Allemaal bekend, heb het allemaal al meerdere keren voorbij zien komen in de toiletpot.
Ik kan jullie overigens melden dat ik dankzij Intermittent Fasting flink vetten aan het verbranden ben en inmiddels al 3 kilo kwijt ben! Ik trek de vastenperiodes nu alsmaar verder door en kan met gemak 18 uur of langer vasten, zonder ook maar een spoortje honger. Mijn ontlasting wordt steeds normaler en reuklozer, zonder allerlei veeg- en smeerwerk.
Wat alcoholica betreft heb ik het volgende ontdekt. Bier maakt mij razendsnel dik en belast mijn lever, o.a. te merken aan de ontlasting. Rode wijn (Slurp!), daarentegen, belast mij minimaal en ik word er ook niet dik van en het heeft geen negatief effect op mijn ontlasting. Mits met mate gedronken, natuurlijk. Ik drink in principe alleen in het weekend en bij hoge uitzondering doordeweeks. Ben dus best wel een brave drinker geworden, vergeleken met vroegere tijden!
Ik kan er ook echt niet tegen, vanwege de omzetting van alcohol naar de gifstof acetaat, die mij barstende koppijn bezorgt en uit mijn slaap houdt. Mijn lichaam drukt me feilloos met de neus op de feiten, mocht ik me laten gaan!
Mike