Lievergezond, ik ga er vanuit dat ik nooit een glutenintollerantie heb gehad, maar.... ik heb wel sinds lang darmklachten en niet zo zuinig.
Nu lees ik dat het immuunsysteem voor 80% in de darmen zit.
Meestal eten mensen gluten en krijgen een darmprobleem.
Ik heb een darmprobleem en krijg een glutenprobleem.
Uit voorzorg had ik de tarwe al weggelaten en ik kijk - logisch - altijd hoe mijn ontl. reageert op mijn voeding. Met mijn crackers van rogge/spelt ging het altijd goed.
Mijn hele darmsysteem is wel ten goede verbeterd heb ik het idee. Maar ik ben er nog lang niet, gezien de anti-TPO.
Gisteren heb ik 6 tarwe-crackertjes gegeten en zojuist nog 2. (Mini-crackers van LU=tarwe). Ik eet ze zelden of nooit. en om 18.00 zat ik op de WC.
He, toch de gluten?
Gisteren was ik goed leeg, vanmorgen ook, de rest van de dag zou dan goed moeten gaan. Nee dus. 18.00 uur komt zelden voor.
Ik schrijf de tijden op want wat ik smorgens eet kan ,s-avonds last kan geven.
De ene keer gaat iets weken lang goed en de andere keer gaat het niet goed.
Zo lastig.
Ik heb deze week 2 keer een behandeling van mijn rug gehad, een jeukplek.
APS (trillingen) die doortrillen naar mijn ingewanden en dat wil ik speciaal om uit te zoeken wat dat voor mijn darmen doet. Morgen heb ik bij haar weer een rug-behandeling en gaan we voeding en schildklier bespreken; zij is orthomoleculair arts. Een heleboel dingen gok ik gewoon. Bij een buik-operatie worden darmen blijkbaar gewoon weer terug in de buik gepropt, zouden zichzelf vanzelf weer op hun plaats manouvreren. Vandaar dat ik denk - laat maar lekker trillen. Who knows
Men zegt wel eens - je houdt je er teveel mee bezig. Maar ik moet wel. Moet ik morgenochtend spoelen? Denk het niet, ben veel te leeg nu.
Vanmorgen: Moet ik spoelen? voel niks. Toch maar gedaan. goed resultaat.
En zo gaat het iedere dag.
Maar dit is geen klacht. Het hoort er nu eenmaal bij.