Opnieuw voorstellen Celticmyst

wellicht lukt het wel met boekweit ik probeer het wel. Ik lees de posts nog eens rustig na van je Binc. En ook eerst even de pagina over de bijnieren.
Heb ook onwijs weinig eetlust moet het eten erin stouwen bluhhh ...en het eten geeft me weinig energie......... Ik denk dat jullie het wel goed hebben met die bijnieren en de schildklier

En wat betreft m'n gewicht dank je, maar ik ben wel aan het aankomen omdat ik slecht verteer.
Mijn streefgewicht? Heb ik niet.

met welk doel deed ik de dieten; ik was moe, had spierklachten, of ik wist gewoon niet goed wat ik moest eten en piekerde daarover.

Ja je kunt ook boekweit doen.
Persoonlijk vind ik dat zelf minder lekker. Je kunt op internet wel vinden hoe je gierst klaar maakt. Ik doe meestal even in een droge koekenpan. Totdat ze een beetje gaan knetteren. Dan koken.

Die spier klachten herken ik ook.

En inmiddels zijn deze wel minder. Op de gewricht pijnen in mijn voeten na.

Weinig eetlust wijst op een gebrek aan maagzuur. Neem je wel voldoende appelazijn en keltisch zeezout voor de maaltijden?

Ik kwam ook op een bmi uit van gemiddeld 25 bij jouw. En dat lijkt mij ook prima. De kans is aanwezig dat je aan kan gaan komen. Dat zul je dan toch maar even voor lief moeten nemen.

ja ik neem wel appelazijn en keltisch zeezout. zal er even extra op letten.

druk nu, kom er later verder op terug

over de adrenal cortex zal ik zo even lezen

hoe doen jullie het trouwens op het werk, voor wie er werkt tenminste.Hier zat ik aan te denken net. Nemen jullie gewoon thermosflessen bottenbouillon mee ofzo? (Flessen kefir, rauwe melk, gekookte eitjes, stukjes worst/kaas/olijven evt. enz?)

Binc ik wou jou nog wat vragen, eventueel aan Mike: eten jullie ook dagelijks gefermenteerde groentes, of niet? Zou dit eigenlijk moeten?

Ik zelf eet nu helemaal geen gefermenteerde groentes, het enige wat ik aan gefermenteerde voeding eet/drink is waterkefir en rauwemelkse kefir.

Ik eet ze niet. Puur omdat ik er niet aan toe kom om mezelf ermee bezig te houden. Staat wel op de agenda.

Maar als anderen het niet eten betekent niet dat jij het natuurlijk ook niet moet eten.
Niks moet. Ik kook mijn groenten. Helemaal zacht en gaar. Dit ivm mey dat ik steeds zoveel dagelijkse diarree klachten had. Zacht gekookte groente is beter te verteren dan rauw of half gekookte groente.

Ook al zou je wel gefermenteerde groente eten betekent nog niet dat het slecht voor je is.

Voor wat betreft de adrenal cortex. Toen ik deze nam was mijn ontlasting de volgende dag zoals deze behoorde te zijn. Geen diarree. Natuurlijk wel in combi met juiste voeding.

Ook al zou je gefermenteerde groente gaan eten, ook deze tellen niet mee in koolhydraten als droog gewicht. Gewoon uit probeer dus.

Net als mijn recept van de aardbeien. De aardbeien zijn ook echt geen protocol. Deze kan je ook weer afwisselen met bv blauwe bessen of frambozen. Net als dat je kan switchen met de soorten droge koolhydraten.

Heb je het al toegepast de droge koolhydraten bij elke maaltijd?
En zo ja, hoe beviel dat?

ben erg moe vandaag, maar zal nog even reageren op je posts.

Je vroeg of ik het nog had geprobeerd de droge koolh bij elke maaltijd. Als tip gaf je gierst (of boekweitvlokken) gekookt in rauwe melk. en daarbij fruit met slagroom. Vanmorgen had ik

O: boekweitvlokken gekookt in rauwe melk me wat honing en een half lepeltje kokosolie en daarbij bessen met slagroom en 'n half eitje.

Tussendoor: beker bouillon en glas rauwe melk.

Lunch: volle yoghurt met zure appel en boekweit maar heeel erg moe nu,
Neem dan zo maar een glas rauwe melk met een eigeel nog.

Persoonlijk denk ik dat de koolh ook niet TE hoog moeten.

Even paar dagen aankijken.

Wat betreft de rauwe melk (dit was misschien niet helemaal duidelijk): het is te ver reizen 1 x in de 3 dagen naar de tap. Die is niet erg dichtbij. Vandaar de vraag: volstaat de yoghurt (en dan met dus dingen erin) :) en de melk dus weglaten.

Volgens Marijntje van balans balans testte ik ook zwak op de rauwe melk, volgens haar mag ik het helemaal niet drinken............maarja.

Binc mag ik nog wat vragen?
IK meen me te herinneren dat jij typte dat je veel rauwe melk tussendoor drinkt; waarom is dit? Gewoon omdat je dit lekker vindt ofzo?

Op voedingisgeozndheid wordt geadviseerd tussendoor vooral thee met kz en water te drinken...
Voor mij wat makkelijker.

Hoe is het gesteld met je spijsvertering nadat je de koolhydraten op hoogt?

Ik drink idd veel rauwe melk. Maar ook wel thee hoor. Het is toch niet zo dat je op een dag alleen maar 1 product drinkt?

Je geeft aan dat je moe bent.
Van de week voelde je je gammel zei je. Met gammel bedoelde je toch licht in je hoofd en duizelig?

Voor mij is de boerderij waar ok mijn spullen haal ook niet heel dichtbij. Half uur enkele reis.
Maar ik ga wel elke week. Waarom zou je 1 keer in de 3 dagen gaan? Waarom niet 1 keer in de week? Als jij je niet fijn voelt na het drinken van zoveel rauwe melk laat je het toch gewoon even weg? Over het algemeen is kefir en yoghurt beter verteerbaar is mij hier ook wel eens geadviseerd. Maar ik ging daarvan aan de race in tegenstelling tot de rauwe melk waarbij ik normale ontlasting had. Verschilt per persoon. Ik maak de kefir overigens zelf.
Ik haal vaak 12 liter melk in de week voor mezelf alleen waarvan ik dan ook voor een deel kefir maak.

Er zijn trouwens 2 soorten gierst. 1 waarvan je pap kan koken. Deze http://www.dehalm.nl/nl/assortiment/glutenvrije-graanvlokken/gierstvlokken/

En gewone gierst
https://www.deonlinedrogist.nl/ekol...JVB6g0MhdtgdOWpkK_qR_EHYg8mOnxF-w_hoCYVPw_wcB

Voor mijn aardbeien recept neem ik de laatste. Dat is dus geen pap maar korreltjes. Deze kook ik in water. Als ik gierstepap in rauwe melk gekookt neem dan doe ik daar nog een flinke klont roomboter doorheen.

Op desite van de voedzame keuken kun je ook wel lekkere recepten vinden. Als ik werk neem ik in elk geval wel mijn eigen eten mee. Stoofpotten nam ik idd mee in een goede kwaliteit thermos pot

ik kan de post even niet meer terugvinden

jij raadde me ook aan om enzymen te gaan slikken van now (ook omdat ik niet al m'n groentes fermenteer en omdat dit de vertering ten goede zou komen vooral vleesmaaltijden), mag ik de link nog 'n keer

Wat wil je duidelijk maken met de link die je stuurt?

Ik zet hierbij nog 1 keer de link van de pdf voor wat betreft de bijnieren. En dan door scrollen naar het stukje "de bijnieren en de ogen"

Of je met de link van volzicht bedoeld dat je geen koolhydraten moet eten? Want in de tekst word uitgegaan van een hoge consumptie koolhydraten en weinig vetten. Maar jij hebt zelf aangegeven dat je tekorten hebt gehad. En nu ga je weer bang zijn voor koolhydraten.

Als anderen hier op het forum een andere mening over hebben dsn hoop ik dat ik dan maar gecorrigeerd wordt.

https://www.ahealthylife.nl/wp-content/uploads/2012/10/Bijnieruitputting_Mike_Donkers.pdf

De link naar de enzymen.

https://www.zumub.com/NL/gezondheid...WV_vp_e28BgNdIfUeCREGCwDnK_MkDfxjKBoCJKzw_wcB

Maar hoe is het nu met je spijsvertering?

Je kunt het proberen, maar je kunt ook proberen om adrenal cortex te nemen.

Ik probeer je goed advies te geven voor zover dat mogelijk is.
Maar je angst voor koolhydraten moet je echt laten varen. Als jij zoveel tekorten hebt gehad, je spijsvertering niet op orde is zal je eerst dat moeten helen. Je kunt niet beginnen bij je ogen als al het andere niet in orde is.

Wellicht dat Mike het beter uit kan leggen dan ik.
En Tanja weet ook veel over de ogen. Ik weet dat Tanja ook nog wel eens advies kan geven via Skype. Althans dat dacht ik. Wellicht kun je op haar site kijken.

Maar jij moet echt eerst je hormonen in balans hebben. Je denkt nog steeds teveel na.

Ik zal zo nog even kijken in het receptenboek van tanja....
Ik wil wel even iets zeggen. Even een zijpaadje.

Natuurlijk heb ik het ervoor over gezond te leven/ eten enz. En merk ik ook dat deze manier van eten best ingewikkeld is/gepuzzel. Maar weet ik dat dit de enige manier is.

Als je visite krijgt, eet je niet even samen een broodje, dan wordt het ingewikkeld.

Vroeger pakte ik altijd als ontbijt gewoon even een broodje. Simpel, gemakkelijk.... echter weet ik nu dat het me geen voedingsstoffen geeft.

Het kost me wel tijd energie en moeite om deze manier van eten vol te houden, erover na te denken, de soepen te maken, mede omdat mijn lijf toch al best uitgeput is.

IK heb net visite gehad 2 dagen, misschien was dit niet echt handig want die kan zich al helemaal niet vinden in mijn manier van eten. Ze vond mijn manier van eten vies. Ik merk ook dat het me nog niet zo goed lukt zoals je weet. Het kost moeite. IK ben eventjes goed van slag.

Ik krijg van meerdere mensen te horen dat het 'eng' is dat ik geen tarwebrood eet.
Maargoed daar moet ik me maar niks van aantrekken.
Het merendeel vd mensheid eet natuurlijk volgens het voedingscentrum. Wat natuurlijk niet goed is met al dat zoete fruit tarwe granen enz enz.

Ik weet het even niet meer. Ik zie er tegen op om smoothies te maken, ik zie er uberhaupt tegenop om te eten.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan