orgaanvlees

Ik begrijp je probleem niet Naief. En ik zou zeker aan de ogen en de hersenen gaan, vooral van vissen, want dat is goedkoop. Dan kan je namelijk lezen dat Ad niet de enige is die dit eet.

Ik ben zeker niet de enige ,dus waarom nu pas een opmerking over de vissenogen. Mijn recentere post was over lever en niet de ogen . Dus waarom dan die opmerking dat ik maar even weg moet blijven uit dit topic?

De ogen maken geen deel uit van de dagelijkse voeding maar wel regelmatig. Het gaat er bij mij om ook de zgn. onsmakelijke delen te eten omdat dit door de verre voorouders ook zo gedaan werd.Alleen de magere deeltjes ,mooi in lapjes gekocht,eten zal tot tekorten leiden.Wil niet zeggen dat je niet lekker kunt eten met orgaanvlees.

Voedingsstoffen missen door een mentale weerstand tegen een produkt is voor mij geen optie.Zoals ik elders schreef,ik leef mentaal in de ijstijd. Door deze bril kijk ik naar voeding.

Het verheugd me te lezen dat ik heb bijgedragen aan je maagzuur productie Naief. Zoals je weet hebben velen een chronisch tekort hieraan.

ad

Het past hier niet helemaal tussen, maar van welke vissoort(en) maken jullie vissoep en nemen jullie dan de hele vis?

Zojuist runderlever gekocht, en die gaat eerst 2 weken de diepvries in. Daarna een gedeelte bakken met uitjes in de kokos, en anders gedeelte gaat rauw in de smoothie. Ben benieuwd of ik er wat van ga merken kwa gezondheid.

@Tuna,

ben je momentaal dan niet gezond? Zijn er nog tekorten aan te vullen.

Anders is het beter te denken in termen van de gezondheid behouden door geen tekorten te laten onstaan en 'slechte sroffen'uit het systeem te houden.Lever is dan weer een van de mogelijke opties die je in je voedingsarsenaal hebt.

Alvast smakelijk.

ad

Quote:
Het verheugd me te lezen dat ik heb bijgedragen aan je maagzuur productie Naief.

Ik bedoelde eigenlijk maagzuur verlagende haha

Gaan jullie allemaal maar lekker aan de vissenkoppenbouillion. Mijn gemis aan een ijstijdenbrilletje zorgt dat ik deze voedzame maaltijd nog even aan me voorbij laat gaan

He Naief,

Ik lees dat je de maaltijd nog even aan je voorbij laat gaan.

laat ons wel even weten wanneer de tijd gekomen is dat je deze heerlijke maaltijd ook genoten hebt!!! :wink:

ad

Ik beloof jullie dat ik er direct aan begin zodra ik een mammoet uit mijn bloementuin heb moeten jagen

Vandaag een beetje rundernier, runderlever en runderhart (grof gemalen mix van de bio slager) door het kalfsgehakt gemengd en lekkere gehaktballetjes van gemaakt. Valt me niet tegen alhoewel ik wel moet zeggen dat ik het orgaanvlees wel goed er doorheen proefde. Volgende keer het gehalte orgaanvlees iets verder opvoeren en kijken waar mijn grens ligt van wat ik nog aanvaardbaar vind momenteel. Mijn zoon het heerlijk en heeft niets gemerkt van het aangepaste gehakt. Hij vond het erg lekker. Dus ik heb maar niets verteld. ;-)

Je attitude tov voedsel heeft in 1e plaats met de attitude van je ouders te maken tov het voedsel. Gebruik dat dus bij je kids. Ik stimuleer ze om met mij lever te eten en met hun vader aan de haring te gaan.

@Ad: ik voel me prima en gezond, het is gewoon een extraatjes waar ik aan wil beginnen. Zoals je zegt, als aanvulling. Zeker voor de winter lijkt me dit ook voeding waar je veel aan hebt.

Heb gisteren ook peterseliewater gemaakt, en nu elke dag glaasje drinken om de nieren te reinigen. Ook een extraatje :-)

Quote:
Lia, wordt de bouillon zo geen prutje met al dat geblenderde vlees erin? En blijven de voedingsstoffen uit de lever wel bewaard na zo lang trekken/stoven?

Het wordt geen prutje hoor, onze pan is zo groot dat een zo'n gemalen lever niet zoveel uitmaakt.

De voedingsstoffen komen toch in de bouillon zo, door het lange stoven en trekken, dus het blijft zeker wel bewaard voor ons.

Lia

Lia, hoeveel lever per hoeveel liter bouillon? Smaakt de bouillon anar de lever? Of proef je de lever in de bouillon? Kan haast niet anders toch?

Wij doen een lever van een pond in een pan bouillon van 21 liter. De bouillon smaakt niet naar lever en je proeft de lever ook niet als aparte smaak.

Lia

Woei! 21 liter! Da's een fijne pan. Ik ga je voorbeeld volgen de volgende keer dat ik bouillon maak. bedankt voor de tip en toelichting.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan