orgaanvlees

Is er een groot verschil in de voedingswaarde van runderlever en kippenlever?

Runderlever is bij mij in de buurt soms moeilijk te krijgen. EkoPlaza verkoopt wel vaak kippenlever.

Haha ja wat een verschil hè!

Ik heb van verschillende dingen een screenshot, soms wel.makkelijk.

Alleen is dit niet van biologisch (dynamisch) dat zal allicht nog wat (veel) beter zijn.

Ik denk dat ik eens poging ga wagen om lever te eten. Niet bakken of braden, nee gewoon in de blender in de smoothie, of stukjes fijn snijden en bakken in kokos met een ei.

neem aan dat runderlever volstaat?

@ Tuna,

Het schijnt dat Tanja ervoor heeft gezorgd dat Mike lever heeft gegeten zonder het echt te proeven. Wellicht kan Tanja je het recept geven(curry).

belangrijkste is dat je de lever eet.

Zelf eet ik runderlever niet wel nier. lever is vooralsnog van kipmaar gezien de voedingswaarde zal ik zeker ook runderlever gaan eten.Schelvislever gaat er ook makkelijk in.

ad

'Ik kiep t gewoon achterover en klaar is kees'.

I like that.

Inderdaad , wanneer je de lever rauw eet kun je deze beter eerst 14 dagen invriezen.of het precies 14 dagen moet zijn weet ik niet,maar ik zie geen rede om hiermee te experimenteren.

ad

Wij doen de lever in onze stoofpotjes, je komt het dus wel tegen maar zonder de sterke smaak.

Ook doen we het in de bottenbouillons, maar dan gemalen in de blender.

Lia

Hoe doe je dat Lia, gemalen lever zo in de bouillon mikken? Wanneer in het hele proces? En in de stoofpotjes, wanneer de lever erbij? Niet helemaal vanaf het begin erin neem ik aan?

Vandaag trouwens bakjes met versnipperde runderlever, rundernier en runderhart. is eigenljik voor de kat of hond volgens de slager, maar volgens mij kan ik dat prima door mijn gehakt heen doen.

20 tot 40 minuten koken (net onder water) met een paar scheppen kzz erbij en dat koud in dunne plakjes snijden en op brood. Als kind was dat een lekkernij, later hoefde ik het niet meer (verkeerde levers??)en nu vind ik het weer hartstikke lekker.

Neem het anders mee naar je werk, dan heb je weinig keus.

Ik heb mijn zoon ook een snee mee naar school gegeven en de trommel kwam leeg terug (de kefir kwam ook terug, helaas).

Misschien moet jij Ad je even terugtrekken van dit topic, want met je rauwe lever en vissenogen 8O krijgt iedereen acuut een maagzuurtekort :roll:

Ik doe het er wel vanaf het begin in de stoofpot. mee aanbraden en daarna uren mee stoven. Ik heb het ook weleens 24 uur in de melk laten staan van te voren, maar ik merk geen smaakverschil.

Succes met het gehakt!

Ben het niet met je eens naief! DenniS is degene van de stierenballen, Ad van de vissenogen (anderen ook, maar Ad kan zo smakelijk erover schrijven!). Ik ben benieuwd wanneer ik door hun verhalen aan dit soort voedsel ga. Want dat ik het een keer ga proberen, dat staat vast! Wanneer en hoe, geen idee :lol:

Als wij bouillon trekken van de botten dan halen we na verloop van tijd de botten met vlees uit de pan. De lever heeft al die tijd mee getrokken. Het hele vette vlees en de lever gaan dan in de blender en na het blenderen mikken we inderdaad de hele boel weer terug in de bouillon.

Bij de stoofpotjes sudderen we de lever vanaf het begin af aan mee. Co braadt het licht aan en dan snijdt hij het in hele dunne/kleine stukjes, hapklare brokken zeg maar. Je komt de structuur van het vlees uiteraard tegen maar de smaak is behoorlijk minder als dat je het los eet. Zo krijg je toch het goede van de lever binnen.

Lia

Lia, wordt de bouillon zo geen prutje met al dat geblenderde vlees erin? En blijven de voedingsstoffen uit de lever wel bewaard na zo lang trekken/stoven?

Quote:
Misschien moet jij Ad je even terugtrekken van dit topic, want met je rauwe lever en vissenogen krijgt iedereen acuut een maagzuurtekort

Misschien moet jij eens een keer een paar lekkere vissenogen, plus kopvlees, eten? :mrgreen:

Vissenogen, gadverdamme. Wist je dat ik vandaag een wakkere nachtmerrie had over ganzenogen. Ganzen hebben hele scherpe ogen en de jagers willen vast wel wat kopjes afstaan. Weet je, ik heb dit soort rare gedachtes alleen maar door die maagzuurverhogende Ad! En dank je wel :evil:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan