Over het thuisblijfouderschap

emveehaa,

Ik heb geen enkele illusie dat ik op kan boksen tegen de stortvloed aan manipulatieve denkbeelden die er via de media op ons wordt uitgestort. Het verhindert me echter niet om dit desondanks te blijven doen. In juli 2011 ben ik dit forum begonnen met een klein groepje forumleden dat met mij mee was gegaan, omdat ik actief was geweest op 2 andere fora. Kennelijk was wat ik te zeggen had interessant genoeg voor deze mensen om ook hier in het prille begin actief te willen zijn. Nu trek ik nog geen 2 jaar later ruim 3000 bezoekers per dag. Kennelijk raak ik dus bij een alsmaar groter groeiende groep een snaar. Ook jij doet actief mee, dus ook jij moet hier iets uit halen, anders verkaste je wel.

Ik ga ervan uit dat er in ieder van ons een oerwaarheid schuilt. Dit is de waarheid van de natuurwetten, die objectief en onwrikbaar zijn. In onze maatschappij worden we weliswaar onophoudelijk geconfronteerd met denkbeelden (leugens) die hier tegenin druisen, maar diep van binnen weet ieder van ons hoe het werkelijk zit. Deze oerinformatie hebben we genetisch meegekregen via onze voorouders. Ik probeer mensen hieraan te herinneren, zowel mannen als vrouwen. Als je goed leest, pak ik mannen bij tijd en wijle ook niet zonder handschoenen aan. Recht is recht en krom is krom, punt. Het maakt me niet uit of vrouwen of mannen met aangeleerde bullshit aan komen zetten, ik prik er gewoon dwars doorheen. Dat is geen kritiek, maar een confronterende spiegel!

Dat doet Henry Makow ook en om die reden haal ik zijn uitstekend verwoorde teksten over feminisme en homoseksualiteit aan. Ik houd van schrijvers die precies zeggen waar het op staat en geen enkel taboe schuwen of maatschappelijke zelfcensuur hanteren, heerlijk! Ik merk uit meerdere van je reacties dat je hier moeite mee hebt. Je zult dan ook waarschijnlijk verbaasd staan als ik je zeg dat ik ZEER VROUWVRIENDELIJK ben, misschien wel een echte feminist! Ik sta voor het opeisen en vieren van vrouwelijkheid (trouwens ook mannelijkheid) i.p.v. het onderdrukken ervan. Het is die onderdrukking die ik aan de kaak stel en dat zou wel eens voor velen hier een 'breath of fresh air' kunnen zijn, eindelijk eens iemand die dit recht voor z'n raap durft te zeggen!

Ik ben van mening dat het dus wel degelijk mogelijk is om positieve zaadjes te planten die uiteindelijk de negatieve zaadjes verdringen. Maar daarvoor moeten de zaken wel keihard benoemd worden. We hebben te maken met een zeer extreme en negatieve tegenkracht. Om hier iets tegenover te kunnen zetten, moet je geen half werk verrichten, dus ik beuk hier genadeloos tegenin. Menigeen vindt dit een verademing, want dat zijn we in het politiek correcte Nederland niet gewend. Dit is de reden waarom ik veel van mijn informatie ontleen aan Amerikaanse bronnen, die durven nl. wel te zeggen waar het op staat.

Mike

 
Food en Mood,

Wat weer een mooie stukjes heb je geschreven,vooral die van horen zien en zwijgen is herkenbaar.

Groetjes Danielle

 
Dank je Danielle, het is altijd leuk om te horen dat mensen het leuk vinden wat ik schrijf. Horen zien en zwijgen is niet in iedere situatie nodig, gelukkig maar. Ik ben blij met je compliment, doet me goed. Vooral vandaag. Het stukje dat ik gisteren heb geschreven, van horen zien en zwijgen, was naar aanleiding dat ik waarschijnlijk de laatste in de rij van " beste vriendinnen " (maar is eigenlijk de vrouw van een neef van mij), ben kwijtgeraakt tengevolge van onze gezonde levensstijl.Natuurlijk is dat niet de reden.

Ik weet ook dat er meer speelt bij haar en dat ze het zich bewust is wat er in haar gezin speelt. Zoon heeft obesitas. Ze wil niet in die spiegel wil kijken, hoeft voor mij ook absoluut niet, maar als iets wat een gezellig uitstapje had moeten worden ontaard in een zwaar beladen situatie omdat ik iemand spontaan een shake wil laten proeven, nou daar pas ik voor. Ik eet heel graag eieren maar ik ga er niet( meer) op lopen. :lol:

 
Nieuwe aanvoer voor de liefhebbers.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/04/30/bijnieruitputting-maakt-een-mens-er-niet-mooier-op/

 
Mike, het is zeker waar dat dit forum waardevol voor mij is!
Quote:
Ik sta voor het opeisen en vieren van vrouwelijkheid (trouwens ook mannelijkheid) i.p.v. het onderdrukken ervan.


En wat is dat dan volgens jou? Hoe gedraagt volgens jou een vrouw zich die haar vrouwelijkheid viert t.o.v. een vrouw die haar vrouwelijkheid onderdrukt?

En als jij zegt dat je feminist bent wil ik je best geloven hoor, maar mag ik dan bijvoorbeeld suggereren dat je niet dingen schrijft als "in vergelijking met puntjepuntje ben ik een pussy" of opmerkingen over hoe vrouwen reageren onder invloed van hun hormonen. Dit soort taalgebruik waarbij vrouwelijkheid wordt geassocieerd met zwakte is niet bepaald vrouwvriendelijk. Lees hier bijvoorbeeld een goed stukje over het welbekende idee dat vrouwen irrationeel zouden zijn tijdens hun menstruatie! Dit is trouwens sowieso een goede website voor mensen die in feminisme geinteresseerd zijn.

 
Quote:
Women don't lose their minds when they have period-related irritability. It doesn't lower their ability to reason; it lowers their patience and, hence, tolerance for bullshit. If an issue comes up a lot during "that time of the month," that doesn't mean she only cares about it once a month; it means she's bothered by it all the time and lacks the capacity, once a month, to shove it down and bury it beneath six gulps of willful silence.


Wat een gelul! Wangedrag goedpraten omdat je de rest van de maand teveel rotzooi eet en eens per week ontgift van die rommel, waardoor je complete hormoonhuishouding overhoop ligt en waardoor je gedrag wel degelijk zwaar beinvloed wordt, is geen teken van 'ik pik het niet langer meer' en anderssoortig feministisch gezwets, het is inderdaad een teken van zwakte. En dus moet je jezelf lichamelijk sterker maken. Het gaat om een stabiele bloedsuikerspiegel en een stabiele hormoonspiegel. Het gaat erom dat je je volledige menselijke potentieel verwezenlijkt, of je nu man of vrouw bent, en stemmingswisselingen niet goedpraat uit naam van 'feminisme'!

Mike

 
Wat mij betreft zou zoiets waar kunnen zijn als je dan alleen geirriteerd bent naar je man, baas, moeder etc, maar als je zo ook reageert op je kinderen, of je huisdier? kun je het dan nog afdoen met ´die tijd van de maand´?

 
Wangedrag? Waar haal je dat nu weer vandaan? Vrouwen mogen blijkbaar niet boos worden, ze moeten altijd lief en zorgzaam en op de achtergrond blijven.

 
Gedrag dat je niet mooier maakt als mens, waaruit niet blijkt dat je je ware potentieel verwezenlijkt, gedrag dat gestuurd wordt door een onevenwichtige hormoonhuishouding, dat soort gedrag.

Mike

 
En als een vrouw daar last van heeft is het de taak van een zorgzame man om daar rekening mee te houden

 
Dan is het de taak van de man om dekking te zoeken, want daar is geen kruid tegen gewassen! Het is allemaal onnodig en heeft niets te maken met 'zorgzaam' zijn, je klinkt aardig 'pussy-whipped', Henk. Geef de hormonen wat ze nodig hebben, dan ben je pas echt zorgzaam!

Mike

 
Nou, ik weet wel dat ik tijdens mijn menstruatieperiode totaal niks meer pik, maar dat dat echt niet normaal is! Ik word compleet gek in mijn hoofd. Ik heb letterlijk de glazen stuk gegooid in de gootsteen van woede en machteloosheid! Ik kende mezelf niet meer. Dit is allemaal na mijn bevalling ontstaan. Voorheen had ik die kermis niet, dus het is echt wel hormonale zwakte. Deze maand voor het eerst een normale menstruatie gehad met alleen wat humeurigheid, WAT een zegening...

 
Snap je nou niet dat die hormonale buien juist een teken van vrouwelijke kracht zijn, San, en dat manlief alles maar moet pikken? Jij bent duidelijk nog niet geemancipeerd! :roll:

Mike

 
@ Mike,

Haha wat een onzin zeg, dat ik overheerst wordt door een vrouw

Nee hoor Mike ik ga alleen niet als een dolleman tekeer.

Ik ben pussy minded

En ik ben heel lang zorgzaam geweest en ik heb alle goede voedingsstoffen gegeven die een vrouw nodig heeft. OOK VLEES !! :D

 
Ik heb nog steeds heel nieuwsgierig naar je antwoord op deze vraag Mike:

Quote:
En wat is dat dan volgens jou? Hoe gedraagt volgens jou een vrouw zich die haar vrouwelijkheid viert t.o.v. een vrouw die haar vrouwelijkheid onderdrukt?


Maar ik hou mijn hart vast...

 
Pff, nou als dit mijn kracht en emancipatie moet zijn, dan lever ik 'm graag in! Mijn arme vriend heeft het zo zwaar te verduren gehad. Als dochter bij de schoonmoeder was stond ik hier thuis te razen, belde hem op, schreeuwde tegen hem en gooide de glazen door de keuken! Gelukkig wist hij dat dit dus echt niet normaal en gezond is, maar tijdelijke waanzin ivm doorgedraaide hormonen!! En ik schaam me hier niet voor, wil dit juist meedelen om te laten zien dat dit er niet "bij hoort". Gelukkig heeft de relatie het overleefd, we zijn nog steeds happy, en kijken hoopvol uit naar nog rustigere maanden ;-)

 
Pike en mijnlijf,leuk dat het stukje is "bevallen", maar ik ga er snel weer tussenuit want er woedt een discussie over feminisme, emancipatie en pussy's,woorden waar ik niks mee heb.

Natuurlijk heb ik wel een pussy :wink:

 
@MVH

Een vrouw die haar vrouwelijkheid viert.. als een manager. Zo zie ik het tenminste. Dat is ook meteen mijn verklaring waarom conflicten tussen vrouwen onderling zo diep kunnen gaan, dieper dan bij mannen onderling. Invloed uitoefenen en managen in het hele groepsgebeuren ; dat is een niveau waar mensen vaak geen ander dulden, en daar zitten mannen niet.

Ik heb het niet over een bepaald type vrouw ofzo, maar over alle vrouwen. Denk bv aan de onzichtbare vrouwen achter onze mannelijke 'managers'.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan