Kan inderdaad stress zijn waar de kleine aan wordt blootgesteld. Zoals jullie misschien weten heb ik me ook jarenlang in psychologische astrologie verdiept.
Voor degenen die het interesseert en erin "gelooft".
We staan als mens ook onder invloed van planetaire energieën. En zoals de meesten onder ons misschien wel weten komt een mens niet als een onbeschreven blad ter wereld en nemen we vaak heel wat mee uit een ver, ver verleden.
Als dan een planeet energie contact maakt met een punt uit jouw geboortehoroscoop (of van je kind)dan kan het zijn dat jij of je kind op dat stuk een soort transformatieproces moet doormaken.
Als het ware nog iets moet uitzuiveren uit een vorig leven. Er kan dan op emotioneel gebied veel naar boven komen. Hoe ouder een mens wordt, hoe beter hij of zij deze energieën kan hanteren maar zo'n klein hupke kan zich natuurlijk alleen maar uiten door hartverscheurend te gaan krijsen.
Zo'n "transit", zoals dat met een duur woord heet kan enorm veel stress opleveren, vooral als het de planeetenergie van Uranus en Pluto betreft.
Het is dan heel voornaam dat het kind goed geaard is, zodat het kindje deze spanning zo goed mogelijk aan kan.
Goed aarden doe je natuurlijk door de best mogelijke voeding te geven, te zorgen voor voldoende rust, door het kind niet aan overmatige prikkels bloot te stellen. Het kind staat namelijk al genoeg onder spanning vanuit de kosmos.
Veel kindjes zitten tegenwoordig niet goed in hun lijf, zijn slecht geaard of kunnen van nature slecht aarden in deze hectische maatschappij waar ze sowieso al aan veel meer spanning bloot staan, dan alleen de natuurlijke energieën vanuit "het wetende veld", om het zo maar eens te zeggen.
Wat natuurlijk alles te maken heeft met de reeds uitgeputte bijnieren van de ouders.
Daarom pikken deze kinderen ook heel snel de spanning op van mensen uit hun omgeving. Als mama gespannen is is het kindje dat ook, is mama gefrustreerd is het kindje dat ook.
Het zenuwstelsel van een kindje dat een "transit" ondergaat komt onder invloed te staan van datgene wat voor ons mensen vaak nog te groot is om te bevatten.
Ik verdiep me hier al zeker 15 jaar in en houd de transits van mijn kinderen bij, het werkt als een biologische klok zeg maar.
Ik kan er dan ook altijd de klok op zetten wanneer het weer loos gaat, het is ongelooflijk maar waar.
Dan waren er weer sprongen in hun ontwikkeling die genomen moesten worden. Zo ervaarde ik het trouwens ook bij mezelf. Ik houd het van mezelf natuurlijk ook bij :lol:
Ik kan me zo voorstellen dat de natuurvolkeren van Weston Price daar veel minder moeite mee hadden.
Omdat alles veel natuurlijker in zijn werk ging. Kinderen kregen alleen maar gezond voedsel, stonden niet bloot aan straling van apparatuur maar alleen aan de natuurlijke energieën, natuurlijke "straling" vanuit de kosmos.
Alles was daar vroeger ook op afgestemd. De mensen leefden volgens de ritmen van de natuur. Het zenuwstelsel van deze kinderen zal niet zo belast zijn geweest als dat van onze kinderen.
Mijn ervaring is, en ik heb nu dus al 26 jaar ervaring als moeder,dat het heel belangrijk is dat de omgeving zich aanpast aan het kind en niet dat het kind zich moet aanpassen aan de omgeving. In zeker zin natuurlijk wel, maar het moet zo natuurlijk mogelijk zijn en blijven voor het kind.
Gezonde spanning is niets mis mee maar ongezonde spanning :?
Nogmaals, had ik het allemaal maar eerder geweten, dan was mijn kind en mij veel onheil bespaart gebleven.
Ik nam de transits van mijn kinderen altijd serieus maar wist te weinig af van een natuurlijke (op)voeding,waarmee mijn kinderen zeker gebaat zouden zijn geweest.
Het is al moeilijk genoeg voor ons ouders om ons staande te houden in deze gekkenboel ik wil zwijgen van zo'n wurm.
Maar gelukkig zijn de moeders op dit forum wel goed op de hoogte en vinden zij de kracht om het tij weer een beetje te doen keren.
Want het kan best wel wat minder, al die "moderne" spanning nog eens bovenop de spanning, die de kinderen al ervaren tijdens hun lichamelijke, en niet onbelangrijk, hun persoonlijke groei, waaruit zij vanuit de kosmos toch ook bloot aan staan.