Opnieuw voorstellen Celticmyst

Binc

doe jij de lamsstoof ook met schenkels en mergpijpjes dat je er een bouillonnetje van maakt of niet?

Ik merk dat ik weer zo slap en moe ben.
Het is even een dingetje want ik zit financieel heel erg krap maar ik heb wel die stoofpotten nodig en het liefste nog met wat merg er ook in.

Dus ik dacht schenkel mergpijpjes en lamsvlees.
Maar het lamsvlees hoeft natuurlijk maar 2 uur op... en die schenkel is pas na 4 uur zacht meestal.

Momenteel erg moe, ik denk de bijnieren en stress doet er ook geen goed aan.
Financieel gaat het niet lekker wellicht ga ik proberen volgende week betaald werk te zoeken. Mijn energie is nu niet goed, maar dat moet ik dan maar proberen te doorbreken. Ik heb vrij weinig inkomen waar ik gewoon niet van rond kom.

Ik weet wel dat ik niet de enige ben, dus in dit geval is positief blijven wel belangrijk.

Extra magnesium doet me ook goed.
Maar ook dat is natuurlijk duur, b.v. de vlokken voor voetenbadjes enz. en met een uitkering is het allemaal wat lastig te bekostigen.

Ik ga proberen betaald werk te zoeken, dan maar moe, dat zal altijd beter zijn dat dit, wellicht lost dat een hoop op.
En hopelijk vind ik dan ook nog iets wat ik leuk vind.

vandaag weer echt heel moe.
Zorgen om geld werken ook niet echt mee.

Gewoon maar rustig aan doen en hopen dat mijn energie weer wat terugkomt, stress lost al helemaal niks op en daar wordt mijn energie ook niet beter van.

Ik heb het ebook van Mike een tijdje geleden doorgelezen over ondersteuning van de schildklier. Nu merk ik dat ik veel energie krijg van oesters en zeekraal. Maar zoals ik ook al eerder schreef zijn oesters elke keer 15 euro.
Mike opperde om mosselen te eten ipv oesters maar die geven mij niet hetzelfde gezondheidsvoordeel als oesters...Die oesters doen mijn lichaam echt goed.

Hoe doen jullie dit? Eten jullie ook vaak oesters?

Beste medeforummers,

hier ben ik weer even
de supplementen weglaten lukt me eigenlijk niet. Omdat ik zo moe ben. Dus 's morgens neem ik al de multi pro gluco.

Ik was gisteren aan het lezen over de vetoplosbare vitamines in oesters en mosselen. Ik heb zelf veel baat bij oesters dus. Zie post boven. Mike opperde om mosselen ipv oesters te eten maar die geven niet de beoogde energie. Alleen elke keer 15 euro voor een mandje oesters vind ik persoonlijk wel wat duur.

Ook zag ik iets staan over het trekken van bouillon van vissenkoppen. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan. Zijn er mensen hier die dat wel doen? En dan ook kop en ogen enzo eten?

Als ik opsta merk ik dat ik doodmoe ben en heb nu ook spierpijnen erbij.
Ik denk niet dat ik mezelf vergiftigd heb hoor Liesje.

Kwa supplementen: de adrenal, de schildkliersupport en de L-glutamine in combinatie met betaine en probiotica en de ashwaganda/rhodiola heb ik nog wel gebruikt. En nog een aantal.
En ook de R-alfaliponzuur plus selenium plus mariadistel omdat ik merkte dat ik daar wel baat bij had.
Voor de bijnieren.
Die DHEA neem ik 2 van in de ochtend maar eigenlijk wil ik daar helemaal vanaf. Is nog niet gelukt.
Straks nog maar even de natuurarts mailen, die mijn bloed toen had geprikt, hoewel ik vermoed dat ik niet heel veel nieuws hoor van hem.

Gisteren had ik een slechte dag. Ik had ruzie met mijn ouders, zei vinden dat ik maar eens normaal moet gaan eten. Aardappels en brood. En gewoon "Mijn denkpatroon moet aanpassen". Ik woon daar niet meer, maar er is ook geen discussie mogelijk. Die mensen zijn zo ongeloof gestresst door de hele dag koffie en tarwe, daar valt geen normaal gesprek mee te voeren. Ik heb het beste met ze voor, maar ik moet mezelf overeind houden. En op de manier waarop zij eten lukt dat uiteraard niet (ik woon al jaren op mijzelf). Heb hier wel eens andere mensen over gesproken, die zeiden dat ik dat moet loslaten.

Verder wil ik me gewoon weer beter gaan voelen. Een tijdje had ik heel veel energie.

Ik was gisteren trouwens nog wat posts aan het doorlezen over de adrenal, iemand zei dat hij er 3 nam en dan het gevoel had van een ballon. Dat was exact het gevoel dat ik ook bij de adrenal had, vandaar dat ik de schildkliersupport erbij ging slikken.

Nou dit was even mijn verhaal. O ja doneren lukt mij nu niet, ik heb veel advies en steun hier gehad al, maar financieel is het even crisis. Iedereen een mooie dag gewenst.

o ja ik wou nog zeggen dat ik 2 keer stoofpotten heb gemaakt, van lam en van riblappen.

Maar ik kan toch echt niet zonder m'n oesters.. :(

Ik wilde vandaag toch weer oesters kopen maar nergens oesters te krijgen. Is ook vaak op bestelling.
Had veel warme in m'n lichaam erg vervelend en naar. Duidelijk dat er iets niet okee was....

Vanavond toch warm gegeten (iets met rijst en kip, eetlust was belabberd), daarna magnesiumvoetenbadje en heb maar flink wat rauwemelkse kefir en rauwe melk gedronken. Heerlijk!!!!!!!!! !!!

Oja voor het avondeten had ik 2 adrenal genomen en een schildkliersupport en een Q10.

Even roeien met de riemen die ik heb, dan maar geen oesters, maar voor mij zijn de oesters wel onmisbaar..............
Morgen maar bestellen.

En natuurlijk blijf ik positief.

Hoi,

eventjes hoe het er nu voorstaat, als ik de adrenal en de ashwaganda (plus rhodiola) weglaat ben ik echt heel heel moe, dat lukt me dus niet.....

ik vraag me af hoe lang ik dit nog zou moeten blijven slikken.

En of er mensen zijn die succesvol gestopt zijn met adrenal en/of ashwaganda.

Ik heb het nu zelf ondervonden (de adrenal is op): zonder adrenal crash ik finaal.

Ik neem het 2 keer per dag en dan neem ik dus 2 adrenal plus 1 schildkliersupport en Q10.
En heel soms neem alleen adrenal zonder de schildkliersupport.

Blijkbaar zijn mijn bijnieren nog niet hersteld.

Ik heb het dan net op 2 ashwaganda van Vitals geprobeerd met 1 rhodiola erbij (omdat de adrenal op is). Heeft geen effect.
Dan doet de ashwganda tinctuur nog meer.

Maar, blijkbaar zit ik dus nog effe a/d adrenal vast... :-( Heb weer 'n nieuw potje besteld.

Ik zou best zonder willen maar wat niet lukt lukt niet.....

Ik merk dat ik behoorlijk oververmoeid ben geraakt.
En ja.. supplementen helpen dan ook niet meer echt....
dat heb ik nu wel door. Ik heb de adrenal wel weer in huis maar dat het nu echt iets doet..

Ik denk dat ik mezelf echt goed in acht moet nemen nu. En ik ben weer aan de zoethoutthee met brandnetel, dat maar wat vaker gaan drinken, en rustig aan doen... moet weer artikelen typen ook voor e.e.a. maar kan volgende week ook.

Overigens spuit ik mijn hele lichaam 's ochtend in met magnesiumspray, nu hoorde ik van iemand die spuit alleen maar zijn nek plus bovenkant voeten in. Hoewel op sommige sites wel degelijk 25 tot 30 sprays geadviseerd wordt.. maar dat is wellicht iets te veel. Morgen maar 's wat minder spray proberen.

Vandaag maar weer naar de boer om rauwe melk te halen. Ik ga nu naar Akersloot. Hopelijk gaat dat me wat energietjes geven.. zo moe. .bluhh
Die melk vind ik persoonlijk lekkerder dan in Heerhugowaard.

De melk in Akersloot is een combi van A1- en A2-melk (A2-melk is het gezondst). Deze is echt lekker...
In Heerhugowaard bij de boerderij heb ik ook gevraagd wat voor melk het betrof, maar dat wisten ze niet (?)
En, in Akersloot is het ook uit de tap, in Heerhugowaard moet je de stal in, tussen de koeien (heeft ook wel wat).

Best bizar.
Ik heb iets minder druk van m'n vrijwilligerswerk nu. En... geloof het of niet maar ik vind eten vandaag zelfs LEKKER. Dat is al in geen tijden gebeurd.
Ik dacht net goh ik neem even lekker een bekertje kefir. Terwijl ik al die weken echt enorm tegen eten op zag. Is dat niet niet raar? Ik heb ook minder supplementen genomen vandaag. Hoewel ik er ook niet mee zit als ik ze wel moet nemen (behalve voor de kosten dan).
En ik heb een heerlijk stuk buiten gefietst.

Morgen haal ik sardientjes, kabeljouwlever enz. voor de vetoplosbare vitamines.

Even een leuk bericht: jongens, jullie vonden dikwijls dat ik de "vrageritus" heb.
Voor mijn werk (deels vrijwillig) ben ik tal van mensen gaan interviewen, voor magazines en nu ook voor de krant! Zo leer ik ook nog een stukje geschiedenis van mijn woonplaats.

Op deze manier kan ik mijn afwijking/talent op een positieve manier inzetten :)
Het is erg leuk om te doen.

Ik kreeg van iemand de tip om baking soda (bica) te gaan nemen met als doel: minder ontstekingen en minder verzuring.
En dan 's morgens op een nuchtere maag een glas lauw water met 1 theelepel Baking Soda,en dan doen sommigen er nog het sap van een biologische limoen bij.

Doen meer mensen dit?
Moet ik daarna een uur wachten alvorens ik de appelazijn neem?

Oja: ik heb nu deze https://www.ah.nl/producten/product/wi386329/arm-en-hammer-pure-baking-soda?ds_kid=58700003793880987&gclid=CjwKCAjwhqXbBRAREiwAucoo-zRsRqx42no136PU-XhZz_j3-yA1_CJgSUBfWzCuRhP3VpysDhXnwRoCGhIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CLfbkLn629wCFVmiewodmvsOCA

Vanmorgen zuiveringszout (bica) genomen, slechts een half theelepeltje met lauw water en wat citroen. Ik werd erg beroerd ervan, dat neem ik niet meer. M'n tanden deden ook een paar uur lang pijn. Vandaar dat ik daar ook niet mijn tandjes mee wil poetsen.

Ik heb trouwens wel een tijdje al last van mijn huid. Ik las eerder dat L-glutamine bij iemand afgeraden werd (dit bestaat uit afzonderlijke aminozuren), omdat Mike toen zei dat de huidproblemen van die persoon wel eens daardoor zouden kunnen komen. Ik ga dat dus proberen om weg te laten.

Ook de paranoten laat ik maar even, want daar krijg ik ook erge last van m'n huid van.

B complex en B12 blijf ik trouwens wel gebruiken.

Vandaag had ik veel baat bij de CBD olie 5 procent. Of misschien komt het gewoon, dat ik me nu ietsje beter voel, omdat ik weer lekker aan het schrijven ben, ik had een interview met iemand vanmorgen die een biologische moestuin heeft (erg leuk). Ik vertelde haar ook over Weston Price. :)
Ik vond het wel leuk om te zien hoe ze haar eigen biologische groentes kweekt. Aan het fermenteren was ze nog niet toegekomen. Ze vroeg of ik een tomaatje wilde. Waarop ik meteen antwoordde "Ik eet zo min mogelijk nachtschades".
Ik kreeg ook nog spekbonen mee, dit valt onder de zgn. "vergeten groentes". Ik eet werkelijk bijna nooit peulvruchten. Deze kan ik dan eerst even weken.

De lamsstoof naar het recept van voedingisgezondheid bevalt goed. Meerdere malen gemaakt. Ik herinner me nog toen ik hier net op het forum kwam en dacht "O jeetje dat kan ik allemaal niet". En inmiddels heb ik de bottenbouillon al meerdere malen gemaakt en nu dus meerdere malen achtereen de runder- en lamsstoof. De lamsstoof vind ik lekker en heeft veel voedingsstoffen. Eet er meestal een stukje rundvlees bij. IK had een keertje lamsvlees bij de supermarkt gekocht, volgens mij had ik toen haast of zoiets, maar ik merk overduidelijk verschil met de bioslager; die laatste echt veel lekkerder. Ik geloof dat ik die vraag ook een keer had gesteld, kan ik het lamsstoofvlees ook bij de Deka halen. Conclusie: beter van niet. Bleef vrij taai en uiteraard veel minder gezond.

Gisteren tas op het treinstation laten staan met 2 flessen melk en kefir en lamsvlees. Ik weer terug naar dat station. Tas stond er nog..... Ja want wie wil er nu een tas vol rauwe melk en kefir? :-)

werd ziek wakker, linkeroor helemaal dicht. Komt denk ik ook door de temp. veranderingen. Heb oesters gehaald, ga ook de koolhydraten iets ophogen weer.
Oja, ik had 's ochtends bica genomen, met lauw water en wat citroen, maar het beviel eigenlijk totaal niet. Had een paar uur lang gevoelige tanden en.. vandaag ziek.

Ik neem dat maar niet meer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan