orgaanvlees

Runderkopvlees zijn de 'schraapsels'van de runderkop. Is een leuk bedrijf en heb er in het verleden wel diervoer gehaald. Ik zou er toch geen orgaanvlees voor eigen consumptie halen. Is niet bio en kan ook bijvoorbeeld ontdooid zijn geweest. Ik zou toch gewoon voor kwaliteit gaan. Wat kost bio orgaanvlees nou helemaal als je het vergelijkt met de voedingsstoffen die er in zitten.. Een hond of kat hoeft maar een jaar of 20 mee te gaan, dan is de eis wat lager, bovendien kunnen ze ook beter tegen slechtere kwaliteit(aas) dan mensen die niet in de steentijd opgegroeid zijn (volgens mij de meesten hier op dit forum)

Kijk dat is ook een optie! Onze dieren eten hier ook gewoon goed vlees en pens hoor, maar als het een mindere kwaliteit is en als 'diervoeding' aangegeven is dan kan het wel zijn dat het bijv. ontdooid is geweest, dan zou ik het zelf toch niet eten.

Onze honden en katten eten net als wij schaap, eend en kip. Voor katten is dit in principe niet genoeg maar omdat die zelf ook veel woelratten en woelmuizen vangen gaat het prima.

Heel veel wordt als dierenvoer bestempeld omdat mensen nu eenmaal geen organen, kopvlees of botten willen kopen. Ik zou wel kritisch zijn op de herkomst omdat er tov humaan minder labelingsplicht is. Misschien opbellen en vragen naar additieven en bewaarwijze ivm je hypergevoelige Mexicaanse naakthond/ dwergpoedel. :mrgreen:

Of gewoon bestellen, met humane voeding is er ook veel schijnveiligheid.

Ik weet dat er bepaald vlees wat te lang in de vriezer heeft gelegen ook overgaat naar het dierencircuit. Dat lijkt me dan toch niet fijn om te eten. Ook weet je dan de herkomst niet.

Ik voer mijn katten de laatste tijd runderhart, eend, kwartel en nog wat brokken, maar daar wil ik helemaal vanaf. Gaat prima! Maar ik merk wel dat je langzaam moet afbouwen, omdat ze zich snel overeten aan vers voedel. Mijn katten zijn hieraan niet gewend, hun maag dus ook niet, dus komt alles er weer uit.

Bij Freenature, kun je hart bestellen voor katten/honden voor 4,- euro per kg, dit ga ik binnenkort doen.

Ik heb bij caroba.nl darf en barf voor katten besteld, vandaag aan huis geleverd, helemaal bevroren. Ik ga ervan uit dat dat bij alle leveranciers van darf en barf zo is. Ik ga mijn kat langzaam laten wennen door telkens wat meer darf en barf erbij te doen. Ik ben benieuwd. Hij moet het wel eten, want ik heb voor 250 euro aan dat spul in de vriezer liggen nu. ;-)

vrijdag heb ik kippenlever gekocht. tijdens het schoonmaken viel me op dat er aan die lever nog een soort zakje zat ( mijn kippen anatomie kennis is dus niet heel erg goed :D) wat was gevuld met knalgroen sap. het leek wel op tarwegrassap, dus ik hoop dat het dat was.... iemand dit ook gehad of van gehoord, voordat ik dood neerval?? 8O

Waarom zou je dood neervallen van iets dat bij de kip hoort? Je hoort ieder dier compleet op te eten en de buitenkant van het beest te dragen of anderzins te gebruiken.

Als je het niet vertrouwt eet je het niet, maar om nou te verwachten dood neer te vallen....

nou dat groene lijkt me niet echt bij de kip te horen, die heeft het ook gegeten hoor en ik zou toch graag weten wat het is....

Het lijkt mij de galblaas. Die zit inderdaad vast onder aan de lever en Gal is groen en het kan denk ik ook knal groen zijn. Je kan het prima eten hoor, de chinezen eten ook beren gal dus waarom zou kippen gal niet kunnen? Alleen zijn de omstandigheden waarin die beren gehouden worden natuurlijk niet goed.

Ik ben benieuwd wat jij nog allemaal in je wc-pot gaat vinden! Ik verwacht/hoop ook nog een keer dezelfde groene kleur. En dan niet denken dat je dood gaat hoor! Het hoort bij het ontgiften. Ik verwacht ook dat het gal was.

We krijgen vaak vragen over orgaanvlees en dan vooral of dit net als ons grasgevoerd natuurvlees landelijk bezorgd wordt. Dit lukt met ons orgaanvlees nog niet. Mensen die een bestelling uit Opende (Groningen) komen halen kunnen wel hart, nier, lever, tong ed bijbestellen. Een deel van onze lever en hart gaat naar oervoer, die verkopen en verzenden gevacumeerd als voer voor honden. Wie weet is dit ook interessant voor lezers van deze topic.

Groen is gal, ik zou dat niet opeten want dat is vies, zo bitter als... gal ja ;-) Sommige kippenlevers hebben een groen vlekje waar de gal gezeten heeft, dat is ook niet zo lekker. Maar dood zul je er niet van gaan en raar is het ook niet, een kip zonder galblaas, dat is pas raar :wink:

Ik vindt het trouwens wel een super tip van Schoteshooglanders.nl! Van Darf weet je niet waar het vandaan komt. Van Oervoer dus wel. Maar die zullen ook nog van andere boeren krijgen lijkt me. Weet jij daat Schotstehooglanders.nl?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan