Maar ik ga wel elke week. Waarom zou je 1 keer in de 3 dagen gaan? Waarom niet 1 keer in de week? Als jij je niet fijn voelt na het drinken van zoveel rauwe melk laat je het toch gewoon even weg? Over het algemeen is kefir en yoghurt beter verteerbaar is mij hier ook wel eens geadviseerd. Maar ik ging daarvan aan de race in tegenstelling tot de rauwe melk waarbij ik normale ontlasting had. Verschilt per persoon. Ik maak de kefir overigens zelf.
ik lees even wat oude posts door. Ik vind het soms juist wel fijn om 2 glazen rauwe melk achter elkaar weg te drinken... 's middags ofzo......als ik dorst heb. Het geeft mij toch rust die melk als ik het drink, lijkt het.
Maargoed nog steeds is het niet heel duidelijk, op voedingisgezondheid wordt NIET geadviseerd tussendoor rauwe melk te drinken (maar thee met KZ en water met sole). En sommigen drinken het dan wel weer tussendoor... dus moet ik maar doen wat IK denk dat goed is blijkbaar , beetje op gevoel....
Als ik het weg laat/niet haal, heb ik er vaak toch weer behoefte aan.....
Als ik alleen yoghurt drink of alleen maar kefir met fruit/eieren/boekweit (en bouillon/groente enzo) heb ik dan vaak toch nog behoefte aan de melk. Maar nogmaals dit is totaal niet praktisch omdat die melktap helemaal in Akersloot zit.... ik doe het nu maar wat op gevoel, zou voor mij stukken praktischer zijn als ik de melk niet meer hoefde te halen (maargoed 1 x in de week er heen is inderdaad al beter dan meer keer per week als ik toch per se de melk wil).
Drukke dag vandaag en dit gegeten tot nu toe:
O: Glas rauwemelkse kefir met 2 rauwe eieren, creme fraiche, levertraan met boterolie en zure appel. En KZ erin. En een boekweitcracker met roomboter.
Ook nog een glas rauwe melk.
En.... een kopje koffie met halfvolle melk en magnesiumcitraat.
Later nog een halve cappuccino met wat gelatinepoeder erin gegooid ... niet zo best dus die koffie maargoed
Thuis half glas rauwe melk, 2 broodjes met sla en kaas en rookvlees met boter
En een bekertje bouillon
Voel me wat moe vandaag niet erg veel zin. Heb weinig zin in vast eten. Meer in vloeibaar eten. Kefir en melk en bouillon.....
heb nog geen enzymen gehaald of ardenal cortex, ik zal later even kijken wat ik hiermee doe.