Quote:
Ik ben nog steeds aan de diarree en vraag mij nog steeds af of dit door de h2o2 wordt veroorzaakt.
Dat had ik al beantwoord:
Quote:
Dat is best mogelijk, aangezien je je lichaam nu een zuurstofstoot hebt toegebracht.
Voor wat betreft de antwoorden op je andere vragen:
Quote:
Wat stuurt je lichaam precies bij?
Er is veel te doen over verzuring (acidose), maar nauwelijks iets over verkalking (alkalose). Vanuit het perspectief van je lichaam is elke verstoring van de zuur-base-balans ongewenst, of deze nu te zuur is of te alkalisch. Het lichaam zal proberen bij te sturen richting zuur of alkalisch, indien nodig, maar moet wel de voedingsstoffen krijgen om dit mogelijk te maken.
Zuurstof is de belangrijkste voedingsstof. Ga maar na: je kunt 30 minuten zonder water, vet, eiwitten en koolhydraten, maar kun je ook 30 minuten zonder zuurstof? Vloeibare zuurstof (H2O2) maakt bloed- en lymfedoorstroming mogelijk, versnelt de stofwisseling, zorgt voor ontgifting, houdt je lichaam warm, maakt korte metten met anaerobe micro-organismes, herstelt de zuur-base-balans en voedt je cellen. Dankzij de zuurstofboost die jij je lichaam hebt toegebracht kiepert je lichaam er nu versneld allerlei ongewenste rommel uit. Hoe goed is dat?
Quote:
En als je ontgift, zoals ik nu ervaar met mijn diarree en een zeer rare smaak in mijn mond, wat gaat er dan uit je lijf.
Kan van alles zijn en is specifiek voor de persoon. Het belangrijkste wat je moet onthouden is: beter eruit dan erin!
Quote:
En als er iets uit mijn lijf gaat wat als 'gif' is te bestempelen (gezien wij het over ontgiften hebben), waar was dat 'gif' dan voorheen opgeslagen?
In weefselstructuren. Dit kunnen botten, gewrichten en spieren zijn, maar ook organen. Een van de redenen waarom je zo blij moet zijn met je diarree is omdat het er nu via de onderkant uitkomt, zoals het hoort. Als de ontgiftingsorganen (lever en nieren) het niet via de onderkant kwijtkunnen d.m.v. urine en ontlasting, omdat ze zelf vergiftigd en verzwakt zijn, gaan gif- en afvalstoffen omhoog het bloed in (terugstroom). Het lichaam wil niet dat deze via de bloed- en lymfestroom rond blijven circuleren in het hele systeem en zal ze dan afzetten in weefsel, bij gebrek aan een betere strategie. In ieder geval zijn deze stoffen dan uit circulatie gehaald. Totdat er ineens een zuurstofstroom komt die het lichaam de kracht verschaft om opgeslagen rommel uit de weefsels te halen en alsnog via de onderkant te lozen. Opnieuw: hoe goed is dat?
Mike