Quote:
Zie je nu dat je uitstekend iemand van zwakte kunt beschuldigen zonder het gebruik van vrouwonvriendelijk taalgebruik
Zoals ik al eerder schreef:
ls je goed leest, pak ik mannen bij tijd en wijle ook niet zonder handschoenen aan.
En wat is vrouwonvriendelijk? Henk krijgt het advies:
man up!
Misschien geldt dat voor de tere zieltjes van vrouwen die zich om de haverklap gekrenkt voelen dan ook wel...
Mike
Wow. Echt. WOW. Mike, je weet veel van voedsel, maar op dit gebied heb je echt een enorme blinde vlek. Ik kan ook niet anders verwachten van iemand die zijn 'informatie' over feminisme uitsluitend van bronnen haalt die overduidelijk ANTI feministisch zijn! Ga alsjeblieft 'feminism 101' googlen en ga dan zitten, smoel dicht, en lezen, lezen, lezen. Termen als 'privilege' en 'mansplaining' wil ik je ook aanraden. Hoewel ik niet verwacht dat je je in die laatste zult herkennen.
De reden dat je 'man up' zei, was precies omdat je (net als iedereen in deze cultuur) bent opgegroeid met het idee dat man = sterk en vrouw = zwak!
Quote:
Dat hier vededigt wordt dat het normaal is dat vrouwen niet helemaal voor vol aangezien kunnen worden in bepaalde perioden vind ik een belediging.
En wie zijn degenen die vrouwen niet voor vol aanzien? Degenen die beweren dat hun gevoelens niet tellen als ze ongesteld zijn! Als een vrouw het recht heeft om boos te worden als ze niet ongesteld is, heeft ze exact datzelfde recht als ze wel ongesteld is. En voor ik hier verkeerd begrepen wordt, ik zeg niet dat haar partner er dan vervolgens niet tegenin mag gaan!
Quote:
Emveehaa, als mijn man zijn scheerapparaat uitklopt boven mijn tandenborstel dan word ik ook boos, in welke week van de maand ik ook ben. Dat heeft toch niks met stemmingsproblemen die maandelijks terugkomen te maken?
Dit is nou precies het punt dat ik probeer te maken! Als een vrouw terecht boos (of verdrietig, of wat voor emotie dan ook) wordt vanwege iets wat op dat moment gebeurt, is het seksistisch om dat weg te zetten als 'oh het telt niet want je bloedt uit je vagina'.
En hiermee eindigt mijn laatste reactie in dit draadje.
*neemt hoed af*