Over de schildklier....

Binc ik heb, GEEN VERSTOPPING. Ik kan NIET VANZELF ONTLASTEN sinds 2009. Gewoon GEEN IMPULS. Nada. Of met water spoelen of stoelgangthee nemen o.i.d.

Schildklier werkt trager ja, des te vreemder voor mij dat de ontlasting nu VANZELF naar beneden zakt en ook nog is ingedikt.
Stel dat ik morgen weer begin met die thireodium dan hoop ik toch door eerst even te stoppen de schildklier een extra impuls krijgt als ik weer begin. Who knows.

Natuurlijk is sollen met de schildklier NIET verstandig. Maar zolang niemand mij kan vertellen waarom mijn systeem zo van slag is zoals het is durf ik wel een experiment te doen.

In het begin van je vorige bericht schijf je dat je oa niet leeg bent en het moeizamer gaat. Dat heeft toch alle symptomen van verstopping??

Leeg door middel van water ja of nee.
Momenteel werkt het water niet goed. Dat betekent dat er 1,5 liter water naar binnen gaat dat niet terug komt. Meestal is het de dag daarna wel weer beter. Zo niet dan moet ik met stoelgangthee aan de slag. Maar dan weet ik niet wanneer die thee werkt en kan ik onderweg een probleem hebben. Want inhouden is er sinds 2009 ook niet bij.
Ik kan er eigenlijk geen touw aan vast knopen, wwaarom het wel of niet werkt.
Hele systeem is van slag sinds 2009.

In het verleden zakte de stoelgang meestal pas de 2e of 3e dag naar beneden. En nu de hele dag. Vreemd, ik heb er last van. Het valt op dat het anders is. Zou met de schildklier te maken kunnen jazeker, maar hoe?
Ik ga morgen naar de huisarts. Misschien is een internist een goed idee.

Omdat je schildklier ook je stofwisseling regelt.
Ik denk dat het alles met je schildklier te maken heeft.

Natuurlijk is dat zo. Alleen bij mij gaat het niet volgens DE BEKENDE regels.
Aanvankelijk zat de ontlasting NIET op de plaats van de anus. NOOIT.

.
Behalve als ik lang wachtte met mezelf leeg maken met water. De eerste 24 uur in GEEN geval. De 2e dag kon ik last hebben dat het opschoof naar beneden, in ieder geval de 3e dag. En dan heb ik er altijd last van zoals nu. Het schuift op maar wil er niet uit. Maar toen gebruikte ik dus gewoon wel thyreoid.
Als het nooit op de plaats van de anus zit/zat maar NU wel is dat eigenlijk een goed teken. Want het hoort op te schuiven door de dikke darm naar de anus en zich daar te verzamelen in de endeldarm. Dat is de natuurlijke gang van zaken.
Dus klopt het verhaal bij mij nu niet. Want het schoof nooit op MET thyroid en nu schijft het op ZONDER thyreoid.

Sinds ik met dit experiment ben begonnen heb ik heus wel constant alles opgeschreven en bedacht wanneer ik weer zou gaan slikken.
In zekere zin heb je gelijk met het woord "verstopping" maar bij mij dekt het de lading niet.
Ik ga het dus weer slikken (1 genomen nu) en laat wat vaker de schildklierwaardes kontroleren. Maar dan niet alleen TSH en T4. Hopelijk beseft de huisarts nu ook door die verhoogde TPO (die nooit zo maar vanzelf regulier gecontroleerd wordt, dat past niet in het protocol) dat er meer aan de hand is. Ook mijn orthom.arts die WEL meer had moeten laten onderzoeken heeft dat nooit gedaan, terwijl hij wel al wist dat er ontstekingen zijn. Ik heb al meer het idee dat de orth.arts niet veel voor me betekent. Kost wel 65,- Misschien naast de huisarts maar een andere orth.m arts zoeken.
Straks heb ik een afspraak met de huisarts.

Voordat ik naar de huisarts ga.
1 kopje stoelgangthee gisteren heeft niet gewerkt. Jammer. Straks neem ik in ieder geval 2 kopjes of een hele pot.
Vanmorgen met water GEEN resultaat. Jammer. Maar wel weer ontl. bij de anus waar ik last van heb. Jammer. 2e maal met water gspoeld. Geen resultaat. Ook geen water eruit. Jammer.
Dus denken.!!.
maandags geopereerd en stoma weggehaald.Vrijdags nog geen ontl. Zoet drankje brengt boel in beweging. Maar stopte NIET MEER. Bleef de HELE dag lopen. Wanneer krijg je diaree? omdat de dikke darm niet indikt. Diaree komt volgens mij uitsluitend uit de dunne darm. Zir het probleem misschien in de dunne darm?
Spoelen met water, altijd een gedeelte redelijk ingedikt en een gedeelte erachteraan MET GROTE KRACHT diaree-achtig. Alsof het half om half uit de dikke darm kwam en de rest uit de dunne darm.
NU: redelijk ingedikt maar plakkerig zit het in de dikke darm. Je zou kunnen zeggen het blijft de HELE dag lopen. Dus net zoals in het begin.
In plaats van thyreoidum nam ik de laatste weken supplement met Thyroxine. Tijdens het lezen dacht ik al steeds misschien moet ik extra thyroxine nemen. Want in de boeken van eFIOW hebben ze het daar steeds over. Vooral bij de bijnieruitputting hebben ze het steeds over thyroxine. (hypothalamus/hypofyse).
Een schildklierprobleem begint in de hersenen.
TSH was dus 21 juli j.l. 5.8. TPO 192. (immuunsysteem)= voor mijn experiment.
Al die jaren dus gewoon aan de schildklier en voeding gewerkt en nu toch een immuunsysteem niet in orde??. Is toch ook niet logisch?
Is er dan toch een link met zenuwschade en de hersenen? Wat ik altijd denk?
We zullen het horen vanmiddag, hoop ik.

Arts stond me vriendelijk te woord. Ik had extra tijd gevraagd. Maar hij vond het allemaal niet verontrustend. Ik liet een Esteck rapport zien waar die ontstekingswaardes al te zien waren (april 2016) en toen zei hij: die ontstekingswaardes heb je waarschijnlijk al langer. Ik zei die hoge TPO waardes daar maak ik me wel zorgen om. TPO waardes zou ik NIET kunnen verbeteren. Terloops noemde hij de internist. en daar ben ik op ingegaan.
Zoals ik had verwacht, ik heb er niets aan gehad. Geeft niet. Zoek het zelf wel uit.
Vrijdag was ik al bij iemand om te testen met electro-accupuntuur. 1 tabletje is waarschijnlijk te weinig. Ik ga er dus 2 nemen (ze testte eigenlijk 3) samen met die aanvullende supplementen waar thyroxine in zit. Arts vindt dat al die aanvullende componenten naast de thyroxine niets doen. Wat moet je daar nu mee. Ik heb maar niets gezegd. Ik vraag me wel eens af wat zo,n man denkt. Zitten ze vast in hun eigen overtuiging en staan niet open voor iets anders of denken ze stiekum, die mevrouw heeft gelijk en kunnen of willen ze dat niet toegeven.
Al die jaren heb ik er maar 1 genomen, dus om te beginnen nu eerst maar 2.
Conclusie: experiment beeindigd.

Hoi Liesje,
Ik begrijp dat je nu toch weer begonnen bent met de thyreoidum ? En dan nu 2 ipv 1 en dan ook nog schildklier supplementen ernaast ?

Jammer dat de (huis?)arts je niet verder kon/wilde helpen. Heb je geen orthomoleculair arts b.v. in de buurt ? Die denken wat meer buiten de gewone paden ....

TPO is autoinmuun Liesje!

En dat je arts zo reageert, had je anders verwacht?
Je hebt hoge TPO en een hoge TSH, welke in korte tijd verdubbeld is ten opzichte van de 1e keer dat je liet prikken op die waarden.

Als je geen baat hebt bij dit schildklier medicijn, is Armour dan geen idee?

Ik zie dat Armour net zoiets is als Thyreoidum.
Thyreoidum heb ik in voorraad. = T4 en T3.
Zonne dit was getest dat ik het erbij kan nemen.
Verder eerst maar afwachten wanneer ik bij de internist terecht kan.

Ja Binc ik weet het auto-immuun. Hoe kan een arts zeggen dat je dat niet kunt
veranderen?. Ik dacht: dat zullen we nog wel eens zien.
Een andere arts heeft ook geen nut. Gewoon orthom. aanpakken. Ik heb al iemand op het oog. Doet ook zo,n Esteck-scan.

Ga je voor je schildklier klachten naar de internist? Of voor je darmen.

Wat zijn nu exact je klachten? En wat eet je zoal op een dag?

Ik heb nog geen idee wat hij voor me kan betekenen. Hierboven schrijf ik al: ik zie het als een geheel.
Het is definitief begonnen met diaree, slechte vertering en candida. De vraag is altijd geweest: Wat doet dat voor je gezondheid? want de darmen zijn onlosmakelijk verbonden met het geheel. Als daar dan nog een zenuwbeschadiging bijkomt (donderdag voor een MRI-scan) dan kan het niet anders zijn dan dat het mijn gezondheid aantast.
Ik eet zo gezond mogelijk. Zoals iedereen hier. geen tarwe, suiker, E-nummers geen nachtschades, geen koemelk. Goede vetten, levertraan, kokosolie, groente maar ook fruit en enzymen.
Ik moet gewoon even geduld hebben nu.
Wat me opvalt Binc is bij dat katten verhaal dat die dierenartsen ook veel meer weten van hun onderwerp dan onze artsen.
en wat ik ook vreemd vind is dat er mensen zijn zoals ik (ongeveer) en dat ZE niet weten wat er in het lichaam na een operatie klachten veroorzaakt. Is het nooit onderzocht? Zou een internist dat weten?

Een andere huisarts heeft geen zin. Regulier kan me helpen met bloedonderzoek o.i.d. That,s it.

Lieve Liesje,

Het blijven regulieren. Ik hoop dat je dan een internist treft die mee gaat in de theorie schildklier problemen. Maar ik vrees van niet.

Bedoel je te zeggen dat je de indruk hebt dat artsen die dieren behandelen meer kennis hebben dan bij mensen?

Is er iemand die mij iets uit kan leggen?

Ik heb begrepen dat diabetes een schildklier aandoening in bloed kan maskeren en dat daardoor een fout diagnose kan zijn.
Iemand die weet hoe dat precies komt?

Ik heb gezocht wat een internist doet en kom dan eigenlijk beter uit bij een endocrinoloog. die kijkt blijkbaar naar het hele plaatje.
Zoeken op schildklier en diabetes geeft ook info.
Denk je dat je diabetes hebt?
Heb je last van je schildklier denk je en zo ja neem je daar iets voor?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan