Poliepen - voorstellen Romagi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nu een antal behandelingen gehad voor mijn rug en vooral voor mijn nekklachten. Ik ben regelmatig duizelig, voelt alsof het vanuit mijn nek komt.
De hele energie/doorstroom in de rug is slecht. Ik zie zelf wel een verband met de ruggeprik/operatie. Zoekend naar mensen met klachten van een ruggeprik kom ik veel tegen. En zoals gewoonlijk wordt het door artsen/ziekenhuizen ontkend.
Ruggewervels kunnen een beetje uit elkaar getrokken worden en dat heb ik speciaal gevraagd voor de onderkant van de rug/stuitje. Prompt had ik de volgende dag na het eten veel buikpijn in darmen(ik heb zelden of nooit buikpijn) Ik zag echt wel verband. Ook tijdens WC-gang (spoelen) voel ik wat meer beweging (summier)
Afwachten maar weer wat het in de toekomst blijft doen.
Ergens hier boven heb ik ook geschreven dat ik pijn in mijn heup had (links) na een behandeling. Ik weet gewoon dat er verband is.
Zoekend op zenuwschade kom ik vit B12 tegen. Ga ik dus weer toevoegen.

Is er een speciale site over bestellen bij IHerb?
Ik heb wat spullen nodig die hier veeel duurder zijn dan bij IHerb. Misschien als iemand wat wil bestellen voor zichelf dit erbij kan?
Glutathione 500mg samen met AlfaLupon 50mg en SeedFruit 100mg. de seedfruit blijkt Mariadistel te zijn. fabrikant NOW. Prijs ongeveer 22,- euro.
In principe is die glut. en alfa een erg duur produkt in nederland.
Zijn er ook mensen die via Duitsland bestellen? Duits kan ik beter lezen. Ik betaal alles met bankoverschrift.

Bij NOW is het niet te koop. Ik heb ze erover gemaild. Ik kan bij hen wel de losse onderdelen bestellen.

Inmiddels neem ik alweer een tijdje vit. B12, en vit. EsterC+probiotica. Ook de enzymen weer toegevoegd.
Vit.B12 is een drankje van NOW daaraan is toegevoegd VitC, B1, B2, Niacin, B6, Folate, B12. Niacin is B3? Mijn ontlasting begint wat meer in te dikken, niet altijd, maar het begin is er.
Sinds 2009 heb ik toch verbetering bereikt. En ik geloof stellig dat er nog meer te behalen is, al duurt het lang.
Heel incidenteel spoel ik 2x achter elkaar, hoofdzakelijk als ik afspraken heb en ik perse leeg wil zijn. Als ik al het water niet kwijtraak plas ik het later wel uit. Moet dan inderdaad meerdere keren achter elkaar plassen.
Ik heb wilgenblad in huis (is gegen pijn) en nam gisteren TWEE kopjes thee. Vanmorgen had ik kramp in buik tijdens het spoelen en dat valt op want ik heb NOOIT KRAMP. Buik is altijd rugstig. Geen impuls.
Vanavond weer een half uur kramp en jawel, vanzelf naar de WC.
Dus ga ik nogmaals EEN wilgenblad-thee drinken. Van senna weet ik dat het darmen in gang zet maar wilgenblad?
Ik houd jullie op de hoogte.

Liesje ik neem ook de EstherC (solgar), al een hele tijd, en ben hier tevreden over.
Welke B12, probiotica en enzymen neem jij?

Let er even op dat de Ester C van Solgar onnodige hulpstoffen bevat. Er zijn betere alternatieven beschikbaar. Hierbij denk ik aan de natuurlijke vitamine C in poedervorm.
https://www.iherb.com/pr/MegaFood-Daily-C-Protect-2-25-oz-63-9-g/56440

Op het vlak van de vitamine C Esther bijgaand info die voor de beeldvorming heel interessant is !
http://www.orthokennis.nl/artikelen/vitamine-c-en-ester-c

Inname van vitamine C onder de variant van een mineraal ascorbaat is ook een optie.
Meer hierover zie
http://naturafoundation.nl/monografie/Vitamine_C_als_ascorbaten.html

Met deze kennis is het mogelijk om je eigen formule samen te stellen. Een voorbeeld hiervan is de Megafood Complex C of Daily C (= volwaardige), Zink en Calcium, Magnesium & Potassium (= kalium)
https://megafood.com/store/en/vitamins/complex-c/
https://www.iherb.com/pr/MegaFood-Complex-C-180-Tablets/3982
https://megafood.com/store/en/minerals/zinc/
https://www.iherb.com/pr/MegaFood-Zinc-60-Tablets/4074
https://megafood.com/store/en/minerals/calcium-magnesium-potassium/
https://www.iherb.com/pr/MegaFood-Calcium-Magnesium-Potassium-90-Tablets/3988

Ik heb wilgenbast in huis om thee van te maken. Om af en toe eens te proberen om pijnklachten te verzachten, mijn rug bv.
Ik had het al eens gebruikt maar niet gemerkt dat ik er ook van naar de WC ga.
Deze week dacht ik - kom ik maak nog eens die thee. ,s-avonds kreeg ik kramp in mijn darmen en dacht meteen dat het van de thee kwam.
Voelt eigenlijk wel prettig dat het anders gaat dan met spoelen zoals gewoonlijk.
Ik vind op Google niet terug dat het die uitwerking heeft.
Vraag is dan - zoals gewoonlijk - hoeveel thee kan ik ervan drinken en wanneer het beste, in de ochtend, middag of avond. Want zoals altijd moet de WC echt wel naast me staan.
Vandaag had ik rond 17.00/18.00 uur 2 kopjes thee genomen. Om 21.30 uur 4x naar de WC geweest en goed leeg.
Morgen probeer ik 1 thee. Laat in de middag heeft mijn voorkeur.
En de vitC-ester laat ik dan even weg.

Ik ben de laatste tijd toch redelijk tevreden over hoe het met mijn darmen gaat.
In de maand mei ben ik 8x vanzelf naar het toilet gegaan, maar dat komt dan ook omdat ik bv een keertje stoelgangthee had gedronken of zoals bovengenoemd wilgenthee.
De 2e keer dat ik wilgenthee nam werkte het niet op mijn darmen. en dat is dus lastig dat voeding bij mij niet altijd dezelfe goede of slechte resultaten geeft.
De maand juni tot nu toe 3x vanzelf naar het toilet gegaan zonder aanwijsbare reden. Ik ondervind wel meer kramp in de darmen (als ik vanzelf naar de WC moet) en dat vind ik een goed teken.
Een deskundige raadde me folinezuur aan en aloevera sap.
Maar om te voelen of het wat doet is lastig. Gisteren had ik pannekoeken gemaakt van Teffmeel en rijst gegeten (gekookt met cocosmelk) met een beetje kurkuma en rozijnen, ook een tomaat bij de groenten. dit eet ik nooit en vandaag zat ik op de WC. Dus nu weet ik niet of het door de folinezuur komt
Krampen lijkt voor jullie misschien gewoon maar als ik smorgens opsta en ga spoelen zijn mijn darmen ALTIJD rustig en lijkt het alsof er niets zit.
Het blijkt dus maar weer dat ik zoveel mogelijk hetzelfde moet eten.

Liesje

Ik zie steeds bij he berichten staan 78. Nu bij het topic van Zonne
Bedoel je daarmee dat je 78 jaar oud bent?

Ik vind jou een mooi mens!
Moest ik even kwijt ?

Ik ben niet altijd tevreden met hoe het met mij en mijn darmen gaat maar - ik zie toch echt vooruitgang. Mijn ontl. is veel meer ingedikt en dat moet het ook zijn/worden, want ik had steeds een slechte vertering en ik denk dat de vertering dus ook beter is als het meer is ingedikt. Voorlopig laat ik het niet nogmaals kontroleren, volgend jaar misschien.
Ik heb een nieuw supplement sinds 4 dagen (1 per dag) en daar merk ik wel iets van, of het gunstig is moet ik afwachten. Het is Proplex K2 van het merk Supblyme. Is onderdeel van de natuurapotheek te Mierlo-Hout.
Ik kocht het voor de vitamine K2 als MK-7 dat goed voor de botten zou zijn.
Mijn dagelijkse darmspoeling werkte opeens niet, een paar maal al geen resultaat gehad. Gevolg: ontl schuift wel naar anus maar blijft daar ergens hangen of wil er met kleine beetjes uit (vingerhoedje vol) (want geen impuls).
Dat is dermate vervelend dat ik nu 2 kopjes stoelgangthee heb gedronken.
Ik ga voorlopig wel door met dit suppl. want geen idee wat het op de langere termijn doet.

Ik heb 2 dagen een supplemenent gebruikt, gekocht bij Ergomax.
Het heet Glucorell-R, inname zou 2 voor het eten moeten zijn.

Ik nam er 1 per dag bij het eten.
Plotseling had ik weer krampen onderweg bij het boodschappen doen. foute boel.
Kon nog NET ergens een WC bereiken.
Ik heb Ergomax een mail gestuurd en gevraagd of zij bekend zijn met het feit van "ongelukjes". zelfs in mijn speciale geval.
Vandaag kreeg ik netjes antwoord, ja het kan dat er darmklachten zijn.
Oke, ik was al gestopt met innemen, maar ga nu wel door. 1 per dag, zeker geen 2.
Ik ben NU GEWAARSCHUWD en neem dan meestal laat in de middag iets in. Hoewel het ook pas de volgende dag kan werken.

Liesje

Wat ik mij af vraag, jij slikt schildklier hormoon van de dokter toch?
Is het tussentijds nog wel eens getest?
Ik bedoel je bloed waardes?
En niet alleen tsh?

Ik heb vrijdag j.l bloed laten prikken. Uitslag wordt 1 augustus besproken.
Mijn pillen waren op en ik overweeg te stoppen met slikken, maar vond het niet verstandig om dat zomaar te doen.
Dus straks heb ik dan referentie-waardes. N.a.daarvan ga ik er dus mee door ja of nee.
Ik slik in ieder geval nu ook een vit B-complex (NOW), enzymen, Glutathione (NOW)
ProplexK2 en zojuist een Alpha-lupon (Glucorell)in mijn mond gestopt. Er moet nog bij probiotica en vit C-Ester.
Meer wil ik ook niet hebben, als ik later iets ga veranderen laat ik eerst weer iets weg.

Wat heb je exact laten prikken voor je schildklier Liesje?
Je nam voor traag werkende schildklier toch?

TSM, Vrije T4, FT3, anti TPO, vit D, vit B12.

in 2016 is er veel geprikt door het ziekenhuis, echt een hele lijst. allemaal goed.
B12 en schildklier was goed, maar ik heb een slechte vertering en het zou me niet verbazen als het op celnivo niet goed wordt opgenomen.
In 2016 nog een ontl onderzoek gedaan, dit jaar sla ik over, pas in 2018 wil ik dat weer laten controleren. Ik kan anders wel aan de gang blijven.

Volgens mij bedoel je tsh.
Er zijn nog meer antistoffen die je kan laten prikken.

Reden dat ik het vroeg, misschien komen jou vertering klachten wel van de schildklier hormoon. Misschien is het niet goed ingesteld?

Ja Binc dat is leuk bedacht en natuurlijk valt er overal te lezen hoe belangrijk de schildklier is, maar dat is ook met vitB12 zo.
Probleem is dat alle mensen op forums over endeldarm-operaties allemaal zowiezo uit het ziekenhuis komen met diaree.
Hoewel velen uiteindelijk wel weer vanzelf naar de WC kunnen blijven ze meerdere keren per dag lopen of ze gebruiken medicatie.
Ik merk de laatste tijd pas dat er wat meer ingedikte ontl. in de WC ligt, maar ja, we zijn ook heel wat jaren verder, ik ben wel steeds blijven slikken. Niemand heeft trouwens ooit gezegd dat ik wat meer zou kunnen nemen, is in de toekomst in ieder geval te proberen als de waardes niet goed genoeg zijn.
Ik heb ook na al die jaren het gevoel dat ik het hoofdzakelijk alleen moet doen. Ooit was er iemand die over enzymen begon en o.a. glutathione en Alpha Luponzuur. Was GEEN arts. ik bedoel maar.

Trouwens, ik heb aanvankelijk lang gezocht naar de diaree-klachten van mensen zonder endeldarm. Nooit gevonden. Ik geloof niet dat ze het niet weten.

Waren je blieduitslagen positief Liesje?
Wat hebben ze geprikt voor je schildklier?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan