Ontlasting

Oervolkeren hebben een iet plakkende en iet ruikende ontlasting. Liesje, lees het boek van Weston Price en lees wat westerse voeding in letterlijk een paar jaar (minder dan tien) voor vervuiling van je complete systeem geeft. En ja, dan heb je noodgrepen nodig zoals zuiveringen.

 
Iedereen met jicht weet dat hij / zij purine-arm moet eten en volgens Mike zelfs nachtschades moet vermijden, nee met levertraan en 6000 mg vit.c kom je er misschien niet alleen, maar wellicht dat er hier op het forum iemand is die met H2O2 in combinatie met andere middelen wel goede resultaten heeft bereikt. Als ik de resultaten op dit forum lees over waterstofperoxide is iedereen er laaiend over.

 
Ik heb twee keer een H202 kuur gedaan. Het enige dat ik heb gemerkt is misselijkheid, obstipatie, depressieve gevoelens. Positieve kanten heb ik er nog niet aan ontdekt. Komt vast wel de volgende keer als ik een kuurtje ga doen :lol:

 
Dat klinkt niet er hoopvol, en hoelang zijn deze kuren ?.....kan me voorstellen dat je teleurgesteld moet zijn in deze ervaring ? Het bevestigd wel het feit wat voor jou goede resultaten geeft het bij een ander niet aanslaat, of andersom.....integendeel zelfs !

 
Waarom zou ik teleurgesteld zijn? Lees het H202 topic nog eens door en daar staat dat het ontgiftingsreacties zijn. En nee, daar wordt je niet altijd vrolijk van en nee, ik trek t niet om zolang door te gaan dat ik vrij ben van deze reacties. Dan maar wat langzamer allemaal.

Ik ben niet snel teleurgesteld hoor! Dat bedoelde ik ook al eerder door te zeggen dat je nogal wat aannames hebt. Ik ben blij met de kleinste dingen. Het bitterzout als ik een koliekaanval heb en de groene ontlasting die ik bijna dagelijks of meermaaldaags heb. Een duidelijk teken dat mijn lichaam hard werkt op weg naar gezondheid!

 
Ik ga het proberen en laat me ook niet snel uit het veld slaan hoor. Jicht heeft alles met verzuring te maken natuurlijk en dan moet het toch goed komen denk ik dan maar....en trouwens gebruik ik ook dagelijks een sole van Keltisch zeezout.

Ik hou je op de hoogte, hoewel ik er een beetje tegen op zal gaan zien !

Groet,

Jakob

 
@ufo,

Misschien werkt de stofwisseling van een paard net iets anders dan de mijne... :lol:

Maar de gele kleur en het prikkende en geirriteerde uiteinde vertelde mij dat er iets aan de gang is.

En dat kan ik goed gebruiken, ben namelijk best wel ziek geweest.

Nu ik aan t opkrabbelen ben reageert mijn lichaam gelukkig goed op de overgang naar goed doordacht eten.

Ik ben in ieder geval blij mee.

 
Jakob,

Zo te lezen geloof je nog steeds volop in de foutieve zuur-base-theorie. Jicht en spierpijnen hebben te maken met een gebrekkige eiwitvertering a.g.v. te weinig maagzuur. De oorzaak hiervan is weer verzwakte bijnieren en de oorzaak daarvan is stress.

Je noemt niet voor niets purine, een eiwit. Als je purine niet goed kunt verdragen. kunnen je nieren dit eiwit niet goed verwerken, waardoor er terugstroom van urinezuur in het bloed plaatsvindt. DAT is je verzuring. Dit heeft werkelijk NIETS te maken met de inname van 'zuurvormende' voeding, maar met verzwakte bijnieren en nieren, te weinig maagzuur en het onvermogen om eiwitten goed te kunnen verteren.

Het valt me sowieso op dat als mensen een verzwakte nierfunctie hebben ze automatisch ook een verzwakte bijnierfunctie hebben. Sterker nog, het laatstgenoemde zou wel eens kunnen leiden tot het eerstgenoemde! Zoals al eerder is opgemerkt ga je er met een paar goede supplementen niet komen, je moet je eetpatroon grondig omgooien. Maar eerst moet je je bevrijden van die onzinnige zuur-base-theorie!

Mike

 
Mike,

De zuur-base-theorie wordt wijd en zijd verspreid door artsen en natuurgeneeskundigen die van mening zijn dat het lichaam verzuurd is door verkeerde voeding en met name koolhydraten. In eerdere topics meen ik van jou gelezen te hebben dat jij wel eens woorden gebruikte van verzuring en ketose of acidose ect, dit soort terminologie hoort toch thuis bij verzuring van het lichaam ? Ik zei al tegen Alexandra dat alle jichtsites vlees en vis en peulvruchten afraden. Daarnaast noem jij nog de nachtschades erbij en dan blijft er weinig meer over om te eten toch ? Laat ik vooropstellen dat ik jou theorie hierover hoog in het vaandel heb staan en bereid ben hierin mee te gaan, maar wat moet ik nu dan als eerste (of als laatste) nog uit de voeding elimineren dan....peulvruchten ?

 
Dank hiervoor, als jij of Jeff nog suggesties hebben zijn ze welkom. Maar verwacht jij geen significante verbetering met H2O2 ?

Jakob

 
Jij denkt in termen van supplementen, maar je moet juist denken in termen van voeding. Het zijn niet voor niets voedingssupplementen. Als je een slechte eiwitvertering hebt, moet je ze niet mijden, maar zoveel mogelijk in vloeibare vorm consumeren. Dus: beestenbottenbouillons, kefir, rauwe melk, soepen getrokken van vlees of vis, etc.

Mike

 
De basis zit m in voeding Jakob. Een suplement meer of minder gaat m niet worden. Blijkbaar voel je je niet goed genoeg op de adviezen van jichtsites, anders was je niet terecht gekomen. Waarom niet gewoonweg je voeding voor een week omgooien en kijken wat het effect is? Niet elimineren, maar toevoegen. Vetten, eiwitten en koolhydraten. En ja, weg met de nachtschades, fruit en granen.

 
Mike en Alexandra dank voor jullie antwoorden en richtlijnen. Bovenstaande gelezen en begrepen hebbende hoef ik zowel vlees als vis niet te mijden. Ik ga die bouillons maken en kefir kopen, maar Alexandra jij noemt vetten, eiwitten en koolhydraten. Vanuit mijn optiek en dat van Price zijn koolhydraten toch helemaal niet goed....je zegt toch niet voor niets weg met fruit en granen ?...allemaal koolhydraten ! En Mike nog even voor alle duidelijkheid: jij entameert aan verzwakte of niet goed functionerende nieren of bijnieren met als gevolg een verstoorde urinezuur-uitscheiding ! Begrijp me goed, ik wil niet steeds het verhaal in de richting van supplementen sturen, maar zou een ondersteuning van Adrenanorm of Adrenol naast een aangepaste voedingspatroon geen efficiënte rol kunnen spelen in het optimaal laten functioneren van de nieren ? De nieren cq bijnieren spelen immers de hoofdrol in het disfunctioneren van de urinezuur uitscheiding met als gevolg jicht en algehele malaise !

Jakob

 
De bijnieren en nieren zitten op dezelfde accupunctuurlijn en dit is wat de Chinezen bedoelen met 'verstoorde nierenergie'. Ondersteuning d.m.v. dierlijk bijnierextract helpt je dan ook niet alleen om je bijnieren te ondersteunen, maar ook je nieren.

Mike

 
Niet boven de 100 gram koolhydraten gaan, maar ook niet te laag in koolhydraten gaan zitten. De kans dat je dan chrasht is groot en dat brengt ook weer klachten met zich mee. Gisteren heb ik te weinig koolhydraten gegeten, gevolg, kreeg mijn temperatuur niet meer geregeld en had t erg koud.

 
Dit weekend voor het eerst water en koffie klysma's gedaan met als resultaat een groene "dump". Ik had een jaar geleden nooit kunnen bedenken dat ik blij zou zijn met dit resultaat in de toiletpot... :lol:

 
Had je wel kunnen bedenken dat je dit zou delen met anderen :wink: ben ook iedere keer blij met mijn verschillende kleurtjes!

 
Een vriendin van mij heeft haar werk en grootste hobby moeten opgeven door artrose in haar polsen en vingers. Ze is onlangs begonnen met alkalife ontzuringsdruppels (kalium hydroxide en natrium hydroxide). Na een weekje al had ze bijna geen pijn meer en de bewegelijkheid is ook al flink verbeterd. Haar zus heeft artrose in de voeten en ook bij haar zijn na kortdurig gebruik van Alkalife haar klachten al aqnzienlijk verminderd.

Hoe zou je dit kunnen verklaren indien je er vanuit gaat dat de zuur/base theorie een mythe is? Ik ben oprecht benieuwd om dit beter tekunnen begrijpen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan