Opnieuw voorstellen Celticmyst

Het is niet zo dat de website voeding is gezondheid een site is die advies geeft op het gebied van wat je wel en niet mag.

Wat ik lees in je laatste post is dat je nog steeds veel te laag zit in je koolhydraten.
Echt Celtic, maar aks ontbijt eens een bord gierstepap in rauwe melk met een klont boter, honing vanille en kaneel.

Verder kan je tussendoor drinken waar je behoefte aan hebt. Maar 1 cracker is veel te weinig.

Hoe lang eet jij eigenlijk al geen of nauwelijks koolhydraten?

Ik wil je dit nog mee geven.
Dit zijn linken en info die ik hier van anderen heb gekregen.
Wellicht dat je er dingen in herkent.

Koolhydraten ophogen is in jouw geval echt geen overbodige luxe Celtic.

Dat jij weer vervalt in koffie en dat je dat niet laten kan is een koolhydraten crash!!

Je bent jezelf aan het slopen door vast te houden aan richtlijnen. Op de site van voeding is gezondheid staat ook ergens een heel uitgebreid stuk over de bijnieren en schildklier en welke invloed laag in koolhydraten zitten daarop heeft. Alleen ik kan deze pagina nu niet vinden.

http://www.schildklierinfo.be/symptomen.html

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/schildklier/

Ik vind koffie gewoon lekker, en makkelijk, af en toe. De gierstepap is teveel koolhydraten... vind 't ook niet zo lekker. Teveel koolhydraten word ik echt moe van hoor.

hoelang eet ik al weinig goede koolhydraten... geen idee eigenlijk.. valt volgens mij best mee want ik eet soms ook bataat/heel soms witte basm. rijst.

Even iets anders!!! Ik vroeg al eerder over de aanbevolen hoeveelheid rauwe melk/ en/of het aan te raden is de rauwe melk ook los tussendoor te drinken naast de yoghurtsmoothies, of dat dit niet hoeft.

Zojuist stuitte ik op dit bericht op voedingisgezondheid:

Waarom zou ik me niet aan protocollen mogen houden? Ik gebruik de site voedingisgezondheid graag als leidraad! En het staat er niet voor niks toch?

Vraag 1: Dus er wordt toch aangeraden om 2 tot 4 bekers rauwe melk te drinken, nog naast de yoghurtsmoothies begrijp ik nu?
Vraag 2: 1 of meerdere van de probiotische melkproducten consumeren; karnemelk staat er ook bij. Maar ik dacht dat het consumeren van MAGERE zuivelproducten uit den boze was?? En karnemelk is een mager product... toch niet ideaal dacht ik.

??????

Ik geef het op!!
Iemand anders hier nog iets op te zeggen???
Sta je je best te doen iemand te helpen....

Er is al meer malen gezegd dat jij teveel bezig bent met protocollen.

Wat zou je doen als de site voedingisgezondheid uit de lucht zou zijn?? Wat zou je dan eten?

Als je de hele site goed door leest dan valt te lezen dat koolhydraten oa 1 van de protocollen is bij problemen die jij ervaart. Ik zal je echt niet teveel koolhydraten aan willen smeren. Ik vrees dat ik dan iedereen van het forum hier op mijn dak krijg en op mijn flikker krijg.

Maar wat jij doet is niet gezond!

Het is eerder gezegd, wil he 1 liter melk op eem dag als he daar behoefte aan hebt, neem het. Yoghurt, neem zoveel als je wilt. Waar jij je goed bij voelt. Maar verwacht je echt dat de site voeding is gezondheid een persoonlijk voedings advies is? Elke situatie is anders. En iedereen heeft andere klachten.

Nogmaals, LAAG IN KOOLHYDRATEN is voor mensen mogelijk die hormonaal in orde zijn.

Jij word moe van de koffie!
Dat zijn pas koolhydraten en suikers. De gierst, boekweit etc zijn de juiste koolhydraten!!

Als voedingisgezondheid uit de lucht zou zijn... nou ja dat is gelukkig niet zo. Dat zou een ramp zijn! Maar dan zou ik het op gevoel moeten doen? Met de kennis die ik nu heb.. En af en toe advies vragen aan mensen die er verstand van hebben als ik het echt niet meer weet.
En ja ik dacht wel dat voedingisgezondheid een soort van algemene richtlijn was ja.

Ik ben blij dat je me probeert te helpen. IK heb de wijsheid ook niet in pacht he.

Maargoed, ik heb net toch de gierst in rauwe melk gepakt met wat (rauwemelkse) boter erdoor.

Het avondeten bestond uit speklapjes, een beker kefir, een beker bouillon, een klein beetje courgette.

Later nog een glas rauwe melk gemengd met rauwemelkse kefir met 3 rauwe eieren erin en 'n half theelepel levertraan.

En daarna dus een bakje gierst in de rauwe melk gekookt met 'n beetje roomboter erdoor.
En 'n halve zure appel met slagroom.

Gewoon uit nieuwsgierigheid Liz, wat doe je met die andere helft van de appel?

Ik heb er niks op te zeggen Binc. ?

Komt misschien lullig over en is mijn bedoeling ook niet. Alleen krijg wel het gevoel dat de linken en adviezen niet ter harte worden genomen, of niet gelezen worden.
Dat je voet bij stuk wilt houden dat je het allemaal aan kan zonder koolhydraten.
De bedoeling ervan is zoals ook eerder aangegeven dat je bij elke maaltijd koolhydraten eet.
Alles tegelijk.

Ook ik heb niet alle wijsheid in pacht en er zijn hier anderen die veel meer weten dan ik. Alleen de adviezen die ik probeer mee te geven zijn van de mensen hier op het forum die het denk ik beter weten dan ik.

Ik proef alleen een hoop eigenwijsheid. Je kunt je natuurlijk ook gaan verdiepen in recepten en stoofpotten maken als je niet weet hoe dat moet.
Zo moeilijk is het niet. De genoemde enzymen kun je zelf na zoeken in de berichten.

Celticmyst, er zijn vele soorten/merken enzymen. Duur en minder duur. Feitelijk kun je het zelf gaan zoeken via Google,
Welk merk beter is dan het andere? Ik zou het niet weten.
Zelf gebruik ik van Enzypharm.(druppels) Er zijn 6 soorten, er staat beschreven wat voor wat is. Voorgeschreven is 30 druppels maar ik neem nu 20 druppels. Ze zijn ook te bestellen via DeRoodeRoos = goedkoper maar dan moet je ooit een recept hebben gehad van een arts.

Deze keer heb ik vit B12 gekozen van Topvitamins. Dit is ook vloeibaar en er zitten meerdere ingrediënten in.
Ester-C ook van Topvitamins. Dit is een pil met OOK probiotica.
Ik gebruikte al langere tijd probiotica van een ander merk en dan vraag ik me af hoe lang ik daarmee door moet gaan. Lijkt me dat dat niet eeuwig nodig is.
Mijn ontlasting is beter dus vandaar de Ester-C combi.
Zoals we hier allemaal ondervinden: ik moet het zelf uitvinden of het me aanstaat ja of nee.
De vit C is waarschijnlijk te weinig per dag. Jammer dan.
Mijn zus gaf me ook een potje vit C die ze niet gebruikt. Dit is poeder van AOV = ascorbinezuur. Dat is volgens mij niet goed genoeg, dus heb het nog niet gebruikt. Destijds 2009 verdroeg ik dit zure spul niet, volgens arts kon ik beter Ester-C nemen. Poeder lust ik alleen maar in yoghurt/kwark en vergeet het erin te doen.
Zowiezo moetik bij iets nieuws andere dingen even weglaten. Eerst uitproberen hoe het op mijn darmen werkt. Dit zijn dingen die niemand me kan vertellen, ook een arts niet!!.
Dus: gewoon een gokje nemen en iets uitzoeken. o.a. door de adviezen die je hier krijgt.
PS. Misschien heb je helemaal geen enzymen nodig. Ik wist dat destijds ook niet, gewoon gegokt en goed gegokt.
Ik koop nu vaak een papaya, daar zitten veel enzymen in (ook ananas en kiwi).

Hulde voor Binc en liesje voor jullie informatie en vooral jullie geduld! Inhoudelijk heb ik er weinig aan toe te voegen. Ook de conclusie dat Celticmyst koppig en koolhydraatfobisch is, is m.i. terecht en zeer raak. Er is echter 1 tip die ik nog aan de hand kan doen: Hanneke Braakhuis heeft een heuse Weston Price-kookgids gemaakt met bijna 200 (!) recepten voor zowel ontbijt als lunch en avondeten. Liz, als je wil kan ik je met haar via email in contact brengen, zodat je dit kookboek kunt aanschaffen.

Mike

Dat is interessant.
Ik wil dat kookboek eigenlijk ook wel Mike.

Dacht even op internet ernaar te zoeken maar niks gevonden.
Zou je mij ook met haar in contact willen brengen?

Liz heeft mijn e-kookboek: Geef je ogen de kost ook al aangeschaft, zeker net zo wp-proof. Heeft dat geholpen
Liz?

Okee, dat is goed, Mike, wil je me met haar in contact brengen?

Uit het kookboek 'Geef je Ogen de Kost' heb ik een paar keer wat gemaakt. Lekker en voedzaam.

Liz en Binc,

Ik heb jullie een mail gestuurd met de contactgegevens van Hanneke voor de WP-kookgids.

Mike

Bedankt ik heb de mail ook gehad.

Ik heb veel stress gehad de laatste tijd. Ik probeer nu ook maar aan stressreductie te doen. Misschien dat dit ook gaat helpen om mij wat vitaler te voelen. Tijdje geleden had ik trouwens ook een yogales gedaan, dit was ook wel fijn. Wellicht dat ook weer eens proberen

volgens mij kom ik echt b12 tekort of zink ofzo ik weet het niet

ik voel me toch een partij moe en duizelig, is echt NIET GOED. Ik heb koolhydraten gegeten (gierst/boekweit).

aangezien ik niet zomaar in het wildeweg dingen wil gaan slikken dacht ik toch aan een orthomoleculair arts. ik heb wel eerder van Vivianne een link gekregen voor de b12. misschien toch 'n idee die te gaan proberen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan