Opnieuw voorstellen Celticmyst

Anders maar even alleen appelazijn met water en honing, en kruidenthee met keltisch zeezout. Ik krijg vanzelf wel weer honger....

Jouw visite hoeft toch niet te eten wat jij eet?

Je zei dat je een slowcooker hebt. Waarom maak je daar niet gewoon wat draadjesvlees in?
Maar dan voor meerdere dagen tegelijk??

Wat vind je er nu moeilijk aan om te eten? Ontbreekt het aan inspiratie? Of heb je gewoon geen trek?

Eten is geen verplichting als je geen honger hebt he.
En ik denk dat iedereen hier heus wel eens een broodje eet.
Ik wel als het zo uit komt bij uitzondering.

Ik heb geen slowcooker hoor ........... Jij wel? zoja welke?
En wat je zegt, daar draadjesvlees in, je bedoelt geen botten? alleen draadjesvlees? En daarbij dan bouillon, groente en rijst maken?

Ik vind het moeilijk omdat ik de bouillons veel werk vind .. nog steeds... en het halen van botten steeds ;) En draadjesvlees heb ik ook nog nooit gemaakt trouwens...........................

wel hambugers, haring, braadworst, kippenbouten met vel en het vlees vd botten (schenkel ossenstaart).

En oja je had het dus over stoofpotjes, dit ook nog nooit gedaan.

mijn visite vond mijn voeding slecht.
Ik maak dus nu geen stoofpotten. en ook geen draadjes vlees. Geen ervaring mee, zo lastig allemaal alleen te doen. Weet ik veel hoe je 'n stoofpot maakt, met lamsvlees, wat je zei.

wel de bouillons dus al vaak gemaakt.

Celticmyst, waar ben je mee bezig? Je zit jezelf gek te maken over "gezond eten".
Het is zo simpel. Heb je melk en heb je daar trek in? doen. Geen melk, jammer dan
Heb je crackers? doen. Geen crackers, jammer dan
Als je zin hebt in groente in de ochtend is het ook goed.
Maak voor jezelf een lijst wat gezond is (en dat weet je best wel) en zorg dat je daarvan iets in huis hebt. Klaar ben je.
En als ik jou zo volg dan lijkt mij een kookboek ook niet zo geschikt. Moet je weer alles bedenken.
Je hoeft niets te bedenken als je de goede dingen in huis hebt.
Groente, fruit, vlees, vis, ei,kaas, yoghurt en/of melk, roomboter, slagroom.
Iedere ochtend eet ik fruit. maar sla het ook wel eens over. GEEFT NIETS.
Daarna eet ik crackers in plaats van brood. Ik hoef niet te denken. Iedere dag 2 of 3 crackers met roomboter en kaas of ei of iets anders.
,s-avonds groente met iets erbij.
Soms eet ik geen groente ,s-avonds, geen zin om iets klaar te maken bv.
Dan denk ik - wat heb ik wel? Yoghurt bv is ook altijd goed als ik zelf weet dat ik daar genoeg aan heb. Of ik koop snel wat melk en maak pap.
Dit zijn voorbeelden.
Doe wat je leuk vindt en lekker vindt met de goede ingredienten, dat is alles.

Heb je geen melk, oh wat jammer,morgen weer een dag.
geen yoghurt, morgen weer een dag.
enz.

Nog even als voorbeeld met de pinkster.
Ik heb pannekoeken gebakken van speltmeel met appel.
Speciebonen salade met tomaat, vis, ei kaas. Gewoon doorelkaar gedaan wat ik in huis had. zonder recept.
Laatst had ik voor onderweg (voor het gemak) ook een broodje gekocht met rozijnen enz. Gadver, veel te zoet.
Dus: volgende keer koop ik zo,n broodje niet meer.

Er zijn mensen die weer heel anders eten dan ik. Nou en?
Als ik het beter wil doen dan heb ik genoeg inspiratie hier te vinden.
Dus deze week geen mailtjes meer Celticmyst. Ga boodschappen doen en verzin iets lekkers en EET tot je buik vol is.
Succes.

Ja ik heb een multicooker en daarmee kan je ook slowcooken.
Je kunt ook in een braadpan draadjesvlees maken. Idd zonder botten. Als je bouillon hebt gemaakt ga ik ervan uit dar je een grote hoeveelheid hebt gemaakt. Kan je in porties in vriezen.

Ik denk dat jou probleem niet zi zeer is dat je niet weet wat je moet eten, maar dat het ontbreekt aan kunnen koken en de juiste basis ingrediënten. En dat bedoel ik niet beledigend.

Draadjesvlees is heel makkelijk.
Ik doe dat vaak met rund of lam vlees.

Marineren met lekkere kruiden. Aanbraden, bouillon verwarmen in een andere pan, aangebraden vlees even uit de pan halen en de warme bouillon erbij. Dan lekker heel zachtjes laten sudderen. Ik eet het met rijst en wat groente zoals sperzieboontjes, broccoli of wat wortel.
En soms, uit gemakzucht eet ik dat net zo makkelijk 3 dagen achter elkaar als avondeten. Ik maak grote hoeveelheden en vries in porties in. Dat doe ik ook met rijst. Wanneer deze ontdooit is smelt ik een fikse klont roomboter op laag vuur. Dan de rijst erbij, even door roeren, geraspte kaas en een eitje erbij en ik heb genoeg.

Ik dacht gelezen te hebben dat je een slowcooker had. Misschien is het een idee om een kook workshop te doen. Ik weet alleen niet of er mensen zijn die workshops geven op basis van wapf. Hachee is ook heel er lekker om te maken. Ik denk dat jij moet leren om te koken. En het is echt niet moeilijk. Maar je kijkt er veel te streng naar. Dan eet je maar een keer een broodje. Nou en?? Maar mag ik nu een antwoord op mijn eerdere vragen hoe je je voelt na het ophogen van de koolhydraten? En hoe het met je spijsvertering is?

http://gezondgestel.nl/diner/

http://gezondgestel.nl/goede-basis-ingredienten/

http://gezondgestel.nl

En ik eet vanavond een pannenkoek waarvan ik de spelt meel heb geweekt. Daar doe ik crème fraiche op met honing, munt en blauwe bessen. Momenteel is mijn vriezer zo goed als leeg. Als ik dan nog trek heb neem ik wat yoghurt met slagroom erdoor of eem boekweit cracker.
Vanmiddag had ik 2 crackers met roomkaas, zalm eroverheen en een gekookt ei erbovenop.

Liesje heeft gelijk. Zoals jij eet is echt te eenzijdig. In die zin dat jij denkt in of of. En niet in en en.

Boodschappen halen. Dat is denk ik wat je idd te doen staat. En dan vooral eten en niet denken over eten of je het wel goed doet.

Een voorbeeld

https://uitpaulineskeuken.nl/2011/09/stoofpotje-lam.html

oke bedankt voor de tips.

Even een antwoord op je vragen
spijsvertering iets beter, maar voel me nog steeds wat slappig. Dat komt natuurlijk omdat het nog niet in balans is. Alles heeft tijd nodig denk ik.

Wat voor crackers at je tussen de middag? Boekweitcrackers?

Boekweit of quinoa crackers.
Deze zijn te koop bij de natuurwinkel.

Ook neem ik wel eens zuurdesem brood van de natuurwinkel.

Soms neem ik als ontbijt ook wel eens een cracker met avocado en half zacht gekookt eitje.

Dan prak ik de ei door de avocado heen. Wat keltisch zeezout erdoor, crème fraiche en klein beetje knoflook. Dat doe ik dan gerust op 2 of 3 crackers totdat ik genoeg heb. Desnoods nog een beker kefir met slagroom erdoorheen achteraan of een beker rauwe melk.

Due gierst korrels die ik mailde blender ik nog wel eens door een yoghurt smoothie met rood fruit.

Dat slappe gevoel kan zeker met je bijnieren te maken hebben.

Ben je nog duizelig?

Dat is een goede ontbijttip, dat met die crackers.

Als je bouillon hebt gemaakt ga ik ervan uit dar je een grote hoeveelheid hebt gemaakt. Kan je in porties in vriezen.
Dat valt mee (ik heb een pan van 6 liter geloof ik. En daarin doe ik dan de ossenstaart, de schenkel, 6 mergpijpjes en 3 kniestukjes. En dan het water tot 1,5 cm boven de botten. Nou dan krijg ik 2,5 a 3 literbakjes bouillon. Dat is niet eens zo heel veel dus... meestal vries ik niet in).

Ja ik ben nog wel wat duizelig. Niet zo heel erg meer.

Fijn dat het dan toch wat beter gaat zo en je minder gammel en duizelig bent. Bij die avocado dip vergat ik bij te zeggen om er ook een beetje Citroen of limoensap door te knijpen. Maakt het wat frisser. Je kan ook mayo nemen als je dat lekkerder vind. Ik maak dat altijd zelf.

Zelf heb ik een 12 liter pan. Volgens mij doe ik minder botten dan jij erin en meer water. Stuk of 6 botten denk ik. Daar hou ik toch best zo ongeveer 8 liter asn iver. Als het afgekoeld is dan is het dikke gelantine. Wellicht kun je als je het weer maakt het jezelf wat makkelijke maken. Koop een grotere pan bij blokker evt en dan maak je in 1 keer meer bouillon. In porties in vriezen. Zo hoef je niet zo vaak te denken en te maken. Zo kun je het ook doen met stoofschotels. Grote braadpan.
Ik heb meestal 1 braadpan op staan en tegelijkertijd maak ik dan ook nog een hoeveelheid in mijn slowcooker. Jij hebt die dan niet maar met een extra braadpan en desnoods een extra grote pan voor de bouillon kom je een heel eind.
Gaat het te hard dan kan je zo een plaatje onder je pan zetten.

Meer pannen gebruiken scheelt jouw boodschappen doen. Ik zorg altijd dat ik genoeg botten in de vriezer heb. Dat gaat ook op voor vlees om draadjesvlees mee te maken.

In dit huis staat een inbouw koelkast met een vriezer van 3 laden. Maar vanuit mijn vorige huis koelkast mee genomen met 3 vrieslades onderin. Ook had ik een hele grote vriezer in de schuur met 10 laden. Helaas die laatste heb ik niet meer omdat mijn ex die heeft mee genomen.
Ik was/ben dus wel een beetje bevoorrecht denk ik met zoveel vries ruimte ?

En inmiddels ook weer diarree wat ik niet meer had. Ik snap het zelf niet zo goed.

Sorry mij laatste bericht hoort hier niet thuis!!! Foutje van mij!

Maar ik ga wel elke week. Waarom zou je 1 keer in de 3 dagen gaan? Waarom niet 1 keer in de week? Als jij je niet fijn voelt na het drinken van zoveel rauwe melk laat je het toch gewoon even weg? Over het algemeen is kefir en yoghurt beter verteerbaar is mij hier ook wel eens geadviseerd. Maar ik ging daarvan aan de race in tegenstelling tot de rauwe melk waarbij ik normale ontlasting had. Verschilt per persoon. Ik maak de kefir overigens zelf.
ik lees even wat oude posts door. Ik vind het soms juist wel fijn om 2 glazen rauwe melk achter elkaar weg te drinken... 's middags ofzo......als ik dorst heb. Het geeft mij toch rust die melk als ik het drink, lijkt het.

Maargoed nog steeds is het niet heel duidelijk, op voedingisgezondheid wordt NIET geadviseerd tussendoor rauwe melk te drinken (maar thee met KZ en water met sole). En sommigen drinken het dan wel weer tussendoor... dus moet ik maar doen wat IK denk dat goed is blijkbaar , beetje op gevoel.... :) Als ik het weg laat/niet haal, heb ik er vaak toch weer behoefte aan.....

Als ik alleen yoghurt drink of alleen maar kefir met fruit/eieren/boekweit (en bouillon/groente enzo) heb ik dan vaak toch nog behoefte aan de melk. Maar nogmaals dit is totaal niet praktisch omdat die melktap helemaal in Akersloot zit.... ik doe het nu maar wat op gevoel, zou voor mij stukken praktischer zijn als ik de melk niet meer hoefde te halen (maargoed 1 x in de week er heen is inderdaad al beter dan meer keer per week als ik toch per se de melk wil).

Drukke dag vandaag en dit gegeten tot nu toe:

O: Glas rauwemelkse kefir met 2 rauwe eieren, creme fraiche, levertraan met boterolie en zure appel. En KZ erin. En een boekweitcracker met roomboter.
Ook nog een glas rauwe melk.

En.... een kopje koffie met halfvolle melk en magnesiumcitraat.
Later nog een halve cappuccino met wat gelatinepoeder erin gegooid ... niet zo best dus die koffie maargoed

Thuis half glas rauwe melk, 2 broodjes met sla en kaas en rookvlees met boter
En een bekertje bouillon

Voel me wat moe vandaag niet erg veel zin. Heb weinig zin in vast eten. Meer in vloeibaar eten. Kefir en melk en bouillon.....

heb nog geen enzymen gehaald of ardenal cortex, ik zal later even kijken wat ik hiermee doe.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan