Ontlasting

Wat de H2O2 doet is bevordering van ontgifting, omdat ontgifting per definitie een zuurstofgerelateerd proces is. Anders gezegd, zonder voldoende zuurstof is het lichaam onvoldoende in staat om zich te bevrijden van gif- en afvalstoffen. Gisteren heb ik een uitgebreid artikel geschreven over waarom vlees niet rot in de darmen. Een citaat uit mijn artikel:

Quote:
Maagzuur, met een pH van 2 of lager, is specifiek ontworpen voor de vertering van dierlijke eiwitten. Voor de vertering van dierlijke vetten zijn galzuren en galzouten ontwikkeld. Je voelt hem al aankomen: wie dierlijke vetten en eiwitten niet goed kan verteren, produceert dus te weinig maagzuur en/of gal. Dit zijn de zogeheten 'verplichte vegetariers', mensen die vlees, vis en zuivel zo slecht kunnen verteren dat ze noodgedwongen wel op planten moeten terugvallen voor hun voedselvoorziening.


In je voorsteltopic schrijf je:

Quote:
Ik denk zelf dat ik te weinig vet eet. Ik wil in ieder geval meer vetten eten.


Door jarenlang te weinig vetten te hebben gegeten zijn je lever en galblaas onvoldoende gestimuleerd door de vetten, die een stuwwerking in gang zetten die het mogelijk maakt voor de galblaas om zich volledig te ledigen. Dankzij de H2O2 zijn je lever en galblaas nu alsnog aan het werk gegaan om zich in sneltreintempo te bevrijden van ballast die daar waarschijnlijk al jaren zit. Een goede zaak dus!

Mike

 
ik heb nog steeds diarree. terwijl ik gisterochtend om 8 uur de laatste h2o2 heb gehad. Meer dan 24 uur geleden dus. Volgens mij zelfs 32 uur geleden. Ik heb spierpijn in mijn armen en schouders. Kan dit nog steeds door de h2o2 zijn of heb ik een griepje?

 
Heeft iemand een antwoord op de vraag of het ontgiften op H2O2 dagen kan doorgaan, terwijl je geen h2o2 meer inneemt. Zie ook vorige post.

 
Ik lees ook dat sommige mensen hier met veel hogere doseringen geen enkel effect voelen. Hoe moet ik dit nu plaatsen? Zijn deze mensen 'schoner' en bevat ik meer rommel? of is het andersom? Waar kan ik precies vinden dat je lichaam gaat ontgiften als reactie op een zuurstofstoot?

 
Deze mensen zijn over het algemeen net zo goed vervuild. Hun klacht is ernstiger: vanwege ernstig zuurstoftekort doen zelfs hoge doseringen H2O2 niets. De oorzaak is altijd hetzelfde: stress. Stress verhindert dat de zuurstof in de cellen komen, omdat de cellen dan op slot gaan.

Mike

 
Quote:
De mens is een op zuurstof gebaseerd wezen en onze cellen moeten niet afgedicht worden maar juist wijd open staan voor zuurstof.


Quote:
Als dit structureel op celniveau gebeurt en een cel uiteindelijk 60% zuurstoftekort opbouwt ontstaat er kanker.


Toch begrijp ik niet waarom zuurstof aanzet tot ontgiften. Wat gebeurt er in mijn lichaam dat de zuurstof die diarree en spierpijn veroorzaakt? Kan slecht zicht te maken hebben met een zuurtsoftekort op celniveau?

 
Zuren zijn bouwstoffen, basen zijn afbraakstoffen. Voor ontgifting/reiniging/zuivering heb je dus krachtige basen nodig. De ultieme base is zuurstof. Combineer je echter zuurstof met water (waterstofperoxide), dan heb je zowel een zuur als een base en is het molecuul neutraal. Het lichaam kan dan zowel zuren als basen aanwenden om bij te sturen richting basisch of zuur, al naar gelang wat nodig is.

Zuurstof is een explosieve en reactieve stof, het brandt zonder vuur. Alle warmteprocessen van het lichaam (zweten, ontstekingen, koorts, lichaamstemperatuur, voedselverbranding) zijn zuurstofgerelateerd. Dit maakt zuurstof tot de ultieme ontgifter, aangezien alle vormen van ontgifting warmteprocessen zijn. Een te koud lichaam is zeer slecht in staat om te ontgiften, waardoor de gifstoffen binnen blijven en niet naar buiten worden gedreven d.m.v. warmte. Kanker is niet voor niets een koude ziekte en kanker is anaeroob.

Overigens klopt dat percentage niet. Ik weet dat ik dit geschreven heb, maar het moet geen 60% zuurstoftekort zijn, maar 35%. Voortschrijdend inzicht noemt men dat.

Mike

 
Quote:
om bij te sturen richting basisch of zuur, al naar gelang wat nodig is.


Wat stuurt je lichaam precies bij? En als je ontgift, zoals ik nu ervaar met mijn diarree en een zeer rare smaak in mijn mond, wat gaat er dan uit je lijf. En als er iets uit mijn lijf gaat wat als 'gif' is te bestempelen (gezien wij het over ontgiften hebben), waar was dat 'gif' dan voorheen opgeslagen?

 
Mike, als je bovenstaande vraag wil beantwoorden ben ik een blij mens. Ik ben nog steeds aan de diarree en vraag mij nog steeds af of dit door de h2o2 wordt veroorzaakt.

 
Quote:
Ik ben nog steeds aan de diarree en vraag mij nog steeds af of dit door de h2o2 wordt veroorzaakt.


Dat had ik al beantwoord:

Quote:
Dat is best mogelijk, aangezien je je lichaam nu een zuurstofstoot hebt toegebracht.


Voor wat betreft de antwoorden op je andere vragen:

Quote:
Wat stuurt je lichaam precies bij?


Er is veel te doen over verzuring (acidose), maar nauwelijks iets over verkalking (alkalose). Vanuit het perspectief van je lichaam is elke verstoring van de zuur-base-balans ongewenst, of deze nu te zuur is of te alkalisch. Het lichaam zal proberen bij te sturen richting zuur of alkalisch, indien nodig, maar moet wel de voedingsstoffen krijgen om dit mogelijk te maken.

Zuurstof is de belangrijkste voedingsstof. Ga maar na: je kunt 30 minuten zonder water, vet, eiwitten en koolhydraten, maar kun je ook 30 minuten zonder zuurstof? Vloeibare zuurstof (H2O2) maakt bloed- en lymfedoorstroming mogelijk, versnelt de stofwisseling, zorgt voor ontgifting, houdt je lichaam warm, maakt korte metten met anaerobe micro-organismes, herstelt de zuur-base-balans en voedt je cellen. Dankzij de zuurstofboost die jij je lichaam hebt toegebracht kiepert je lichaam er nu versneld allerlei ongewenste rommel uit. Hoe goed is dat?

Quote:
En als je ontgift, zoals ik nu ervaar met mijn diarree en een zeer rare smaak in mijn mond, wat gaat er dan uit je lijf.


Kan van alles zijn en is specifiek voor de persoon. Het belangrijkste wat je moet onthouden is: beter eruit dan erin!

Quote:
En als er iets uit mijn lijf gaat wat als 'gif' is te bestempelen (gezien wij het over ontgiften hebben), waar was dat 'gif' dan voorheen opgeslagen?


In weefselstructuren. Dit kunnen botten, gewrichten en spieren zijn, maar ook organen. Een van de redenen waarom je zo blij moet zijn met je diarree is omdat het er nu via de onderkant uitkomt, zoals het hoort. Als de ontgiftingsorganen (lever en nieren) het niet via de onderkant kwijtkunnen d.m.v. urine en ontlasting, omdat ze zelf vergiftigd en verzwakt zijn, gaan gif- en afvalstoffen omhoog het bloed in (terugstroom). Het lichaam wil niet dat deze via de bloed- en lymfestroom rond blijven circuleren in het hele systeem en zal ze dan afzetten in weefsel, bij gebrek aan een betere strategie. In ieder geval zijn deze stoffen dan uit circulatie gehaald. Totdat er ineens een zuurstofstroom komt die het lichaam de kracht verschaft om opgeslagen rommel uit de weefsels te halen en alsnog via de onderkant te lozen. Opnieuw: hoe goed is dat?

Mike

 
Ik maak mij wat zorgen over of ik nu geen voedingstekorten opbouw. Het is de vierde dag dat mijn ontlasting nog geen normale vormen heeft aangenomen.

Ik heb nu dat ik kan zien wat ik heb gegeten. Eerst kwam de grapefruit in stukjes voorbij, toen de andijvie, etc. zit ook geen ontlasting kleur aan. Alleen als laatste komt er dan een rare zwart/bruine bende. Mike, kan jij dit verklaren? Mag ik, nu mijn ontlasting vastere vormen gaat aannemen, verwachten dat het einde in zicht is?

Bouw ik nu voedingstekorten op. Uit andere topics is wel bekend dat ik juist zo blij ben dat ik wat aangekomen ben.

Als dit allemaal ontgifting is, prachtig maar mijn sociale leven lijdt er zo wel onder. De hele dag staat in het teken van het toilet. pfff

 
Het hoort er allemaal bij. Allereerst is het opvallend dat de voedingsmiddelen die er herkenbaar uitkomen allemaal plantaardig zijn. Ik heb hier recentelijk een artikel over geschreven dat je maar eens goed moet doorlezen:

https://www.fatsforum.nl/topic/vlees-gaat-niet-rotten-in-je-darmen

Zwart-bruine ontlasting duidt op rommel die je al veel te lang met je meedraagt. Zoals gezegd, het hoort er allemaal bij en je moet juist blij zijn dat je dit nu kwijt bent! Niemand heeft gezegd dat ontgiften leuk is, wel noodzakelijk.

Mike

 
Gisteren heb ik ook yoghurt gegeten, kaas, spek en worst. Dat kan ik inderdaad niet terugvinden in de ontlasting. In mijn hele korte periode van veel planten eten en ook nog rauw had ik meerdere keren per dag ontlasting maar daar kon ik goed aanzien dat er geen sprake was van een volledige vertering. Daarnaast vind ik het koudmakend voedsel. Ik kon op groene smoothies en salades niet warm worden. Wat je vaak leest is dat voorstanders van plantaardig voedsel verwijzen naar dat vleesetende dieren een korte darm hebben en plantetende dieren lange darmen. Hierbij wordt dan de vergelijking gemaakt met de mens en de chimpansee. En een chimpansee eet een hoog percentage aan planten. Iedereen kent het verhaal vermoedelijk wel. Laatst zag ik een youtube filmpje Mike Donkers geinterviewd door Juglen Zwaan. Als reactie op het filmpje staat o.a. het volgende geschreven:
Quote:
Die dikke pens bij gorilla's is nodig om al dat plantaardige voedsel te kunnen verteren(fermenteren) naast de veel grotere pancreas die een hoop insuline kan uitspugen om al dat fruit veilig te kunnen verteren.

Ik dacht aan het lichaam van een vleesetend dier, een panter of tijger. Ik dacht: doe mij maar het lichaam van een katachtige. yeah.

Ik had niet echt een goede dag qua eten. 's avonds bij mijn buren helaas taart. Ik durf dat niet te weigeren. Het zijn mensen in de 70, heel traditioneel en de buurman was jarig. Achteraf kon ik beter zeggen dat ik last had van mijn maag ofzo.

Maar kan ik ook nu iets innemen i.v.m. voedingsstoffen?

 
Sorry Mike, Jij hebt een prachtig duidelijk stuk geschreven en dan ben ik te gemakzuchtig/lui om even goed verder te lezen. Vervelend zo'n houding van mij. Ik heb het nu net gelezen. Ik ga het volgende week uitprinten. Ik lees graag van papier af. De boodschap is duidelijk: vloeibare, voedzame voeding.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan