet niet en blijft de ontlasting drijven. Op internet staat vaak dat drijvende ontlasting komt door te veel vet eten maar dit is dus niet waar. Het komt door te veel suikers. Je lichaam raakt van slag door te veel suikers en verwerkt dan de vetten niet goed.

Ik vind het alleen vervelend dat mijn huisarts me daar niet voor kon waarschuwen en zie dan zelf maar een oplossing te vinden. Ik denk dat ik toch 3 jaar drijvende ontlasting heb gehad en dat is niet goed.

Het blijft ongelofelijk hoeveel kleuren je ontlasting kan hebben... Gisteren wit, eergisteren groen, maar vanochtend had ik een drol, welke over de gehele lengte verdeeld was in 2 'helften'. De ene kant was 'normaal' bruin, maar de andere kant knalgeel (kentekenplaat-geel)! Ik heb daar toch even kinderlijk nieuwsgierig mijn drol staan te bestuderen, nee het was geen slijm, ja het was net zo stevig als de bruine wederhelft. Heb me er de hele dag over verbaasd!

Haha wacht maar tot de eerstvolgende keer dat je achter een auto rijdt, wedden dat je (a) dan aan mijn drol denkt, maar vooral (b) snapt welke kleur geel ik bedoel! :wink:

Allemaal bekend, heb het allemaal al meerdere keren voorbij zien komen in de toiletpot.

Ik kan jullie overigens melden dat ik dankzij Intermittent Fasting flink vetten aan het verbranden ben en inmiddels al 3 kilo kwijt ben! Ik trek de vastenperiodes nu alsmaar verder door en kan met gemak 18 uur of langer vasten, zonder ook maar een spoortje honger. Mijn ontlasting wordt steeds normaler en reuklozer, zonder allerlei veeg- en smeerwerk.

Wat alcoholica betreft heb ik het volgende ontdekt. Bier maakt mij razendsnel dik en belast mijn lever, o.a. te merken aan de ontlasting. Rode wijn (Slurp!), daarentegen, belast mij minimaal en ik word er ook niet dik van en het heeft geen negatief effect op mijn ontlasting. Mits met mate gedronken, natuurlijk. Ik drink in principe alleen in het weekend en bij hoge uitzondering doordeweeks. Ben dus best wel een brave drinker geworden, vergeleken met vroegere tijden!

Ik kan er ook echt niet tegen, vanwege de omzetting van alcohol naar de gifstof acetaat, die mij barstende koppijn bezorgt en uit mijn slaap houdt. Mijn lichaam drukt me feilloos met de neus op de feiten, mocht ik me laten gaan!

Mike

Mike, denk je dat je door IF ook minder eet? want dan is afvallen misschien ook niet vreemd. of eet je meer op het moment dat je wel eet?

Ik eet inderdaad minder, maar dat deed ik gaandeweg al. Door nu bewust IF toe te passen dwing ik mijn lichaam veel effectiever in de vetverbranding. Dit is de reden waarom ik afval.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan