Ontlasting

Het lichaam kan verzuren omdat de alvleesklier en/of de nieren onvoldoende in staat zijn om d.m.v. natriumbicarbonaat de zuur-base-balans bij te sturen richting alkalisch. Door te supplementeren met bica kan de balans alsnog worden hersteld. Ik ontken de zuur-base-balans dus niet, ik bestrijd alleen dat bepaalde voedingsmiddelen verzuring in de hand zouden werken.

Mike

 
Ahh, dank je Mike.

Begrijp ik het goed dat ondersteuning met natriumbicarbonaat en/of alkalife-druppels dus wel gewenst kan zijn, maar dat daarmee tegelijkertijd het onderliggende probleem m.b.t. de alvleesklier en bijnier niet wordt opgelost?

 
Ik heb een meer algemene vraag over ontlasting... namelijk, hoe ongeveer ziet de ontlasting van een gezond persoon er uit? Is daar een richtlijn voor (kleur, geur, substantie), of niet? Ik stel me zo voor dat je aan iemands ontlasting wel het nodige kunt zeggen over zijn gezondheid. Extremen lijken me nooit goed.

Natuurlijk hangt de kleur af van wat je eet (bieten...), maar ik kan over het algemeen zeggen, dat sinds ik WP ben gaan eten, de kleur veel lichter bruin is.

 
Quote:
Natuurlijk hangt de kleur af van wat je eet (bieten...), maar ik kan over het algemeen zeggen, dat sinds ik WP ben gaan eten, de kleur veel lichter bruin is.


De hoge mate van vet legt zwakheden in je lever en galblaas bloot. Lichtkleurige ontlasting duidt op een trage galstroom of zelfs blokkades van de galwegen door stenen of galslijk, waarbij de lever geheel of gedeeltelijk de galblaas omzeilt.

Mike

 
Dank Mike voor deze informatie. Ik vrees dat ik dit herken m.b.t. een opgezet gevoel ter hoogte van mijn alvleesklier. (Gelukkig niet van die pijnlijke verhalen...)

Ik zit net in een ander topic te verkondigen dat bij voetreflexbehandelingen steeds weer mijn hypofyse en alvleesklier als aandachtspunten eruit komen en dat ik me niet zo'n zorgen maak over mijn alvleesklier omdat ik een oorzakelijk verband vermoed vanuit de hypofyse.

Dan ga ik nu toch maar ook weer aan de bica. Kun je dit zonder problemen aan het glaasje water met Sole toevoegen? Of geeft dat rare reacties?

Kan een verstoorde hypofysefunctie ook het gevolg zijn van een alvleesklierontsteking?

Of werkt het altijd van hypofyse naar de andere hormoonklieren?

 
onderstaande tekst/mail kreeg ik net door van de zorgverantwoordelijke van mijn dochter:

Ze heeft ook veel ontlasting. Droog en ook flinke rond. Daar had ze zichtbaar last van. Er zat een beetje bloed bij, misschien dat haar anus een beetje uitgescheurd was? Daarna was ze zichtbaar opgelucht. Kunnen we haar helpen dat haar ontlasting wat zachter is en meer gespreid komt?



ik denk dat ze een aambei heeft door haar droge/harde ontlasting. Dit is iets wat altijd al een probleem is bij onze dochter, soms ook heel dun, de ontlasting dus, niet de aambei.

Iemand het beste idee wat te doen voor haar?

 
ik heb dit middel nog in het keukenkastje staan: http://www.powerdetox.nl/Darmmanagement.aspx

zou ik dat kunnen geven aan mijn dochter voor zachtere ontlasting.

Ik weet dat hier op het forum liever geen vezeltjes gegeven worden ivm schuren in de darmen, maar voor nu omdat haar ontlasting zo hard is misschien een hulpje tijdelijk om de ontlasting kwijt te raken. En via de voeding proberen om de ontlasting op orde te krijgen maar dat lukt niet 1 2 3 vanwege ws slechte eiwitvertering.

Of heeft iemand een beter idee?

 
Gisteravond na het innemen van mijn h2o2 kreeg ik vijf minuten later aandrang. Het was een klein keuteltje met een soort gelachtige brei eromheen. Nu vanochtend diarree, brandend. het laatste was weer een gelachtig (vet?) slierterig en vreemde groene/bruine/zwarte kleur. Iemand een verklaring voor het gelachtige dat in mijn ontlasting zit. Het is doorzichtig.

 
en nu kon ik het toilet niet halen, nog nooit gehad. jawel toen ik een kind was. het is nu geel, zonder geur. ik ben al vanochtend 10 keer naar de wc geweest.

 
Hoeveel h2o2 heb je genomen? En heb je vanmorgen weer wat genomen of is deze reactie nog van het spul van gisteren?

 
Ben je daar gisteren net mee begonnen of was je al langer bezig?

Met 8 druppels 35% beginnen is iig veel te veel. Er zijn mensen die al problemen hebben als ze met 1 druppeltje 35% beginnnen.

Ik zou even niets nemen en dan weer beginnen met maximaal 1 druppel.

 
ik was al langer bezig. wel even een stop er tussen gehad. eerste keer h2o2 was 1 druppel, ik had toen direct ontgiftingsverschijnselen. Daarna dosering opgevoerd en ik merkte niks. Eergisteren 6/7 druppels, gisteren 8, en bingo. Is dit niet goed?

 
Lijkt mij ontgifting maar het is wel lastig. Ik heb het ook een tijd gebruikt waarbij ik niets merkte behalve moeilijkere ontlasting. Ben er toen mee gestopt. Wie weet als ik door gegaan was dat er ook van alles losgekomen was zoals jij omschrijft.

 
Dit is ontgifting en niks om je druk over te maken. Dat het vreemde geuren, kleuren en vormen kan aannemen is niets nieuws voor mij, ik heb het complete repertoire al meerdere keren voorbij zien komen en kijk nergens meer van op. Wat het ook was, het is eruit en dat is wat telt. Beter eruit dan erin!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.143
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan