Over het thuisblijfouderschap

haha Mike, nee je bent de eerste en enige die het fout ziet

Je kan niet alles weten Mike.

Maar blijf in de waan dat je denkt te weten wie en wat ik ben :D

En man up Mike wil zeggen, een man die weet dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.

En wetende hoe met een vrouw om te gaan

Er komt een dag dat je eindelijk je vegetarisch verleden kwijt bent en dan zal je zien dat je verandert.

 
Quote:
En vergeet dan zichzelf, de opofferende liefde.


De gedachte dat iemand in een relatie zich zou moeten opofferen geeft me kippenvel en zou me heel hard doen wegrennen.

 
Quote:
Terwijl veel mannen , zeker wat kleding betreft, als vormloze jutezakken erbij lopen, terwijl een vrouw ook wel leuk vindt als mannen vlot gekleed gaan.

O nee, dan zijn het homo's volgens jou als een man modieus gekleed gaat.

Ook weer zo'n vooroordeel.


Dit heb ik nooit gezegd. Opnieuw worden mij woorden in de mond gelegd.

Quote:
En ik heb idee dat je gefrustreerd bent dat je zelf in die leugen bent getrapt.

En nu mensen overtuigt dat vegetarisme slecht is. En dat kwartje niet bij iedereen gelijk valt, dat frustreert je.


Nee hoor, ben niet gefrustreerd. Als ik me zou frustreren over iedereen die niet meteen begrijp dat vegetarisme niet werkt, dan zou ik geen leven meer hebben. Ik ben gewoon helder en duidelijk, maar wat een ander ermee doet moet hij/zij helemaal zelf weten.

Quote:
En gek he, dat juist vrouwen met me willen praten als ze problemen hebben en me dankbaar zijn als ik met ze praat. En mannen ook hoor.En ik kan je vertellen dat ik dat op een totaal anderen manier doe dan jij

En goede reslutaten ermee bereik.


Prima. Jij hebt jouw manier, ik de mijne. Een forum is een platform waarop je column-achtige statements kunt maken. Dit past bij mij, maar jij hebt een andere stijl. More power to you!

Mike

 
Laten we vooral niet vergeten dat we hier zijn om elkaar te helpen...ieder heeft daar zijn eigen rol in en doet dat naar eigen inzicht en kunnen, op geheel eigen manier.

En dat niemand perfect is...en dat dat oke is,

helpen zonder oordeel, daar wordt de wereld echt beter van...en goede voeding helpt daarbij.

Wakker maken en geduld hebben lijken niet zo goed samen te gaan, maar misschien is alles niet zo zwart-wit...laten we colerfull zijn!

 
Quote:
Er komt een dag dat je eindelijk je vegetarisch verleden kwijt bent en dan zal je zien dat je verandert.


Kun jij zeggen 'betuttelend'? De boedeling is sowieso dat je voortdurend verandert, groeit, ontwikkelt en evolueert.

Mike

 
@ Mike

En daar ben ik mee eens dat iemand voortdurend verandert en groeit en ontwikkelt.

En daarom kwam ik ook hier terecht om weer eens wat andere inzichten te vinden.

Zijn we toch nog ergens over eens :D

 
Quote:
Zie je nu dat je uitstekend iemand van zwakte kunt beschuldigen zonder het gebruik van vrouwonvriendelijk taalgebruik

Zoals ik al eerder schreef:

ls je goed leest, pak ik mannen bij tijd en wijle ook niet zonder handschoenen aan.

En wat is vrouwonvriendelijk? Henk krijgt het advies:

man up!

Misschien geldt dat voor de tere zieltjes van vrouwen die zich om de haverklap gekrenkt voelen dan ook wel...

Mike


Wow. Echt. WOW. Mike, je weet veel van voedsel, maar op dit gebied heb je echt een enorme blinde vlek. Ik kan ook niet anders verwachten van iemand die zijn 'informatie' over feminisme uitsluitend van bronnen haalt die overduidelijk ANTI feministisch zijn! Ga alsjeblieft 'feminism 101' googlen en ga dan zitten, smoel dicht, en lezen, lezen, lezen. Termen als 'privilege' en 'mansplaining' wil ik je ook aanraden. Hoewel ik niet verwacht dat je je in die laatste zult herkennen.

De reden dat je 'man up' zei, was precies omdat je (net als iedereen in deze cultuur) bent opgegroeid met het idee dat man = sterk en vrouw = zwak!

Quote:
Dat hier vededigt wordt dat het normaal is dat vrouwen niet helemaal voor vol aangezien kunnen worden in bepaalde perioden vind ik een belediging.


En wie zijn degenen die vrouwen niet voor vol aanzien? Degenen die beweren dat hun gevoelens niet tellen als ze ongesteld zijn! Als een vrouw het recht heeft om boos te worden als ze niet ongesteld is, heeft ze exact datzelfde recht als ze wel ongesteld is. En voor ik hier verkeerd begrepen wordt, ik zeg niet dat haar partner er dan vervolgens niet tegenin mag gaan!

Quote:
Emveehaa, als mijn man zijn scheerapparaat uitklopt boven mijn tandenborstel dan word ik ook boos, in welke week van de maand ik ook ben. Dat heeft toch niks met stemmingsproblemen die maandelijks terugkomen te maken?


Dit is nou precies het punt dat ik probeer te maken! Als een vrouw terecht boos (of verdrietig, of wat voor emotie dan ook) wordt vanwege iets wat op dat moment gebeurt, is het seksistisch om dat weg te zetten als 'oh het telt niet want je bloedt uit je vagina'.

En hiermee eindigt mijn laatste reactie in dit draadje.

*neemt hoed af*

 
Ehmmm...Ik vind dat Mike gelijk heeft als hij zegt dat vrouwen en dan vooral vrouwen uit het Westen een te dunne huid hebben. Vrouwen uit Afrika en andere niet-westerse continenten leven in minder 'geemanicipeerde' milieus en toch staan ze steviger in hun schoenen en laten zich niet zo makkelijk op de kast jagen door de opinie van een enkele man. Maar dat is slechts mijn observatie. Grow some confidence zou ik zeggen.

 
Natuurlijk ben ik anti-feministisch! Feminisme is mannenhaat en is bedoeld om de vrouw te onderdrukken en niet om haar te bevrijden. Ik zei het al eerder, ik mis gevoel voor humor en relativering bij feministen. Ze zijn te druk bezig zich te proberen te ontworstelen aan het 'juk' van 'mannelijke oppressie' en zo doende verworden deze overgeemancipeerde, humorloze slachtofferdenkers tot daders en onderdrukkers. Van gelijkheid is geen sprake: of ze voelen zich ondergeschikt aan de man en willen zich hieraan ontworstelen, of ze stellen zich boven de man en onderdrukken hem, zoals ze zelf ook onderdrukt menen te worden. Geen wonder dat de elite heeft geinvesteerd in feminisme, tweedracht zaait macht!

Mike

 
observatie of niet, dit gesodemieter moet afgelopen zijn.

Het gaat nu lekker door heb ik het idee, ongesteld of niet, ik vind het niet meer leuk!

Het maakt mij geen reet uit of je een piemel hebt of niet, of je boos bent eens per maand of elke dag.

Of je politiek correct bent of niet of je een brede of smalle rug hebt.

deel nu gewoon je ervaringen en info met elkaar uit daar is het forum toch voor bedoeld, niet wie het bij het juiste end heeft.

 
En dat nog wel onder het topic Thuisblijfouderschap. Vandaar even dit:

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/03/14/een-mopje-tussendoor-om-te-relativeren/

Hoogstwaarschijnlijk kennen jullie hem al maar misschien bedaart het de gemoederen. :wink:

 
Dat is een goeie!

Ik heb er ook 1:

Komt een vrouw bij de dokter met een probleem met haar knie. Zegt de arts: ik zie het al, u heeft een versleten knie. Vraagt die vrouw: hoe kan dat dan? Waarop de dokter: antwoordt: ouderdom. Zegt die vrouw: dat kan niet, want met die andere knie is niets mis en die heb ik net zo lang!

Mike

 
Ik wou toch nog reageren over het thuisblijfouderschap. Ik was altijd van mening dat je als vrouw ook prima moet kunnen werken als je kinderen hebt. Nu ik een kind heb denk ik daar heel anders over. Ik zou niets liever dan thuis blijven en voor mijn kind willen zorgen! Mijn dochter gaat 3 dagen naar de kinderdagopvang en dat is geen pretje. Mijn dochter is daar om 7 uur en word pas om 15 over 5 opgehaald. Echt aandacht heb ik niet voor haar, want ik ga nadat ik even heb gezeten direct eten maken (meestal ben ik mentaal ook ontzettend gaar na 7 uur computerwerk). Om half 7 gaan we meestal eten en om half 8 gaat ze naar bed. Soms moet ik nog boodschappen halen en dan eten we tegen 7 uur.

Zodra ik mijn dochter ophaal krijg ik van haar weer te horen dat ze ranja en snoepjes heeft gehad (ondanks dat ik haar special eten mee geef en ik duidelijk aan geef dat ik dit niet wil). Het (enige) positieve is dan weer wel dat ze het daar ontzettend naar haar zin heeft! Ze heeft geen zusje of broertje dus ik heb wel het gevoel dat je als thuisblijfmoeder beter meerdere kinderen moet hebben of vaker ergens naar toe gaan waar je kind met andere kinderen kan spelen.

Financieel kunnen we het niet redden op alleen het inkomen van mijn partner. Het geld wat ik verdien is ook het geld wat we nu te besteden hebben aan het huishouden (boodschappen/huishoudelijke artikelen/dagjes weg/kleding etc.). Mijn vriend zoekt nu naar een baan waar hij beter betaald krijgt zodat ik in de toekomst aan mijn eigen praktijk kan werken en we denken aan een kleine.

Ik had enorm veel stress toen ik weer aan het werk moest (3 maanden na de bevalling) en het achterlaten van zo'n kleine baby deed toen enorm veel pijn. Dit is voor mij de reden geweest waarom we niet aan een 2e zijn begonnen. Dat niet alleen, ik wil er zelf qua gezondheid ook helemaal klaar voor zijn :)

Ik heb niet bewust gekozen voor een kind (ik werd ondanks voorbehoedsmiddelen toch zwanger :P), dus op dat moment moet je roeien met de riemen die je hebt. Voor mij was dat part-time gaan werken.

 
Volgens mij is jouw mop geen mop maar waar gebeurd. :D Dit soort dingen zeggen dokters toch in het echt ook???

Hoe dan ook ik vind jouw mop ook een goeie.

 
Lageregen, ik kan jouw dilemma helemaal voelen. Ik kan alleen maar zeggen, volg je gevoel hierin. Probeer de rationele overwegingen niet de overhand te laten krijgen. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat als je je hart hierin volgt de rest vanzelf ook volgt.

Omdat je dan in harmonie met jezelf leeft. Ik weet niet of je al eens op mijn blog hebt gelezen? Heel veel van mijn artikelen gaan erover dat ik zo blij en enthousiast ben dat ik in die tijd, nu bijna 10 jaar geleden, naar mijn gevoel heb geluisterd en de knoop heb doorgehakt om te stoppen met werken.

En als iemand financieel niet in de gelegenheid was om dat te doen was ik het wel.Maar zoals altijd wanneer je je hart volgt ging er een wereld voor me open.

We kregen zelfs een financiële meevaller waarvan ik nooit had durven dromen....

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb me nog geen dag armer gevoeld wel rijker, in alle opzichten!

Enfin je kan er alles over lezen op mijn blog.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/

 
@lageregen hier is het dito, de situatie waarin we nu zitten kan ik niet zomaar omdraaien.

Ondanks dat ik zelf op een kdv werk zou ik toch meer thuis willen zijn, de dames gaan 2 middagen naar de bso en 3 keer de voorschoolse opvang van half 8 tot half 9.

Huis verkopen hebben we al naar gekeken,maar dat levert meer schuld op en we willen geen schulden.

In de toekomst hopen we toch een andere plek, goedkoper te kunnen wonen en wellicht ka ik dan doen wat ik graag wil, meer thuis zijn voor de kids.

hier dus veel herkenning.

ratel

ps de blogs van onder-moeders-vleugel lees ik graag, maar maakt ook dat ik meer en meer wens...............

dat de toekomst mag brengen wat we wensen :-)

 
@foodenmood

leuke blog!:)

Ik vind het lastig om mijn gevoel te volgen. Als ik eenmaal in gedachten ben en fantaseer over een compleet zelfvoorzienend bestaan (zelf energie opwekken, zelf water zuiveren, zelf voedsel verbouwen en vrij in de natuur wonen) dan kom het rationele naar boven. Hoe ga je dat in de praktijk brengen? Mijn vriend en ik hebben het hier heel vaak over en we stellen ons regelmatig de vraag.. wat willen we ECHT? Meestal komen we dan op dingen uit als een groot gezin en in harmonie met de natuur leven. Ik heb nu steeds het gevoel dat er iets ontbreekt in mijn leven. Ik heb het gevoel dat ik soms overal achteraan hol, de tijd lijkt ook steeds sneller te gaan! De boekhouding die weer een week achterloopt, wat rekeningen die nog betaald moeten worden, het huis die nog steeds niet helemaal af is, het huishouden wat nooit helemaal 100% in orde is. Maar goed, wie weet is dit puur een gevoel wat veroorzaakt word door bijnieruitputting. Ik merk ook hoe de rust terug keert als we vakantie hebben. Dan vind ik het ineens niet erg als het huishouden niet helemaal top is etc!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan