Opnieuw voorstellen Celticmyst

Ik slik nu 2 adrenal in de ochtend, 's middags ook 2 en 's avonds ook 2

Daarbij neem ik dan Schildklier support van Golden Naturals (want als ik enkel en alleen de adrenal neem valt dit niet goed), en DHEA van Life Extension.

Ik had er onlangs een gesprek met iemand over al die supplementen dat ik het liever weg zou laten.

Ondanks dat het advies van L-lady omtrent de L-theanine om het vrije testosteron te boosten niet blijkt te kloppen kan ik me enigszins vinden in haar opmerking:

Verder is teveel supplementen slikken ook niet goed, probeer te achterhalen waar je “basis” problemen zitten en die aan te pakken dan komt het met de rest van de bijverschijnselen ook wel goed.

Ik weet niet precies wat die basisproblemen zouden moeten zijn maar ben wel nieuwsgierig of ik zonder die supplementen zou kunnen. De ervaring leert dat als ik de adrenal weglaat ik instort.

En, oja, in de lijsten van Mike (o.a, in het ebook over bijnier- en schildklieruitputting) wordt het schildkliersupportsupplement niet genoemd. En ook de ashwaganda niet..

Misschien kan iemand me hier nog even feedback op geven.

Ik heb de laatste maanden weer een aantal werkzaamheden opgepakt.

Echter, vanuit de uiteringsinstantie werd gezegd (die de bijnierproblematiek/aanverwante klachten niet begrijpt): "je mag niet stoppen, je moet doorgaan".

Ik ben meerdere malen over mijn grenzen gegaan.

Ik heb ook reintegratiegesprekken gehad. En ben maanden lang echt door gegaan met veel energie.

Wat ik nu merk, is dat ik effe op ben. Gewoon, even niet meer kan.
Ik heb een enorm opgebrand gevoel. Ik heb er echter wel vertrouwen in, als ik wat beter naar mijn lichaam ga luisteren dat het weer beter kan worden, alle vorige keren is dat immers ook het geval geweest.

Maar nu voelt het eventjes niet fijn. Nog steeds twijfel ik of ik alle suppletie en voeding wel goed heb (hier teveel over nadenken word ik ook niet blij van overigens in die zin is het werk wat ik doe een mooie afleiding!)

De L-Theanine om mijn testosteron mee te boosten helpt niet, de DHEA had ik wel goede resultaten mee.

Jammer dat al die supplementen zo duur zijn.

Ik wil nog even duidelijk iets aangeven, ik ga niet doneren, ik ben erg dankbaar voor alle adviezen en vond het fijn dat ik ongedwongen met iedereen kon discussiëren op het forum. Er komen hier volgens mij ook een aantal mensen met uitkeringen en mensen die weinig geld hebben.

De voeding is al vrij duur en ook de supplementen (die ik echt nodig heb) zijn duur. Ik moet elk dubbeltje omdraaien en ga niet doneren.

Ik heb wat last van een onzuivere huid in mijn gezicht.
Tijdje niet gehad, maar is weer erger

Iemand hier een tip voor?

Vanmorgen weer naar mijn vrijwilligerswerk geweest (ik geef taalbegeleiding). Dat was erg leuk, fijn weer onder de mensen te zijn! Ik was de hele week ziek, ik had zondag aardappel gegeten ik dacht dat kan wel voor een keertje maar nee, niet dus, gelijk enorme heftige reacties.

Even wat anders nog.
Een tijdje lang had ik wel baad bij de schildkliersupport van golden naturals. Bij nu lijk ik er juist down van te worden.
Ik wil dit proberen weg te laten (handige tip Liesje van de aantekeningen dit blijf ik doen).

ik heb nog even een vraag. Al enige tijd houd ik het ebook van Mike aan, met daarin wat handvatten over bijnier- en schildklierproblematiek. Er staan ook lijstjes met supplementen in.

IK neem dan 's morgens de adrenal van nutricology en daarnaast een R-alfaliponzuur, 2 selenium tabletjes en mariadistel.

Maar omdat ik een aantal maanden terug zo moe was nam ik er een schildkliersupport tablet bij. Even kijken welke het is...: https://www.adviesdrogisterij.nl/gezondheid/voedingssupplementen/golden-naturals-schildklier-support-90-tabletten hier zit ook ashwaganda in!!!!

Soms later op de dag ook nog wel eens ashwaganda en rodiola.

Ik word echter onwijs down nu van de schildkliersupport en ook van de ashwaganda en rodiola

eerder kreeg ik van Binc te tip om de ashwaganda (ik reken hier dan ook de schildkliersupport onder) niet samen met de adrenal te nemen.... dus wellicht is dat dan een goede tip voor nu?

Deze mix werkt niet lekker iig.

Ik vond het altijd erg prettig dat ik op dit forum een platform had om ideeën uit te wisselen.

Wat ik nu merk is, dat toch best veel mensen om mij heen raar gedrag vertonen door verkeerde voeding.

Ik vind dat we er een puinhoop van hebben gemaakt in de maatschappij op voedingsgebied. De groep mensen die Weston Price aanhangt is naar mijn idee nog best klein.

Maargoed zaak is dat ik gewoon goed voor mezelf blijf zorgen.
Nogmaals bedankt iedereen, ik blijf dit een megamooi forum vinden. Ik heb er tot nu toe veel aan gehad.

En het is nog wel belangrijk om te vermelden dat mijn ervaringen met ashwaganda heel negatief zijn. Dat ik merk dat ik mij dan niet meer kan concentreren en het dempt de hele boel. Niet prettig. Er zitten ook stoffen in die helemaal niet zo goed zijn.
Ik lees wel meer van dit soort ervaringen op internet. Ashwaganda hoort in principe ook niet echt bij weston price.

Wat betreft de ashwaganda ben ik wel een beetje in twijfel of ik er mee moet doorgaan of stoppen.

Ik vond nog dit artikel:

http://www.ergogenics.org/pseudohartklachten-door-combinatie-ashwagandha-en-kelp.html

Ik had vorige week per ongeluk 1 keer met fluoride tandpasta gepoetst ja heel verhaal, is het nodig om hier nu van te ontgiften??

Heb wel al chlorellapoeder genomen enzo.. brandnetelthee hoop dat het genoeg is...

Genoeg jodiuminname o.a. schijnt te helpen: http://nl.paraleer.info/4-geweldige-tools-voor-whole-body-detox-fluoride.php

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar is je DHEA waarde gemeten Celticmyst? en was die te laag?

Ik heb vorig jaar mijn DHEA laten meten en bij mij was die en de testosteron te laag, DHEA is de tegenhanger van cortisol..dus dat heeft te maken met bijnieruitputting.
Ik heb toen een tijdje DHEA van Lifeextensions genomen, dat is een goed merk.

Ben gestopt omdat ik het idee had dat de DHEA in oestrogeen omgezet werd en ik meer cyclus/ menstruatieklachten kreeg en ook wat meer beharing waar een vrouw geen beharing wilt hebben.

Ik wil nog even reageren op deze post, die ervaring heb ik nu ook met de DHEA, dat laatste, m.n. meer beharing in gezicht, nou dat wil je niet, en daarom wil ik er ook mee stoppen.

De DHEA is gemeten ik heb even het verslag erbij gezocht en daarin staat: "DHEAs is het 'vitaliteitshormoon' en deze is goed."

Lijkt me dus dat ik het gewoon weg kan laten?

Ik kreeg in een paar posts later van L-Lady het advies:
Je kan beter L-Theanine slikken om je testosteron waarde te boosten, DHEA is inderdaad wat anders {meer de hormoon draagstof} en kan ook omgezet worden in oestrogeen. Wat je juist niet wilt als je testosteron al laag is.
Was je progesteron waarde wel goed? meestal gaat een laag testosteron waarde gelijk met een laag progesteron en progesteron word weer laag door oa stress, maar ook ac gebruik. Als dat het geval is dan heb je oestrogeendominantie en dat vereist weer een andere aanpak.

Verder is teveel supplementen slikken ook niet goed, probeer te achterhalen waar je “basis” problemen zitten en die aan te pakken dan komt het met de rest van de bijverschijnselen ook wel goed.

lever en galblaasreinigingen zijn ook nog niet aan te raden bij ernstige bijnieruitputting.

Dat advies van die L-theanine klopte dus niet want L-theanine wordt niet ingezet om je vrije testosteron te boosten. Ik had hier verder geen reacties meer opgehad van l-lady ik weet niet of ze nog actief is op het forum? Maar iemand anders zei me dat dit wellicht een verkeerd advies was en ik kon het ook niet vinden op internet dat L-theanine daarvoor ingezet wordt.

Ik slik de gelatineerde maca dus... dat kan ook je hormoonhuishouding herstellen. Misschien voorlopig alleen maar effe dat, om het vrije testosteron te boosten... Ik kan de natuurarts nog eens vragen.

ps ik heb dus niet alle suppletie weggelaten.. zoals b.v. ook de adrenal, als ik die weglaat word ik gewoon erg moe, dus dat lukt (nog) niet

Hoi hoi

hier weer even een berichtje.
Ik heb zoals jullie misschien al wisten drie baantjes vrijwilligerswerk. Velen vinden het heel goed dat ik dit doe, en ja ik had vorig jaar ook wat negatieve contacten dus in principe is dit heel goed. Ik heb ook best dingen bereikt hiermee.

Maar op dit moment heb ik zoiets van, ik ben het een beetje zat, het is natuurlijk allemaal voor niets, hoewel ik dit wel moet doen om mijn uitkering te behouden.
Maar ik heb zoiets van moet het weer, alsof ik me steeds inzet, en dan denk ik dikwijls waarom, soms gaat het goed, ik was vanmiddag wel lekker ermee bezig, maar nu denk ik weer van, waarom. Dus de motivatie is niet altijd even hoog. Ik wil de mensen bij wie ik vrijwiligerswerk doe ook echt graag helpen, en ik merk dat het mij ook wel inspireert, dus dat moet ik dan maar voor ogen houden, maar soms is de motivatie er gewoon niet.

Hoi hoi

hier weer even een berichtje.
Ik heb zoals jullie misschien al wisten drie baantjes vrijwilligerswerk. Velen vinden het heel goed dat ik dit doe, en ja ik had vorig jaar ook wat negatieve contacten dus in principe is dit heel goed. Ik heb ook best dingen bereikt hiermee.

Maar op dit moment heb ik zoiets van, ik ben het een beetje zat, het is natuurlijk allemaal voor niets, hoewel ik dit wel moet doen om mijn uitkering te behouden.
Maar ik heb zoiets van moet het weer, alsof ik me steeds inzet, en dan denk ik dikwijls waarom, soms gaat het goed, ik was vanmiddag wel lekker ermee bezig, maar nu denk ik weer van, waarom. Dus de motivatie is niet altijd even hoog. Ik wil de mensen bij wie ik vrijwilligerswerk doe ook echt graag helpen, en ik merk dat het mij ook wel inspireert, ik kan met mijn talenten a/d gang, ben niet constant met eten bezig en het zorgt ervoor dat ik minder pieker, dus dat moet ik dan maar voor ogen houden, maar soms is de motivatie er gewoon niet.

Nou ik eet weer iets meer, net als avondeten had ik kip met nog een stuk worst, en rijst met rauwmelkse roomboter erdoor en 'n beetje knoflook en ui, daarbij had ik 2 bekers kefir, 2 zachtgekookte eigelen en nog 2 glazen rauwe melk (heeerlijke biologische uit Akersloot). Goed idee v.d. worst Binc, ik at het al vaker trouwens.

Als ik dit zo heb opgegeten krijg ik wel weer wat energie. De rauwemelkse kefir vooral gaat erg goed.

Ik probeer ook de koolhydraten in de gaten te houden wat al eerder is gezegd (dus niet te weinig).

Gluten maken me echt heel moe, dus ook zuurdesembrood zuurdesemroggecrackers enz.
Gekiemd roggebrood heb ik ook wel eens geprobeerd maar daarbij heb ik hetzelfde "Probleem". Anyway,
de adrenal weglaten lukt niet, en ook de schildkliersupport neem ik erbij anders blijf ik moe, ik heb tegen de vermoeidheid de ashwaganda tinctuur en daarbij neem ik rodiola en dat helpt dus wel. Daar ben ik wel blij mee.

Ook neem ik nog steeds B complex en B12.

Dat was het even voor nu.

Magnesium heb ik ook veel baat bij (magnesiumcitraat, olie op de huid en de voetenbaden); ik merk duidelijk verschil.

Binc had wel gelijk met de voeding in de gaten houden, dat moet ik ook echt doen.

Ik heb vandaag CBD olie genomen tegen wat stressklachten.
Ik moet zeggen, werkt goed.

Maar het is raar want ik heb ook dagen dat dit compleet verkeerd valt.

Een beetje stress wat ik ervaar omtrent mijn vrijwilligerswerk is ook wel goed, want hierdoor blijf ik wel wakker ;) Geeft ook adrenaline.

Vandaag gaat het redelijk, ik denk dat de afgelopen dagen er ook moeheid in de lucht hing.
Ik wil weer wat meer gaan experimenteren met meer soorten vlees, het zelf koken begin ik weer leuker te vinden.

Ik heb een stoofpotje gemaakt met riblappen en allerlei soorten kruiden erdoor, en bouillon. Straks gooi ik er nog yoghurt en kokosmelk doorheen. Ben benieuwd hoe het zal smaken.

Hoi hoi
ik ben een beetje aan het experimenteren met de stoofpotjes, alleen ik had geen Billington's melassesuiker, ik heb wat kokosbloesemsuiker gebruikt, beviel niet zo,
ik krijg de saus ook niet dik.

Ik heb gewoon riblappen aangebraden in boter/ghee/rode palmolie en daarna in de bouillon met kruiden en een schepje keltisch zeezout gedaan, in de pan, rode wijn azijn erbij, groentes die ik lekker vind erbij en sudderen op vlamverdeler, zo'n 4 uur, ik heb er na 2,5 uur een beetje yoghurt en kokosmelk en een klein beetje kokosbloesemsuiker erdoor gedaan.

Dat had ik niet moeten doen, de yoghurt en kokosmelk had ik weg moeten laten want daarvoor vond ik het toch beter eruit zien ook. De yoghurt was overigens gepasteuriseerde vd supermarkt, tja, dat is natuurlijk helemaal drama, maar waarom ik dit post, ik zie allemaal recepten van stoofpotten met dikke sauzen, zo'n dikke saus krijg je zeker door de Billongton suiker? Die heb ik niet in huis.

Wel jammer, want ik wil ook zo'n dikke saus. Dat was dus hetgeen er niet lukte, maarja dan maar eventjes roeien met de riemen die ik heb. En de yoghurt laat ik voortaan weg.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan